Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    Terve
    Alkaa illat pimenemään joten rupean hiljalleen naputtelemaan juttua upeasta Alaskan matkastamme.
    Kysymys kuuluu: Minne kannattaa laittaa kuvat josta sitten voi poimia juttuun ?

    Olen käyttänyt aikaisemmissa reissuissamme Photobuckettia, joka on ollut helppo tällaiselle tumpelolle. Bucketin ongelma on vaan siinä että se vaatii aina rahaa että kuvat pysyvät kertomuksissa. Olen toistaiseksi pitkin hampain maksanut mutta nyt haluaisin jonkun muun systeemin. Jos joku voisi valistaa vanhaa asiassa?
    Kotka
  2. #2
    Imgur sopinee käyttöön. Käyttäjätunnuksen kanssa hallinta helpompaa.

    Mikään ei ole ikuista ja hyväkin ilmaispalvelu voi yhdessä yössä muuttua roskaksi. Näin kävi Photobucketilekkin.
    ...
  3. #3
    löysin tuon imgurin mutta en saanut kuvaa siirrettyä tänne kun koitin sitä testiforumissa
    Mitä tehdä ?
    kotka
  4. #4
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    löysin tuon imgurin mutta en saanut kuvaa siirrettyä tänne kun koitin sitä testiforumissa
    Mitä tehdä ?
    kotka
    Itse käytän tuota Aijaa.com palvelua.
    Honda XL1000VA 2006
  5. #5
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Terve
    Alkaa illat pimenemään joten rupean hiljalleen naputtelemaan juttua upeasta Alaskan matkastamme.
    Kysymys kuuluu: Minne kannattaa laittaa kuvat josta sitten voi poimia juttuun ?

    Olen käyttänyt aikaisemmissa reissuissamme Photobuckettia, joka on ollut helppo tällaiselle tumpelolle. Bucketin ongelma on vaan siinä että se vaatii aina rahaa että kuvat pysyvät kertomuksissa. Olen toistaiseksi pitkin hampain maksanut mutta nyt haluaisin jonkun muun systeemin. Jos joku voisi valistaa vanhaa asiassa?
    Kotka
    Motorgin jäsenenä voit upata ne tänne, klikkaa puun kuvaa viestiruudun yläreunassa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #6
  7. #7
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    löysin tuon imgurin mutta en saanut kuvaa siirrettyä tänne kun koitin sitä testiforumissa
    Mitä tehdä ?
    kotka
    Kuvan liittämiseen imgur:stä tarvitaan direct link (eli esim tämmöinen https://i.imgur.com/wnTzmGD.jpg) -Tuo linkki lisätään kuvanliitos painikkeen kautta niin homma toimii!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  8. #8
    Jos on jollakin konstilla saanut kuvan imgurille, niin avaamalla sen kuvan näkymä on tällainen...



    Oikeassa alakulmassa on valikko Sizes, josta valitaan kuvan koko ja BBCode kohdassa suora linkki, jolla kuvan saa tällekin foorumille... linkissä valmiiksi tuo img-merkintä kuvan osoitteen molemmin puolin eli tällöin ei tarvitse käyttää kuvan liittämiseen tarkoitettua nappulaa foorumilla.

    Oikealla ylhäällä on myös tuo Image Link -kohta. Jos kopioit tuon ja liität kuvakkeen foorumin "Lisää kuva" nappulalla, niin pitää muistaa ottaa ruksi pois kohdasta "Kopioi tiedosto alkuperäisestä lähteestä ja luo paikallinen viittaus"



    Android-puhelimille on ihan kelvollisia ohjelmia, joilla kuvat saa suoraan kännykältä imguriin.

    Tämä ensimmäinen on imgurin oma, jolla kuvalinkin jakaminen on aika kehnoa kun linkin joutuu ensin kopioimaan Jaa-nappulan painalluksen jälkeen joko sähköpostista, tekstiviestistä tms. ennen kuin sen saa liitettyä foorumille Lataa kuva-nappulalla (vai onko joku keksinyt jonkin näppärämmän tavan?). Tämän sovelluksen hyvä puoli on se, että kuvat saa tallennettua omaan kansioon ja kuvat ovat sitten käytettävissä vaikka läppärillä.



    Tämä toinen taas toimii tosi näppärästi eli nappaa kuva, avaa sovellus ja valitse sovelluksella minkä kuvan haluat liittää omasta puhelimestasi. Välittömästi latauksen jälkeen ohjelma kysyy haluatko kopioida linkin. Linkin kopioimisen jälkeen sitten liittelee Lisää kuva nappulan kautta kuvan foorumille... niin ja se aiemmin mainittu ruksi sitten pois. Tämän sovelluksen huono puoli on se, että sovellus lataa kuvan imgurille jonnekin yleiseen osioon ja tällä ei voi kirjautua omaan kansioon. Joka kuvasta jää linkki sovellukseen ja jos poistat tuon linkin sovelluksesta, niin kuva katoaa imgurilta ja samoin myös esim. tältä foorumilta.

    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  9. #9
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Motorgin jäsenenä voit upata ne tänne, klikkaa puun kuvaa viestiruudun yläreunassa.
    Tätä voisin kokeilla mutta missä tuo puun kuva on?
    Toivon että porukka ymmärtää ettei nämä ole meikäläisen ikäiselle mitään itsestään selvyyksiä. Sillä aikanaan tuon photobucketin valitsin kun se oli ainoa jolla sain jotakin aikaan.
    kotka
  10. #10
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Tätä voisin kokeilla mutta missä tuo puun kuva on?
    kotka
    Ei ole minullekaan tuttu tämä "puun" kuva?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  11. #11
    Puu.PNG

    No oho, menipäs pienenä, klikkaamalla isompi.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  12. #12
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Siinähän tuo puu on rautalangasta väännettynä
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #13
    Ei tästä tule taaskaan hevon ..ttua. Sain kaksi kuvaa harjoitus osioon, mutta ne ovat pirun pieniä, kun suurennan klikkaamalla kuvaa, tulee ruudun kokoinen kuva joka on edelleen pieni harjoitus osiossa.
    Taitaa olla paras jättää sovinnolla nämä hommat nuoremmille.
    kotka
  14. #14
    ^Älä luovuta ja hengenheimolaiset ollaan ainakin henkisesti tukenasi. Itse sain joltain opastuksen aijaa-kuvapalvelun käyttöön ja ihmeekseni jopa onnistuin, vielä kun saisi kuvan liitettyä kuvana eikä pelkkänä linkkinä. Puu olisi muuten ollut mullekin hepreaa.
  15. #15
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Hyvin tää mulla toimii. Just niinku pitääkin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  16. #16
    Itsellä oli vastaavanlaisia tuntemuksia, mutta Imgur osoittautui helpoksi kun opin kopioimaan kuvan osoitteen ja laittamaan sen oikeaan muotoon. Esim. [IMG] http://i.imgur.com/wOwNKkc.png [/IMG]

    Kokeile vaikka tosta omaa linkkiä ja toivottavasti alkaa toimimaan. Imgurista kopiot sitten linkit yksi kerrallan.

    Alaskan kertomusta odotellessa ....
  17. #17
    Minä käytän kuvajakopalvelimella olevaa BCC codea koko kuvasta

    joka lyhykäisyydessään on formaattissa
    [imgö]https://i.uppaa.fi/2017/08/09/IMG_20170809_184509-1040x584e9a2c.jpg[/imgö]
    -poislukien ö-kirjain alkusyntaksista [img] ja loppusunsyntaksista [/img - huomaa kenoviivaviiva (nyt ]-merkki uupui)
    ylimääräisiä välilyöntejä ei saa olla
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  18. #18
    Imguria ehdotin juuri sen takia, että sieltä saa kätevästi ja rehellisesti linkin suoraan kuvaan tai foorumille sopivana bbcode/img-tagin kanssa. Joko gallerianäkymästä oikealta tai linkki kuvaan hiiren oikealla. Moni muu kuten esim. Photobucket ja Aijjaa pelleilevät redirectien kanssa ja kuvaa ei meinaa saada kuvana suosiolla.
  19. #19
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Hyvin tää mulla toimii. Just niinku pitääkin!
    No ei toimi miten kotka haluaa.
    Postimerkkejähän nuo kuvat oli sivulla.

    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  20. #20
    Alla sama kuva liitettynä Imgurilta kahdella eri tavalla.

    Ylempää kuvaa liitettäessä jätin valintaikkunaan ruksin kohtaan "Kopioi tiedosto alkuperäisestä lähteestä ja luo paikallinen viittaus". Kuvaa klikkaamalla käyttäytyy kuin Kotkan liitoskokeet.

    ReAj3zZl.jpg

    Ja sitten täysin samalla linkillä, mutta poistettu ruksi kohdasta "Kopioi tiedosto alkuperäisestä lähteestä ja luo paikallinen viittaus"



    Siis rasti pois alla olevassa kuvassa nuolen osoittamasta ruudusta



    Edit: Tämä ruksin poisto ei tietenkään toimi jos yrittää liitellä omalta koneelta suoraan.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  21. #21
    Pakko kommentoida ohi otsikon, sorry. Pirun siisti Granada, ruttuvikaa ei kuvien mukaan ole mutta miten yleiskunto ja pohjan kunto l. onko ruostetta, olisi vielä takapotku. Miltei samanlainen taisi olla Consul.
  22. #22
    Ei tehdä tästä myyntipalstaa, vaikka piilomainoksena kuvan laitoinkin ... Mutta ruostetta lienee vähemmän kuin monessa 30 vuotta tuoreemmassa.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  23. #23
    Kiitoksia mielenkiinnosta ja hyvistä vastauksista.

    Vielä joudun kysymään: Pitääkö kertomukseen tulevat kuvat ladata ensin esim. imguriin tai orggiin ja sieltä sitten siirtää kertomukseen? Näin jouduin photobucketissa tekemään.
    kotka
  24. #24
    Pitää.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  25. #25
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Pitää.
    ok.
    Kiitos
  26. #26
    Piti oikein katsoa kun itse käytän photobucket'ia ja ei ole tarvinnu mitään maksaa. On näemmä 2 Gb tilaa ilmaiseksi ja on toistaiseksi hyvin riittänyt. Esim 1024x768 kokoisia 300 kb kuvia mahtuu 6700 kpl.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  27. #27
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Piti oikein katsoa kun itse käytän photobucket'ia ja ei ole tarvinnu mitään maksaa. On näemmä 2 Gb tilaa ilmaiseksi ja on toistaiseksi hyvin riittänyt. Esim 1024x768 kokoisia 300 kb kuvia mahtuu 6700 kpl.
    mutta saalliiko se "kaistavarkauden" kuten tuolla yllä oli kaiketi kyse.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  28. #28
    Niin....
    Mulla niitä kuvia on aika tavalla, kun en älynnyt ladatessani valikoida kuvia vaan latasin kaikki saman matkan kuvat kerralla ja näin digiaikakautena heti poistamatta jääneet harhalaukaukset jne. tulivat siten tuonne photobuckettiin.
    Jos kuitenkin oikein muistan, rupesi bucketti kiusaamaan jo toisen kertomuksen jälkeen piiloittamalla kuvat matkakertomuksesta jotka sitten sain takaisin maksettuani .
    että silleen....
    Kotka
  29. #29
    Helpostihan nuo 2 Gb rajat nykykameroilla paukkuu. Itse olen pienentänyt tarvittavat kameran 4 Mb kuvat ensin 300 kb:ksi ja ladannut sitten vain ne joita ajattelin käyttää. Pientä puuhasteluahan tuo vaatii.
    Elämäntapamotoristille; jos tarkoitit linkitystä foorumille niin onnistuu hyvin ilmaislisenssillä.

    Tällä apuohjelmalla on muuten kätevä pienentää kerralla suurempaa määrää kuvia haluttuun kokoon.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  30.  
  31. #30
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Elämäntapamotoristille; jos tarkoitit linkitystä foorumille niin onnistuu hyvin ilmaislisenssillä.
    Juu en ole koskaan kyseistä palvelua käyttänyt eli en tiedä asiasta muuta kuin mitä netissä on kirjoiteltu.

    "Unfortunately for Photobucket users, things are about to change in a big way as of June 26th. Now the service is rolling out a $399 per year subscription fee for those who want to hotlink images from Photobucket’s servers to display elsewhere. That means that billions of images across the Web now display an error message instead of the image in question."

    Linkki kyseiseen artikkeliin www.petapixel.com
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen