Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Tuntui aivan kuin olisin tullut huijatuksi katsastusasemalla. Vielä 5 vuotta sitten vaurioituneena poistetun moottoripyörän katsastus maksoi noin 90 euroa. Vuonna 2014 hinta oli about 120 euroa. Tänään nylkivät 214 euroa. Aika rajua hintojen nousua. Onko samoja kokemuksia hintojen noususta?
  2. #2
    Ei ole pyöristä kokemusta... Ainoastaan autoista...
    Jokainen konttorihan voi itse määrätä hinnat.. Nopealla googlauksella mällipelin rek.katsastus hinnat on alkaen n.100€....
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Zundapp Bella
    x 2, Yamaha Virago 535
    Muulloin: 5 x Tähtikeula (W186/W180/W123/C126/W210), alkaen vm 1952-
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
  3. #3
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Ei ole pyöristä kokemusta... Ainoastaan autoista...
    Jokainen konttorihan voi itse määrätä hinnat.. Nopealla googlauksella mällipelin rek.katsastus hinnat on alkaen n.100€....
    Niinhän se on, että saa ottaa niin paljon rahaa kuin kehtaa. Kyselin parista paikasta, mutta aina se oli 200 eken nurkilla.
    En kuitenkaan viitsinyt vaihtaa katsastuspaikkaa toiseen kaupunkiin, kun on aika kurjat ajokelit.
    Silti on kovempi linja jokaisella katsastusasemalla. Tytöt on irtisanottu ja katsastusmiehet yrittävät itse hoitaa toimistohommat.
    Olisiko se autojen harventunut katsastusväli, joka vähentää tienestiä. Ostan jatkossa pyörän suoraan yksityiseltä, niin ei tarvitse katsastaa. Ei tässä paljon tienaa AVK:n hinnoilla, kun tarvittavien papereiden hankintaan kului melkein yhtä paljon kuin itse pyörään ilman varaosia.
  4. #4
    Ruotsista tuodun Yamahan rekisteröintikatsastus, 90€ ja ei tarvinnut edes autosta nostaa pois
  5. #5
    Tehon alennuskatsastus oli 50.- euroa.
    Tai ei kai tuo ollut katsastus vaan rekisteröinti 35 kW.
    Katsastus sisälsi tarkistuksen, että kahvassa on ruuvi.
    Dokumentit ja käyrät oli kyllä mukana penkityksestä.
    Pekka
  6. #6
    AVK:lta jos ostaa pyörän (tai miksei esim. autonkin), niin kannattaa rekisteröintikatsastus ostaa samalla, hinta melkoisen kohdallaan: https://www.avk.fi/rekisterointikatsastus
    <p> CBR1100XX -05 </p>
  7. #7
    Lainaa Henksu kirjoitti Katso viesti
    AVK:lta jos ostaa pyörän (tai miksei esim. autonkin), niin kannattaa rekisteröintikatsastus ostaa samalla, hinta melkoisen kohdallaan: https://www.avk.fi/rekisterointikatsastus
    Katos vaan, en hoksannnut katsoa tuota AVK:n sivustoa. No, meni satanen A1 katsastusaseman tippipossuun.
    Kaiken kaikkiaan meni 355 euroa papereihin, mm. rungonmittaukseen ja kahteen siirtolupaan. Aikamoista rahastusta.
    Olisin toki voinut laittaa pyörän peräkärryyn, mutta oli mukava suorittaa koeajot samalla ja hyväksi havaittiin tämä ostos.
    Tuli kuitenkin maksamaan 1300 euroa pyörän käyttöönotto kaiken kaikkiaan. Ei paha, tuntuu, että pyörä kulkee sen 2 markkaa, suljetulla alueella kokeilin 160 km/t hetkellisesti, ei tarvinnut yhtään kiusata konetta. Lähes värinätön tämä NTV650, vain kiihdytettäessä tärisee ja jytkyttää miehekkäästi. Kun moottori on tasakaasulla, ei värise oikeastaan yhtään.
    Lopuksi täytyy antaa iso risupuska Vaasan Rantamaantien kepulikatsastajille. Huijattu asiakas ei koskaan palaa ja tieto leviää nykyään tehokkaasti.
    Viimeksi muokannut: a100rookie; 29.09.2017 klo 12:46.
  8.  
  9. #8
    Lainaa a100rookie kirjoitti Katso viesti
    Tuntui aivan kuin olisin tullut huijatuksi katsastusasemalla. Vielä 5 vuotta sitten vaurioituneena poistetun moottoripyörän katsastus maksoi noin 90 euroa. Vuonna 2014 hinta oli about 120 euroa. Tänään nylkivät 214 euroa. Aika rajua hintojen nousua. Onko samoja kokemuksia hintojen noususta?
    Pyörän muutostaminen turboksi 2016, 60€.