Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 50:sta
  1. #1
    Omien kokemuksien järkyttämänä avaan ketjun jossa mielekästä kuulla mitä muille on jätetty irti tai muulla tapaa tehty, jotta mopo on huollon jälkeen hengen tai terveyden kannalta vaarallinen.

    Omat kokemukset nyky moposta on huonoja, eikä vuosien saatossa ole paljon muistakaan ollut vanhuuteen säästämistä...

    - BMW S 1000 RR-15, ensihuolto, jossa asennettiin etujousituksen potentiometri. Jarrusatula oli irti, pultit ihan auki.
    - Sama mopo, virtalukon vaihto. Yläkolmion pultit aivan auki.
    Molemmat samalla virallisella bmw huoltoliikkeellä.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  2. #2
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Omien kokemuksien järkyttämänä avaan ketjun jossa mielekästä kuulla mitä muille on jätetty irti tai muulla tapaa tehty, jotta mopo on huollon jälkeen hengen tai terveyden kannalta vaarallinen.

    Omat kokemukset nyky moposta on huonoja, eikä vuosien saatossa ole paljon muistakaan ollut vanhuuteen säästämistä...

    - BMW S 1000 RR-15, ensihuolto, jossa asennettiin etujousituksen potentiometri. Jarrusatula oli irti, pultit ihan auki.
    - Sama mopo, virtalukon vaihto. Yläkolmion pultit aivan auki.
    Molemmat samalla virallisella bmw huoltoliikkeellä.
    OT: Meikäläinen laittais melko rapeaa tahtia viestiä viralliselle maahantuojalle. Ei tuollaista voi jättää pimentoon, vaan asia pitää saada esille. Etenkin jos sama liike. Kerta voi olla vahinko, mutta 2 kertaa on jo väliinpitämättömyyttä tai taitamattomuutta. Eikä ao merkin brändiin edellämainitut oikeasti kuulu.

    Onneksi ei omalle kohdalle ole osunut vastaavaa.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  3. #3
    Millainehan kauhujen kabinetti tästä muodostuukaan....
    * Renkaanvaihdon jälkeen akselin mutteri sormitiukkuudella, huomasin kotona parinsadan kilometrin lenkin jälkeen
    * Jarruhuollon jälkeen sekä etu- että takapäässä nesteet alle minimin, ei siis näkynyt siinä mittalasissa ollenkaan. Samoin huomattu kotosalla

    Molemmat liikkeet lopettaneet jo toimintansaa....
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  4. #4
    Öljynvaihdon jälkeen öljynsuodattimen kopan tiivisteen välistä vuosi öljyä useita tippoja päivässä.
  5. #5
    Kommentoin ao. linkkiin aiemmin vaikkei bemmi olekaan, joten quote tänne ja lisäykset mitä vaivaa aiheesta koitui ehkä vähän dramatisoituna: http://www.moottoripyora.org/keskust...n-niin-vaikeaa

    Jäi kawassa eilen huollon jäljiltä radalla kaasu hirteen. Onneksi oli vasta lämppäri kierros niin ei pahempaa tilannetta. Pyörä pakulla takas huoltoon...läppärungon palautusjousi irti. Jotenkin vinksallaan ilmanputsarin asennuksen suhteen ja jumitti kun radalla avasin vähän. Huolto fixasi homman heti ja mukisematta. Tilanne olis voinu olla vähän kriittisempi kovassa vauhdissa tai jos radalla olisi ollut ruuhkaa. Pitää funtsia seuraavaa huoltopaikkaa

    1) appiukon paku lainaan
    2) muijja hakemaan ja muksun ehtoorytmit "vihtori matti"
    3) ratapäivä ja rahat moro
    4) seuraavana aamuna pakulla mopo huoltoon
    5) kaverilta kinusin kyydin hakemaan mopo

    Plussaa, en kaatunu ja säästy pensaa ja kilsoja mopossa vaan ei appiukon pakussa saati kaverin autossa. Nohevampi huoltojamppa olis pistäny vaikka syyshuoltoon ölpät ja filtteri tykö ettei tule paha mieli.
  6. #6
    Joskus aikanaan, kun oli takuunalainen pyörä, pari huoltoa teetin merkkiliikkeessä. Toisella kerralla oli yläkölmion pultit löysällä ohjauslaakerin kiristyksen jäljiltä ja toisella kertaa tankki oli kolhittu huollon aikana.

    Molempiin reklamaatioihin liike suhtautui asiallisesti, mutta päätin silloin että tästä eteenpäin teen kaiken itse. Omia mokailuja on reiluun kymmeneen vuoteen osunut muutama, mutta silloin voi katsella peiliin kenen vika se oli



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6r ja BSA A7SS caferacer

    https://www.facebook.com/pages/Eronenbros/216050551738408

    https://www.facebook.com/tuukkaTTkorhonen

  7. #7
    Omalle kohdalle ei mainittavampia häsläyksiä ole osunut, mutta siihen vaikuttanee pitkälti
    töiden teettäminen erillisiin (irroitettuihin) osiin, tai muuten varsin rajattuihin juttuihin.
    Jää vähemmän mahdollisuuksia häsläyksiin .

    Mopohuolloissa kärsitään nykyisin aika lailla samasta vitsauksesta kuin monessa muussakin hommassa.....

    HOX - HOX! Nyt tulee ilmainen vinkki ja vaikka köyhällä ei ole varaa halpaan, niin ilmainen on aika
    usein erinomaisen toimiva.
    Tämä siksi, että kyse on useimmiten asioista joissa polskitaan kaulaa myöten edes asiaa huomaamatta.

    ASENTAJAT!!!!! HEITTÄKÄÄ NE PUHELIMET VITTUUN KUN EDES AJATTELETTE "TYÖN" TEKEMISTÄ !!!!!!

    Lopputulemaltaan tuo yhdistelmä, keskittyminen ruuvaamiseen ja puhelimessa puhuminen...ģ
    On ihan sama oletko itsenäinen yrittäjä vai onko sinulla asentaja/useampi voita kirnuamassa.
    Asentajalta "työtä tehdessä" luurit hevon helvettiin.

    Hiemankaan ajatusta, keskittymistä ja huolellisuutta vaativa ruuvaaminen luuri kädessä/ olkapäällä
    on aikuisten oikeesti ihan morjens juttu vaikka muuta väittäisi .

    Kaikki tekeminen muistuttaa pahasti eturauhasvaivaisen morsetuskusemista.
    Voi hymyilyttää tuo vertaus, mutta aika hyvin osuu .

    Joo-joo.... Helppo se on sanoa! Niin onkin, mutta ei se asia siitä silti miksikään muutu.

    Ei toki sekään, että monissa yhdenmiehen pajoissa (vaikka olisi kuinka hyvä ukko), siinä luurissa
    on valitettavasti aika pakko roikkua paljon enemmän kuin olisi suotavaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #8
    Sf:n ensihuollon jälkeen lähdin sillä euroopan turneelle. Reissussa tankatessa kuului imaiseva ääni ja oikein tunsi kuinka tankin posket pullistui. No korvausilmaletkuhan siellä oli jäänyt lyttyyn johonkin väliin. Isoa haittaa siitä ei ollut, pyörä toimi eikä tankki mennyt ruttuun.

    Huollon jälkeen olisi syytä ajaa muutama sata km testiä ennen reissuja.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  9. #9
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Eräs iskarihuoltaja sai tuon holkin päälle olevan prikan (#8) muistaakseni jousen päälle, jolloin jousi upposi holkkiin pienen matkaa. Yhteistyö loppui siihen.

    Tämä paljastui, kun molemmat etustefat alkoivat vuotamaan vuoron perään noin 400 km huollosta. Siitä en uskalla jantteria syyttää, kun itse toimitin huoltoon tarvikestefat. Saattoivat olla hapertuneita.

    Väärä kokoonpano, varsinkin kun oli räjäytyskuvat ja ohje mukana, oli ammattimieheltä täyttä hutilointia.

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #10
    Kerran käytin yhden Kotarin merkkihuollossa. Olin reissussa kun rouva haki pyörän. Kotiin tultuani pyörän alla oli iso lätäkkö. Imusiivilän kansi löysällä.
  11. #11
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, jäsenasiavastaava, SMOTO yhteyshenkilö Salmon:n avatar
    Liittyi Mar 2005
    Algebra
    MotOrg ry jäsen
    11-vuotta vanha tarina osaavasta huollosta
    http://www.moottoripyora.org/keskust...mies-vastuussa
    Motorg ry:n jäsenasioihin liittyvät kysymykset sähköpostilla osoitteeseen jasenasiat(ät)moottoripyora.org tai salmon(ät)moottoripyora.org
    Kiitos




    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    GSX750F -89
  12. #12
    Vuosi sitten vaihdatin ruskaretkellä Lapissa renkaat TransAlpiin. N. 400 km:n ajon jälkeen matkalla Vuokattiin huomasin jarrutuksessa klonksahduksen etupäästä.
    Oikean puolen jarrusatulan toinen pultti oli pudonnut ja toinenkin oli enää vajaan sentin matkalta kierteillä. Kohta olisi satula heilunut letkun varassa pinnojen ym. seassa.
  13. #13
    Avautunut tästä ennenkin mutta uuden pyörän ensihuolto (1000km) ja siinä katteet kasattu miten sattuu ("kiinnityskynnet" väärissä koloissa tai ei kiinni ollenkaan jne) mutta eniten sapetti avoimeksi jätetty öljykorkki. Huollosta suoraan tienpäälle (lähinnä moottoritielle) ja lopulta takarengas oikealta laidalta, äänenvaimennin, jalkatappi, ajokenkä jne öljyn peitossa. Onneksi huomasin ensimmäisenä palavan öljyn käryn kollektorilta ja äänenvaimentimesta niin älysin tutkia, enkä esim kantannut oikealle vähänkään kovemmin. Öljykorkki lepäsi paikallaan jollain pyhällä hengellä eikä ollut ollenkaan kierteillä.



    Kyllähän nuo suurimmaksi osaksi näyttäisi johtuvan ihan huolimattomuudesta ja kiireestä. Ei tietenkään ole mikään tekosyy tai puolustelu, mutta aika pienillä, minuutin tsekkauksilla olisi moni tämänkin ketjun vika osattu korjata ennen luovutusta.
  14. #14
    Kerro suoraan mikä oli huoltoliike? Kyllä tällaisen jälkeen voi paljastaa ilman sanktioita mistä liikkeestä on kyse!!
    BMW S1000RR
  15. #15
    Vantaan Bikeworld asenti eturenkaan väärinpäin (pyörimis-suunta) kun asiasta valitin niin kyllä käänsivät ilmaiseksi mutta varmuudeksi vetivät etujarrusatuloiden pultit (kuusiokolo) pyöreäksi...
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  16. #16
    Niin.
    Kun aikoinaan elätin itseäni huoltamalla ja korjaamalla autoja merkkiliikkeessä, niin opin esimerkiksi sen, että peltikuorisessa öljynsuodattimessa oleva tiiviste voi jäädä kiinni sinne öljysuodatinjalan tiivistepintaan.
    Sitten kun siihen kiertää uuden suodattimen, niin sehän alkaa vuotamaan.

    Onneksi asiakas ymmärsi mitä öljynpaineen punainen merkkivalo tarkoittaa, joten vaurioita ei tapahtunut ja toinen hyvä juttu oli se, että se öljynpaineen punainen merkkivalo syttyi siinä merkkiliikkeen piharisteyksessä, niin oli helppo ottaa auto takaisin korjaamohalliin.

    Toki jos autossa ei oleisi ollut kunnolla eristettyä pohjapärettä, mihin se valuva öljy imeytyi, sen sijaan, että se olisi valunut lattialle.
    Toki, jos kyseessä ei olisi ollut "hyppyhomma"
    Toki, jos autolla olisi ajettu koeajo, mutta kun huoltoneuvoja suorastaan riisti sen käsistä kiireeseen vedoten.
    Toki, jos asentaja, eli minä, olisin ollut huolellisempi.

    Silloin opin, että kaksi tiivistettä pitää huonommin kuin yksi ja oppi ei ole hiipunut mielestä.
    Opin kyllä asentajauran aikana paljon muutakin...


    Mutta asiaan.
    On toki niin, että kiire on pahin, siis muiden kuin asentajan kiire.
    Sitten on se keskittyminen. Jos on kolme duunia yhtä aikaa työn alla, niin voipi olla, että ihan kaikki ei mene korjaamokäsikirjan mukaan.
    Nämä kaksi pääkohtaa voidaan lähettää työnjohtoon.

    Sitten on oma keskittyminen tekemiseen, työohjeiden noudattaminen, oikominen, työtoveri, jolle tulee seuraava duuni vasta 10 minuutin päästä, puhelin, pölöttävä asiakas, neuvoja kyselevä tyotoveri, neuvoja kysyvä huoltoneuvoja yms...

    Mutta homman ytimessä on se, että silloin harvemmin epäonnistuu, kun keskittyy tekemiseen, tekee ohjeiden mukaan, oikeilla työkaluilla ja varaosilla ja siihen tekemiseen on varattu työrauhaa ja aikaa.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  17. #17
    Kommentoin vielä kokemuksestani, että kun käyttää pitkään samaa huoltokorjaamoa, niin vakiintunut suhde kyllä auttaa siihen että homma toimii aina 100%:sti. Voin tuoda esiin liikkeen ja se on Frank Nyman, mitä käytin vuosi-
    kausia ilman yhtään pienintäkään huomauttamista.
    BMW S1000RR
  18. #18
    Paras oli eräs (monta vuotta nurin ollut) huolto Espoon Mankkaalla, joka ei kolmen kesäkuukauden aikana saanut venttiilejä säädettyä Kawasakiin. En ole varma, saiko samainen puulaaki takarenkaaksi myös "FRONT USE ONLY"-tekstillä olevan kumin väärällä pyörimissuunnalla. Olinhan nuori ja naiivi, niin ajoin sen kumin silti loppuun.

    Varsinaisia vaarallisuuksia ei ole ollut. Kerran tosin etukumin laiton jälkeen peruutin itse erään liikkeen sisältä pois, ja meinasi tulla jännäkakka kun etujarru ei napannut. Toisella puristuksella nappasi. Liikenteessä olisi saattanut jännittää, onneksi ei tarvinnut mennä sinne asti.

    Omista huolloista, kerran jätin takajarrusatulan pulttien kierrelukitteen pois epähuomiossa ja 200 km jälkeen sain lähteä pulttikaupoille.
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (enää 2 jäljellä?)
  19. #19
    Viime vuonna...Kytkin jätti vetoa päälle (ZX-10R). Korjattu väärän mallin (1000SX) osilla väärässä järjestyksessä - ei toiminut.
    Myyjäliike ei ottanut vastuuta, korjautin itse oikeilla osilla oikeaan järjestykseen.
    Sama liike - uutta vastaavaan pyörään vaihdettu vanha akku. Jäin tien päälle Italiassa kun kone ei käynnistynyt...Melkoisen seikkailun jälkeen löysin uuden akun ja matka jatkui. Sama myyjäliike (Motokeidas) ei ottanut vastuuta lukuisista asiallisista yhteydenotoista huolimatta...
    <p>ZX-10R 2016</p>
  20. #20
    Ei nyt sinänsä mitään katastrofihuoltoja ole osunut eteen mutta onhan se hiukan erikoista että maahantuojan huollossa ei saada tehtyä venttiilin säätöjä kun ei ole säätöpaloja?
    Semminkin kun itse "hirveällä vaivalla" n 30 sek googlauksella selvitin että oikean kokoisia paloja olisi löytynyt naapurifirmasta noin 2 km päästä. Eihän niitä nyt kilpailijalta voi käydä hakemassa.
    Loppupelissä kävin naapuriliikkeestäni hakemassa sen yhden tarvittavan säätöpalan ja vein heille jotta sain pyörän ajoon.
    Muuten huollossa ei sinänsä ollut valittamista, tuttu kaveri kun oli huollosta vastaavana jannuna.
  21. #21
    Öljyproppu jätetty sormikireydelle
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  22. #22
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mutta homman ytimessä on se, että silloin harvemmin epäonnistuu, kun keskittyy tekemiseen, tekee ohjeiden mukaan, oikeilla työkaluilla ja varaosilla ja siihen tekemiseen on varattu työrauhaa ja aikaa.
    Tässä on puolensa kun tekee itse ja talvisaikaan. On ihan sama meneekö hommassa kaksi tuntia vai koko viikon illat. Silti sattuu että itsekin tekee virheitä. Sen olen kuitenkin oppinut että missään ei kannata oikaista vaan jos ei ole varma tuliko se kasattua oikein, niin ei kun purkaa ja tekee seuraavana iltana uudestaan.

    Sitten kun se oman pyörän roplaaminen on vielä talvipuhteina lämpimässä tallissa hauskaa hommaa. Tulee vieläpä tehtyä huoltoja ennakkoonkin vaikka ei vielä tarvitsisi.

    Mutta ennen kuin aloittaa niin pitää hommata kunnon korjaamokäsikirja ja hyvät työkalut sitä mukaa kuin niitä tarvitsee. Huonot tulevat kalliimmiksi kun pitää ostaa kolmeen kertaan.

    En yhtään ihmettele että korjaamoille sattuu hasardeja kun pitää kiirettä ja on monta työtä menossa samaan aikaan. Eniten levottomuutta on minulla ollutkin niistä takuukorjauksista kun ei itse pääse vaikuttamaan lopputulokseen.
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  23. #23
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Omien kokemuksien järkyttämänä avaan ketjun jossa mielekästä kuulla mitä muille on jätetty irti tai muulla tapaa tehty, jotta mopo on huollon jälkeen hengen tai terveyden kannalta vaarallinen.
    Mulla oli takavuosina prätkä, jossa bensatankki oli kaksiosainen. Pienempi yläosa ja isompi säiliö istuimen alla. Ylätankki oli saanut kolhua ja se vaihdettiin vakuutuksen piikkiin uuteen. Läksin ajelemaan ja jonkun ajan päästä sitten tankkaamaan. Kun olin saanut tankit täyteen, huomasin että uuden vaihdetun ylätankin hitsaussauma ei pitänytkään nestettä sisällään ja bensa valui saumasta suoraan tulikuuman pakokäyrän päälle. Vähän piti miettiä mitä tehdä, lähteäkö pakoon ennen kuin bensa syttyy palamaan, vai odotella että ylätankki valuu tyhjäksi.
    Onneks ei syttynyt ja pääsin antamaan palautetta asiasta liikkeeseen. Mutta en mä nyt sitä heidän vikanaan pitänyt, uusi tankki oli tullut suoraan tehtaalta japaniasta.

    Pekka T
    FZ8-N & MT-09 Tracer
  24. #24
    Lainaa hornet10 kirjoitti Katso viesti
    Kommentoin vielä kokemuksestani, että kun käyttää pitkään samaa huoltokorjaamoa, niin vakiintunut suhde kyllä auttaa siihen että homma toimii aina 100%:sti.
    Toisinaan voi olla noinkin, se on hyvä. Omalla kohdalla 10v asiakassuhde kawasta susukien kautta saksan ihmeeseen, on vain muuttanut epäonnistumisien laadun. Ennen oli lähempänä moottorivauriot ja muut mekaaniset jutut, nyt ollaan edistytty siitä jo turvallisuuteen.

    Toi yläkolmio oli jätetty vielä sellaiseen mopoon auki, jonka vein slicksit alla pajalle. Äkkiä olettaisi niistä käyttötarkoitusta seuraavaan ajokertaan ja yrittäisi tarkemmin.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  25. #25
    Huollon jälkeen SuperTenere rupesi tuoksumaan lämmetessään kunnolla jäähdytinnesteelle, onneksi ei muita kämmejä toistaiseksi. Tänään vein kaksi pyörää huoltoihin, toivotaan että nekin tulee kuntoon ilman hazardeja.
    XV1900A, XL600V exät XT1200Z, Moto Guzzi California EV, VL800, R1200GS, XL1000V, GSF1250SA, DL650, CBF600S,XL650V, ZR-7, XJ600S
  26. #26
    BMW oli huollossa jossa vaihdettiin jarruneste. Huollon jälkeen ekoissa valoissa hälyvalot päälle ja ehdin vielä ennen sulkemista pajalle. Olisivat myyneet uuden akun ja nollailivat valoa testerillä. Pyörä oli kuitenkin ennen huoltoa ehjä. En ostanut akkua. Myöhemmin himassa luin ohjekirjaa ja lisäsin nestettä jarrunestesäiliöön joka oli liian tyhjä. Ko. liike ei enää huolla BMW:tä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://picasaweb.google.fi/sefotec1200
    http://www.sefotec.fi
  27. #27
    Kaverin R1:ssä oli huoltoliikkeen liikkeen jäljiltä öljyroppu niin löysällä että tipahti motarilla. Onneksi Yamahan öljypinnan varoitusvalo toimi nopeasti ja kaveri huomasi sammuttaa eikä kone ehtinyt käymään kuivana. Liike kyllä reagoi nopeasti reklamaatio soittoon, tultiin heti apuun tien päälle pakulla ja pyörä vietiin takaisin huoltoon.
    RedBlack Busa
  28. #28
    no joo,nyt kun on tallipaikka jossa voi ruuvata ite ja on osaavia kavereita niin ei ikinä korjaamolle jos ei oo pakko.parkkipaikalla ei oo oikein hauskaa tehä huoltoja.vetäsin tässä lipat uudella takarenkaalla ja koko oikea kylki paskana.no vakuutuksen piikkiin.sitte vein heille uudet lämpökahvat että laittakaa nämä samalla.kävin hakeen mopon ja kysyin että pelaako kahvat sano että pelaa,ja vitut pelannu ku toinen soitin ja sanottiin etää tuu silloin ja silloin ,ok menin sinne mutta eipäs ollu kirjattu että tulossa ollaan .no viimein heillä oli aikaa ja ensimmäisenä ukko alkaa kattoon tietokoneelta uusia kahvoja että tässä ois tähän ja tähän hintaan uudet,mutta ku nämä oli kaupan paketissa niin se alko väittään että se toinen kahva on rikki,siis uus.minä että onko joku johto jääny irti no niinhän siinä oli käyny johto irti.että tämmöstä.tekee ite niin paljon kun pystyy jos on paikka ja vain pakko tilanteessa huoltoon.kusettaa ne kuitenki.
  29. #29
    Loppulaskultaan +5ke korjaus merkkikorjaamolla. Vaihdeltiin katteita ja maalattiin tankkia yms. Sinänsä ihan helppoa hommaa koska kaikki oli ihan perus bolt-on kamaa.

    En enää muista ihan kaikkea, korjaus viivästyi arviosta jokusen viikon, tiedotus läpipaska ja itse sain kysellä perään useamman kerran. Viimeisen kyselyn jälkeen se oli sitten "huomenna valmis" ja hain vekottimen kärryllä kotiin.

    Siinä autokatoksessa katselin hetken ja tajusin että oli kasattu vähän sinne päin. Katteiden erilaiset ruuvit ja niiden aluslevyt oli räiskitty ihan miten sattuu, oikeat paikat ruuveille löysi onneksi nopeasti netistä. Samalla oli onnistuttu tekemään jälkiä väärin kiristämällä ja mm. ihan uudesta 400e muovikäikäleestä oli ruuvi kiristetty läpi.

    Hain sitten kaverilta otsalampun, purin koko paskan autokatoksessa illan hämärässä ja kasasin uudestaan ruuvit oikeissa paikoissa. Vitutuksissani unohdin hakea asennusjuomaa ennen klo 21:tä ja jouduin tekemään koko paskan selvinpäin. Oli valmista tasan klo 00.00.

    Pajalta tuli joku asiakastyytyväisyyskysely johon vastasin pitkään ja hartaasti, odottelin sitten jonkun viikon että tuleeko mitään kommenttia, ei tullut. Noh tuttu heppu tunsi ko. merkin maahantuojan systeemejä ja laittoi palautteeni, soitto tuli päivän sisällä korjaamolta. Korvaus oli sitten seuraavan huollon hinnan tarkistus, johon olin sitten siedettävän tyytyväinen. Autopuolen korjaamotoimintaa on tullut vierestä katseltua yli 10 vuotta ja ymmärrän että kaikki ei mene aina kuin Strömsössä. Mutta vitutti se silti.

    Btw, olisin halunnut vakuutusyhtiöstä kertakorvauksen, olisin voinut toimittaa kaikki kuitit ja vaikka käydä näyttämässä rotiskon korjauksen jälkeen. Tämä ei käynyt. Hinta olisi näin ollut alkuperäisillä osilla reilusti yli 2000e halvempi, no mikäs siinä jos tykkäsivät maksaa. Ja olisi ollut oikein kasattu...
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010
  30.  
  31. #30
    Aikanaan pyörä oli syksyllä tapahtuneen kolarin seurauksena kolarikorjauksessa talven yli. Soitin, että tulen seuraavana päivänä hakemaan. Menin hakemaan, ja jouduin odottamaan 2 tuntia, että pyörä saatiin lähtökuntoon. Lähdin pyörällä pihasta ja muutaman sadan metrin jälkeen toinen täysmuovinen peili tippui ja helähti rikki asfalttiin. Nappasin peilin takin alle ja ajoin korjaamolle takaisin. Kaiken tämän jälkeen paikan omistaja ei meinannut millään antaa minulle lainapyörää, että pääsisin kotiin. No sain vääntämisen jälkeen lainapyörän ja palasin muutaman päivän jälkeen hakemaan pyörää ja kaikki oli ok. Viikon päästä aloin asentamaan pyörään jotain lisäosaa ja huomasin, että mittariston korvakkeista oli puolet paskana ja ne oli liimattu kasaan. Soitin huoltoon ja korjaamopäällikkö sanoi, että ne ovat varmaan edellisen omistajan tekosia. Kaveri kyllä hiljeni, kun sanoin, että ostin pyörän uutena. Sen jälkeen olen tehnyt huollot itse. Suurin virhe taitaa olla ilmamassamittaein asentaminen autoon vahingossa väärinpäin. Jätti vaimon tielle. 
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen