Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
  1. #31
    Et oo hirveesti lehtiä lukenu? Muunmuassa Metro-lehdessä on 2 vuoden aikana ollut vähintään kahdesti juttua varoituksista tien varteen pysähtyneistä varkaista.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #32
    Mun mittapuulla "maantierosvouksen yleistyminen" vaatii kyllä vähän jotain muutakin kuin pari varoitusta lehdessä. Jos tapauksia olisi edes kahden käden sormin laskettava määrä vuodessa, niin eiköhän keltainen lehdistö repisi sen mittakaavan maailmanloppulööpit että oksat pois... Itse en kyllä Hesarista muista lukeneeni yhdestäkään tapahtuneesta maantieryöstöstä viime vuosina. Kaiken maailman aggressiivista kaupustelua sun muuta häiriköintiä kyllä tapahtuu.
  3. #33
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Mä olen kauhea rasisti, koska vituttaisi suunnattomasti, jos naapuriin muuttaisi manneperhe
    Asuisit silloin luultavasti lähiössä, joten normaali lähiömeiningillä selviäisi. Pientä perheriitaa ja sen semmoista, johon olisit sopeutunut jo kotona.

    Enemmän vitutti yhdessä toisessa kohteessa alakerran pyörätuolissa istuva puliukko. Oli nuorikin vielä, joten virtaa riitti juhlimiseen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #34
    Kyllä niitä sen verran paljon on ollut ja uutisoitu että itse ainakin mietin kahdesti että mikä porukka siinä tien poskessa mahtaa häröpalloilla. Ja kyllä niitä aivan varmasti on yli sen kahden käden sormet, naiivia kuvitella että jokaisesta tapauksesta tulisi lehtijuttu. Ja jos näillä on vähänkään järkeä päässä niin eivät ne siinä yhdessä kohtaa kauaa virkavaltaa odottele vaan paikka vaihtuu nopeasti.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  5. #35
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Asuisit silloin luultavasti lähiössä, joten normaali lähiömeiningillä selviäisi. Pientä perheriitaa ja sen semmoista, johon olisit sopeutunut jo kotona.

    Enemmän vitutti yhdessä toisessa kohteessa alakerran pyörätuolissa istuva puliukko. Oli nuorikin vielä, joten virtaa riitti juhlimiseen.
    Joo, suhtaudun epäluuloisesti kaikkiin ihmisryhmiin uskontoon ja rotuun katsomatta ja erityisesti vihaan ns. "farkkutakki" spurguja.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  6. #36
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    Kyllä niitä sen verran paljon on ollut ja uutisoitu että itse ainakin mietin kahdesti että mikä porukka siinä tien poskessa mahtaa häröpalloilla. Ja kyllä niitä aivan varmasti on yli sen kahden käden sormet, naiivia kuvitella että jokaisesta tapauksesta tulisi lehtijuttu. Ja jos näillä on vähänkään järkeä päässä niin eivät ne siinä yhdessä kohtaa kauaa virkavaltaa odottele vaan paikka vaihtuu nopeasti.
    Harvemmin kuitenkaan yksinäisen tiensivussa olevan prätkän kuski on täällä ketään vielä ryöstellyt ja raiskannut. Eikä juuri myynyt kiikareita, veitsisarjoja tai nahkatakkejakaan. Paikka varmaan vaihtuisi nopsaankin jos saisi pyörän kuntoon
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  7. #37
    juu minulta avun saa jos on tien sivussa moottoripyörällä... olen sitten ite liikkeellä millä vaan.....
    henkilöautoilijat väristä riippumatta saavat selvitä omalla porukalla
    niiden olen itse nähnyt aiheuttavan ongelmia.... 1. tietämättömyys 2. vahinko 3. tahallinen teko..
    noin minä lasken tapahtumat....
  8. #38
    Lainaa chuckmynorris kirjoitti Katso viesti
    En tiedä onko omtuista mutta kukaan autoista tai ohiajavista moottoripyöristä ei vaivautunut pysähtymään paikalle ja tsekkaamaan.
    Mulle kävi samoin talvella auton kanssa, ihmettelen vaan miksi ei ihmiset päsyhdy auttamaan.
    Honda CBR600RR
  9. #39
    Vuosi takaperin mulla hyyty transporteri Riihimäen kohdalle motarilla. Hätävilkut päälle ja auton viereen huitomaan.
    Ongelma oli, että renkaita vaihtessa, pultit oli jäänyt löysälle ja toinen eturengas meinas irrota. Renkaat vaihdatin liikkeessä tampereella ja lähdin siitä suoraan kohti helsinkia. Jälkikiristys oli siis tekemättä. Puolen tunnin aikana viis henkilöautoa pysähty, joista vasta viimeseltä löyty sopiva rengasavain, jolla kiristys onnistui.
    Oudolta tuntui se, että poliisiauto ajoi ohi pysähtymättä, vaikka koitin viittoa niitä pysähtymään. Luulisi, että poliisi, joka ei aja vilkut päällä, olisi velvoitettu pysähtymään jos heillä tien penkalla viitotaan.
    rane77(ät)moottoripyora.org
  10. #40
    huonot on eväät liikkumiseen ihmisillä jos ei renkaan vaihtoon tarvittavia työkaluja.....
    ei ne aina abc pihaan hajoo jossa voi lämpösessä odottaa autoliiton kaveria vaihtamaan..

    mut oikeasti olis poliisin viran puolesta pitäny motarilla katsoa saako kirjoitella sakon pysäämisestä vaiko soitaa hinurin että saa auton pois motarilta
  11. #41
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    huonot on eväät liikkumiseen ihmisillä jos ei renkaan vaihtoon tarvittavia työkaluja.....
    Tämä on se vakiovarustetaso monessa autossa nykyään. Pelkkä paikkapullo ja kompura, ei avainta eikä tunkkia.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  12. #42
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    Oudolta tuntui se, että poliisiauto ajoi ohi pysähtymättä, vaikka koitin viittoa niitä pysähtymään. Luulisi, että poliisi, joka ei aja vilkut päällä, olisi velvoitettu pysähtymään jos heillä tien penkalla viitotaan.
    Ei ne aina pillit päällä aja vaikka tehtävä olisikin päällä.
    Superbike #7
  13. #43
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Tämä on se vakiovarustetaso monessa autossa nykyään. Pelkkä paikkapullo ja kompura, ei avainta eikä tunkkia.
    niin ainakin saksalaista autoa ostaessa on tilauslomakkeessa rastin paikkoja monelaisille asioille esim niille vararenkaille ja työkaluille.......tai ainakin vielä helmikuussa oli
  14. #44
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    niin ainakin saksalaista autoa ostaessa on tilauslomakkeessa rastin paikkoja monelaisille asioille esim niille vararenkaille ja työkaluille.......tai ainakin vielä helmikuussa oli
    Toivottavasti ruksasit kaikki mahdolliset työkalut autoosi. Voit sitten pysähdellä jokaisen hyytyneen kulkuneuvon luo auttamaan ja olemaan sankari.
    .
  15. #45
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Tämä on se vakiovarustetaso monessa autossa nykyään. Pelkkä paikkapullo ja kompura, ei avainta eikä tunkkia.
    Miten lie, onko missään uusissa henkilöautoissa enää rengasavainta, tunkkia ja vararengasta vakiovarusteena?
    Mulla ne puuttui jo 2008 Civicistä, eikä ole nykyisessäkään Skodassa. Olisko ollut jopa niin, ettei vararengasta ollut enää 2002 Golffissakaan, en muista varmasti.
    Hondassa taisi kyllä olla tunkki, koska siihen ostin aikoinaan vararenkaan. Mahtui vain sellanen max. 80 km/h kevytversio ja maksoi muuten mansikoita.
    Kaipa siksi en nykyiseen ole viitsinyt kysyäkään.. Skodankaan vararengaskoteloon ei mahdu normikokoinen rengas, ainakin muistelisin sinne talvirengasta joskus sovitelleeni.
    On mulla kuitenkin vaahtopullo varalla, noilla auton omilla paikkausvehkeillä kun ei tee talvikeleillä yhtään mitään. Tai vaikka pimeällä ja vesisateessa..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  16. #46
    Vähissä ne ainakin on. Kia cee'dissä oli vielä pari vuotta sitten ihan vararengas, mutta nyt uuteen sitä ei näytä saavan edes rahalla. Ainakaan lisävarustehinnastosta ei löytynyt. Eli pitäisi omatoimisesti hommata työkalut jostain motonetistä ja biilteemaasta. Jää melkoisen monelta hommaamatta.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  17. #47
    Mulla on tunkki, avain ja vararengas vieläpä aivan uudessa autossa. Eli elän kyllä melkoista unelmaa. Mahtaa kyllä naapuria nyt harmittaa.
    Supermoto
  18. #48
    Lainaa chuckmynorris kirjoitti Katso viesti
    En tiedä onko omtuista mutta kukaan autoista tai ohiajavista moottoripyöristä ei vaivautunut pysähtymään paikalle ja tsekkaamaan.
    Jos se yhtään lohduttaa (=ei), niin ei tuo ole kotimainen ilmiökään. Viime kuussa kollega kolautti alpeilla (itävallan puolella) yhteen vastaantulijan kanssa passon mutkassa, nilkka murtui, toiselta aukesi sääreen iso avohaava, molemmat kaatuivat pyöriensä alle. Mitä tekivät ohiajavat motoristit? Ajoivat ohi. Ensimmäiset oikeasti kiinnostuneet olivat pyöräilijöitä jotka pysähtyivät auttamaan, blokkasivat liikenteen ja soittivat helikopterin paikalle. Kaiken huipuksi ylempään mutkaan pysähtyneet motoristit olivat lähinnä kiinnostuneita tilanteen kuvaamisesta kännyköillään - kaverien lojuessa pyörien alla Hiukan toi tyydytystä paikalle saapuneen poliisin reaktio, kävi keräämässä ao. nerojen henkilötiedot todeten että tulee kuville hintaa...
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  19. #49
    itse asiassa kuinka moni uudella autolla ajava edes tietää mitä työkaluja autossa on mukana. ei mulla ainakaan ole käryäkään mitä vakio vehkeitä firman 4v vanhasta sprintteristä löytyy no ihmetellään ku tarvii. toki peräkontissa hyllyillä työkaluja suht reilusti.

    mut esim jos lainaan vaikka mökillä ollessa äiteen autoa/isännän joilla kummallakin suht uusi ni ei kyllä tule mieleenkään ratsata työkaluja. eli tähän on menty ennen oli itelläki 340 volvom kontissa 100kg työkaluja ja nesteitä
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  20. #50
    Kestoaihe ja klassikko.

    Miksi ei kukaan koskaanmissäänminkääntakia.....

    Selkeät, heitteillejättöä lähentelevät tapaukset ovat toki oma lukunsa.
    Ihan sama onko syynä pelko - epäilys - empatiakyvyn puute - tyhmyys - jne.
    Näille vaan pamppua - putkaa - 10v. keinutuolia ja vehkeet valtiolle.

    Vaan kumman runsaslukuinen on sekin porukka, joka stondailee kuka mistäkin syystä
    ilman mitään hätää... tai sen verran edes itselle auennutta avuntarvetta, että
    tulisi jotenkin edes asian ilmaisseeksi muille tielläliikkujille.

    Näillä näyttäisi päälimmäisenä "hätänä" olevan kaikkien niiden ohiajavien huomioiminen ja muistiin kirjaaminen,
    jotka eivät kategorisesti AINA pydähdy utelemaan jokaisen tienvarteen pysähtyneen kuulumisia .

    En nyt tuota toimintaa ja ajatuskulkua pysty tuon kauniimmin ilmaisemaan.

    Jostain kumman syystä tämä "heimo" on sitten se, joka eniten vollottaa ympäriinsä siitä,
    ettei kukaan välitä / ketään kiinnosta.

    Vähän hipoo jo samaa kuin panettaisi ihan saatanasti, mutta istuisi vaan hiljaa itekseen kotisohvan nurkassa
    ja avautuisi ponnekkaasti tien missä..... että on naiset nykyään niin koppavia.....

    Ei tule edes kylätason missit soittelemaan mun ovikelloa ja työntämään tissiä suuhun kynnyksen yli .

    Eipä mulla muuta... tällä kertaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #51
    Pitäisikö ottaa oppia autoista ja määrätä VAROITUSKOLMIO pakolliseksi varusteeksi myös moottoripyöriin ?
    Kolmio pystyyn 50 metrin päähän pyörästä ja odottelemaan avuntarjoavaa moottoripyöräilijää/autoilijaa ?

    itse olen tänä kesänä pysähtynyt kolme kertaan tarjoamaan apua. Saldo tähän asti; soitto tyttöystävälle, tupakka tauko, kartan luku. Nämä kaikki maantien laidassa...ei lepopaikalla tai muulla levikkeellä
    Fireball
  22. #52
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    itse olen tänä kesänä pysähtynyt kolme kertaan tarjoamaan apua. Saldo tähän asti; soitto tyttöystävälle, tupakka tauko, kartan luku. Nämä kaikki maantien laidassa...ei lepopaikalla tai muulla levikkeellä
    Just näin Tuosta syystä minunkin avun tarjoamiset ovat tosiaan käytännössä loppuneet.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  23. #53
    Onhan se ihan jees ja sanotaan sen olevan hyvää käytöstäkin.... olla kiinnostunut
    ihmisistä ja heidän asioistaan.

    Joku helvetin roti on silti tuossakin oltava, vaikka asia kuinka viettäisi kulttuurierojen suuntaan.

    Ei tarvitse vetää mitään "antakaa mun edes syrjäytyä rauhassa"- korttia pöytään.
    Ei se liioin ole niinkään, että jos et hiki päässä ole koko ajan työntämässä
    nokkaasi jonkun seisoskelijan asioihin..... jolla ei näytä olevan mitään kummempaa
    tilannetta päällä.... hädästä puhumattakaan, olet "vapaata riistaa" kaikenmaailman jeesustelulle.

    Tämä touhu se sylettää välillä oikeen huolella.
    Varsinaisen "asian" kontekstilla/tilanteella ei sitten ole merkitystä.

    Jos katsotaan noita.... ei aina niin vähälukuisia tienvarsissa stondailijoita, niin aika isolle porukalle pitäisi
    itse asiassa "antaa mailaa" siitä, että pysähtelevät täysin vääriin paikkoihin tekemään
    niissä vääriä asioita.

    Fireballin ja J@ckin kommentit liittyvät juuri tähän.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #54
    Pyöriin ja autohin pitää ottaa sellaiset vakuutukset,että ongelma sattuessa ammatilaiset hakee tien varresta pois. Se moottoritien piennar tai kantatien bussipysäkki ei ole oikea paikka alkaa tekemään remonttia.

    Kulkuneuvoa ei pidä hylätä tien varteen muuta liikennettä vaarantamaan vaan se pitää hinauttaa keinolla tai toisella välittömästi pois!
  25. #55
    Lainaa asy654 kirjoitti Katso viesti
    Pyöriin ja autohin pitää ottaa sellaiset vakuutukset,että ongelma sattuessa ammatilaiset hakee tien varresta pois. Se moottoritien piennar tai kantatien bussipysäkki ei ole oikea paikka alkaa tekemään remonttia.

    Kulkuneuvoa ei pidä hylätä tien varteen muuta liikennettä vaarantamaan vaan se pitää hinauttaa keinolla tai toisella välittömästi pois!
    Ja jos ei ole kysymys onnettomuudesta niin kenekään ei todellakaan tarvitse pysähtyä 'auttamaan' ja liikennettä vaarantamaan.
  26. #56
    Lainaa asy654 kirjoitti Katso viesti
    Ja jos ei ole kysymys onnettomuudesta niin kenekään ei todellakaan tarvitse pysähtyä 'auttamaan' ja liikennettä vaarantamaan.
    Ei tarvitse mutta tuolla kehä- ja pääteiden varjoista pois se on ihan kivaa kun ei niitä hinureita oikein helposti saa paikalle kun ei joka paikassa ole noita kenttiä ja jos saakin niin hinurin paikalle saapuminen saattaa kestää jokusia tunteja
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  27. #57
    tossakin asiassa on kaksi suomea ... monikulttuurinen kiiruinen betoni suomi.... sit tää muu osa
  28. #58
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    tossakin asiassa on kaksi suomea ... monikulttuurinen kiiruinen betoni suomi.... sit tää muu osa
    Juuri näin. Toissakesänä Kainuussa pysähdyin mettäautotielle sadekamoja riisumaan ja reittiä tutkimaan, kun olin ajanut ohi aiotusta käännöksestä. Hetken kuluttua parinsata metriä edempänä kulkevan isomman tien risteyksessä auto teki uukkaria, mutta kesken käännöksen muuttikin selvästi suunnitelmia ja kurvasi meikäläisen tykö. Autossa pariskunnalle oli herännyt huoli oudossa paikassa näkyneen motoristin hyvinvoinnista, jonka päättivät varmistaa, ennen oman matkansa jatkamista. Hetki siinä sitten tarinoitiin ja sain hyvää reittivinkkiäkin, jota en tietenkään uskonut, ennenkuin huomasin suunnitellun reittini päättyvän suon laitaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  29. #59
    Ei sitä kauan jaksa katsella, kun hädänalainen ryhtyykin kauppaamaan rihkamakoruja tai nahkatakkeja. Onneksi Michael Douglas on valmiiksi kertonut vuorosanat tällaisia tilanteita varten: I knew it! There is nothing wrong with the bike. Don't worry, I'll give you something to fix!
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #60
    Kun lähdin kesällä etelää kohti niin autoliiton opuksen ohjeiden mukaan pakkasin pyörään keltaisen huomioliivin kun on kuulemma joissain maissa pidettävä autossa/pyörässä. Tästä aasinsiltana voisi ehdottaa avuntarvitsijoille että tilaavat semmoiset liivit ja painattavat siihen tekstin "Tarvitaan APUVA" rintaan ja selkään" ja Smoton logo, mahtuu povariin toisin kuin se ehdottamani varoituskolmio... ei tule turhia pysähdyksiä kauppureiden kohdalla...
    Fireball
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12