Tulokset 1:st 11:een 11:sta
  1. #1
    Kun ei mistn mun hakutaidoilla lytynyt tllaista threadia (eik varsinkaan sticky) niin tehd nyt sitte tllainen.
    Eli kasaan th aloittavan kilpakuskin phn juolahtavia kysymyksi (saa esitt lis kysymyksi ni lisn OP:hen) ja niihin saatuja vastauksia.

    TROLLIVASTAUKSET MIELUITEN POIS ENNENKUIN NIIT EDES EHTII TULLA!

    Q: Miten ilmoittaudutaan kaudelle? Ent yksittiseen kisaan? Mit se maksaa?
    Kausi-ilmoittautumista ei ole. Jokaiseen kisaan ilmottaudutaan erikseen joko ennakkoon tll:http://www.iceroadracing.com/eilmo/ tai sitten paikanpll perjantaina. Paikan pll ilmottautuminen maksaa ~50 enemmn kuin ennakko. Ja tietenkin kisalisenssi, joka on reilun satasen kertalisenssin ja n. 400 vuosiversiona.

    Q: Tytyyk minun olla jonkin moottoriurheiluyhdistyksen jsen kilpaillakseni? Ent tytyyk kuulua johonkin tiimiin?
    Lisenssin saadakseen tytyy kuulua johonkin Suomen Moottoriliittoon kuuluvaan jsenkerhoon.
    Edit. Listn sen verran, ett kerhokisoissa pit kuulua ko. kerhoon, mutta lisenssi ei tarvitse.

    Q: Mist voin lukea kilpailemisen snnt, sek tekniset snnt?
    http://www.moottoriliitto.fi/ajajille/saannot/
    Snnt lytyy tuolta.

    Q: Miss radoilla Suomessa ajetaan kilpaa?
    Alastaro, Botniaring, Kemora, Motopark, (Kymiring)

    Q: Miten pitk on yksi kilpakausi?
    Tyypillisesti 5-6 kisaviikonloppua alkaen Toukokuun puolen vlin jlkeen ja pttyen Syyskuun alkupuolella.

    Q: Millainen vuosibudjetti tytyy/kannattaa minimissn olla? Mihin rahaa menee eniten?
    1000e kisaa kohti tarkoittaa jo ett ajetaan uusilla renkailla joka kisa. Ilmoittautuminen maksaa n. 250 per kisa ja siihen plle tulee sitten renkaat, polttoaineet, majoitus matkat, symiset ja mahdolliset mekatsujen kulut.
    500-600e kisaa kohti selvi jos karsii kaikki ei-pakolliset kulut pois.

    Ei unohdeta classic luokkia! Niihin psee pienell rahalla mukaan, siis jos valitsee luokan ja laitteen jrkevsti.
    Virallisissa classic luokissa rajoitettu lisenssi riitt, olisko ollut 260.
    http://www.facebook.com/Classic-Supe...38764/?fref=ts

    Q: Mit kaikkea pyrst tytyy kauden aikana huoltaa (olettaen ettei tule kaatumisia)?
    Samaa huoltoa kuin normaalissakin rata-ajossa, eli ljynvaihdot, jarrut, alusta, jne. jne..

    Q: Onko minun jrke lhte kisoihin ajamaan, jos en prj Valentino Rossille? Mit jos olen liian hidas kisaamaan?
    Jokkis tai kerhokisat on loistava paikka kyd testaamassa kisaamista ja omaa vauhtiaan. Esim. tn viikonloppuna on mahdollisuus kisaamiseen Alastarossa MP-Tuen ratapivien yhteydess. Mys MotOrg jrjest kerran kesss MotOrg Racen, johon tnkin vuonna osallistui paljon keskiryhmn kuskeja.

    Q: Millaisella pyrll voin ajaa Suomessa kilpaa?
    Moottoriradoilla (Alastaro, Botniaring, Kemora, Motopark) ajettavat luokat:

    2017:
    SM-luokat: Superbike, Superstock 600, Sivuvaunut
    Suomen Cup: Moto3, Superbike B, Superstock 600 B, MiniGP

    Sivuvaunut, ajaja 18 v+, matkustaja 16 v+
    740-1000 cc 4-stroke, 1-4 cylinders

    Jokamiesluokka, kuljettajalla tulee olla riittv ik sill moottoripyrll kilpailemiseen jolla hn kilpailuun osallistuu
    123-1400 cc 2-tai 4-tahti

    Mini GP, 8-14 vuotta
    Yksityyppiluokka, Honda NSF100

    Moto3, 13 v+
    250 cc 4-stroke 1 cylinder

    Fin Moriwaki Cup, 12 v+
    Yksityyppiluokka, Moriwaki MD250H

    KTM RC390 Cup, 13 v+
    Yksityyppiluokka, KTM RC390 Cup

    Superstock 600 ja Superstock 600 B, 16 v+
    400-600 cc 4-stroke 4 cylinders
    600-675 cc 4-stroke 3 cylinders
    600-750 cc 4-stroke 2 cylinders

    Superbike ja Superbike B, 18 v+
    750-1000 cc 4-stroke 3 and 4 cylinders
    850-1200 cc 4-stroke 2 cylinders

    Karting-radoilla ajettavat:

    Minimoto Junior 6-12 v
    Kuristettu yksisylinterinen, 40 cc 2-tahti tai 90 cc 4-tahti, ilmajhdytteinen

    Minimoto Senior, 13 v+, alle 75kg ja yli 75 kg
    Yksisylinterinen 40 cc 2-tahti tai 90 cc 4-tahti, ilma- tai vesijhdytteinen

    Minisupermoto, 13 v+
    Stock, yksityyppiluokka YX KLX 150cc
    Sport, yksisylinterinen 4-tahtinen alle 150cc ilmajhdytteinen
    Open, yksisylinterinen:
    2-tahtinen alle 105 cc
    4-tahtinen alle 170 cc vesijhdytys
    4-tahtinen alle 250 cc ilmajhdytys
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  2. #2
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kun ei mistn mun hakutaidoilla lytynyt tllaista threadia (eik varsinkaan sticky) niin tehd nyt sitte tllainen.
    Eli kasaan th aloittavan kilpakuskin phn juolahtavia kysymyksi (saa esitt lis kysymyksi ni lisn OP:hen) ja niihin saatuja vastauksia.

    TROLLIVASTAUKSET MIELUITEN POIS ENNENKUIN NIIT EDES EHTII TULLA!

    Q: Miten ilmoittaudutaan kaudelle? Ent yksittiseen kisaan? Mit se maksaa?
    Kausi-ilmoittautumista ei ole. Jokaiseen kisaan ilmottaudutaan erikseen joko ennakkoon tll:http://www.iceroadracing.com/eilmo/ tai sitten paikanpll perjantaina. Paikan pll ilmottautuminen maksaa ~50 enemmn kuin ennakko.

    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Q: Mist voin lukea kilpailemisen snnt, sek tekniset snnt?
    http://www.moottoriliitto.fi/ajajille/saannot/
    Snnt lytyy tuolta.

    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Q: Millaisella pyrll voin ajaa Suomessa kilpaa?
    Lhes millaisella pyrll vaan. Jokkis on vljin snniltn.

    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Q: Miss radoilla Suomessa ajetaan kilpaa?
    Alastaro, Botniaring, Kemora, Motopark

    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Q: Miten pitk on yksi kilpakausi?
    Tyypillisesti 5-6 kisaviikonloppua alkaen toukokuun puolen vlin jlkeen ja pttyen ennen syyskuun alkupuolella.

    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Q: Millainen vuosibudjetti tytyy/kannattaa minimissn olla? Mihin rahaa menee eniten?
    Jos laskee tonnin per kisa, ajaa jo uusilla renkailla. Ilmoittautuminen maksaa n. 250 per kisa ja siihen plle tulee sitten renkaat, polttoaineet, majoitus matkat, symiset ja mahdolliset mekatsujen kulut. Ja tietenkin lisenssi, joka on reilun satasen kertalisenssin ja n. 400 vuosiversiona.
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Q: Mit kaikkea pyrst tytyy kauden aikana huoltaa (olettaen ettei tule kaatumisia)?
    Samaa huoltoa kuin normaalissakin rata-ajossa, eli ljynvaihdot, jarrut, alusta, jne. jne..
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Q: Onko minun jrke lhte kisoihin ajamaan, jos en prj Valentino Rossille? Mit jos olen liian hidas kisaamaan?
    Jokkis tai kerhokisat on loistava paikka kyd testaamassa kisaamista ja omaa vauhtiaan. Esim. tn viikonloppuna on mahdollisuus kisaamiseen Alastarossa MP-Tuen ratapivien yhteydess. Mys MotOrg jrjest kerran kesss MotOrg Racen, johon tnkin vuonna osallistui paljon keskiryhmn kuskeja.

    Edit. quotet kuntoon.
  3. #3
    Q: Tytyyk minun olla jonkin moottoriurheiluyhdistyksen jsen kilpaillakseni? Ent tytyyk kuulua johonkin tiimiin?
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  4. #4
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Q: Tytyyk minun olla jonkin moottoriurheiluyhdistyksen jsen kilpaillakseni? Ent tytyyk kuulua johonkin tiimiin?
    Lisenssin saadakseen tytyy kuulua johonkin Suomen Moottoriliittoon kuuluvaan jsenkerhoon.
    Edit. Listn sen verran, ett kerhokisoissa pit kuulua ko. kerhoon, mutta lisenssi ei tarvitse.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 16.09.2017 klo 14:18.
  5. #5
    Joku viisaampi voi korjata jos meni jotain vrin.


    Karting-radoilla ajettavat:

    Minimoto Junior 6-12 v
    Kuristettu yksisylinterinen, 40 cc 2-tahti tai 90 cc 4-tahti, ilmajhdytteinen

    Minimoto Senior, 13 v+, alle 75kg ja yli 75 kg
    Yksisylinterinen 40 cc 2-tahti tai 90 cc 4-tahti, ilma- tai vesijhdytteinen

    Minisupermoto, 13 v+
    Stock, yksityyppiluokka YX KLX 150cc
    Sport, yksisylinterinen 4-tahtinen alle 150cc ilmajhdytteinen
    Open, yksisylinterinen:
    2-tahtinen alle 105 cc
    4-tahtinen alle 170 cc vesijhdytys
    4-tahtinen alle 250 cc ilmajhdytys



    Moottoriradoilla (Alastaro, Botniaring, Kemora, Motopark) ajettavat luokat:

    2017:
    SM-luokat: Superbike, Superstock 600, Sivuvaunut
    Suomen Cup: Moto3, Superbike B, Superstock 600 B, MiniGP

    Sivuvaunut, ajaja 18 v+, matkustaja 16 v+
    740-1000 cc 4-stroke, 1-4 cylinders

    Jokamiesluokka, kuljettajalla tulee olla riittv ik sill moottoripyrll kilpailemiseen jolla hn kilpailuun osallistuu
    123-1400 cc 2-tai 4-tahti

    Mini GP, 8-14 vuotta
    Yksityyppiluokka, Honda NSF100

    Moto3, 13 v+
    250 cc 4-stroke 1 cylinder

    Fin Moriwaki Cup, 12 v+
    Yksityyppiluokka, Moriwaki MD250H

    KTM RC390 Cup, 13 v+
    Yksityyppiluokka, KTM RC390 Cup

    Superstock 600 ja Superstock 600 B, 16 v+
    400-600 cc 4-stroke 4 cylinders
    600-675 cc 4-stroke 3 cylinders
    600-750 cc 4-stroke 2 cylinders

    Superbike ja Superbike B, 18 v+
    750-1000 cc 4-stroke 3 and 4 cylinders
    850-1200 cc 4-stroke 2 cylinders
  6. #6
    Pivitetty.
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  7. #7
    Ei unohdeta classic luokkia! Niihin psee pienell rahalla mukaan, siis jos valitsee luokan ja laitteen jrkevsti.
    Virallisissa classic luokissa rajoitettu lisenssi riitt, olisko ollut 260

    Suosittelen tuota

    www.facebook.com/Classic-Superbike-1413081932138764/?fref=ts

    keke
  8. #8
    Lainaa keke409 kirjoitti Katso viesti
    Ei unohdeta classic luokkia! Niihin psee pienell rahalla mukaan, siis jos valitsee luokan ja laitteen jrkevsti.
    Virallisissa classic luokissa rajoitettu lisenssi riitt, olisko ollut 260

    Suosittelen tuota

    www.facebook.com/Classic-Superbike-1413081932138764/?fref=ts

    keke
    Ton uuden lisksi,
    varsinaiset kilpaluokat?

    Class 1: -1947
    Class 2: -1967 2-stroke or -1972 4-stroke, -175cc
    Class 2B: -1972 -50cc
    Class 2C: 1972-1983 -50cc
    Class 3: -1967 2-stroke or -1972 4-stroke -250cc
    Class 4: -1967 2-stroke or -1972 4-stroke -350cc
    Class 5: -1972 4-stroke -500cc
    Class 6: -1967 2-stroke or -1972 4-stroke -750cc
    Class 7A: -1979 250-1300cc
    Class 7B: -1979 -250cc
    Class 7C:
    Formula 1: -1987 -1100cc
    Formula 2: -1987 -600cc 4-stroke, -750cc twin cylinder 4-stroke, -400cc 2-stroke, Genuine GP-racer-250cc
    Class 7D: -1992 -750cc 4-stroke 4 cylinder, -1000cc 4-stroke 2 and 3 cylinder, Norton rotary -1992, -750cc 2-stroke
    Class 8A: sidecars -1972 -500cc in 2-stroke and 750cc in 4-stroke
    Class 8B: sidecars -1972 -1000cc
    Class 8C: sidecars -1979 -1300cc 4-stroke or -750cc 2-stroke
    Class 8D: sidecars -1987 2-stroke -750cc and 4-stroke -1300cc
  9. #9
    Kyll! Nithn riitt ja asiaan saa paneutua hetken ett noista jotain ymmrt. PM-kisoissa noille kaikille luokille on omat lhtns, tosin luokkia jouduttu yhdistmn jos vhn osallistujia. Tn vuonna mys SVKMK:n kerhokisoissa on ilmeisesti jattu palkintoja joka luokan kuskeille. SM-kisojen yhteydess ollut kaksi lht jos riittvsti osallistujia, Classic ( >1979 kuvio renkaat ) ja Classic Formula ( >92 sliksit + sateiset ). Tuo uusi luokka siis tulisi Classic Formulan yhteyteen.
  10. #10
    Lainaa keke409 kirjoitti Katso viesti
    Kyll! Nithn riitt ja asiaan saa paneutua hetken ett noista jotain ymmrt. PM-kisoissa noille kaikille luokille on omat lhtns, tosin luokkia jouduttu yhdistmn jos vhn osallistujia. Tn vuonna mys SVKMK:n kerhokisoissa on ilmeisesti jattu palkintoja joka luokan kuskeille. SM-kisojen yhteydess ollut kaksi lht jos riittvsti osallistujia, Classic ( >1979 kuvio renkaat ) ja Classic Formula ( >92 sliksit + sateiset ). Tuo uusi luokka siis tulisi Classic Formulan yhteyteen.
    M olen joskus aikanaan tt kiroillut, ett kun tuon Classicin osalta ei oikein selvi nettisivuilta mit lhtj ajetaan. Onko Classic Formula siis tuo 7C-luokka, ja Formula 1, vai 2, vai sek ett?

    Lisksi, olisiko kenties yo. lainauksessa mennyt < > - merkit vrin pin (tarkoitettu <1979 eli vuoteen 1979 asti ja <92 eli vuoteen 1992 asti).
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (en 2 jljell?)
  11.  
  12. #11
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    M olen joskus aikanaan tt kiroillut, ett kun tuon Classicin osalta ei oikein selvi nettisivuilta mit lhtj ajetaan. Onko Classic Formula siis tuo 7C-luokka, ja Formula 1, vai 2, vai sek ett?

    Lisksi, olisiko kenties yo. lainauksessa mennyt < > - merkit vrin pin (tarkoitettu <1979 eli vuoteen 1979 asti ja <92 eli vuoteen 1992 asti).
    Viime vuosina SM-kisojen yhteydess ajetuissa Classic Formula Lhdiss ollut mukana 7C ja 7D, eli suomennettuna Formula-1, Formula-2 ja pre-93 luokat. Toi pre-93 on kotimaista keksint ja kytnnss laitteet olleet 88-92 750cc ja olisko ollut yksi Ducati. Rengastus vapaa, kisassa ajetaan lmmittelykierros ja sateen sattuessa vaihdetaan sadekelin renkaat.
    Classic lhdiss sitten kaikki muut luokat, poislukien sivuvaunut. Rengastus rajoitettu, vannekoko useimmissa 18" ja kuviorenkaat, kisoissa ei lmmittelykierrosta ja sateen sattuessa samoilla renkailla.
    2017 SM-kisojen yhteydess ei ajettu yhtn Classic lht, koska ainoastaan yksi kuljettaja kahdessa kisassa. Tst johtuen en jaksa uskoa ett 2018 ajetaan Classic lhtj SM-kisoissa.

    svkmk.com jrjest omia kerhokilpailujaan ja se on sitten ihan oma lukunsa johon en puutu.

    ps. Erikoismerkistn oikeaoppisesta kyttmisest varmaan voidaan keskustella jollain muulla foorumilla

    keke