Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Tänä kesänä vaihdoin vanhan matkayamahan uuteen 650 V-Stromiin (SUZUKI DL650A – 2017).
    Muuten ihan mukava ajella, mutta ne "pleksin" pyörteet on aika kaameat. Pää tärisee niin että näköä haittaa. Korkeussäätöä on tullut kokeiltua edes takaisin. Sitähän voi säätää kolmeen eri korkeuteen. Minulle matalin asento tuntuu vähiten ravistelevalta. Pituutta on n. 182 jä kypäränä Schuberth E1. Onko jollain kokemuksia, mikä voisi olla toimiva ratkaisu?
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  2. #2
    Givi Air-Flow poisti pyörteilystä aiheutuneet ongelmat Gessussa ja Super Teneressä, voisin arvata että toimii Strommissakin. Vanhassa Strommissa minulla oli MadStadin kiinnikkeet ja tourigpleksi, älyttömän kallis mutta aivaan loistava yhdistelmä.
    XV1900A, XL600V exät XT1200Z, Moto Guzzi California EV, VL800, R1200GS, XL1000V, GSF1250SA, DL650, CBF600S,XL650V, ZR-7, XJ600S
  3. #3
    Veikkaan että tolla olosuhteet paranee. On parantunut ainakin vanhemmassa dl1000:ssa ja fjr:ssä

    https://www.storm-motor.fi/yleisosat...amra-katelasi/
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  4. #4
    itselläni Super Tenere / Schuberth E1 yhdistelmällä paras lopputulos tuli madaltamalla alkuperäistä pleksiä radikaalisti. (Kokeilin ensin touringpleksillä ja alkuperäisellä kaikki korkeussäädöt ja lisäksi Laminar Lip- härpäkkeen kanssa)
  5. #5
    Lainaa HMV kirjoitti Katso viesti
    itselläni Super Tenere / Schuberth E1 yhdistelmällä paras lopputulos tuli madaltamalla alkuperäistä pleksiä radikaalisti. (Kokeilin ensin touringpleksillä ja alkuperäisellä kaikki korkeussäädöt ja lisäksi Laminar Lip- härpäkkeen kanssa)
    Vapaassa ilmassa nakupyörämallisesti tietenkin tasainen viima mutta jos haluaa niitä hyötyjä mitä pleksin kanssa saa niin jotain härpäkettä tarvii olla. Isoissa plekseissä on monasti se ongelma kun ne eivät päästä taakseen yhtään ilmaa niin pyörteet ovat isoja sekä tulee tavallaan tyhjiö joka kierrättää varsinkin kaiken näköisen paskan taakseen. MRA x-screenin klemmarikiinnikkeillä voi kokeilla olisko apua ilman reikien poraamista/pleksin sahaamista tms
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  6. #6
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Vapaassa ilmassa nakupyörämallisesti tietenkin tasainen viima mutta jos haluaa niitä hyötyjä mitä pleksin kanssa saa niin jotain härpäkettä tarvii olla.
    Joo tämän tiedostan. Korkean tourinkipleksin kanssa sai kohtalaisen pyörteettömän lopputuloksen, mutta samalla kypärän ilmanvaihto käytännössä loppui kun kaikki ilmavirta ohjautui kypärän yli. "Välimallinratkaisut" taas tekivät sen, että vaikka pyörteily olisi ollut siedettävää, niin kypärän lippa räpätti aina jollain tavalla. Lipattomalla kypärällä toimi alkuperäinenkin pleksi ihan mainiosti.
  7. #7
    http://www.palmerproducts.co.uk

    Mene Accesories ja mallia sieltä.
    Hommasin Varaderoon ja todella tyytyväinen ostokseeni.
    Honda XL1000VA 2006
  8.  
  9. #8
    Kehuja saanut GIVI Airflow voisi olla sellainen, jota kannattaa kokeilla. Taitaa vaan olla vasta tulossa 2017 V-Stromiin tehty malli (GIVI AF3112 Airflow). Tuolla kansainvälisellä palstalla näkyivät tilanteesta juttelevan. http://www.stromtrooper.com/dl650a-2...nly-one-3.html Samassa keskustelussa joku kertoi tilanteen parantuneen, kun oli laittanut prikkojen kanssa vakiopleksin pystympään asentoon. Omat kokeilut taas kertovat, että pyörteily vähenee, kun laittaa prikkoja niin, että pleksi menee enemmän kallelleen (virtaviivaisempi).
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A