Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Harjoittelin vähän tiedon analysointi ja raportointityökalun käyttöä ja päätin aikaansaada samalla jotain hyödyllistä. Latasin Trafin ajoneuvodata-aineiston (5 miljoonaa riviä) ja tein analyysin uusien moottoripyörien rekisteröinneistä 1-6 2017, kun itsekin tuli hankittua uusi pyörä tänä kesänä. Aineistosta löytyy myös malli- että aluekohtaista tietoa. Sen huomasin, että kartat eivät toimi ainakaan Chromessa, jos käyttää muuta kuin englanninkielistä versiota.

    https://kruthbusinessintelligence.wo...ripyorat-2017/
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  2. #2
    Vähän asiaan liittyen minua on aina häirinnyt kun MP-tilastoissa on lähes poikkeuksetta samassa massassa mukana myös kevytmoottoripyörät. Niitä kuitenkin lukumääräisesti myydään paljon, joten se vetää tilastoa rankasti sinne suuntaan mikä kevari käy kaupaksi, eikä isompien pyörien myynnistä tai rekisteröinnistä saa niin selkeää kuvaa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  3. #3
    Jep, sen takia laitoinkin erikseen taulukon noista kevaria suuremmista vehkeistä. Ne tosiaan vaikuttaa aika paljon joidenkin merkkien osalta.
  4. #4
    Trafin avoin data on hyvä, mutta siinä on yksi miinus. Se näyttää vain liikennekäytössä olevat yksilöt. Sen takia siellä ei kaikkia aina ole jos ne on liikennekäytöstä poistettu. Siksi käytännös ainoastaan Q2 julkaistu aineisto on järkevä, koska silloin on eniten, muttei välttämättä kaikki pyörät liikenteessä. Q1, Q3 ja Q4 julkaisut osuus aikalailla ajokauden ulkopuolelle tai rajoille syksyllä ja keväällä mutta silloinkin on moni pyörä pois liikenteestä.
  5. #5
    En ole kovin hyvin perehtynyt tuohon liikennekäytöstä poistamiseen. Jos laittaa pyörän seisontavakuutukseen, niin poistuuko silloin myös Trafin tiedoista eli liikennekäytöstä? Vai minkä takia poistetaan liikennekäytöstä?
  6. #6
    Lainaa tkruth kirjoitti Katso viesti
    En ole kovin hyvin perehtynyt tuohon liikennekäytöstä poistamiseen. Jos laittaa pyörän seisontavakuutukseen, niin poistuuko silloin myös Trafin tiedoista eli liikennekäytöstä? Vai minkä takia poistetaan liikennekäytöstä?
    Taitaa vain vanhoissa vakuutuksissa olla seisonta.
  7. #7
    Lainaa tkruth kirjoitti Katso viesti
    En ole kovin hyvin perehtynyt tuohon liikennekäytöstä poistamiseen. Jos laittaa pyörän seisontavakuutukseen, niin poistuuko silloin myös Trafin tiedoista eli liikennekäytöstä? Vai minkä takia poistetaan liikennekäytöstä?
    Muuten hyvä, mutta termi "seisontavakuutus" on jäänyt vanhaan hyvään aikaan.

    Nykyään asiat tapahtuu liikennekäytöstä poiston kautta.
    Lainaus IFfin sivuilta:
    Liikennekäytöstäpoisto eli auto seisontaan

    Liikennekäytöstäpoisto on korvannut aiemmin käytössä olleen seisonta-aikailmoituksen. Moottoripyörille annetaan seisonta-ajallisesta moottoripyörävakuutuksesta maksuhyvitystä, kun olet ilmoittanut liikennekäytöstäpoistosta meille. Helpoiten ilmoitat liikennekäytöstäpoistosta Omilla sivuilla.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  8. #8
    Oli mulla menny iffissä kai liikennevakuutus stoppiin kun trafissa vain poistin liikenteestä. Ainakin omilla sivuilla näkyi että oli poistettu.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  9.  
  10. #9
    Kiitos, tämä selvensi.

    Päivitin nyt kuitenkin myös Q3 tiedot tuonne ja kyllä lukumäärät joka tapauksessa lisääntyivät. Ehkei vielä syyskuun loppuun mennessä kovin moni ollut poistanut pyöräänsä rekisteristä.