Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 45:sta
  1. #1
    Pitisi nyt sitten aloittaa itse pyrn huollon opetteleminen, kun mekaanikko veti maton alta ku nappa loppui 2 kuukaudessa

    Ensimmisen pitisi varmaankin ostaa kunnollinen tykalusetti, joka siis tulee VAIN pyr/pyri varten (cbr1000rr + hayabusa, cebari ensisijaisesti).

    Onko porukalla suositella hyv tykalukitti jossa ois hyvt vlineet mopottimia silmll piten? Luonnollisesti tarttee jossai vaiheessa erikoisempia tykalujaki ostaa kuten ljyfiltterin avain jne. mutta peruskitti ois nyt ensimmisen.

    P.S. Kaikki vittuilureplyt voi sitte suoraan jtt kirjoittamatta, kiitos! Tss ollaan aika tyhjn plt oppimassa asioita t kes, joten ei tartte edes yritt pte.
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  2. #2
    Tykaluvaunu. Pysyy ja mahtuu kaikki tykalukama ja -rm mit kertyy mukaan. Ihan varma en ole kannattaako valmiiksi tytetty ottaa, ehk jos ei omaa mitn ja ottaa ainkin suht laadukkaan. Esim ett rikiss hylsyt ja jatkovarret pysyy kunnolla paikallaan ja ainakin pienemmss rikss saa olla tihe pykllys. Itte oon tyknny 3/8 tuuman rikst, mutta toi 1/4 on pienempn aika sipsakka itteasiassa ja mahtuu kivasti pieniin paikkoihin.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  3. #3
    Ennen kuin haet lainaa sit hallinosturia varten , niin kannattaisiko esim. kyd Haynesin manuaali lpi oman pyrn osalta ja inventoida sen pohjalta mit tykaluja tyypillisimmt huollot vaativat.
  4. #4
    Vain pyr varten, ei kai sellaista olekaan..

    Hommaisin perus-tykalupakin ja siihen laadukkaat tykalut. Aluksi perusjutut, aivan kuten valmiista tykalusalkuistakin lytyy, sit sitten tydentelelisin tarpeen mukaan. Pakki siksi, ett sellaiseen valmiiksi tytettyyn salkkuun ei mahdu mitn ylimrist. Lisksi valmiissa salkuissa on usein tysin tarpeettomia tykaluja. Miksei tykaluvaunukin, jos sellaiselle on tilaa ja oikeasti tarvetta.
    Mulla on isommat hylsyt, pihdit, kiintoavaimet, meisselit yms. pidikkeissn tykalutaulussa tallin seinll. Vie vhiten tilaa ja hyvin sekin toimii.

    Kaikkea muutakin tarpeellista tuppaa kertymn.. Akkuporakoneesta - ljynvaihtoastiaan ja kaikkea silt vlilt. Ilmakompura on asiaa ja ainakin minulla sille on paljon muutakin kytt.

    Tykalujen tulisi olla hyvlaatuisia, tosin laatu maksaa.. Vhn suhteuttaisin sillain, ettei ihan kalleinta ammattilaislaatua, muttei bilteman halvintakaan. Eka tsekkaisin varmaan tori.fi

    Olisi oikeastaan pari pient lhes uutta hylsysarjaa ylimrisen - tai ainakin yksi kyttmtn 3/8. Mkilt lytyisi mys kasa sekalaisia kiinto- ja lenkkiavaimia. Pitiskin mkill hieman siivota verstasta, kelpaiskohan nuo sekalaiset kalut ilmaiseksi jollekin..? Kulkeutuvat Vantaalle vaikka ihan lhiaikoina..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 14.08.2017 klo 09:12.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #5
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Itte oon tyknny 3/8 tuuman rikst, mutta toi 1/4 on pienempn aika sipsakka itteasiassa ja mahtuu kivasti pieniin paikkoihin.
    3/8 on hyv, saa pitkvartistakin vnnint joten isommalle (1/2)ei ole tarvetta ja paras ominaisuus on se ett hylsyt ovat tarpeeksi ohutseinmisi ahtaisiin paikkoihin.
    l korjaa ehj....
  6. #6
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    3/8 on hyv, saa pitkvartistakin vnnint joten isommalle (1/2)ei ole tarvetta ja paras ominaisuus on se ett hylsyt ovat tarpeeksi ohutseinmisi ahtaisiin paikkoihin.
    3/8 on ktev moneen hommaan, mutta sellaisella ei irrota esim. edes XR:n takapyr.. Toisaalta ihan npertelyhommissa 1/4 on tunnokkaampi. Toki 3/8 on mys minulle se tarpeellisin perussarja.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #7
    Yleissatsi on hyv olla olemassa. Paitsi itse tykalut, mys kotelon pitisi olla hyv. Meill on weran pieni setti ja bahcon isompi setti. Jlkimmisen kotelo on surkea, lukot ei pysy kiinni ja kalut vaikea laittaa hahloihinsa. Weran satsi on pieni mutta nppr siirrell. Siihen hylsyt on on helppo laittaa takaisin. Tulos: noin kuuden vuodenkeen weran satsi on kuin uusi, bahco kaatiskamaa, etenkin laatikon osalta.

    Nyt jos olisin hankkimassa niin ostaisin ton wera-satsin ja tykaluvaunun ja sarjan momenttiavaimia. Lisksi irtotykaluina ne mit tarvitaan katteiden, ketjunkiristimien yms. tyypillisiss huolloissa tarvittaviin kohteisiin. Tykalut aina kohteen mukaan. Esim katteisiin on npprmpi ruuvitaltan mallinen kuusiokolo (tai torx jos sellaiset on). Akkuruuvaria kytn vain ruuvien avaamisessa, paitsi alumiinissa olevat aina ksin. Parit pienet tihet tersharjat kierteiden putsaukseen ja tuubillinen vaseliinia akseleita yms. varten. Kun arsenaalissa on ne mit tarvitaan niin ne lytyvt nopeasti. Tykaluvaunuun sopii muitakin tarvikkeita.

    Jos vaunua ja pyr ei saa vierekkin, kannattaa hankkia avonainen tykalupakki tai -laatikko. Siihen on mukava nostaa tykalut ja tarvikkeet ja vied pyrn luo. Siih irrotetut ruuvit yms. pikkuosat pysyy tallessa ja puhtaina.

    Valmiiksi kalustetut vaunut on kyll kattavia mutta suurin osa on turhaa kamaa. Lisksi laadussa voi olla sanomista. Itse valitsisin kultakin valmistajalta parhaat, esim. Wisegripin lukkopihtej, knipexin stleukapihdit jne.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  8. #8
    ni kans momenttiavaimille. Mit vhemmn ruuvauskokemusta, sit tarpeellisempia. Lhinn sit varten, ettei puno liian tiukkaan.
    R6R -06 & Hayabusa -08
    Blackbird -03
    ZX-10R -04
    ZX-9R -94
  9. #9
    Jos on vaan tilaa, niin ostaisin tykaluvaunun sek perustykalusetin ja ostaisin sitten lisksi pikkuhiljaa laadukkaita tykaluja.

    Yksi parhaista hinta-laatusuhteeltaan on Clas Ohlsonin krry:
    http://www.clasohlson.com/fi/Tykalu...tion/40-7818-1

    Minulla on tuosta se vanhempi malli ja se oli ainakin kerran vuodessa alennuksessa ennen joulua hintaan 199.
    Tuossa krryss on kuulalaakeroidut helat, joka ei ole itsestnselvyys edes kalliimmissa krryiss.

    Kun kerran on pakko lhte jostain setist liikkeelle, niin ehdottaisin paria vaihtoehtoa:

    - Biltema
    Todella hyv sarja, jossa on suurin osa tarpeellisista tykaluista.
    Omassa kytss on kaikki kestneet n. 15v ja olen ollut tyytyvinen. Tietenkin tuon lisksi tarvitsee paljon muita tykaluja, mutta tll mielestni on hyv lhte liikkeelle
    http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...aa-2000016668/

    - Kamasa
    Hyv perussarja. Osa oleellisista hylsyist ja lenkeist puuttuu, mutta muuten oikein hyv ja laadukkaan oloinen.
    Tm ollut omassa kytss vasta n. vuoden. Kovin suuria kyttkokemuksia siis ei voi viel sanoa, mutta vaikuttaa kyll laadukkaalta.
    Tm on listalla siksi, ett Clas Ohlsonilla nm ovat olleet silloin tllin alennuksessa hintaan 99 (jolloin ostin itsellenikin).
    http://www.clasohlson.com/fi/Tykalu...owRatings=true

    Momenttiavain:
    Nit tarvitsee tietysti ison ja pienen, mutta tss nyt vain suositus isommasta.
    Tykalutuonnilla on tarjouksessa Rahsolin laadukas avain, jota olen itse kyttnyt jo monta vuotta.
    http://www.tyokalutuonti.fi/tkt
    http://www.tyokalutuonti.fi/offers/f...L3550-2004.pdf

    Pihdit jne.:
    Nihin suosittelen Knipexin valikoimaa. Todella laadukkaita ja kestvi.

    Tss nyt nopeasti mieleen tulleet ehdotukset, noilla psee mielestni hyvin alkuun.
    Vaikka tuossa on Bilteman settikin ehdotuksena, jota joku varmasti kavahtaa, niin sill psee erittin hyvin alkuun.
    Kun ostat muita tykaluja yksittin, muista panostaa laatuun. l osta halvinta kuraa, tulet katumaan sit ja joudut kuitenkin ostamaan sen kalliimman jossain vaiheessa.

    Edit: Konalan IKH:lla taisi olla muuten nyt alennuksessa Weran ruuvarisettej(todella laadukas) n. 20 eurolla, jos ne ei ole kaikki menneet jo.
  10. #10
    Mitk muuten on ns. parempi merkkej, lhinn jos joskus tulee jotain alekamaa vastaan niin tiet innostua?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  11. #11
    Mainittujen lisksi Boxo ja KS-tools on palvelleet hyvin.
  12. #12
    - ihan perus kiinto/lenkkiavain setti 6-22mm, tai muita kokoja tarpeen mukaan, jos haluaa hifistell niin sellainen rikllinen lenkkiavainp on ktev ahtaissa paikoissa
    - hylsysarja 6-44mm (tai mik nyt onkaan isoin koko, pyrst riippuen ehk emputkessa tai takarenkaan kiinnityksess jota nyt peruskotimekaanikko availee, hyv on olla mys kaksi eri kokoa rikki pienemmille hylsyille ja isommille
    - momenttiavain, tai kaksi (iso ja pieni esim n. 10-40Nm ja 20-200Nm alueen momenteille, mulla on vain jlkimminen ja joskus tuollainen pienempi olisi ktev)
    - ruuvi-, torx-, kuuskulma-setti
    - pitki ja lyhyit meisseleit, T-bar tms
    - pihtej, puristavat ja levittvt, eri krjill
    - rakotulkki
    - tulppa-avain
    - yleismittari shkille
    - jteljyastia valutusta varten, suppiloita, mitta-astioita eri kokoisina tms tarvikkeita
    - letkuja, ksipumppu tms vaikka tankin tyhjennyst varten, letku+vanha limsapullo jarrunesteiden vaihtoon, lkeruiskuja eri kokoisia (ktev list/tyhjent pieni nestemri)
    - kertakyttisi nitriilihanskoja
    - paperirttej, vanhoja t-paitoja sekalaiseen puhdistukseen
    - huoltopukit eteen, taakse , ylkolmion alle jne tarpeen ja mieltymyksen mukaan
    - rengastykalut
    - ketjutykalu
    - dremel
    - erilaisia voiteluaineita wd40, crc, ruosteenirroittajaa, vaseliinia, silikonirasvaa tms.
    - mitta, viivoitin, tyntmitta, jonkinlainen astemitta

    Mulla esim. tuollainen setti ja helposti tekee kytnnss kaiken mit tarvitsee tehd. Varmaan jotain unohtuikin. Yleens joku valmis tykalusetti tai vaunu sislt lhes kaikki em. tykalut ja muutakin lisksi. Erikoistykaluja sitten tarpeen mukaan jos haluaa. Monet erikoishommat voi mys ostaa liikkeist niin ei tarvitse kertahommaa varten ostaa satasen tykalua. Jotkut jutut mys eskaloituu, eli vaikka rengashommiin jos ostaa rengasraudat, niin kohta kannattaa hankkia vannesuojat, tasapainotukseen joku pukki, painoja tms. Eli turha ostaa jostain "kokonaisuudesta" vain osaa, vaan sitten ptyyn asti hankintojan kanssa jos meinaa jotain hankkia. Hyvt ja riittvt tykalut minimoi turhautumisen.

    ljynsuodatinavainta ei ole koska ksipelill ne saa sopivalle kireydelle. Joskus toki ollut ongelma jonkun muun laittaman suodattimen kanssa. Tuokin sellainen oman mieltymyksen mukainen juttu, ei ole tullut ostettua kun niin harvoin tarttee ja aina erikokoisena.
  13. #13
    Kawan nokka-akseleita esim. kiinnitelless eka ja toka kiristys vedetn 6 Nm ja sitten kolmas 10 Nm. Kannattaa ottaa pienin tarpeeks pieni, luulin ittekin ett pit ostaa uus mutta just riitti asteikko.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  14. #14
    Bilteman 10v takuulla olevat ovat hyv tavaraa hyvn hintaan. Siis ne sinisess laatikossa olevat sarjat ym. Ei ole ikin tainnut minulla srky mikn. Napakat sovitteet ja hyv kulutuskestvyys.

    Tykaluja kannattaa hankkia perussetti esim tuo bilteman iso 119 salkku, muutamat erilaiset pihdit ja loput sitten sitmukaa kun tarvitsee. Ihan turhaan hankkii kokonaista korjaamoa ja sitten 10v pst on 90% kaluista koskematta.

    Itellkin on vuosikymmenien saatossa tarpeellista ja tarpeetonta kamaa kertynyt. Yllttvn ktevksi on osoittautunut tallin katossa oleva ketjutalja. Sill vetisee npprsti pyrn keulan tai pern ilmaan. Tai koko pyrn jos haluaa.
    Viimeksi muokannut: B12; 14.08.2017 klo 17:26.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  15. #15
    Jos tykk, ett tykalut on ja pysyy jrjestyksess, niin sitten tykaluvaunu. Ja mielelln sen verran merkillinen, ett siihen saa lisosia. Itsell on Boxo - oli kallis, mutta hetkekn en ole katunut. Simppeli peruspaketti nytti olevan 550,- (alv0). Siihen sitten lisosia - nlk kasvaa sydess.. 😊


    http://www.tarviketukku.fi/fi/100/30...SAAEgLb9vD_BwE
  16. #16
    http://www.ikh.fi/fi/tyokalusarja-128-os-ikh1004
    Tommosella aloitin vuosikausia sitten, toimii mielestni hyvn runkona jota sitten tydent erikoistykaluilla...
    Ainoa mit tuosta setist olen saanut rikki, oli tuo muovikotelo ja sekin hajosi ihan omaa tyhmyyttni.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
  17. #17
    Vaunu parempi ostos kuin pakki. Koska pakki ky hyvin nopeasti pieneksi ja muutenkin epkytnnllinen.
    Ittelle on riittnyt hyvin Biltsun versio. Mutta jos tykk siirrell sit paikasta toiseen tai ropaaminen on pll 24/7, niin varmaan joku tukevampi hyvksi.

    Yll on jo annettu hyvi listoja mit tarviketta pit hommata.

    Ne voi hommata kaikki kerralla. Mik hintavaa kertarysyksell ja mukaan saattaa tulla sellaistakin mit ei sit tarviikkaan tai ei ollukkaan kytnnllinen.

    Tai sitten hommaa yksitellen tai pieniss sarjoissa. Se ett just kun pitis asentaa niin jotain uupuu ja pit lhtee hakee kaupasta pit vaan kest. Tm vhenee sit mukaa kun kalusto karttuu. Voi olla ett tm metodi tulee pidemmn plle hintavammaksi. Mutta tulee hommanneeksi vain mit todella tarvii.

    ei tarvii olla kalleinta muttei halvintakaan
    nimettmt tai random geneereisell nimell olevat jttisin hyllyyn - ne on valmistettu chinesiumista joka on raudan kaltainen metalli mutta huomattavasti pehmempi
    - itell hylsyt yms Bilteman parempaa sarjaa, momenttiavaimet teng tools, jotain sekalaista Bahco, Knipex ym

    virheostoksiakin on esim. http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...pl-2000022716/ jny vhlle kytlle

    T-vntimet vaatimattoman nkisi mutta varsin ktevt kytss rikkn verrattuna
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
  18. #18
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    T on ihan hyv, mutta en vielkn tied mit tonne isoon alalokeroon pitis laittaa
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/80265...kosto-pyorilla
    Plussana, ett tota ylemp saa raahattua ratapiville mukaan. Mulla se on vaan niin tuhottoman painava, ett pit olla varovainen kun nostelee.
    Mulla on mys tuollainen vaunu.
    Sinne isoon alalaatikkoon menee ronskimmat tykalut, kuten sorkkarautoja, putkitonkeja, lekoja ym.
    Mikli tallissa pit kaluja, niin iso tykalusein on aika hyv. Itsellni on Motonetin metallireiktauluja kolme setti, elik n. 1m x1,8m. Enemp ei mahtunut. Hintalaatusuhde oli mielestni hyv. Kolme setti alle 100. http://www.motonet.fi/fi/tuote/80269...lia-2kplpiikit
    Tss olen koittanut phkill mahdollisimman pient monitoimitykalusarjaa, joka mahtuisi vaikka satulan alle. Sellainen hyv ensiapujuttu olisi hakusessa.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  19. #19
    Onnittelut. Olet pssyt autotallin varustelun alkuun. Tm prosessi ei lopu ikin.

    Muut ovat antaneet paljon vinkkej jo peruskysymykseen, joten vhn muuta nkemyst.
    - Torx-avaimet ja kuusiokoloavaimet hylsyin. Toisinaan kuusiokolohylsy tekee tunnin hommasta vartin homman. Vhn pyrst kiinni, tarviiko Torxeja.
    - Melkein mik remontti vaan, kytn rikklenkkej. Bahcon 3 avaimen sarjassa on koot 8mm-19mm. Sst aikaa ja hermoja.
    - Lukkopihdit voivat auttaa, kun kdet loppuvat tai mutterit pyristyvt.
    - Vasara pit muistaa. Ehk mys rekyylitn muovivasara (sellainen hiekalla tytetty, joka ei pomppaa takaisin).
    - Tuurnasarja. Esim. laakerien vaihdossa painonsa arvoinen kultaa.
    - Viilapenkki ja minialasin. On jotakin, mit vasten hakata.
    - Sellainen vymallinen ljyfilsun avain on hyv olla, koska joskus filtteri on tiukassa. Avaimen puutteessa voi kytt ihan oikeata vyt. Kiinni laittaessa sit ei tarvitse.
    - Kemikaaleja: Kierrelukite, CRC/WD40, Brkleen (ihan pakollinen melkein kaikkeen mit pit saada puhtaaksi), Rost flash, vaseliinia, liukuvoidetta...
    - Kompressori on liki pakollinen rengashommien takia, siksi hankkisin alipainetoimisen jarruilmaimen joka sst hermoja eik maksa paljoa.

    Onnittelut valitsemallasi tiell. Varo, ettei ky kuten allekirjoittaneelle aikanaan, ruuvaus voi vied niin mukanaan ett ajokausi alkaa heinkuussa.
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (en 2 jljell?)
  20. #20
    Hyvi neuvoja tuossa edell...leatherman krkisarjalla terstettyn satulan alle. Siell olisi hyv olla mys sivupeilien kiristmiseen kypinen vline. On nimittin rsyttv jos peili lystyy reissussa. Eip lysty jos on tykalu matkassa.

    Ja noista tallivarusteluista...jos rakentelukuume ityy niin tig olis kova sana. Mys pienelle nc-jyrsinkoneelle lytyy kytt, ja muoviosia varten 3D-tulostin ja sille jre tietsikka 3D-ohjelmineen. Sorvillekin lytyy helposti tarvetta.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 15.08.2017 klo 10:38.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  21. #21
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Ja noista tallivarusteluista...jos rakentelukuume ityy niin tig olis kova sana. Mys pienelle nc-jyrsinkoneelle lytyy kytt, ja muoviosia varten 3D-tulostin ja sille jre tietsikka 3D-ohjelmineen. Sorvillekin lytyy helposti tarvetta.
    3D on niin nykyaikaa.
    Mie suunnittelin valimoa takapihalle ja pohjoisessa olisi myytn kaivos mist saisi omat metallit...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  22. #22
    Sanoisin ett nill aloittelijan perusseteill alkaa psemn alkuun aika mukavasti.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  23. #23
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/76206...a-1412-91-osaa

    Tuota kuskaan ite radalla noin basic-kittin, sitten tietty pit olla laukullinen erinist sl lisksi. Mut tuo bahcon halppis-setti on kalibeeriltaan passeli mopotouhuihin.

    Tallilla sit tietty on vhn laajempi valikoima.
    Ducati HM1100s + GsxR1000 k7
    http://www.youtube.com/user/weeboom1
  24. #24
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Sanoisin ett nill aloittelijan perusseteill alkaa psemn alkuun aika mukavasti.
    Jep. Ja jos nill neuvoilla ei ketjun aloittajan pt saatu sekaisin, niin sitten ei milln

    Oikeesti jit hattuun.. Ensihankinnaksi vaikka tllainen tms. mieleinen sarja + se ljyfiltterin avain, niin pset hyvin alkuun https://www.karkkainen.com/verkkokau...n-tyokalusarja


    Hommasin tllaisen VATA:n sarjan vuosia sitten mkille, kun aina puuttui jotain. https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ducts/10091301

    Ei tydellinen, mutta aika kivasti sarjasta on lytynyt sopivaa tykalua kaikenmoisiin pieniin huoltohommiin. Yleiskytss usein tarpeelliset siirtoleukapihdit puuttuu, ne hommasin erikseen.
    Minulle turhia sarjassa ovat olleet tuumakoon hylsyt, eik noille piippuavaimillekaan ole tainnut olla mitn kytt. Ts. nyt tsekkaisin sislln tarkemmin ja todennkisesti valitsisin hieman toisin.

    Hinta ja laatu noissa Vata:n sarjoissa tuntuisi olevan aika hyvin kohdallaan. Toki on monia muitakin merkkej, joissa hinta / laatu kohtaavat.

    Ihan mielenkkiinosta.. Mit selkokielell tarkoittaa "kun mekaanikko veti maton alta ku nappa loppui 2 kuukaudessa"
    Nippa-nappa, nappanahka, nahka, vai nappailuko loppui...? Ei aukea.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 15.08.2017 klo 13:23.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  25. #25
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    ^
    Mekaanikon motivaatio pyri polvillaan verkkarit puoliperseess avaimet ksiss pitkin Suomen varikoita hernerokkapalkalla vain loppui.

    Ammutaan se.

    Tykaluista: Tuo Turderin lista on aika kattava.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #26
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Minulle turhia sarjassa ovat olleet tuumakoon hylsyt, eik noille piippuavaimillekaan ole tainnut olla mitn kytt.
    Piippuavain se itell kyll ekana osuu kteen, samaa avainta voi kytt voiman kanssa ja sitten vaan "meisselin" kevyeeseen pyrittelyyn. Enemmn kytt kuin rikklenkille, mik on sekin ktev peli, varsinkin nivelell.

    Hylsyiss rsytt jos pit vaihdella hylsy rikkn moneen kertaan putkeen.
    Ducati HM1100s + GsxR1000 k7
    http://www.youtube.com/user/weeboom1
  27. #27
    "jossai vaiheessa erikoisempia tykalujaki ostaa kuten ljyfiltterin avain"

    Jos yhtn lukemaani ymmrrn oikein, niin aloittajan ajatuksena mahtaa olla vain melkoisen pienet huollot. Ehk ei edes mraikaishuollot, jos putsarinkin avain on jossain vaiheessa hankittava erikoistykalu.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  28. #28
    Niin joo, ja nappa varmaan meinaa tss nappoa.
    Ducati HM1100s + GsxR1000 k7
    http://www.youtube.com/user/weeboom1
  29. #29
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Piippuavain se itell kyll ekana osuu kteen, samaa avainta voi kytt voiman kanssa ja sitten vaan "meisselin" kevyeeseen pyrittelyyn. Enemmn kytt kuin rikklenkille, mik on sekin ktev peli, varsinkin nivelell.

    Hylsyiss rsytt jos pit vaihdella hylsy rikkn moneen kertaan putkeen.
    No joo, tottumuskysymyksi. Mulle ky just toisin pin, eli aina ensisijaisesti rikk ja hylsy. Piippu osuu kteen vain, jos mikn muu ei mahdu. Tosin jos on erikokoista vnnettv, niin usein kytss on toinenkin hylsysarja.

    Mulla on tallin taulussa mys ilman nivelt oleva rikklenkkisarja. Ihan nppri moneen hommaan, mutta nivelettmyytens, suoruutensa ja lenkkipn isomman halkaisijan vuoksi eivt sovellu joka paikkaan. Ja jos pultti on tiukassa, niin ei sellaiseen oikein vasaraakaan viitsi tarjota. Mielestni eivt siksi korvaa perinteisi lenkki / kiintoavaimia, ts. mieluummin perinteiset ainoiksi, tai sitten pitisi olla molemmat.

    No miten se nappo = vesikauha tms. yskri sitten liittyy
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  30.  
  31. #30
    Jos Vantaalla asuu, on Motonetti, Biltsua ja IKH:ta kohtuu etisyydell auki mys viikonloppuisin, kaikkea ei siis ole pakko etukteen hankkia.
    Nuo monta kertaa listatut perusjutut kun haalii, hoitaa tarveperinen kalustoevoluutio loput.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen