Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    Lainaa Jonee kirjoitti Katso viesti
    Kaverin R1:ssä oli huoltoliikkeen liikkeen jäljiltä öljyroppu niin löysällä että tipahti motarilla. Onneksi Yamahan öljypinnan varoitusvalo toimi nopeasti ja kaveri huomasi sammuttaa eikä kone ehtinyt käymään kuivana. Liike kyllä reagoi nopeasti reklamaatio soittoon, tultiin heti apuun tien päälle pakulla ja pyörä vietiin takaisin huoltoon.
    Ovelampi temppu on jättää öljyn täyttötulppa/öljytikku löysälle. Se ei oireile mitenkään, ennen kuin kovemmassa vauhdissa sylkee hiukan öljyä pihalle. Sekään ei oireile mitenkään, ennen kuin olet ohittamassa rekkaa ja huomaat pyörän olevan 60 asteen sladissa kun takarengas on öljyn kyllästämä.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  2. #32
    Appiukon maxiskobosta oli takarengas lopussa ja sovittiin että käytän sen liikkeessä vaihdossa, kun pyörä oli minulla ajossa. No vaihto sujui ajallaan ja tämän jälkeen tien päälle. Muutama päivä ja joku 300km muöhemmin ja noin yhtä kaukana liikkeestä ihmettelin ku pyörä käyttäytyi omituisesti. Pysähdyttyäni huomasin, että taka haarukan pultit, millä toisen puolen haarukka on kiinni moottorissa oli molemmat pultit pudonneet matkalle.

    Jos jotain olis pettänyt, ni tuusulan väylältä olis 100 vauhdista tullu varmaan aika pahaa jälkeä.

    Liike oli onneks vielä asian huomattuani auki, niin sain sieltä pulttien speksit. Vastavat löytyi kävelymatkan päästä rautakaupasta ja sain koneen ajokuntoon. Seuraavana päivänä käytin sitten liikkeessä laitattamassa oikeat pultit ja katsoin vierestä, et kierteisiin tulee ruuvilukite ja ne kiristetään oikeaan momenttiin.

    Liikkeen puolella pahoiteltiin ja annettiin vähän korvausta, mutta asentaja oli sama eikä se tuntunut olevan mitenkään edes pahoillaan tapahtuneesta, vaikka itselle jäi fiilis, että asentaja on syyllistynut lähestulkoon tapon yritykseen.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  3. #33
    Storm Lahti, kahden kumin oston yhteydessä sovittu päällelaitto irtovanteisiin jossa yhteydessä mainitsin että tuon vanteet paikalle suoraan maalarilta, jonkin aikaa viennin päälle soi puhelin että ei me voida laittaa näitä kumeja paikalleen kun ei näis vanteis oo venttiileitä eikä meil oo yhtään Helvetin kiireinen aikataulu meni jus vituix, auto ympäri, jouduin käymään itse ostamassa Vianorilta abaut kilsan päästä venttiilit ja viemään ne niille. Seuraavana päivänä noutaessa uudessa pulverimaalissa useita naarmuja reunassa jotka huomasin vasta pestyäni jumalattomat määrät mustaa rengasrasvaa irti punaisista vanteista. BTW samasta firmasta tilasin bensansuodattimen, lupasivat pistää tekstaria kun saapuu, kaks kertaa kävin kyselemässä, tästä on nyt vissiin kolme vuotta eikä vielä ole saapunut... Nykyään en käytä edm firman palveluita kuin ainosataan silloin jos jotain osaa ei vaan saa mistään muualta, ja renkaanvaihto ynnä tasapainotuslaitteetkin löytyy ihan itteltä, bead breakerin rakensin itte.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  4. #34
    Vaikka ketjussa on paljon "muistoja Karjalasta," tässä piirtyy kuitenkin aika selkeä kuva kokonaisuudesta.
    Karjala on menetetty .

    Koulutusta löytynee nykyisin huomattavasti enemmän kuin ennen.
    Välinepuolikin on huomattavasti paremmassa kunnossa.
    Ammattiylpeyden perään moni huutelee ja siunailee kun se näyttää kadonneen, mutta mutta ja mutta....

    Turhan usein realiteetit ovat kuitenkin sellaiset, että ko. arvon ja hyveen toteuttamiselle
    ei pääsääntöisesti ole oikein edes mahdollisuuksia.
    Tällaisen, esim. työnantajan luoman "mahdottoman yhtälön" perään pötkähtää vielä helposti
    ihan omin päin.... ja vielä luvinkin se luurisirkus.
    Pienellä, omin pienin kätösinkin touhuilevalla yrittäjällä näihin em. asioihin liittyvät realiteetit
    eivät useikaan tarjoa muuta kuin erilaisia "huonoja vaihtoehtoja" keskittymisen suhteen ja tätä kautta
    pääosin toteutuvalle huolellisuudelle.

    Meillä vielä tämä lyhyt kausi prime time realiteetteineen yhdistettynä pieneen volyymiin,
    tuo omat haasteensa verrattuna esim. vanhan mantereen puitteisiin.
    Onhan sielläkin omat ongelmansa toimimisessa, mutta lähtökohtaisesti siellä on paremmat
    mahdollisuudet (keskimäärin) tuottaa "huolellisempaa" lopputulemaa.
    Asia ei ehkä kaikille tuosta aukene, mutta tiivistäen:
    Täällä yhden ukon pitää osata joka homma sujuvasti vaikka silmät kiinni kolmelta yöllä herätettynä,
    tehdä se kilpailukykyiseen hintaan ja joka nippelin pitäisi löytyä selän takaa hyllystä....
    men sommaren är kort, det mesta regnar bort.
    Voitakin täytyy vielä kirnuta... ties kuinka monen leivälle. Harrastushommat on sitten erikseen.

    Olen joskus, jossain muussakin yhteydessä, kuuluttanut "ostajankin vastuun" perään.
    Ei hirveästi auta, eikä itse asiassa edes johda mihinkään, sinällään ihan oikeutetutkin
    itkupotkuraivarit kaupan lattialla. Pitäis ja pitäis. Kuuluis ja kuuluis. Mut hei!
    Elämä on.... kuten busines on busines... ja mooses mooses.

    Kun kerran... mutta niin kovin usein, ongelmana on sinällään pienten, yksinkertaisten, ei erityistä
    ammattitaitoa, työkaluja tai tiloja vaativien asioiden välittömät ongelmat.... tai että näistä helposti
    eskaloituu todellisia turvallisuusriskejäkin.... Miksi takoa omaa päätään kaupan lattiaan näiltä osin???

    Pankaas nääsnääs arvaten, miksi omalla kohdalla tuo korjaamopalvelujen käyttötaktiikka on
    sellainen kun tuolla langassa aiemmin kerroin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #35
    Täytyy vielä kommentoida ja ihmetellä teidän "huono tuuria tai väärää korjaamon valintaa" Minulla on nyt
    alla kahdeksastoista katupyörä, nyt S1000RR ja varmaan tulen vaatimaan sille "hyvää hoitoa" eli pitää tarkkaan miettiä mihin vie venttiilien säätöön. Minulla ei ole koskaan käynyt näitä pikku fipoja esim. öljykorkki jätetty löysälle tai suodatin vuotaa tai yleensäkään mikään pultti tai ruuvi jätetty kiristämättä. Jos jotain on pakko hakea, niin öljynsuodattimen kiristäminen siihen "hulluun tiukkuuteen" on typerää. Olen vaihtanut suodattimen autoihin ja pyöriin varmaan 50 kertaa ja aina käsin tiukkaan, en koskaan avaimella kiristä ja 40 vuoteen ei yhtään vuotoa tai löystymistä!!
    BMW S1000RR
  6. #36
    Kun asetetaan mp-huoltojen töppäilyt laajempaan kontekstiin niin huomaa saman ongelman koskevan laajemminkin työelämää. http://www.hs.fi/elama/art-200000538...cf7907713f08a3
  7. #37
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Kun asetetaan mp-huoltojen töppäilyt laajempaan kontekstiin niin huomaa saman ongelman koskevan laajemminkin työelämää. http://www.hs.fi/elama/art-200000538...cf7907713f08a3
    Kiire kiire kiire .

    Ihan varmasti tulee kiire, eikä esim. seuraavilla asioilla ole mitenkään pieni vaikutus tähän.

    1. "Prosessi" on oltava joka paikassa ja asiassa. Mieluiten vielä hyvin yksityiskohtainen, jäykkä
    ja mallia "rekalla terveisiä naapuriin".

    Eli asia, jonka pitäisi olla työkalu... tuomassa sitä haettua tehokkuutta siiihen mitä itse asiassa
    ollaan tekemässä, muuttuukin pääosin palveltavaksi kuninkaaksi.

    Ei "prosessi" sinällään ole huono asia. mutta väärin ymmärrettynä ja väärin käytettynä
    se on tuomiopäivän keksintö.

    2. SÄHKÖPOSTI !!!!

    Erinomainen väline, työkalu, mutta mutta ja mutta .

    Niitä "jaetaan" täysin kritiikittömästi. Vielä vastaanottajille, joille asia ei varsinaisessa kontekstissaan
    ja organisaation rakenteessa kuuluisi siinä vaiheessa edes tiedoksi. Toimenpiteistä puhumattakaan.

    Tähän kun yhdistetään käsittämätön illuusio siitä, että kun asia / sähköposti laitetaan "eteenpäin",
    asia on hoidossa.... tai hoidettu . Ei Vittu... ja hyvää päivää .

    Monessa hommassa pyörii maailman yksinkertaisimpien ja selkeiden asioiden puitteissa
    helposti tusinankin ihmisen sähköpostiralli.... jossa on porukkaa luutamiehestä aluepäällikköön asti.
    Viestejä kertyy reilusti jopa neljättä kymmentä... ja mikä on realiteetti ?

    ASIA OLISI HOITUNUT esim. yhdellä puhelinsoitolla kahden ihmisen välillä... ja yhdellä
    sähköpostilla parille muulle TIEDOKSI. Normisti homma on vaiheessa päivätolkulla ilman varmuutta
    siitä, että asialle ylipäänsä edes tapahtuu jotain... että se edes etenee.

    Turha on ihmetellä että on kiire vaikka moni pyörii kuin poranterä, eikä mikään oikein tunnu etenevän.

    Liian monessa hommassa ollaan oltu jo hyvän aikaa tilanteessa, että jos joku porukassa kulkee
    säkki kainalossa.... ja kysyttäessä kertoo kantavansa valoa.... tämä on porukan fiksuin tyyppi .

    Nohh.... edellä oli itse asiassa vaan ihan pintaraapaisua "nykyajan tehokkuuteen" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #38
    ^Noin se menee, ihme keinomaailmaa tämä jälkiteollinen yhteiskunta vai mikä me nyt ollaankaan. Tänään muuten menin vaihtamaan autooni ajovalopoltinta ja koordinaatit oli täysin selvillä eli pelkääjän puolelle. Kun sitten aloin touhun niin tietysti soi puhelin, puhuin ja irrottelin umpiota (ulosvedettävä). Sain sitten umpion ja H7:n irti ja samalla puhelukin loppui, ihmettelin kun poltin oli ehjä ja samalla älysin että olin perskules touhottamassa kuskin puolella.
  9. #39
    Omaan pyörään teetin etupumppu huollon, sovittiin että homma on valmis erään syyskuun viikon perjantaina, asia ok. Perjantaina soitto pajalle, ei ole keritty tekemään, menee maanantaihin aamupäivälle, asia ok. Maanantaina iltapäivällä ajelen taas pajalle, pyörä kesken ja täynnä paskasia sormenjäkiä, satulassa jotain rasvaa tms. Nyt alkoi jo pikkasen vituttamaan, varsinkin kun lupasi että ilmottaa jos taas homma lipsuu aikataulusta. Pyörä oli juuri pesty ja fiksattu mielestäni erittäin papilliseen kuntoon ennen huoltoa...kiiitos.


    Ei näin, kaveri on tosi asiallisen oloinen mutta, mutta...paska maku jäi ja ensi kerraalla mennään kyllä muualle.
    Yamaha R6
  10. #40
    Tapahtui muutama kuukausi sitten. Pyörään piti vaihtaa takapään öljyt ja tarkastaa,ettei mitään häikkää ole laakereissa tai missään muussakaan kulkuun vaikuttavissa osissa. Aikaa annoin viikon verran,koska olin sen ajan muissa hommissa kiinni. Huolto venyi yli kolmeen viikkoon,jonka aikana kävin kaksi kertaa kyselemässä ,että mikä maksaa. Välillä takalaakerissa oli väljää,sitten taas ei. Ehkä kannattaisi vaihtaa kardaani,koko takapää,sitten taas ei. Lopulta pyytämällä pyysin,jos nyt vaan saisin laitteeni uusien öljyjen kera kasattuna ulos ja ajoon. Lopulta pyörä alle ja kotimatkalle. Hyvin toimi,ei mitään murhetta( matkaa n.10km). Seuraavana päivänä oli suunniteltu reissu toiseen kaupunkiin suorinta mahdollista reittiä käyttäen,koska aikaisin aamulla ei oikein huvittanut lähteä mutkateitä etsimään. Noin 150 km moottoritietä ja kaikki hyvin. No ei ihan. Kahville ja vilkaisu pyörään joka kiilteli aamuauringossa tavallistakin kauniimmin. Kiiltäähän öljyinen pyörä kauniisti. Ja laukut. Ja takarengas. Siitä sitten läheisen korjaamon pihaan ja tutkimaan,että mikä mättää. Jokunen tippa öljyä vielä valui korjaamonkin pihaan, ennenkuin pyörä saatiin sisään. Asentaja purki takapään ja löysi vian. Kaveri ihmetteli kovasti,että miten ihmeessä joku on voinut laittaa tilkkeet väärinpäin. Onneksi matka ei ollut pidempi,sillä öljyn loputtua takapyörä olisi asentajan mukaan saattanut leikata kiinni tai ainakin vaurio olisi tullut melko kalliiksi. Maanantaina takaisin (viimeistä kertaa) ko. firmaan puimaan tapausta ja selittämään mitä oli tapahtunut. Pyörää rassannut asentaja tuli paikalle ja kuunteli kertomukseni(mukana myös kirjallinen dokumentti ja lasku) ja totesi vain,ettei tilkkeitä voi asentaa väärinpäin. Jompikumpi asentajista oli varmaankin väärässä. Asennustyön hinnan sain takaisin,mutta öljy,joka on moottoritien pinnalla piti maksaa. Jostain ihmeen syystä on tullut tavaksi vilkuilla aina silloin tällöin ajon aikana takapyörän suuntaan. Ja tietysti taukojen aikana erityisesti. Vahingosta saattaa viisastua.
    Enska58
  11. #41
    Lainaa hornet10 kirjoitti Katso viesti
    Olen vaihtanut suodattimen autoihin ja pyöriin varmaan 50 kertaa ja aina käsin tiukkaan, en koskaan avaimella kiristä ja 40 vuoteen ei yhtään vuotoa tai löystymistä!!
    Entä jos korjaamomanuaalissa ja öljynsuodattimessa sanotaan että suodatin tulee vääntää esim. 20Nm-tiukkuuteen. Olisiko suodatin sitten kuitenkin jätettävä löysemmälle ohjeiden vastaisesti?
  12. #42
    Kakskymppää nyt on melkein käsitiukkuus, vähän nyrkistä riipuen.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  13. #43
    Tai entäpä jos se pitäisikin kiristää 100Nm momenttiin, mitäs sitten?!! Terveen järjen käyttö on heti lopetettava.
  14. #44
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kakskymppää nyt on melkein käsitiukkuus, vähän nyrkistä riipuen.
    Momenttiavaimet on sitä varten ettei kierteet korkkaa kuten mulle kävi ekassa KTM 1000km huollossa Suomenojalla. Vaihdoin 2500km kohdalla öljyt ja suodattimen niin öljynsuodatinkannen yhdistä pultista tuli kierteet mukana kun avasin pultin.

    Ei näin.

    Seuraava pakollinen huolto tehtiin Racingbikellä eikä mitään huomauttamista, vaihtoi vielä veloituksetta jarrunesteet vaikka ei kuulunut huoltoon, oli nesteet menneet tummiksi ja asentajan mielestä merkki vaihdon tarpeesta. Täysi kymppi heidän palvelulle.

    En huollata pyörää missään jos ei ole välttämätön pakko ja syynä on kaikenmaailman turakaiset joita palkataan mopokorjaamoille. Vaikka muttereita olen pyöritellyn koko ikäni niin siitä huolimatta momentti on aina käytössä alumiini osissa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #45
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    oli nesteet menneet tummiksi ja asentajan mielestä merkki vaihdon tarpeesta.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  16.  
  17. #46
    Lainaa hornet10 kirjoitti Katso viesti
    Kommentoin vielä kokemuksestani, että kun käyttää pitkään samaa huoltokorjaamoa, niin vakiintunut suhde kyllä auttaa siihen että homma toimii aina 100%:sti. Voin tuoda esiin liikkeen ja se on Frank Nyman, mitä käytin vuosi-
    kausia ilman yhtään pienintäkään huomauttamista.
    Samat kokemukset täällä. Frankilla huollattanut pyöriä jo vuosien ajan ilman ongelmia.
    - Engine MC -
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12