Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Kyllä se nyt on vaan pakko lähteä pyörähtämään vielä Inarissa kahvit juomassa. Näyttäisi tuo korkeapaine jämähtävän Suomen syksyyn sopivasti, niin se on kelattava vielä mittariin ruskareissu, jotta ei sitten harmita myöhemmin.

    Jos tosiaan tuo korkeapaine edes osittain on totta, niin ensi perjantaina gessun valot iskee nelostien alkuun ja vakkari napitetaan reippaaseen etenemiseen kohti pohjoista. Mitään elämyksellisiä mutkapätkiä ei nyt naviin kikkailla, vaan reipastahtinen nonstop siirtymä Hki -> poronhoitoalue suoritetaan perusilmeellä ja sähkövarusteiden avustuksella.

    Tässä ei nyt tarvitse edes mitään varustelukierrettä aloittaa, koska gessuhan on aina valmis pitkille taipaleille. Yksi varuste pitää tosin investoida ja se on piiiiitkä hyvä heitin, huomenna tarkoitus hakea Lazer triple-r 750 elite 2-led heitin keulille tietä valaisemaan, koska pimeässä ajoa tulee väkisin reippaasti tällaisella 2500km viikonloppu reissulla. (kaunishan se ei siinä keulassa ole)

    Tämä oli jo hankintalistalla muutenkin talveksi tuohon Transalpin nokkaan, mutta laitetaan se pikaliittimillä kiinni, niin voi tarpeen tullen vaihdella heitintä mopojen kesken. Kantamaa luvataan lähes 1 km (900m) joten pitäisi jäädä hieman enemmän reagointiaikaa kun tehdaspitkällä ledillä.

    Missään mitään järkeä ole, kunhan vain pääsee tienpäälle… ehkä.

    jatkuu…
    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  2. #2
    No jovvvain ja justiinsa!


    ...kiitotie 30 valmiina laskuun, tuuli kolme solmua suunnasta 280´ ja kiitotievalot 30%:lla, jos vain tukikohtavierailu mielessä....
  3. #3
    ...tai jos et ennätä tehoja vähentää EFJY:n kohilla, niin nähhääkö sit vaikkapa Inarin Nestellä sunnuntaina?
  4. #4
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    ...tai jos et ennätä tehoja vähentää EFJY:n kohilla, niin nähhääkö sit vaikkapa Inarin Nestellä sunnuntaina?
    EFJY:n kohdalla koneessa on vielä painoa sen verran, että laskeutuminen on epätodennäköistä ilman mittavia jarrutusjälkiä ja muutenkaan tuossa gessussa ei vielä ole jarrutusenergian talteenottoa, niin kahvit juodaan vasta poronhoitoalueella
    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  5. #5
    Viikonloppu lähenee ja sitä myötä startti myös kohti pohjoista. Tänään oli hetki aikaa viritellä lisävaloa keulaan.
    Elikäs Lazer Tripla-r 750 elite-2, sopi mukavasti tuohon keulaan, kun irrotti kaksi ruuvia siitä lipan edestä ja ruuvasi siihen nuo telineet pidemmillä pulteilla. Pitää vielä johdot kytkeä, niin huomenna pääsee testaamaan valoa. Miten niin ruma mutta valotehon pitäisi olla loistava ja piiiiiiitkä



    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  6. #6
    No NYT rekatkin vaihtaa lyhkäsille ensin! Oikia meininki tuollanen!

    Mites se sunnuntain möötte Nestellä?
  7. #7
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Mites se sunnuntain möötte Nestellä?
    Kyllähän tämä varmaan sopii aikatauluun, onko vielä mitään ajastusta kellon suhteen? Vaikka eihän ajohommissa kelloa katsota.
    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  8. #8
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän tämä varmaan sopii aikatauluun, onko vielä mitään ajastusta kellon suhteen? Vaikka eihän ajohommissa kelloa katsota.
    Laittelen yv:tä tulemaan...
  9. #9
    Se olisi pyörä pakattu ja tänään sitten töiden jälkeen nelostielle ja kohti Rovaniemeä. Mitään kovin tarkkaa reittiä en ole lukkoon lyönyt, mennään fiiliksen mukaan. Taitaa kuitenkin tuollaiset 2500km mittariin pyörähtää.
    Majoituskin kulkee sivulaukussa kokonaan

    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  10. #10
    Hei "roof"! Tuli vain mieleen, siella Ivalon St1:llæ eilen, etta kun sen iskarin varsi oli kuiva, niin onko mahdollista, etta se vuoto olisikin ylempaa, eli øljynjaahdyttimesta?

    Soma oli tavata ja nahha! Siunausta loppumatkaasi!
  11. #11
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Hei "roof"! Tuli vain mieleen, siella Ivalon St1:llæ eilen, etta kun sen iskarin varsi oli kuiva, niin onko mahdollista, etta se vuoto olisikin ylempaa, eli øljynjaahdyttimesta?

    Soma oli tavata ja nahha! Siunausta loppumatkaasi!
    Kiitoksia vaan tarinoinnista Ivalon St1:llä ja tosiaan itsellä olisi varmaan jäänyt huomaamatta vuotava etuiskari siinä kohdin.

    No hyvin se kesti kotia asti. Ja juuri kun oltiin puhuttu BMW laadusta, niin tätä se tekee… Keväällä käyttöönotettu pyörä ja 16 500km ajettu, niin ei kai sen vielä pitäisi nesteitä ulos päästellä, riittää kun kuski päästelee.

    Sen verran otti kupoliin, että vetäsin siitä Ivalon st:ltä sitten suoraan kotio, mitä me siitä lähdettiin 15.15? Kotona Helsingissä olin 02.40 Joten reipas ruskan poisto putkista, kaksi kertaa piti nousta satulasta (tankkaus Kemissä ja Jyväskylässä) Valot kyllä pelasi loistavasti, mutta laitan juttua tästä myöhemmin, kun saan kuvatkin purettua.

    Käytin tuossa tänään potilasta näytillä ja kyllä se etuiskari vuotaa sieltä juuresta tippa kerrallaan, uusi osa laitettiin tilaukseen (eli koko paketti menee vaihtoon/takuuseen) samalla tulee sitten hoidettua se aikaisempi kutsu keulan vahvistamisesta.

    Jatkuu…




    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  12. #12
    Mistä noi valot on hankittu.Näin syksyisin olisi tarkoitus hankkia lisävalot ja noi on varmaan hyvät, tuossa mun BMWR1100RT, sä. on aika kehnot valot.
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  13. #13
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Mistä noi valot on hankittu.Näin syksyisin olisi tarkoitus hankkia lisävalot ja noi on varmaan hyvät, tuossa mun BMWR1100RT, sä. on aika kehnot valot.
    Lazer valoja myy aika moni Suomessa ihan hyllystä, jos ei netistä halua tilata (Lazer Tripla-r 750 elite-2), google löytää

    Itse ostin suoraan hyllystä Helsingistä Malmilta Aditasta. Hyvä palvelu ja ihan kilpailukykyiset hinnat.

    Nuo pikkutuikut raudoissa on bemarin omat, mitkä oli siinä valmiina tehdasvarusteena, on kyllä ihan hyvät nekin.

    Uskallan todellakin suositella tuota Lazer Triplaa on loistava valoteho ja kyllä näkee, laitan videoo ja kuvia kunhan tässä joku päivä ehdin.
    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  14. #14
    Karigasniemellä kääntymässä, kannattiko?



    Poltteli sen verran persuuksissa, että piti vielä ajaa reissu pohjoiseen. Joten syyskuun viimeisenä perjantaina töiden jälkeen gessun keula nelostielle ja vakkari päälle. Helsingistähän on pitkä matka kaikkialle ja varsinkin napapiirille, joten kilometrejä tosiaan tulisi ja tulihan niitä sitten kaikkinensa 2 670km kolmeen päivään.

    Oli muuten lähes koko matkan kamera keulassa kiinni 60 sekunnin ajastuksella, 1680 kuvaa ehti ottamaan, jos jossain vaiheessa sitten jonkin moisen nopeutetun timelapse’n koostaisi tästä ajosta.

    On varmaan jotain vikaa päässä, kun on oppinut ”nauttimaan” tuosta nelostien kelaamisesta. Toki gessulla on mukava päästellä ja matka etenee, kun pysähtymisvälin voi pitää reilussa 400 km:ssä. Tarkoitus oli ensin ajaa Kuusamon kautta ylös, mutta siinä sitten kuitenkin käännyin Heinolan jälkeen kohti Oulua.

    Lähdön jälkeen ensimmäisen kerran piti panna harmittavasti jalat maahan heti Jyväskylän jälkeen, kun moottoritie loppui, koska jonkun näköinen kolari siinä tienposkessa jarrutti matkantekoa ja jonon muodostus oli huomattavaa ja jono myös pysähteli. Onneksi pääsee sujuvasti ohittamaan ja siinä pystyi ajamaan keskiviivan vieressä pitkiä matkoja letkan ohi sivulaukut peilejä nuollen. Varmaan siellä savu nousi korvista nelipyöräisissä, kun musta gsa suoritti ohimarssia.

    Loppuhan se ruuhka Äänekosken liittymän jälkeen ja tie aukeni, tässä vaiheessa reipas eteneminen oli laskenut tankin pintaa sen verran, että ensimmäistä tankkausta olisi hyvä harkita. Viitasaaren maisema ABC tulikin vastaan sopivasti, tässä vaiheessa trippi näytti 380km ja kello oli about 19.00 tankki täyteen ja iso kahvi itselle. Vielä olisi matkaa Rovaniemellä, missä meinasin nyt sitten ensimmäisen yön olla.



    Nopeasti tielle takaisin ja kohti Oulua, pimeä laskeutui siinä sitten aika nopeasti ja pääsin testaamaan uutta asentamaani Lazer led lisäkaukovaloa. Uskallan suositella, kyllä meinaa valaisee sitten hyvin. Liikennekin oli sen verran hiljaista, että kaukovaloilla sai ajella kyllä ihan pitkiä pätkiä. Ennen pitkää Oulun valotkin siinä kajasti sitten vastaan ja kello tikitti kymmentä kun kaarsin Oulun ja Kemin välissä Kärkkäisen pihaan tankkaamaan halpaa 95:sta.



    Tästä sitten taas nopeasti tielle ja kohti Rovaniemeä. Vastaantulijat vähenivät ja kun siinä sitten käännyin Tervolan tielle, niin loppuivat kokonaan, no olihan kello jo reilusti yli 23.00. Sen verran olin googlea tuulettanut, että ensimmäisen yön hyvä leiripaikka voisi olla siinä juuri ennen Rovaniemeä voimalaitoksen sillan vieressä (n. 800 km kotoa).

    Sokkopimeässä leiripaikan etsiminen ei ole sitä kivointa puuhaa. Eikä pilkkopimeässä missään nimessä kannattaisi ajaa pois tieltä nokka edellä kohti joen rantaa märkää polkua pitkin, koska ei sitä gessua välttämättä saa siellä yksin käännettyä. No se olisi aamun murhe sitten ja kulkeehan siinä tie vieressä, josta voi käydä huitomassa apuja. Fikkarilla nopea kartoitus ja riippukeino kahden puun väliin ja äkkiä makuupussiin nukkumaan, kellohan oli tässä vaiheessa jo yksi yöllä.



    JATKUU...
    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  15. #15
    hyvää ja joutuisaa etenemistä niinku reissuissa pitääkin...... miten on tuleeko tuol pohjosessa karhut häiritsee unia niinkuin änäkäisellä... kävin viimeviikolla siel makaran paistamassa oli paljon paikallisia kalassa kertoivat karhujen pyöritelleen niitä valkoisia heinäpaaleja mutta mustat oli saaneet olla rauhassa.... eli sulla turvallinen väri pyörässä
  16. #16
    ^ rauhassa on saanut olla, ei ole karhut tai muutkaan häirinneet.

    Aamu valkeni ja klo näytti seitsemää, kun heräilin ohi ajaviin autoihin. Leiripaikka paljastui valossa ihan kelvolliseksi. Aamupalat kuskille ja tien päälle mieli. Siinä syödessä sitten paikallinen vanhempi mies aamulenkillään poikkesi joen rantaan katsomaan, että kukas se täällä majailee. Hetki siinä turistiin ja tajusin pyytää häntä sitten auttamaan gessun käännössä, jotta saan helposti nokan kohti tietä.



    Leiri kasaan ja tielle, Rovaniemen aamu valkeni usvassa lämpötilan ollessa kuusiastetta. Kävin pyörähtämässä piruuttani keskustan leirintäalueella ja hetipä leirin isäntä siihen turisemaan. Kysyin, että mitäs maksaa telttapaikka yöksi ja meinasin kaatua pyörälläni maahan, kun isäntä ilmoitti telttapaikan tyhjällä leirintäalueella kustantavan 30€/yö huh huh. Nostin siitä sitten kytkintä ja kohti Joulumaata, eli katsastamaan ruuhkatilanne, no hiljaista oli sielläkin, muutama kiinalainen liikkeellä ja erilaista rakentamista käynnissä mittava määrä.







    Nokka kohti Meltausta ja Leviä, josko siellä söisi vaikka. Eipä ollut kummoinen ruska kuitenkaan esillä, mutta mukava oli ajella hiljaisia teitä kohti Leviä. Toki ilma olisi voinut olla parempi, aika lailla sumuista oli. Muutamia kuvia matkan varrella ja kopterin lennätystä (onnistuin tuhoamaan videot kopterin muistikortilta, joten se niistä muistoista) Kyllä on tiet hiljaisia tähän aikaan vuodesta.

    Äkkiähän se Levi siinä sitten iltapäivällä vastaan tuli, sumu ylhäällä oli edelleen sakea, joten turhaan ajoin ylös, ei sieltä mitään nähnyt. Muutamia ihmisiä siinä Levin keskuksessa pyöri, mutta eiköhän se tästä vilkastu, kun lumet ilmaantuvat kuviin.



    Lyhyt evästauko ja säätilan tsekkaus, Hettaan luvataan pakkasta yöksi, joten nyt pitää pistää harkintaan ulkomajoitus, jossain se raja kulkee. Leviltä sitten Puljun kautta kohti Hettaa, nyt päästiin jo hiekkateille ajamaan ja aurinkokin alkoi näyttäytymään pilvien lomasta. Kaunista, hiljaista ja mukavan hyvää tietä, suosittelen ajamaan Levi-Pulju-Hetta tien 956.

    Pysähtelin matkalla muutaman kerran ihmettelemään ja napsimaan kuvia. Lisäksi oli päätettävä ensi yön majoitus, no Hetassa olisi varmasti sisämajoituksessa tilaa. Rauhallista etenemistä mukavassa auringonpaisteessa ja n. 5 km ennen Hettaa pistää kyltti silmään, Hetan Majatalot. Käsi jarrukahvaan ja käännös vasemmalle majoitusta kysymään, koska tosiaan tuleva pakkasyö ei houkuta ulkomajoitukseen.

    Hiljaiselta näyttää täälläkin, gessu parkkiin ja sisälle kyselemään majoitusta. Kaksi mukavaa rouvaa häärää keittiössä ja paljastuu, että täällä on jonkin sortin rippileiri menossa viikonloppuna. No pari mökkiä on kuitenkin tyhjänä, joten majoitus varmaan onnistuu. 50€ hinnan saan tingittyä 40 euroon ja sauna kuluu hintaan. Kamat mökkiin ja käyn vielä kääntymässä Hetassa paikallisessa puodissa, josta mukaan tarttuu muutama saunakalja.



    Meikäläisen saunavuoro olisi nuorison jälkeen, no eipä siinä mitään. Marssin mökistä sitten pimeässä kohti rantasaunaa ja tyhjähän tuo on ja lämmintäkin vielä on. Ainostaan padasta on käytetty kuumavesi lähes kokonaan, joten tästä pieni miinus. No kyllähän sitä kylmälläkin itsensä pesee kuumassa saunassa.

    Säätiedotus oli oikeassa, lämpötila laskee nollaan ja siitä hieman pakkaselle, enpä taida ihan kuudelta lähteä tienpäälle.

    Jatkuu...
    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  17. #17
    Mikäs tää joen vieressä kulkeva tie on??
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  18. #18
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mikäs tää joen vieressä kulkeva tie on??

    On tie 9704 Inarinjoentie, Karigasniemeltä Angeliin.
    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  19. #19
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    n. 5 km ennen Hettaa pistää kyltti silmään, Hetan Majatalot. Käsi jarrukahvaan ja käännös vasemmalle majoitusta kysymään, koska tosiaan tuleva pakkasyö ei houkuta ulkomajoitukseen.

    Hiljaiselta näyttää täälläkin, gessu parkkiin ja sisälle kyselemään majoitusta. Kaksi mukavaa rouvaa häärää keittiössä ja paljastuu, että täällä on jonkin sortin rippileiri menossa viikonloppuna. No pari mökkiä on kuitenkin tyhjänä, joten majoitus varmaan onnistuu. 50€ hinnan saan tingittyä 40 euroon ja sauna kuluu hintaan. Kamat mökkiin ja käyn vielä kääntymässä Hetassa paikallisessa puodissa, josta mukaan tarttuu muutama saunakalja.



    Meikäläisen saunavuoro olisi nuorison jälkeen, no eipä siinä mitään. Marssin mökistä sitten pimeässä kohti rantasaunaa ja tyhjähän tuo on ja lämmintäkin vielä on. Ainostaan padasta on käytetty kuumavesi lähes kokonaan, joten tästä pieni miinus. No kyllähän sitä kylmälläkin itsensä pesee kuumassa saunassa.

    Säätiedotus oli oikeassa, lämpötila laskee nollaan ja siitä hieman pakkaselle, enpä taida ihan kuudelta lähteä tienpäälle.

    Jatkuu...
    Oisko kuiten Hetan Kota, ei oo Hetan Majatalolla mökkejä.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  20. #20
    Lainaa Piece kirjoitti Katso viesti
    Oisko kuiten Hetan Kota, ei oo Hetan Majatalolla mökkejä.
    Tosiaan hyvä korjaus, muistin väärin, kyseessä Hetan Kota

    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  21. #21
    Aamu valkenee kirkkaana ja mittari näyttää yhtä pakkasastetta, mutta tie näyttää kuivalta, joten klo 7.30 teen pakkaskäynnistyksen ja lähden kohti Kautokeinoa. Kohta Hetan jälkeen tien pinta muuttuu märäksi ja kosteus ilmassa on kohtalaisen korkea, mittari näyttää -2,5 astetta pakkasta, joten pientä jännitystä alkaa olemaan housuissa liukkauden suhteen, no tiellä olevat isommat lätäköt eivät onneksi ole jäässä, mutta pienet ovat, joten hiljennän vauhtia hieman ja lisään lämpöä sähkösukkiin ja -takkiin. Tarkoitus ei ole kuitenkaan kaatua tällä reissulla, joten etenen verkkaisesti tyhjillä teillä Norjan puolelle ja kohti Kautokeinoa. Aurinko yrittää aina välillä pilkahtaa esiin, mutta ei se riitä nostamaan lämpötilaa plussalle, vaan sitkeästi mittari pysyy pari astetta pakkasella. Jään muodostuminen keulaan on myös hyvässä vauhdissa ja ledivalot eivät tosiaan tuota lämpöä sen vertaa, että jää sulisi. Muutama pakollinen kuva tietenkin matkalla.



    Kautokeino uinuu sunnuntai aamuna hiljaiseloa ja niinpä hurautan siitä ohi pysähtymättä suuntana Karigasniemi, on muuten hyvä tie tuo Kautokeino – Karigasniemi. Pikkuhiljaa lämpötila nousee siitä auringon myötä myös plussalle ja sähkötakin tehoakin uskaltaa pienentää ja nopeutta nostaa. Matkalla Karigasniemeen vastaan tulee ainoastaan kaksi rekkaa, muuten täysin tyhjää tietä gessun alla. Mukava päästellä menemään.



    Karigasniemellä pieni kuvaus ja evästauko ja siitä sitten nokka kohti Angelia ja Ivaloa, en ollutkaan ennen ajanut Karigasniemeltä Angelin kautta Ivaloon, tie on hiekkatietä suurimmaksi osaksi ja ensimmäiset n. 30km tie mutkittelee joen vieressä kohti Angelia, hienoja maisemia ja hyvää tietä. Pitää tulla kesällä uudestaan ja olla ihan maastossa yötä, sen verran hienoa maisemaa tarjolla. Itse Angelhan on pieni muutaman talon keskus, jossa ei elämää liene.



    Muutaman kuvaussessio taasen matkalla ja kello etenee vauhdilla. Huurteen kanssa oli sovittu kaffit Ivaloon iltapäiväksi, joten kierroksia koneeseen ja Ivalon ST1:lle. Muuten reittisuunnitelma oli sitten Ivalosta Kuusamoon yöksi. Jonkin sortin makkaraperuna hässäkkä 9 eurolla ST:llä mahaan ja Huurteen kanssa tarinointia kahvin lomassa. Tässä vaiheessa kaikki näytti vielä hyvältä, kunnes oli aika lähteä ja siinä sitten ST:n pihalla Huurre huomasi, että gessu se merkailee reviiriä allensa. Mitä helvettiä, toukokuussa käyttöön otettu ja 16 500 rullattu joka paikan ratsu nyt meinaa?

    No pakko se on uskoa, että etuiskari tiputtaa öljyä, onneksi ei nyt mitään isompaa tyhjennystä tule, tippa kerrallaan. No siinä sitten ihmeteltiin tovi ja eipä sitä Ivaloonkaan voi jäädä, joten tien päälle vaan ja kohti etelää. Tosiaan sen verran alkoi ketuttaa, että ennen Sodankylää päätin, että nyt jää Kuusamon kierron väliin ja vetäsen tästä suorinta reittiä Helsinkiin. Kelihän oli kuitenkin kohtalaisen hyvä, kun vettä ei tullut. Loppumatkasta ei sitten kerrottavaa jälkipolville ole. Kaksi kertaa pistin jalat maahan, kun oli pakko tankata. Kemissä ja Jyväskylässä. Ensimmäinen nelijalkainenkin juoksi tien yli vasta Lahden jälkeen, kun mittarissa oli jo 2600km ajoa. Supikoira oli eksynyt motarilla aitojen väliin, mutta sehän osui valokeilaan jo 500 metriä ennen kohtaamista, kun tuo Lazer valaisee niin pirun hyvin.

    Klo 2.40 kaarsin kotipihaan. Ajokuume saatu ainakin taas muutamaksi viikoksi laskemaan tällä pyrähdyksellä. Majoitukseen meni 40€ bensaa taisi mennä sellaiset 165 litraa ja muutama kymppi meni ruokaan. Mukavaa oli koko rahan edestä.

    Maanantaina kävin sitten näyttämässä etupäätä ja koko etupään iskaripaketti meni sitten vaihtoon, viikossa tuli uusi ja samalla tuli myös uusi vastoinkäyminen. Ohjaustangon lukko hajosi, eli tässä avaimettomassa mallissa lukitus tapahtuu napista, niin moottori piti vain ääntä ja käytti lukossa tangon, mutta avasi sen uudestaan samalla sekunnilla, tämänkin meni takuuseen ja vaihtoon, ensi viikolla pitäisi taas olla gessu ajossa. Menee kyllä suoraan horrokseen ja ajot jatkuu luottopelillä -> Transalpilla.

    BMW R1200GSA -17 + Honda Transalp 650 vm 2003 Winter edition
  22.  
  23. #22
    That´s the way goes!

    ISO valkokuorrutettu plussa tämmösille "extempore & DIY-jutauksille"