Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Moi!

    Kävi huono tsäkä kun 690 smc lähti pihalta huviajelijan matkaan. Löyty kuitenkin facebook ilmoituksen avulla!

    Eli nyt on ongelmana että vakuutus yhtiön mielestä ei kannata korjata vaan menis lunariin.

    Noh, syy miks menee lunariin on, että ohjaustangon lukko kun oli väännetty paskaks, niin vastakappale joka on rungossa on revennyt irti. Ja valtuutettu KTM huolto ei saa hitsata sitä vaan runko täytyy vaihtaa. Kokonais kustannukset korjaukseen olis 5700€

    Sain myös vaihtoehdon, että korjaan itse ja saan vakuutus yhtiöltä summan korjauksiin.

    Kysymykseni on: Onko kellään täällä foorumilla käynyt vastaavasti? Jossa stonganlukon vastakappale revennyt rungosta ja runko vaihtoon?

    Jos, niin mitä olette tehneet? Korjauttaneet itse vai vaihtanut runkoa?

    Jotenki mieli tekisi pitää kyseinen fillari ja duunata kuntoon.

    Kiitos!



    Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. #2
    Ota fyrkat, menet osaavalle Tig hitsarille joka tekee siihen uuden virtalukon kiinnityksen ja maali päälle. Loppurahoilla käyt syömässä kunnon pihvin ja ruokajuoman kera
    Kylätason kurapyöräilijä.
  3. #3
    Ei huono idea!

    Onko tietoa vaatiiko kyseinen prokkis purkua? Lähinnä moottoria ajattelen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. #4
    Jos olet mieltynyt pyörään...,ilman muuta ota rahat ja pidä pyörä...p.s.aikamoisen pihvin niillä rahoilla saat mitä korjauksen jäljiltä sinulle jää...
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX
  5. #5
    Eli kustannuksen hitsaajalle ei taida kummoset olla

    Onko teillä suositella hitsaajaa helsingin alueelta? Joka olis näitä korjauksia tehnyt?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. #6
    Kuulin joskus, että vakuutusyhtiöt leikkaavat palan vahingoittuneesta rungosta pois, jotta sitä ei enää käytetä. Mitenköhän tässä tapauksessa?
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  7. #7
    Espoon Erikoishitsaus Masalassa, vaikka paja on sotkuinen niin hitsari on osaava kaveri. Kustannukset riippuu siitä paljonko joutuu purkamaan ja tekemään uutta rautaa lukolle, puhutaan kuitenkin satasista, ei tonneista.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #8
    Kävin katsomassa perjantaina fillarii ja se pala oli lähtenyt irti "reiästä" johon on kiinnitetty. Tarkemmin en katsonut ulkopuolisia hitsi kohtia, mutta! Olen menossa huomenna (maanantaina) katsomaan uudestaan suurennuslasilla kyseistä kohtaa. Että mitä on tapahtunut. Tosiaan ei ollut pahan näköinen. Eikä näkynyt, että olisi leikattu mitään paloja rungosta.

    Masalan kaveri kuulostaa hyvältä! Täytyy kaivaa kyseisen pajan numero ja soitella kuulumisia

    Ja ihmettelin muutenkin alkuun, että minkä takia ei korjata ja miks maksaa korjaus 5700€! Koska pyörä oli yllättävän hyvässä kunnossa kun se löyty. Oli se lipattu oikealle puolelle mutta edes stonga ei ollut vääntynyt. Eli aika kevyt lippa. Tankin kyljessä oli joitain naarmuja tullut. Niiden kanssa pystyn todennäköisesti elämään.

    IMG_1137.JPG
    IMG_1129.JPG

    Tuossa pari kuvaa. Alemman kuvan otin heti ku saavuin paikalle. Eli en ollut vielä koskenut siihen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. #9
    Hmmm.. jääköhän kuvat noin paska laatuisiksi kuin itse nään tällä Tapatalkilla?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. #10




    Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. #11
    Mulla oli Enduro R:ssä kanssa virtalukon kiinnitys ottanut itteensä varkauden jäljiltä mutta ei tarvinnut hitsata. Kiinnike on aika hennosti heftattu paikalleen.

    Kun tilaat uuden virtalukon niin ota samalla lukko/tankin korkki pakettina niin saat saman avaimen molempiin reikiin, maksoikohan se joku 160€.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #12
    Joo, just kattelin motokeitaan saittia että olis 185€ koko pakettina. Ei toi paha ole. Täytyy myös maanantaina kysyä Bike Worldista onko niillä noita hyllyssä jossain. Sais heti mukaan ja alottaa prokkis.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. #13
    Niin siis tuossa on teräsrunko? Jos siinä on ollut heikosti kiinni hitsattu ohjauslukon vastakappale, niin kannattaako koko viratonta lukkoa edes uusia? Katsoisin voiko sen siistiä ja joisin rahat
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  14. #14
    Teräsrunko joo. Ja siis tossa on virtalukko hajotettu. Se on vähän pakollinen tossa jos ei haluu sähköjohdoista käynnistää (niinku varkaat teki.)

    Siitä tulikin mieleen että johdoista oli käynnistetty. Täytyy nekin yhdistää uudestaan. Jatkossahan en aio käyttää ohjauslukkoa. Ajonesto ja hälytin. Jopa GPS:ää harkitsen, et voi sitten hakea takaisin mahdolliselta huviajelijalta.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. #15
    Itse suosittelen levujarrulukkoa. Estää satunnaisten meisseli/pora piripäiden huviajelut kun tuota on hankalampi alkaa vääntämään paskaksi.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  16. #16
    Ai niin, jos ohjauslukko on tangosta vääntämällä rikottu niin saattaa olla myös ohjausakseli vaihtokunnossa, on alumiinia ja siinä on kolo ohjauslikolle joka voi mennä väkivallan seurauksena muodottomaksi. Kannattaa ainakin tarkistaa. Sitä en muista saako siihen jyrsittyä uutta lukituskoloa vai onko laakista vaihtokunnossa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #17
    Joo! Mullahan oli aikanaan kevarissa levyjarrulukko mut oli hävinnyt lukko+pyörä parkista tosin hyvä vinkki siihen on laittaa levyjarrulukko "väärin päin" kiinni. Eli avaimen reikä vanteeseen päin. Vähän hankaloittaa käyttöä mutta myös sen poraamista.

    Ja jossain netissä myös myytiin aika suolaisella hinnalla sellasta tappia mikä laitetaan myös levyjarruun mutta ei pitäisi saada irti/rikki hajottamatta levyjarrua. Sekin täytyy kaivaa jostain. Voi olla että jatkossa pyörän käyttöön otto lukituksesta avaimilla voi kestää sellasen 10min. Mut ehkä ei ihan herkästi jatkossa lähde väärän äijän mukaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  18. #18
    Okei! En huomannu heti Koheltajan viestiä ku näköjään viesitty samaan aikaan. Mutta onko jotain kikkaa millä ton ohjaus akselin kunnon huomaa? Jos ei siis silmällä huomaa? Ottaako kiinni johonki tai muuta?

    Täytyy senki hinta tosta kurkkaa. Varuiks.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  19. #19
    https://www.revzilla.com/motorcycle/...rake-disc-lock

    Tossa toi lukko mistä puhuin.

    Abus Granite X Plus 68


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  20. #20
    Juu, virtalukko täytyy uusia, mutta missä kunnossa se runko on? Siis onko se heikentynyt niin, että kannattaa tehdä korjaus, jota vakuutusyhtiö ei hyväksy? Millaisia merkintöjä yhtiölle jää tästä tapauksesta? Siis jos joku joutuu uudestaan asioimaan mopon kanssa vaikkapa kaadon takia ja huomaako ne silloin luvattoman korjauksen?
    Nämä ovat ihan "Stetsonista" vedettyjä ajatuksia, jotka tulivat mieleen.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  21. #21
    Millä tavalla korjaus on luvaton? Löytyykö tähän lakipykälää?

    Runkoja on korjailtu, hitsailtu, muutettu niin kauan kun pyöriä on ollut olemassa. Nytkin liikenteessä on satoja ellei tuhansia pyöriä missä runko ei ole tehtaan jäljiltä. Ei runko korjauksesta mene pilalle eikä heikkene millään tavalla.

    Ohjausakselin koloa ei näe muuten kun irroittamalla akseli. Kokeile ensin uudella lukolla miten toimii, jos toiminnassa ei ole moitteita niin turha sitä on vaihtaa. Jos irroitat ohjausakselin niin muista miten päin se sinne on laitettu, ainakin Endurossa akseli on epäkesko ja 180 astetta kääntämällä pystyi muuttamaan keulan offsettia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  22. #22
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Millä tavalla korjaus on luvaton? Löytyykö tähän lakipykälää?

    Runkoja on korjailtu, hitsailtu, muutettu niin kauan kun pyöriä on ollut olemassa. Nytkin liikenteessä on satoja ellei tuhansia pyöriä missä runko ei ole tehtaan jäljiltä. Ei runko korjauksesta mene pilalle eikä heikkene millään tavalla.

    Ohjausakselin koloa ei näe muuten kun irroittamalla akseli. Kokeile ensin uudella lukolla miten toimii, jos toiminnassa ei ole moitteita niin turha sitä on vaihtaa. Jos irroitat ohjausakselin niin muista miten päin se sinne on laitettu, ainakin Endurossa akseli on epäkesko ja 180 astetta kääntämällä pystyi muuttamaan keulan offsettia.
    En minä tiedä, mutta ihmetyttää, jos vakuutusyhtiö ei teetätä halpaa korjausta, vaan maksaisi kalliin rungon vaihdon.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  23. #23
    Vakuutus yhtiö ei korjauta koska kokonais kustannus on 5700€. Sanoin Bike Worldille että pyörä oli virheetön (niin kuin se olikin. Ei ollut kertaakaan käynyt kyljellään) joten he uusivat kaiken mitä löytyy. Vakuutus yhtiölle näköjään liikaa. Ja Bike World ei saa alkaa hitsaamaan runkoja vaan ne on vaihdettava. Sieltä jopa sanottiin että osaava hitsaaja saa ton kuntoon mutta he eivät sitä saa tehdä.

    http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19920332

    Tossa on asiaa rungon korjauksesta/muutoksesta. En tiedä onko ohi aiheen mutta lähinnä ajatuksia tasoittamaan.

    Eli yhteenvetona vakuutus yhtiölle annettu könttä summa että näin paljon maksaa fillarin korjaus. Ja vakuutus yhtiö katsonut että:" JOO EI." Ja päättänyt että lunariin tai itse korjaa. Vaikkakin rungon korjaus ei maksaisi juurikaan mitään. He eivät ala erittelemään laskua osiin jos pyörä ollut virheetön.

    Olen kohta menossa katsomaan pyörää ja postaan tänne kuvat vaurioista. Ja siis tän lukituksen vastakappaleen hitsit taitaa olla rungon ulkopuolella. Varmaan suht hyvin näkee vauriot.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  24. #24
    Tuon linkittämäsi lain kolmas kohta on se syy miksi runko halutaan vaihtaa. Ohjauslukko on emäputkessä->vaurio ohjauslaakereiden kannatinputkessa->ei saa korjata.

    Noin siis lain kirjaimen mukaan. Itse jos ottaa rahat ja korjaa/korjauttaa asiallisesti, ei lopputulos poikkea tehdasuudesta.

    Edit. Siis pykälä 2 kohta 3.
  25. #25
    Pari juttua jos päätät pitää pyörän ja korjata itse: millaisilla papereilla/merkinnällä rekisteriin pyörä tulee vakuutusyhtiöltä (silloin kun me rahapulaisina junnuina ostettiin lunastettuja pyöriä paperit sisältivät korjausehtoja ja pyörät joutui käytättää konttorilla uudelleen rekisteröinnissä)? Kannattaa neuvotella koko kuvio huolella ja olla realistinen korjauskulujen kanssa, voi olla kova vääntö yhtiön kanssa millainen on pyörän jäännösarvo nykykunnossa (just kesällä tämä käytiin läpi kun pojan mopo pöllittiin ja löysimme sen riisuttuna. Otettiin itselle takaisin ja kunnostettiin, jäännöshinnassa päästiin käyttää hyväksi riskiä, kun askista oli roput poissa ja öljyt mäessä)....
  26. #26
    Lainaa Vipe kirjoitti Katso viesti
    Joo, just kattelin motokeitaan saittia että olis 185€ koko pakettina. Ei toi paha ole. Täytyy myös maanantaina kysyä Bike Worldista onko niillä noita hyllyssä jossain. Sais heti mukaan ja alottaa prokkis.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Bike Worldissä ei ole mitään hyllyssä.
    CBR1000RR
  27. #27
    Lainaa Lightyear kirjoitti Katso viesti
    Bike Worldissä ei ole mitään hyllyssä.
    Ja tilatutkin pitää kai maksaa ennakkoon...
  28. #28
    Tuolta oon tilannut Kotari-osia. Tulee tosi nopeesti, voi hakea varaosanumerolla "...finder" , eikä maksa paljoa...Kaikki löyty prikkoja myöten mitä etsin..

    http://www.ktm-versand.de/shop_conte...D/1?selected=0
    <p>ZX-10R 2016</p>
  29. #29
    Lainaa HPi kirjoitti Katso viesti
    Pari juttua jos päätät pitää pyörän ja korjata itse: millaisilla papereilla/merkinnällä rekisteriin pyörä tulee vakuutusyhtiöltä (silloin kun me rahapulaisina junnuina ostettiin lunastettuja pyöriä paperit sisältivät korjausehtoja ja pyörät joutui käytättää konttorilla uudelleen rekisteröinnissä)? Kannattaa neuvotella koko kuvio huolella ja olla realistinen korjauskulujen kanssa, voi olla kova vääntö yhtiön kanssa millainen on pyörän jäännösarvo nykykunnossa (just kesällä tämä käytiin läpi kun pojan mopo pöllittiin ja löysimme sen riisuttuna. Otettiin itselle takaisin ja kunnostettiin, jäännöshinnassa päästiin käyttää hyväksi riskiä, kun askista oli roput poissa ja öljyt mäessä)....
    Ei tuosta tule mitään merkintää rekkariin koska pyörä ei mene lunastukseen tai poisteta rekkarista. Normi korjaus ja kun se tehdään kunnolla niin toimii kuin tehdastekoinen.

    Eri juttu jos menee lunariin, silloin tulee korjausehtoja kuten rungon vaihto tms. ennen kun sen saa takaisin kilpiin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #30




    Tossa. Eli ei ole hitsit revenny! Jotenki toi on vähän lähteny aukostaan toi vastapala. Pumput oli suorat.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen