Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Vaihdan jäähdyttäjän uuteen ja samalla uudet jäähdytysnesteet. Tuo paisuntasäiliö on piilotettu takimmaisen sylinterin taakse ja sen irrottaminen hankalaa. Onko mitään konstia saada valutettua neste pois ilman säiliön esiin kaivamista?
    Voisihan sitä yrittää imeä jollakin letkulla? Vesipumpun kyljessä oli ruuvi, josta tuli pois aika paljon nestettä.
    Korjaamokirjaa ei raaskisi ostaa, kun tämä ei varmaankaan ole se viimeinen pyörä, vaikka hyvältä vaikuttaa. Deauville lienee tekniikaltaan sama, joten jos joku on vihkiytynyt sen jäähdytysnesteen poistoon, niin neuvot ovat tervetulleita. Eihän se maailmaa kaada, vaikka vanhaa nestettä hieman jäisikin systeemiin, mutta punainen ja vihreä neste eivät sovi yhteen, siksi olisi hyvä saada kaikki vanha neste pois. Aika kurjan näköistä tuo vanha neste oli, väristä ei ollut mitään jäljellä.
  2. #2
    Onko paisuntasäiliö sellainen, että siellä kiertää neste, vai onko se vaan ylimäärisenä tasaussäiliönä, jonka pohjaan menee ohut letku syylärin korkilta?

    Jos on pelkää tasaussäiliä, niin ekana tulisi mieleen imeä säiliö tyhjäksi, täyttää se vedellä ja tyhjentää uudestaan.

    Jos on säiliö, jossa neste kiertää, niin kunnon huuhtelu.
    Systeemi niin tyhjäksi kun vaan saa, tarvittaessa kevyesti paineilmaan syylärin korkista, niin poistoreiästä tulee vielä yllättän paljon tavaraa.
    Vettä sisään, kone käyntiin ja kone kuumaksi.
    Vedet ulos ja jos on kovinkin värjääntynyttä, niin homma uusiksi.

    Miusta, että vain se jäähdytysneste kelpaa, missä on moottoripyörän kuva purkin kyljessä ja vain tislattua vettä...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  3. #3
    Taitaa olla sellainen ylivuotosäiliö. Youtubesta löytyi ohje Deauvilleen. Harmi vaan, sen paisuntasäiliö on siinä kätevästi bensatankin vieressä, missä siitä on helppo nykäistä pohjaletku irti. Sen verran videosta selvisi, että syylärin korkin tienoille se pohjaletku menee, eli voisin vain imaista jollain pumpulla sen vanhan nesteen pois sieltä. Laitan pelkät vedet ensin, niin tulee systeemi huuhdeltua. Sopivasti löytyy vihreää nestettä pönttö, se saa kelvata. Kiitokset neuvoista.
  4. #4
    Sain selvitettyä tämän ylivuotosäiliön tyhjäysongelman. Kun irrotin ylivuotoletkun termostaattikotelosta, seurasin letkua säiliöön ja sain pujotettua letkun säiliön päältä alas, jolloin nesteet lorahti pois.
    Nyt kun tankki oli irrotettu oli helppo tarkistaa venttiilien säädöt. Kumpikin venttiilikopan kansi oli erittäin helppo irrottaa, etummainenkin irtosi, kun termostaattikotelo oli ensin poistettu sen edestä. Hyvin oli venttiilit säädöissä, pikkasen piti paria imuventtiilin välystä pienentää. Edellinen omistaja oli kiristänyt apinan raivolla molemmat tarkistustulpat kampiakselin päässä. Pienempi irtosi vaivoin, mutta isompi sorvautui pyöreäksi ja jouduin poistamaan sen meisselillä hakkaamalla. Parin kympin kustannus siitä tuli ja hieman liikevaihtoa Motorcycleparts.eu firmaan.
    Kaasuttimet olivat sisältä kuin uudet ja pikkusuuttimetkin auki. Vain ilmaruuvit olivat oudosti 4 kierrosta auki. Ilmankos paukutti jonkin verran pakoputkeen. Toivottavasti nyt käy siistimmin, kun ovat 2,5 kierrosta auki. K&N tehosuodatin oli kuin uusi ja imukurkut kairattu täyteen tehoon.
    Eiköhän tämä pyörä riitä meikäläiselle pitkäksi aikaa, tuntuu ajoasentokin hyvältä. Tosi helppo ja halpa huoltaa, kuin Tunturi Supersporttia ruuvaisi.
  5. #5
    Eiks tossa ole (alipaineluistit) eli seosruuvit eikä ilmaruuvit?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  6.  
  7. #6
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Eiks tossa ole (alipaineluistit) eli seosruuvit eikä ilmaruuvit?
    Ne on ne ruuvit, jotka säätää seosta tyhjäkäynnin tuntumassa. Ainakin CB350k4 muinoin alkoi paukuttaa pakoputkeen, kun avasin liikaa niitä ruuveja. Virallinen ohje on 2 ja neljäsosa auki. Tässä pyörässä on pakokäyrät aivan tummuneet, koska edellinen omistaja on ajanut 125 suuttimilla ja K&N filtterillä. On käynyt liian laihalla. Tilasin Ebaysta 44kW ilmanputsarin tuloletkun, niin saan paremmin ilmaa koteloon. Suuttimet tulee 140/135, jolloin pitäisi kulkea täydellä teholla. Joku kehui Saksan NTV-kerhossa, että tulee aivan Ducati-soundit koneeseen, kun imuääntä pukkaa kunnolla tärykalvoille. Ducati Monster penkki olisi kiva tuning-osa. Youtubessa joku venäläinen oli laittanut NTV mopoonsa monster-penkin ja oli tosi siistin näköinen. Aivan huipputehon saavuttamiseen tarvitaan vielä pakoputken vaihto ja luistit ja niiden jouset vanhemman malliseksi, mutta en tykkää kovasta äänestä, joten tämä säätö saa riittää. Alunperin tämä on ollut 25kW versio Saksassa.