Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Terve!

    Viikon päästä saan kortin, ja ensipyörää nyt etsimässä. Kaks vaihtoehtoa tullut eteen: Suzuki GS 500 e (2001) ja Suzuki GSX 600 f. (1999). Niistä toinen pitäisi valita. Kävin vähän jo tutustumassa, mutta kortittomana ei viitsinyt suuremmin ajella.

    Olen kuullut, että GS on ensipyöräksi sopiva, mutta käykö se nopeasti tylsäksi ja tehottomaksi? Se tuntui kaikin puolin oiken mukavalta ja oli kevyt.

    GSX oli aika painava. Mietin miten se soveltuu mulle, 65kg painavalle kaverille. Hieman oudolta tuntui istua, mutta en tiedä johtuiko vain siitä etten ole tottunut kyykkyihin. Olisiko siihen kyykyn asentoon vain hyvä totuttautua jos joskun kiinnostaa hankkia kyykky. Mitä mieltä olette?
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    600f on noista se enemmän moottoripyörä, vaan mietipä tälleen...

    Älä murehdi sitä ekaa pyörää, vaan päätä olla jatkossa rohkea vaihtamaan heti johonkin muuhun, jos vähänkään alkaa siltä tuntua. Vaikka kesken kauden.

    Osta vaan jokin ja ajele jonkin aikaa. Kun pysyttelet aluksi noissa halpamalleissa, niin vaihtorahat pysyy pieninä niin kuin tappiotkin.

    Jos mopo ei mene nettimotossa kaupaksi, niin Aarbikelle sen saa aina hukattua hakemalla toisen.

    Kovaa ajoa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Lainaa RitchieB kirjoitti Katso viesti
    Olen kuullut, että GS on ensipyöräksi sopiva, mutta käykö se nopeasti tylsäksi ja tehottomaksi? Se tuntui kaikin puolin oiken mukavalta ja oli kevyt.
    Tuohon on toisen puolesta aika paha vastata.
    Jokainen kokee asiat omalla tavalla.
    Rätkäily on 101 prosenttisesti fiilislaji.

    Miula on 34 hevosvoimanen Cagiva 500 ja ei se ole kymmenen vuoden aikana käynyt tehottomaksi ja tylsäksi.
    Vaikka sillä on käyty esim. Narvikissa ja kierretty talavisotajutauksia useamman kerran.

    Mutta varmaa on se, että mitä vähemmän tehoa, niin sitä suurempi osa motoristeja pitää sitä hetken päästä tehottomana... Jäljelle jää vain ne, jotka ei vaan tajua tehon huumaa.
  4. #4
    Kyykky olisi ensipyöräksi hyvä siksi, että se pakottaisi pitämään keskivartalon lihakset jäykkänä ja painon pois käsiltä. Tästä on hyötyä myös pystympiä mopoja ajettaessa.
    Jos opettelet vain istumaan mopon kyydissa, niin sitten jarrutuksissa ja väistökäännöissä tms. meneekin panot käsiin ja kaikki pisin vittuja.

    Honda CBR600F4i, kestävä ruiskukone, helppo käyttää ja suhteellisen järkevä nopeassakin ajossa - ominaisuudet ei lopu heti.
    Alle 2000€ pitäisi saada reilusti alle 100tkm ajettu ja paskomaton yksilö. Itse myöin omani KEVÄÄLLÄ tasan 2000€ mittarilukemalla 60+tkm.

    CBR600F4 on massalta ja geometrialtaan keveämpi ajettava kuin GS500E - puhumattakaan katanasta.
    Viimeksi muokannut: Miikam; 05.10.2017 klo 01:24.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  5. #5
    Kiitos vastauksista!

    Enempi tuo GS houkuttelee. Omasta mielestä paljon nätimmän näköinen kuin GSX.
    Olen oikestaan haaveillu tuommosesta CBR:stä. Siisti semmonen löytyykin lähettyviltä, joten täytyypä käydä tutustumassa.
  6. #6
    GS:stä ei ole kokemuksia mutta gsx-f 600 ajelin neljä kesää kun pyörähommat aloitin. Aika painava mut toisaalta menee sitten kohtuu mukavasti pidempiki matka. Kulutus pyöri siinä 5-6l/100km. Molemmat varmasti lujia pyöriä ja hyvin yksinkertaisella tekniikalla.

    40tkm ajelin äffällä ilman murheita. Perus huollot toki tein. Osta se joka enemmän miellyttää itseä. Vaihat sitten kun siltä tuntuu. Harvemmin se eka pyörä jää ainoaksi.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  7. #7
    Suomen olosuhteissa kokokate pidentää ajokautta 2 kk, kuukauden molemmista päistä. Tuo GS 500 lienee naku, vaikka joitain kokokatteellisia harvinaisuuksiakin liikku maanteillämme.

    GSXF 600 saa tässä vertailussa minun ääneni juuri tuon katteensa vuoksi. Lisäksi se on kuitenkin jo täyskokoinen moottoripyörä.Eli vaihtotervetta ei isompaan oikeasti ole..eri asia tietysti kun tahtoo vaihtelua. Se on inhimillistä.
  8. #8
    Mulla oli 600 bandiitti A2-pyöränä ja sehän nyt on moottoriltaan ja muilta ominaisuuksiltaan aika lähellä tuota GSX600F:ää.
    Tänä vuonna kerkesi myös olla kuukauden verran Gs500e.

    600 tehot n. 80hp ja viissatkussa 50hp ja sen kyllä huomaa. Molempia saa kyllä kierrättää, että liikkuu, mutta 600 menee paljon vaivattomammin ja suorituskyky on huomattavasti parempi.

    600 olisi ainakin mun valinta. Tehoja kaipaa kyllä enemmän, muttei niin pahasti kun gessussa.
  9. #9
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Kyykky olisi ensipyöräksi hyvä siksi, että se pakottaisi pitämään keskivartalon lihakset jäykkänä ja painon pois käsiltä. Tästä on hyötyä myös pystympiä mopoja ajettaessa.
    Aika jännä näkökulma. Minä kun luulin, että kyykky on tehty radalle kilvanajoa varten, ei kadulle.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10.  
  11. #10
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    puhumattakaan katanasta.
    Teekannu EI ole Katana.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *