Tulokset 1:stä 1:een 1:sta
     
  1. #1
    Sain myytyä Yamahan satapiikki Dragstarin, oli kerta kaikkiaan liian hidas ja vaarallinen. EU on älyttömine tehorajoituksineen vienyt satapiikeistä ajamisen ilon. Toista oli Honda NSR 125 aikana, hyvin riitti vauhtia jopa moottoritiellä. Ei tarvinnut pelätä jäävänsä auton alle, kun ei kiihdy rampilta mihinkään.
    Hondia on mulla ollut ennenkin. 70-luvulla oli CB350, pari CB500 Fouria, sitten tuli CBX750 joskus 90-luvun alussa. 2000 luvulla ostin NS125 2-tahtitykin, mutta ei se jaksanut kauaa kiinnostaa. Kawasakia olikin sitten 250-1500cc, mutta varsinkin tuosta VN1500 customista jäi paha maku ja Kawa-innostus hieman hiipui. Lottovoiton jälkeen Kawa olisi kuitenkin paras valinta.
    Tämä Honda NTV 650 on sopiva kandidaatti ikuiseksi pyöräksi. Teho riittää ja ei ole painava käsitellä. Kätevä keskiseisontatuki löytyy ja huoltotöissä ei tarvita lainkaan venttiilinsäätöpaloja. Säädöt hoituu ruuveilla ilman kustannuksia. En ole vielä ajanut metriäkään, kun pyörä vaatii hieman huoltoa edellisen omistajan jäljiltä, oli kaatanut pyörän kyljelleen. Tankki on jo pakkeloitu, pitää vielä hioa tasaiseksi. Vilkut olen saanut eteen asennettua, laitoin CB900 Hornetin vilkut minivilkun jämien tilalle. Taakse tulee samanlaiset kiina-versiot ilman E-hyväksyntää. Moottori kuulostaa hyvältä ja tuningiksi riittää avara tuloletku ilmanputsariin ja isommat suuttimet. Pieni minikate peittää sopivasti lampun kehyksen naarmun, niin ei tarvitse lamppua uusia.
    Jos kaikki osat tulevat viikon parin sisällä, käyn katsastamassa pyörän jo tänä syksynä ja lopullinen arvio pyörästä selviää.
    Toivottavasti ei 2-vaihde hypi tai muuta jarrulevyjen vispausta ilmene. Kuvaa en kehtaa laittaa, on sen verran ikävän näköinen vielä. Mutta ehkä jo kuukauden päästä tämä alkaa olla esittelykunnossa.
    21.09.2017 päivitys:
    Varoittava sana: Ei pidä laittaa vilkkuja kiinni ennen jäähdytintä. Taivuttelin teleskoopin ala T-kappaleen ruuvien alle kauniit vilkkujen kiinnitysraudat ja homma näytti valmiilta. Mutta tuli iloittua liian aikaisin. Kun jäähdytin oli asennettu, vilkut ottivat kiinni syylärin yläreunaan. Ei auttanut kuin sahata kiinnikkeet poikki ja hitsata vilkun kiinnikeosa sojottamaan eteenpäin. Kauniimpi olisi tullut, jos olisin tehnyt kokonaan uudet L-raudat, mutta on pirun kova homma porata ne reiät oikeaan kulmaan(6mm ja 14mm). No. enää eivät ole niin kauniit kuin alunperin, mutta ei näitä rautoja paljon näy, kun jäävät vilkkujen taakse piiloon.
    Myöskin kierrosmittarin asennuksessa tuli virhe, kun en ottanut valokuvia johdoista tai piirtänyt paperille. Laitoin numerot maalarinteipillä johtoihin, mutta asennuksen aikana en enää muistanut miten päin mittaristo oli kädessä johtojen irrotuksen aikana. Parin, kolmen mittariston kuorien purkamisen ja kasaamisen jälkeen alkoi mittari toimia.
    Enää on testaamatta fläktin anturin toiminta, itse fläktin moottori toimii hyvin. Ensi viikolla on vielä rungon mittaus, niin voin viedä Hondan katsastukseen. Harkinnassa on ajo siirtokilvellä mittauspaikalle, jos sää sallii. Siten saisi tarkemman kuvan jarruista, tehoista ja ajo-ominaisuuksista. Kevääksi ehtii vielä tehdä tarvittavat säädöt.
    01.10.2017 päivitys
    Nyt on taas rekisterikilpi paikallaan. Säästyi kilpimaksu, kun nykyään ei kilpeä poisteta vauriopyörästä.
    Aivan hyvä tämä Kappa75 minikate. Peitti sopivasti lyhdynkehyksen naarmun. Tuli tehtyä tuninkia lyhdyn sisukseen, kun siinä on monen millin rako ja sisään tunkeva vesi turmelee johtoliitokset. Vetäisin silikonimakkaran umpion ympäri, niin on vesitiivis. Samalla putsasin hapettuneet liitokset Bilteman hapettuman poisto -spraylla.
    Olisi tullut tonnilla tämä laite kilpiin, ellei tuota satasen katetta olisi tullut hankittua. Myös ohjaustangon hidas rahti Kiinasta aiheutti kuluja melkein satasen, kun tilasin Suomesta lokasuojan jatkeen ja korkeamman ohjaustangon. Lopulta se kiinalainen tanko tuli ja oli paljon matalampi ja paremman näköinen. Niin ja A-katsastus huijasi satasen
    Siirryn K-katsastuksen tai Laatukatsastuksen asiakkaaksi ikuisesti.
    Vielä laitettavaa:
    Vesihöyryä tulee nopeusmittarin lasiin, täytyy vissiin tukkia kaikki tuuletusreiät. Takateline pitää vielä väsätä kauhukahvan tilalle. Perälaukku on jo ennestään, niin tästä säädöstä ei enää tule kuluja. On mukava, kun saa ostokset laukkuun lukon taakse.
    Viimeksi muokannut: a100rookie; 01.10.2017 klo 11:16.