Sivu: 2 / 2:sta EnsimminenEnsimminen 12
Tulokset 31:st 45:een 45:sta
  1. #31
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    3D on niin nykyaikaa.
    Mie suunnittelin valimoa takapihalle ja pohjoisessa olisi myytn kaivos mist saisi omat metallit...
    Alan psemn toiselle tasolle, kun luin tuosta ett "suunnittelin vaimoa takapihalle", siin saisi kyll olohuoneen npprsti rakentelukyttn.
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (en 2 jljell?)
  2. #32
    Pakko-ostos metrinen kiinte vntvarsi, jotta saa edellisen sepn kiristmt pultit auki.
    Elm on onneksi mutkikasta
  3. #33
    Ratapyrn huollon kannalta kannattaa katsella sellaisia tarvikkeita, jotka saa helposti mukaan. Sit remonttia tulee tehty enemmn tai vhemmn mys radalla, etenkin jos kisailee, tai hakee rajat kolmannen kerran samaan viikonloppuun.

    Ihmeen vhll noiden kanssa prj, mut mukana on aina seuraavaa.

    Tykalupakki, jonka sislt on jalostunut vuosien saatossa
    Hylsysarja
    Porakone ja pulttipyssy
    Kompura, kunnollinen ilmapistooli
    Rengasraudat
    Erilaisia kemikaaleja
    Gorillateippi, rautalankaa, nippusiteit
    Alakolmiosta nostava pukki

    Pyr rassaa aika vhill tykaluilla. Kyttjvirheit sitten nkee sitkin enemmn, mut tekemll oppii

    Yleens, kun joku tulee kertomaan, ett joku ei onnistu, tai on ammamiesten hommaa, niin tulee palava halu kokeilla.

    Thn sarjaan voi laskea tankin oikomisen tysin rusinasta, crossin kampikammion korjaaminen kemiallisella metallilla, vanteiden oikominen, iskarihommat, rungon mittaus, clipareiden oikominen, keulan oikominen ja muita referenssej.

    Tarkka tysuunnittelu ja tiden ajoittaminen mys kunniaan. Tiukan riskianalyysin jlkeen tuli ajettua kahdet kisat nelivaihteisella pyrll, ennen kuin lytyi hyvt kytetyt osat tilalle.
    <p>https://www.facebook.com/Mikko-Koirikivi-52-778144195566031/</p>
  4. #34
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Pakko-ostos metrinen kiinte vntvarsi, jotta saa edellisen sepn kiristmt pultit auki.
    Yksipuoleisen takahaarukan kanssa ehdoton vline. Pyrn mutterissa on aika topakka momentti yleens.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  5. #35
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Yksipuoleisen takahaarukan kanssa ehdoton vline. Pyrn mutterissa on aika topakka momentti yleens.
    1000Nm Makitalainen pulttipyssy, lj mustia hylsyj, ja olet naapuruston ruostuneiden Renaulttien alustan kanssa tappelevien kotimekaanikkojen paras kaveri. Aukeaa sill kyll kaikki pultit pyrstkin.

    Oikeastaan vaikeimmat kohteet saada irti thn menness ovat olleet RSV:n vauhtipyr (kuumennusta hitosti, ulosvetj, ulosvetjlle vastakappaletta) ja GPZ:n emputken laakerit (ei oikein pintaa mihin napauttaa). Muuten saa aika usein hankaluuksien koittessa katsoa tyvaiheissa peiliin, eli koittanut jostakin oikoa (eihn tuota tarvitse tielt pois purkaa) tai sitten hoitaa hommaa epkuranteilla vlineill tai varaosilla.

    Aiheessa paremmin pysykseni, aloittaja voisi mys kertoilla mit meinaa tehd. Esimerkiksi keularemonttiin saattaa olla jokin special tooli poikaa, tosin USD-keulojen kanssa olen vhemmn itse pelannut.
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (en 2 jljell?)
  6. #36
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Jep. Ja jos nill neuvoilla ei ketjun aloittajan pt saatu sekaisin, niin sitten ei milln
    Joo kyll lhti topic lapasesta kseen Pyysin alkeisvinkkej ni ekan sivun puolessavliss puhuttiin jo autotallin sisustamisesta
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  7. #37
    Lainaa tuomaz-z1000 kirjoitti Katso viesti
    http://www.ikh.fi/fi/tyokalusarja-128-os-ikh1004
    Tommosella aloitin vuosikausia sitten, toimii mielestni hyvn runkona jota sitten tydent erikoistykaluilla...
    Ainoa mit tuosta setist olen saanut rikki, oli tuo muovikotelo ja sekin hajosi ihan omaa tyhmyyttni.
    Tuossakin on noita valmissarjojen tyypillisi puutteita.. Esim. kiintolenkeist puuttuu 9-15-16-18-20-21 milliset. Ehk hieman harvinaisempia kokoja (patsi 15 ja 21 milliset), mutta jossain vaiheessa niille tulee kuitenkin tarvetta.
    Siksikin suosittelisin ensisijaisesti asiallista ja hyvnkokoista pakkia (tai vaunua), johon hommaisin laadukkaat tydelliset sarjat kaikea tarpeellista - ruuvimeisseleist kiintoavaimiin. Lisksi asialliset 3/8 ja 1/2 tuumaiset hylsysarjat omissa laatikoissaan. Mys pieni 1/4 hylsysarja on nppr monessa hommassa.
    Tykaluvaunu sek aiemmin mainittu tykalutaulu ovat hyvi ratkaisuja, mikli tykaluja ei ole tarvetta kuljetella pitemmlle. Ne mukaan otetut irtokalut kun haluavat jd sille tielleen..
    Minulla on tallin seinll tllainen 960 x 800 mm. Saisi olla isompikin, vaan kun ei mahdu. http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ty...lu-2000022183/
    Viimeksi muokannut: J@ck; 16.08.2017 klo 11:52.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #38
    90 prosenttia duunista voi tehd 10 prosentilla tykaluista, mutta se viimeinen 10 prosenttia vaatii sitten autotallillisen tykaluja...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  9. #39
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    90 prosenttia duunista voi tehd 10 prosentilla tykaluista, mutta se viimeinen 10 prosenttia vaatii sitten autotallillisen tykaluja...
    Taitaapi pit tysin paikkansa
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  10. #40
    Mulla on ollut kytss tm Kamasa-sarja, jolla on saanut kaikki perustyt tehty pyrn kanssa.
    -Honda CB 500 -01
  11. #41
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    90 prosenttia duunista voi tehd 10 prosentilla tykaluista, mutta se viimeinen 10 prosenttia vaatii sitten autotallillisen tykaluja...
    Ninhn se menee.. Tulee taas mieleen mkkihommat, siellkin kun on kaikenmoista huollettavaa.. Aikoinaan kuljettelin tykaluja ja koneita kotoa mkille, mutta lhes aina ji jotain puuttumaan. Toisaalta liian usein joku tykalu unohtui mkille. On venett, permoottoria, jyrsint, ruohonleikkuria, moottorisahaa, vesipumppua, polkupyr yms. Jos jotain meinaa tehd, niin kytnnss pakko olla kutakuinkin tydellset tykalut sek kaikenmoista pientarviketta. Vaihtoehtona 100 km kauppareissu, tai homman siirtminen toiseen kertaan.

    Nykyn mkilt lytyy lhes kaikki tarpeellinen, tekip sitten konehommia tai muutakin remppaa. Suurin osa isommista hankinnoista on tehty kytettyn vhitellen. Katkaisusirkkeli, pytsirkkeli, painepesuri, poravasara, ilmakompura, paineilmatykalut, ksitykaluja jne.. Lhinn Torilta, eik muuten maksaneet ihmeit.
    On sinne kertynyt paljon turhaakin ja kyttkelvotonta tykalua, pitisikin saada aikaiseksi pieni raivaus. Sekin vaan tullut huomattua, ett mkilt ei pitisi hukata oikein mitn.. Ihmeesti siell osaa soveltaa ja pient mielikuvitusta kytten hydynt kierrtystavaraakin. Seuraavana vuorossa > 30 v aitan takana nipussa maanneet kyttmttmt kattopellit. Niist tulee katto venevajaan
    Viimeksi muokannut: J@ck; 16.08.2017 klo 13:00.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #42
    M voisin suositella tt hylsysarjaa. Tolla olen saanut tehty melko lailla kaiken mit on mopon kanssa ollut tarpeen tehd. Tohon kylkeen kun ostaa momenttiavaimia, ruuvimeisseleit, pihtej ja kuusiokoloavaimia, niin aika lailla pitklle psee. Erikoistykaluja sitten tarpeen mukaan, kuten aiemminkin jo on todettu.

    Tosta Kamasan sarjasta en ole saanut rikkikn oikeastaan kuin pikkurikn sek 10mm kuusiokolokrjen. Kummatkin sain takuun kautta uudet, vaikka tuosta kuusiokolokrjest sanoivat ett M12 pultteja ei saisi vnt 190Nm momenttiin
    1835
  13. #43
    Itell ollu 9 vuotta se bilteman 150 osanen sarja, ne pienet vaihtokrjet on mennyt paskaksi, tosin liian rajusta kytst johtuen. Ja se laatikko on ihan paska, hajosi jo parin vuoden jlkeen.

    Yks puute siin on, 12mm hylsy jota japsipyrss tarttee ei ole kuin 1/4" koossa ja vlill tartteis isompaankin vntn sit.

    Tuon lisksi ostin sit erillisen kuusiohylsyt ja muutaman rikklenkin (lyhyit) aivan mahtavia jos pit esim. startti irroittaa varikko-olosuhteissa, kun pultit on rungon sisll.

    Kaksi momenttiavainta lytyy mys. Oikeastaan kaikki on mallia biltema ja olen ollut tyytyvinen, paitsi tuohon laatikkoon. Nyt olisi tarkoitus hommata jotain irtolaatikoita johon saisi jrjestelty kaikki tykalut, kun niit nyt tulee roudattua vhn joka paikassa.

    Tll hetkell oon metsstnyt pitk thtipt sek talttapt, kurkkujen kiristyspanta on v-minen irroittaa kun mikn mun nykyisist meisseleist ei ylety tai jos ylettyy niin on liian isoja..
    gsxR750k6
  14. #44
    Lainaa Teppo kirjoitti Katso viesti
    Yksi parhaista hinta-laatusuhteeltaan on Clas Ohlsonin krry:
    http://www.clasohlson.com/fi/Tykalu...tion/40-7818-1

    Minulla on tuosta se vanhempi malli ja se oli ainakin kerran vuodessa alennuksessa ennen joulua hintaan 199.
    Tuossa krryss on kuulalaakeroidut helat, joka ei ole itsestnselvyys edes kalliimmissa krryiss.

    - Kamasa
    Hyv perussarja. Osa oleellisista hylsyist ja lenkeist puuttuu, mutta muuten oikein hyv ja laadukkaan oloinen.
    Tm ollut omassa kytss vasta n. vuoden. Kovin suuria kyttkokemuksia siis ei voi viel sanoa, mutta vaikuttaa kyll laadukkaalta.
    Tm on listalla siksi, ett Clas Ohlsonilla nm ovat olleet silloin tllin alennuksessa hintaan 99 (jolloin ostin itsellenikin).
    http://www.clasohlson.com/fi/Tykalu...owRatings=true
    Nm samaiset tuotteet on muuten parhaillaan Clasulla alessa 17.10. asti.
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmek pyshdy symn

    Suzuki GSX1300BKA B-King L0
    - Le roi est mort, vive le roi!
    PK-ryhmajo-ohje
  15.  
  16. #45
    Minusta hylsysarjat kannattaa ostaa erikseen. Yksi isoille ja toinen pienille. Sitten hommaa nuo pihti ja ruuvarijutut erikseen. Iso sarja jossa kaikille on paikat tuppaa olemaan hankala kun kerran sen kopauttaa ja kaikki on irrallaan lattialla (jollei sitten tarvitse kuskailla eri paikkoihin). Lisksi sarjoissa ei kaikki osat ole riittvn laadukkaita. Sitten pari erikokoista momenttiavainta. Ostaa sen mukaan lis erikoisempia tykaluja kuin tarvitsee. Kuusiokolohylsysarja on osoittautunut kyttkelpoiseksi. Minulla on pari tukevaa muovista tykalulaatikkoa jossa silyttelen, mutta tuollainen iso rullilla varustettu voisi kieltmtt olla ktev(?).
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Kun masentaa, muista ykknen on alhaalla ja loput yls.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimminenEnsimminen 12