Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 83:sta
  1. #1
    Tervehdys kaikille!

    Parin tai muutamankin vuoden pienen haaveilun jälkeen alkoi tänä kesänä ja syksynä olla sellainen moottoripyöräkuume, että kaippa se kortti on keväällä hommattava ja kokeiltava innostuisko lajista ja kuinka paljon.

    Ongelma vaan on, että budjetti on hyvinkin rajallinen, tiedän toki, että isolla rahalla saa huolettomia kilometrejä ja sitä rataa, mutta jos olis tarkoitus hommata pyörä kokeilumielessä mieluiten alle 1000€, maksimissaan 1500€ budjetilla niin vinkkejä näihin?
    Tiedän kyllä saavani haasteellisia tapauksia, näistä on kokemuksia esim. puoli-ilmaisten vanhojen "edustusautojen" puolelta, mutta jos laji ei nappaa, pyörälle käy huonosti joko ajaessa tai pihalla ollessaan niin eipähän harmita ja oppiipahan samalla tekemään myös niitä pikkuhuoltoja pakosta.

    Lähinnä kiinnostaa, että onko kuinka realistista saada tuolla budjetilla toimivaa pyörää jota nyt ei päivittäin tarvitse rassata vaan voisi kesänkin ajella rauhassa.
    Näillä näkymillä kiikarissa olis 500-750cc kyykyt / "matkakyykyt" (tai miksikä niitä F- malleja sanotaan).
    90- luvun vehkeisiin paljon ajettuihin mennään, mutta mikä on tossa luokassa se huolettomin vaihtoehto? Hondan CBR ainakin mitä lueskellu netistä, mutta luulis muidenkin tähän päivään asti selvinneiden kestävän? Eroaako noi toisistaan (YZF:t, GSX:t, CBR:t, ZZR:t jne) kuinka paljon toisistaan ja siis joka suhteessa?
    CBR:issä näytti ainakin vakuutus olevan Ifillä noin huntin kalliimpi kuin muissa.

    Viimeks olen ajanu Monkeyta about 15v sitten ja kooltani ~171-173cm / 54kg (ihan oikeasti vaikkei uskois), että mikään raskas pyörä ei mielellään sais olla, mut kaikkihan ne on 170-200kg?
    Ajotuntuman kuvailut eri pyörissä kiinnostais kun ei noita vanhoja vehkeitä pääse järjestäen oikeen mihinkään testaamaan ja maallikon silmiin ne näyttää kaikki suurinpiirtein samalta (älkää nyt itteenne tuosta ottako).

    Käyttötarkoitus olis lähinnä ihan tässä Turussa pyörimistä ja rauhassa totuttelua, kenties jossain lähiseuduilla käymistä ja jos innostusta ja itsevarmuutta tulee niin jonkun pidemmänkin reissun voinee kesässä heittää, mutta mitään pitkän matkan ajoa tuskin tulee.

    Varusteiden tärkeyden olen kyllä ymmärtänyt ja käytettynä niiden hinnat on sellasia, että kyllä koko paketin saa näilläkin varoilla kasaan. Uutenahan ne söis jo koko pyörän verran rahaa.
    Huolloista sen verran, että pyörien näpräämiset onnistunee kerrostalon parkkipaikalla joka pojan perustyökaluilla?

    Kiitoksia etukäteen mielipiteistänne.
  2. #2
    Rätkäily on 101 prosenttisesti fiilis-laji, joten käy katselemassa ja kokeilemassa ja osta se rätkä, joka juttelee siule mukavia.

    Jos käy katsomassa ja kokeilemassa esim. SV650 XJ600 GSX600 GSF600 FZS600 niin tuskin millään menee pahasti metsään. (håndista en sano mitään, kun en erota niitä edes toisistaan...)

    Vaikka alussa ei tunnukkaan siltä, että matka maistuisi, niin monesti tuossa luokass aon niin paljon tarjontaa, että kannattaa katsastaa myös se malli, jossa on laukut mukana.
    Varsinkin se takalaukku on ihan kätevä jo päiväreissuilla, kun sinne mahtuu sadekamppeet ja eväät, niin ei tarvii keikkua reppu selässä.

    Itse kallistuisin varttikatteellisen XJ / GSF / SV välille koeajon jälkeen.

    Mialle varmaan pirauttaisin...
    https://www.nettimoto.com/yamaha/xj/2180992
  3. #3
    Työkaveri osti juuri Suzuki gsxf 750-98 hinta 900€. On melko painava, mutta satulakorkeus on matala. Vaikea saada rikki, mutta nokat voivat olla kuluneet. Itse ajoin gsxf malleilla n. 14 vuotta murheitta.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  4. #4
    Aarbikestä Sipoosta löytyy valikoima koeajettavaksi yhdellä kertaa. Ei tarvitse kiertää paikasta toiseen.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  5. #5
    Itse lähdin ekaa pyörää hakemaan niinkin tieteellisellä perusteella kuin vähintään 500 kuutiota, ei muoviluoti, Pirkanmaalta, nettimoton halvin. Noilla spekseillä tarttui mukaan silloin tonnilla Räveltämätön ja Modaamaton (tm) ER-5, johon tosin joutui vaihtamaan ketjurataspaketin ja renkaat. Parin vuoden päästä meni samaisella tonnilla eteenpäin, joten budjettisi on ihan realistinen sikäli. Varsinaista vikaa taisi olla etupumpun stefat, ja nekin olisi kyllä varmaan tullut kuntoon ainakin tilapäisesti sealmatella.

    Ja jottei nyt jää epäselväksi niin tuo ei ollut suositus (eikä epäsuositus) tuon nimenomaisen mallin ostamiseen, vaan lähinnä sen Räpeltämättömän ja Modaamattoman, mielellään hyvin huolletun yksilön hommaamiseen.

    Monia juttuja korjaa kyllä parkkipaikallakin. Itsellä ainakin tuppaa usein käymään niin, että laittetta on purettu johonkin asti ja sitten tulee keskeytys puuttuvan työkalun, perhevelvollisuuksien, ym. kanssa. Silloin olisi kiva jos osat ja työkalut voisi jättää paikalleen tai ainakin sateensuojaan. Parkkipaikasta riippuen olisi myös kiva että joku ei käy kaatamassa hiekkaa auki jätetyyn (rätillä suojattuun?) venttiilikoppaan tai jotain muuta yhtä ikävää. Ja jossain etupumppujen purkamisessa tai takarattaan vaihdossa tulee äkkiä ikävä vähintään jotain kokoontaitettavaa työpöytää kuten

    http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ty...ki-2000018209/

    Mulla on onneksi ollut edes autokatos rauhallisella alueella ja varastokoppi jossa on peräti kompressori. Helpottaa rassaamista.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  6. #6
    Itse ostin erittäin siistin 62tkm ajetun Ducati SS 750 vuosi sitten lokakuussa hintaan 1400€. Ainoa laittaminen pyörässä oli jakohihnat, joiden vaihto oli loppupeleissä itse tehtynä suurinpiirtein yhtä haastava homma kuin öljynvaihto.

    Eli kannattaa pitää silmät auki syyslöytöjen varalta
  7. #7
    Voin suositella noita F mallin pyöriä. Itsellä oli suzuki gsx 600 f vuosimallia 1998. Erittäin yksinkertainen tekniikka. Helppo ja halpa huoltaa. Ja kyllä tuolla tuli ajettua reilu 40tkm neljään kesään. uskaltaa varmasti tehdä pidempääkin reissua.

    Juurikin noita pyöriä saa todella edullisesti nyt. Rohkeasti vain ostoksille!


    Muokattu vuosimalli oikein....
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  8. #8
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Juurikin noita pyöriä saa todella edullisesti nyt. Rohkeasti vain ostoksille!
    Tarjontaa on paljon enemmän kuin ostajia, joten sekin kannattaa muistaa tarjousta tehdessä...
  9. #9
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Nää on mahtavia triidejä, ku hyvällä syyllä voi tuijotella nettimotossa kaikenlaista. Tässä pientä listaa:

    Tonnin honda noilla kilsoilla. Huhhuh!
    https://www.nettimoto.com/honda/cbr/2164072

    Tästä toinen ikiliikkuja. Vinkkejä tuon huoltoon tällä palstalla antaa tate. Myi omansa aikanaan pois, ja katuu sitä vieläkin.

    https://www.nettimoto.com/yamaha/fzs/2178307

    Hyvällä pidolla ollut tunturikissa:
    https://www.nettimoto.com/yamaha/yzf/2164524

    Vielä pikkane SV Aarbikelta. Tuolla saa hyvin koeajomahdollisuuksia, joten jos sellainen kiinnostaa, niin sinne.
    Ite oon sitä tyyppiä, että ostetaan pyörä ja totutaan siihen tai muokataan mieleiseksi

    https://www.nettimoto.com/suzuki/sv/2170248
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #10
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Ai niin. Minusta tavoite on aivan realistinen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #11
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti

    Vielä pikkane SV Aarbikelta. Tuolla saa hyvin koeajomahdollisuuksia, joten jos sellainen kiinnostaa, niin sinne.
    Ite oon sitä tyyppiä, että ostetaan pyörä ja totutaan siihen tai muokataan mieleiseksi

    https://www.nettimoto.com/suzuki/sv/2170248
    Tuo SV olisi kätevä pienikokoiselle.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  12. #12
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mun mielestä Suzuki GSX-F on masentava pyörä. En tajua, kuinka kukaan jatkaa mp-harrastusta sellaisella aloitettuaan.

    Sitä paitsi, miksi edes harkita muita, kun multa saat legendaarisen Kawasaki ZX-7R:n puoleentoista tonniin. http://www.moottoripyora.org/keskust...asaki-ZX-7R-96

    Voin hoitaa sulle uuden takarenkaan messiin. Nyt kun tulee syksy, niin pääset heti oppimaan huoltohommiakin, kun vaihdat etustefat ja nokkaketjun kiristimen. Kaikin puolin siis pelkkää voittoa!!
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  13. #13
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä Suzuki GSX-F on masentava pyörä. En tajua, kuinka kukaan jatkaa mp-harrastusta sellaisella aloitettuaan.

    Sitä paitsi, miksi edes harkita muita, kun multa saat legendaarisen Kawasaki ZX-7R:n puoleentoista tonniin. http://www.moottoripyora.org/keskust...asaki-ZX-7R-96

    Voin hoitaa sulle uuden takarenkaan messiin. Nyt kun tulee syksy, niin pääset heti oppimaan huoltohommiakin, kun vaihdat etustefat ja nokkaketjun kiristimen. Kaikin puolin siis pelkkää voittoa!!
    Aina jossain on joku, jota kiinnostaa kuitenkin enemmän vaan se ajelu.....

    eikä esim. vanhan luumuksi piiskatun kawasaakelin peruskorjaaminen
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #14
    Ottamatta Kwaakkuun kantaa, olen yhtä mieltä GSX-F:stä. Kaveri sellaisen vaimolleen osti, ihmettelin kun harrastus lopahti, kävin koeajolla ja tajusin täysin. Minäkin valitsisin synnyttämisen mieluummin.
    Onhan se luja ja helppo mopo, mutta jösses, Toyotan hinnat alkaen osastokin innostaa enemmän.
    Pahoittelut kaikille mallin omistajille, tämä on vain minun (ja kaverin vaimon) näkemys.
  15. #15
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Ottamatta Kwaakkuun kantaa, olen yhtä mieltä GSX-F:stä. Kaveri sellaisen vaimolleen osti, ihmettelin kun harrastus lopahti, kävin koeajolla ja tajusin täysin. Minäkin valitsisin synnyttämisen mieluummin.
    Onhan se luja ja helppo mopo, mutta jösses, Toyotan hinnat alkaen osastokin innostaa enemmän.
    Pahoittelut kaikille mallin omistajille, tämä on vain minun (ja kaverin vaimon) näkemys.
    Sohvallahan on toisaalta tylsän mukava istua pötkötellä, mutta
    jos oikein pannaan nyyt, vauhdillaaa... meeneemääään, niin eiköhän siinä ala "suu kuivumaan" .

    Sitä on vaan ajeltu liian hiljaisesti .
    Kyllä se alkaa maistumaan kun kyyti kylmenee.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #16
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Sitä on vaan ajeltu liian hiljaisesti .
    Kyllä se alkaa maistumaan kun kyyti kylmenee.
    Jaa, kuinkahan helvetin lujaa oikein pitäisi ajaa? Ja kuinka se saadaan kulkemaan vaadittua nopeutta?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  17. #17
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Nää on mahtavia triidejä, ku hyvällä syyllä voi tuijotella nettimotossa kaikenlaista.

    Tästä toinen ikiliikkuja. Vinkkejä tuon huoltoon tällä palstalla antaa tate. Myi omansa aikanaan pois, ja katuu sitä vieläkin.
    Totta, mittarissa oli 116000 poismyydessä joista itse taisin ajaa noin 60 tuhatta.
    Ainoat isot huollot oli jakoketjun vaihto satasen nurkilla samalla venttiilien välyksien tarkastus, toki pieniä kosmeettisia korjauksia tuli tehtyä kaatojen myötä

    Muut huollot oli lähinnä pyörän laakerien vaihdot,jarrupaloja ja ketjuja ja rattaita, öljyt ja suodattimet vaihtelin hiukan suosituksia aiemmin.
    Matka ei pysähtynyt kertaakaan teknisiin ongelmiin joten lasken erittäin luotettavaksi peliksi ja minulle oli ainakin oikein oiva peli vaikka lyhyt olenkin varreltani.

    Kannattaa kokeilla mahdollisimman monia eri malleja ja löytää niistä se itselle paras peli.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  18. #18
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Jaa, kuinkahan helvetin lujaa oikein pitäisi ajaa? Ja kuinka se saadaan kulkemaan vaadittua nopeutta?
    Eiköhän noilla useimmilla kuudenkympin teillä ala luonto kutsumaan ulkomutkan puolelta
    kun vaan malttaa olla liikoja kastamatta.
    Näitä latujahan riittää enemmän kuin tarpeeksi.

    Suuronen.... BTW, eiköhän täällä ole ihan muu porukka haahuilemassa jotain tonnin pelejä ajelua varten kuin
    rataketut ja kaikki muutoin armoitetut vetomiehet hirveissä "adrenaliini- nikkiksissään"
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #19
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    BTW, eiköhän täällä ole ihan muu porukka haahuilemassa jotain tonnin pelejä ajelua varten kuin
    rataketut ja kaikki muutoin armoitetut vetomiehet hirveissä "adrenaliini- nikkiksissään"
    Nimenomaan sen takia mun mielestä kannattaa jättää GSX-F ostamatta. Budjettisuora mahdollistaa myös hauskat pyörät.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20. #20
    Osta enduro tai toinen, pääset aina perille. Kauneus on katsojan silmässä.

    Piti oikein käydä tutustumassa, mikä tämä GSX-F oikein on? Tämä on hieno. Kunnon Katuhaukka look, mutta sehän onkin GSX-EF...
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  21. #21
    Kiitoksia kaikille mielipiteistä ja vastauksista.

    Suzukin SV on kans käyny mielessä sen helppouden takia ja kuten aiemmin lueskelinkin, niin Honda taitaapi se ikiluukkuja olla. Ikävänä puolena tosiaan se huntin isompi vakuutus, mutta säästääpähän saman huollossa ilmeisesti.

    Kuten ensimmäisessä kommentissa olikin, niin täysin fiilislajihan tämä on, siksi tuo SV ei nappaa kun on V2, sen soundi nyt ei vaan miellytä, siitä tulee nopeasti mieleen joku touring-pyörä / vastaava. ER-5 olis kans helppo ja koulupyörinähän noita käytetään, mut sama vika, se soundi on vaan laimee.
    Ja tosiaan, vaikken nyt mitään ratarakettia ole hommaamassa niin ainahan se nopeus kiinnostaa, autopuolella kyl tullu pelleiltyä noiden kanssa. Eli sikäli olis hyvä, että jatkon kannalta sitä tehoreserviä on, jos vaikka haluaa käydä esim. Alastarolla jne.

    Aivan läpällä katsoin kyllä talveksi enduroja ja muita, siis puhtaasta mielenkiinnosta (jos nyt puoli-ilmaiseksi jonku enduromopon sais talveks ni sillähän voi kikkailla B-kortillakin ja harjotella), mutta ihan oikeasti ajateltuna mulla ei oo sellaselle käyttöö.
    Kyllä nää Turun kadut vielä sellasessa kunnossa on, että pitäis pärjätä katupyörälläkin. Ja jos ne mahdolliset reissut koostuu valtateiden / moottoriteiden ajamisesta niin ei siihenkään oikeen enduroa tarvita.

    Tosiaan nyt syksyllä ei ole tarkoitus ostaa pyörää. Tiedän, että ovat jopa satasia halvempia kuin keväällä / kesällä, mutta toisaalta talvisäilytys on heti sen vajaan 200€, kuluja on tällä hetkellä muutoin niin paljon, ettei varaa ja itseni tuntien aivan varmasti sitä tulis käytyä kokeilemassa. Kelit ei oo parhaat siihen eikä ilman kokemusta ehkä kannata. Suurin tekijä nyt ihan se raha.

    Ja juu, ihan aluks olis tosiaan tarkoitus saada alle pyörä, jolla pystyy nyt sen kesän ainakin ajamaan tekemättä mitään (oletusarvoisesti, ainahan halpoihin teknisiin vehkeisiin jotain tulee, kuuluu lajiin).
    Tuolla kun oli juttua jakohihanasta ja venttiileistä ja satasesta niin ilmeisesti pyörän rempat myös muilla kuin kavereilla teetettynä / itse tehtynä on suhteellisen edullisia? (Autoihin verrattuna)

    Mites muuten noiden kestävyys kaatumistilanteessa (joojoo riippuu tilanteesta) esim. nakupyörä vs. katettu? Onko niistä katteista mitään iloa siinä vai onko lähinnä harmia?

    Mikäs noista F:stä tekee laimean, eikö niissä se sama pohja ole kun nopeammissa versioissa, osasta ajan saatossa tehty hyvin erilaisia?

    Niin ja mites kytkinten kestävyys, tiedän että ainakin alussa sitä tulee luistatettua paljonkin itsevarmuuden / tottumisen puutteesta, joten palaako ne yhtä herkästi kun huonoissa autoissa vai kestääkö tollasta käyttöö?
  22. #22
    Ketjun aloittaja kyseli varmaa peruspyörää hintaluokassa n.1000e . Semmosta jolla saa ajaa eikä tarvi koko ajan olla rassaamassa. Sellainen pyörä se gsx-f on. Ja sen takia sitä suosittelin.

    Se taas on makuasia onko sillä hyvä ajaa. Se yksilö mikä mulla oli toimi hyvin. Oli hyvin huollettu. Vein sen vuosi sitten vaihdossa liikkeeseen ja sain siitä 1400e. Liike myi viikossa pois hintaan 1800e. Ja mittarissa oli vähän vajaa 90tkm.

    Hassua sekin että aloittaja etsii pyörää jolla saisi ajaa eikä tarvi koko ajan rassata niin joku yrittää kaupata hänelle loppuun ajettua kawaa jossa on jo tiedossa pitkä lista remonttia

    Minun pyöräily innostusta ei f malli tappanu. Käy ajamassa ja näät mikä tuntuu omalta.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  23. #23
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulle ei auennut että millä endurolla saa ajaa B kortilla. Jotenkin jää sellanen mielikuva että osta ny joku vaan niin tiedät sitten paremmin mitä tarviit. Niin mullekin kävi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #24
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mulle ei auennut että millä endurolla saa ajaa B kortilla. Jotenkin jää sellanen mielikuva että osta ny joku vaan niin tiedät sitten paremmin mitä tarviit. Niin mullekin kävi.
    Siinä yläpuolella taisi lukea enduromopoa eli olettaisin tarkoittavan oikeaa mopoa max 50cc eikä MP enduroa.

    Mutta ääni GSX 750F ja tietenkin GSF pikku bandit 600/650 joka on varmaan yksi varmimmista pyöristä tuossa hintaluokassa. Tuota SV olisin kans suositellut mutta jos ei äänet nappaa niin ei sitten.

    Periaatteessa kaikki 1990- 2000- luvun japsit, mitä ei ole ylimääräistä räpelletty ja modattu toimivat aika pommin varmasti vaikka mittarissa olisi paljonkin kilometrejä. Kulutusosiin kannattaaa kiinnittää hoomiota että ei heti mene renkaisiin ja rattaisiin satasia.

    Ja kaikesta houlimatta tää on tunnehommia. Osta sellainen pyörä mikä houkuttelee ja sen verran järjellä ajattelet että yksilön vaan valikoit tarkemmin.
    Viimeksi muokannut: Jebbe; 09.09.2017 klo 15:44.
    Se maksaa kuka nauttii!
  25. #25
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mulle ei auennut että millä endurolla saa ajaa B kortilla. Jotenkin jää sellanen mielikuva että osta ny joku vaan niin tiedät sitten paremmin mitä tarviit. Niin mullekin kävi.
    Siis ihan mopomopolla

    Ja juu, tarkoitus olis kyl, jos nyt innostuu oikeasti lajista jatkossa käydä läpi useampiakin erityylisiä pyöriä, mutta noin ens alkuun kaavailin tosiaan kyykkyä / F-tyylisiä.

    Ja tosiaan toimivaa - persaukisena on vähän paha hommata tallia ja työkaluja ja ruveta laittamaan niitä loppuunajettuja vehkeitä, mieluummin se 1500€, että saa vehkeen, missä kulutusosatkin (renkaat, jarrut, ketjut) kestää sen kesän vähintään kun, että 1000 eurolla joku projekti.

    Nyt ei ole mitään customintyylistä tarkoitus hommata, mutta tosiaan yleisesti kysyn kun tuossa hintaluokassa myös osunu silmään Kawasaki 454 LTD, että onko negatiivista vai positiivista sanottavaa moisista? Jotkut näytti ihan siisteiltä.


    Sen verran takasin "aiheeseen", eli noihin "matkakyykkyihin", niin Kawan ZZR, mielipiteitä? Mun silmään ihan kivan näkönen vehje, vaikka luulen, että suurimman osan silmiä se ei hivele. Mutta tekniikka, ajoasento? Vähän möhkäleeltä se kyl vaikuttaa.
  26. #26
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Hassua sekin että aloittaja etsii pyörää jolla saisi ajaa eikä tarvi koko ajan rassata niin joku yrittää kaupata hänelle loppuun ajettua kawaa jossa on jo tiedossa pitkä lista remonttia
    Sinä et ole kyseistä pyörää koskaan edes nähnyt, joten mikä vittu sinä olet siitä sanomaan yhtään mitään. Jos alat ostaa 1000-1500 euron budjetilla pyörää, niin siinä on aivan takuuvarmasti jotain laitettavaa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  27. #27
    F:n laimeus, oma näkemys: Oli 750cc painos se millä ajoin, eli tehoa siinä on enemmän kuin 950 Kotarissani. Tehosta siis ei ole kyse.
    Ajoltaan se on jotenkin flegmaattisen eloton. Menee kyllä suoraan rennosti mutta kääntäminen oli maanittelua ja pakottamista. Lehmä on ehkä eläimenä samanlainen.
    Arvostan pyörässä tiettyä eloisuutta, sitä että se on heti lähdössä tekemään sitä mitä ikinä olenkin yrittämässä. Maintuista esim SV (oikeasti kokemukseni perustuu Gladiukseen, vaan eikös se sama ole?) on ihan eri peli. Ei siinä tehoa ole, mutta se tuntuu jo huutelevan että mites jos vaikka vähä leikittäs?
    Makuasioita nämä, minä haluan moottoripyöräilyni olevan hauskaa, maisemat löytyy Googlen kuvahaulla.
  28. #28
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    F:n laimeus, oma näkemys: Oli 750cc painos se millä ajoin, eli tehoa siinä on enemmän kuin 950 Kotarissani. Tehosta siis ei ole kyse.
    Ajoltaan se on jotenkin flegmaattisen eloton. Menee kyllä suoraan rennosti mutta kääntäminen oli maanittelua ja pakottamista. Lehmä on ehkä eläimenä samanlainen.
    Arvostan pyörässä tiettyä eloisuutta, sitä että se on heti lähdössä tekemään sitä mitä ikinä olenkin yrittämässä. Maintuista esim SV (oikeasti kokemukseni perustuu Gladiukseen, vaan eikös se sama ole?) on ihan eri peli. Ei siinä tehoa ole, mutta se tuntuu jo huutelevan että mites jos vaikka vähä leikittäs?
    Makuasioita nämä, minä haluan moottoripyöräilyni olevan hauskaa, maisemat löytyy Googlen kuvahaulla.
    Aika hyvin kiteytetty. Esimerkiksi noi vanhemmat GSX:t, vaikka linkitetty 750EF on paljon hauskempia ajaa ja niissä on luonnetta. GSX-F on ihmeellinen väliinputoaja. Silti sitä tehtiin vaikka kuinka kauan, joten osaltaan se varmaan todistaa siitä, että miljardi kärpästäkin voi olla väärässä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  29. #29
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Sinä et ole kyseistä pyörää koskaan edes nähnyt, joten mikä vittu sinä olet siitä sanomaan yhtään mitään. Jos alat ostaa 1000-1500 euron budjetilla pyörää, niin siinä on aivan takuuvarmasti jotain laitettavaa.

    Mainitsin vain ne tosi asiat jotka itsekkin jo sanoit. Eli laittamista on. Ja semmosta ei ketjun aloittaja etsinyt niin miksi sitä hänelle tarjoat....

    Ei mulla muuta.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  30.  
  31. #30
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Mainitsin vain ne tosi asiat jotka itsekkin jo sanoit. Eli laittamista on. Ja semmosta ei ketjun aloittaja etsinyt niin miksi sitä hänelle tarjoat....

    Ei mulla muuta.
    Tajua nyt kerkko, että tuon hintaisissa pyörissä on AINA laittamista. Tässä yksilössä, joka ei muuten ole loppuunajettu, oliko 40tmiles, ei ole mitään edellisen omistajan pommeja odottamassa, vaan se on räpläämätön ja alkuperäiskuntoinen. Pyörässä on kaksi korjausta vaativaa asiaa, jotka ei kuitenkaan estä ajamista.
    Capiche?

    Muistuta mua, kun sä olet myymässä jotain, niin voin tulla suolailemaan sunkin kaupat "hieman" väritetyillä "tosiasioilla, jota jo itsekin sanoit".
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen