Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Lennetään Bangkokiin parin kaverin kanssa kuukauden päästä.
    Vuokrataan sieltä jotkut ajopelit.
    Kaksi ja puoli viikkoa ajellaan jonnekin.

    Minne kannattaisi ajella?
    Mitään majoituksia ei ole vielä varattu, vain lennot.

    Mites tuo Kwai-joen silta, vaikka onkin väärässä paikassa.
    Minne kannattaa mennä?
    Mihinkään rannoille tai muihin turistirysiin emme mene, ehkä kuitenkin tuonne sillalle.
    Pekka
  2. #2
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Rantakohteiden ympäristössä en ole hyviä mutkapätkiä löytäny. Tai onhan niitä, mutta yleensä alle kilometrin mutkittelun jälkeen tulee risteys ja alkaa isompi tie. Näin siis Phuket, Pattaya ja huahin. Pohjoisessa kuulemma on vuoristo ja mutkapätkät, mutta siellä en ole käynyt.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  3. #3
    Muutama mutkapätkä on lisätty motocaching -sivustolle (pohjoisesta löytyvät). Ja kai tuo Phuket -saari on ihan ajamisen arvoinen, ainakin se vuoristo-osuus siellä etelässä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #4
    Kysy Myllymaan Reijolta Thaimaan kohteita/reittejä. Hän on siellä päin ajellut tietääkseni aika paljon.
    Hän osaa kertoa niin hyvät ja pahat puolet...
    Itse olen ajellut vain opastettuja enduroreittejä Pattayalla...
    Siellä on sitten kuuma.
  5. #5
    Lainaa Ktm609 kirjoitti Katso viesti
    Kysy Myllymaan Reijolta Thaimaan kohteita/reittejä. Hän on siellä päin ajellut tietääkseni aika paljon.
    Hän osaa kertoa niin hyvät ja pahat puolet...
    Itse olen ajellut vain opastettuja enduroreittejä Pattayalla...
    Siellä on sitten kuuma.
    Joo, tunnen Repan hyvin.
    Mainio mies.
    Monta kertaa tänäkin vuonna tavattu esim. Ahveniston radalla, jossa hän kaahaa ihan huimasti.
    Pitää jutella hänen kanssaan.
    Repa on myös kirjoittanut BMW moottoripyöräkerhon Rikastin lehteen tarinoita noilta matkoiltaan ja myös BMW kerhon foorumille hauskoja ja mielenkiintoisia juttuja reissuistaan.
    Repalla on mainio ja humoristinen tyyli jutuissaan.

    No otan shortsit mukaan ja avokypärät ostetaan varmaan sieltä kavereiden kanssa.
    Ja shandaalit on varmaan ajokenkinä.
    Jotkut satapiikin skootterit riittävät meille.

    Yhdellä matkalaisella on Suomessa Triumph Rocket. Ei sitä voi kovin hankaliin paikkoihin viedä.
    Toisella on BMW R1200GSA WC ja mulla on BMW R1100GS.
    Tuo WC kuski on kova menemään. Gessumeetingissä ei oikein riittänyt 130 km/h perässä pysymiseen hiekkatiellä.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 26.09.2017 klo 00:50.
    Pekka
  6. #6
    Tuolla niitä Repan juttuja sieltä Thaimaan reissuiltaan
    Hän joutui siellä myös pahaan onnettomuuteen törmättyään vastaantulevaan skootteristiin pimeällä tiellä nyppylällä.
    Parantuminen on kestänyt vuosia, mutta nyt Repa ajaa taas täysillä vaikka jalka ei toimi vieläkään kunnolla.
    Suomen nopein Gessukuski Ahvenistollakin.

    Siis tuolla, klik
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 26.09.2017 klo 00:50.
    Pekka
  7. #7
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tuolla niitä Repan juttuja sieltä Thaimaan reissuiltaan
    Hän joutui siellä myös pahaan onnettomuuteen törmättyään vastaantulevaan skootteristiin pimeällä tiellä nyppylällä.
    Parantuminen on kestänyt vuosia, mutta nyt Repa ajaa taas täysillä vaikka jalka ei toimi vieläkään kunnolla.
    Suomen nopein Gessukuski Ahvenistollakin.

    Siis tuolla, klik
    Liikenne Thaimaassa on vähän erikoisempaa kuin meillä, mutta ei mahdotonta. Motobike 125 cm riittää hyvinkin. Olen ajellut sellaisella Sisaketissa tosin vain lyhyitä matkoja, riisipellonlaidalta kyläkauppaan ostoksille. Thaimaassa on paljon nähtävää, kannattaa suunnata pohjoiseen, sinne on Bangkokista tosin liian pitkä matka motobikelle.
    Repa ajoi muistaakseni kerran päitsin läpi bemarilla, tosin harrasteluokassa, aika Äijä.
    Me mennään joulukussa Thaimaaseen lomalle, tavoite on päästä ajamaan enskaa muutaman kerran...
    Siellä on sitten kuuma....
    Viimeksi muokannut: Ktm609; 02.10.2017 klo 23:20.
  8. #8
    Pientä päivitystä tähän. Nyt olen Thaimaassa. Ajokenkinä ovat sandaalit ja päällä shortsit ja paita. Näin on kaikilla muillakin täällä. Thaimaassa on miljoonia mopoja ja kaikki osaavat ajaa paremmin kuin autoilijat ja motoristit Suomessa. Katsovat kauas, ennakoivat, ottavat oman tilansa ja antavat myös tilaa kaikille muille. Täällä on kivaa. Tänään lähden mopolla Pluag Daengiin. King side huone puutarhanäkymällä maksaa siellä 14 € yö.
    Pekka
  9. #9
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Pientä päivitystä tähän. Nyt olen Thaimaassa. Ajokenkinä ovat sandaalit ja päällä shortsit ja paita. Näin on kaikilla muillakin täällä. Thaimaassa on miljoonia mopoja ja kaikki osaavat ajaa paremmin kuin autoilijat ja motoristit Suomessa. Katsovat kauas, ennakoivat, ottavat oman tilansa ja antavat myös tilaa kaikille muille. Täällä on kivaa. Tänään lähden mopolla Pluag Daengiin. King side huone puutarhanäkymällä maksaa siellä 14 € yö.
    Meillä matka marraskuun lopulla. Blääni on ajella Pohjois-Thaimaassa. Onko vinkkejä;
    -nähtävyydet
    -reitit
    -majoitukset
    -muuta?

    Kiitoksia jo etukäteen.
  10. #10
    Lainaa Jone76 kirjoitti Katso viesti
    Meillä matka marraskuun lopulla. Blääni on ajella Pohjois-Thaimaassa. Onko vinkkejä;
    -nähtävyydet
    -reitit
    -majoitukset
    -muuta?

    Kiitoksia jo etukäteen.
    Liity "Pohjois-Thaimaan ajajat" facebook ryhmään.
    Sieltä saa hyviä vinkkejä ja vaikka matkakertomuksia.

    Tuonne, klik

    Juha JP Pekka Bergman on järkkäämässä juuri tuohon aikaan reissua sinne.
    Hän voisi tehdä järjestelyt ja olla oppaana siellä paikan päällä.
    Siis tuolla, klik
    Kelaa alaspäin ketjua.

    Hän kyseli kiinnostusta "BMW Moottoripyöräkeskustelu" facebook foorumilla.
    Minäkin ilmoittauduin kiinnostuneeksi reissuun.
    Pekka
  11.  
  12. #11
    Ei varsinainen reittivinkki, vaan enemmänkin käänteinen sellainen. Olin tuossa hiljattain Bangkokissa ja vaikka muuten kaupungista kovasti pidänkin, niin ajaminen siellä on kaukana nautinnosta.

    Liikennettä on aivan mielettömästi. Kaksipyöräisella kulkupelillä pitäisi myös ajella aina sitä kaikkein vasemman puoleisinta kaistaa ja varsinkin Sukhumvitin varrella se on aikamoista bussien joukossa ajelua. Eli kypärän alle hyvä hengityssuojain, jotta ei hengitä sisään kaikkea sitä epäpuhtaan dieselin palamisesta lähtevää käryä. Ilmavirta ei myöskään juuri ihoa hivele, jos on ajokamat päällä eli hiki virtaa.

    Oma suositukseni onkin jättää Bangkokissa ajaminen muille.

    -Make
    sisältönikkari @ https://www.xn--vertaaliittym-nfb.fi/