Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Morjens!
    Olen nyt pähkäillyt tuulenohjaimen kanssa kun orggis tuulenohjaimen kanssa ajellessa tuulee sen verran että kypärämelu on melko sietämätön. No tilasin mra:n touring pleksin lisälipan kanssa mutta ei muutosta asiaan. Olen 183 cm pitkä. Ilman ohjainta olen kokeillut niin silloin on melko rauhallista ajella mutta olishan se hyvä kuitenki jonkinlainen ohjain olla vai? Vai pitäiskö leikata tuo touring lippa alas? Kertokaahan jos on ollut vastaavia ongelmia että kuinka ratkaisit asian.Schubert c3 basic kypärä on käytössä.
  2. #2
    Lainaa Raipelin10 kirjoitti Katso viesti
    Morjens!
    Olen nyt pähkäillyt tuulenohjaimen kanssa kun orggis tuulenohjaimen kanssa ajellessa tuulee sen verran että kypärämelu on melko sietämätön. No tilasin mra:n touring pleksin lisälipan kanssa mutta ei muutosta asiaan. Olen 183 cm pitkä. Ilman ohjainta olen kokeillut niin silloin on melko rauhallista ajella mutta olishan se hyvä kuitenki jonkinlainen ohjain olla vai? Vai pitäiskö leikata tuo touring lippa alas? Kertokaahan jos on ollut vastaavia ongelmia että kuinka ratkaisit asian.Schubert c3 basic kypärä on käytössä.
    Muutama vuosi sitten oli minulla täsmälleen sama kombinaatio kypärää ja pituutta myöten.
    Ainoa tyydyttävä lopputulos tuli sillä, että leikkasi orkkispleksi oikeen reilusti lyhyeksi. Tuuli tuli sitten päin naamaa mutta ajo oli rauhallista.
  3. #3
    Kiitos vastauksesta. Olen joo pohtinu sitäkin mutta tuntuu jotenkin että ulkomuoto kärsii Jouduitko leikkaan kuinka alas ja millä leikkasit? ps: kuva ois kiva;)
  4. #4
    Olen orkkispleksin lisäksi kokeillut kahta touringpleksiä lipalla ja ilman, kypärämelu samaa luokkaa kaikilla.
    Ainoa vaihtoehto on korvatulppien käyttö. Pituutta mulla 175 cm ja kypäränä Nolan n104.

    Täällä juttua mm. pleksin leikauksesta http://www.moottoripyora.org/keskust...00-S-Diversion
    Yamaha XJ 900S Diversion -95
  5. #5
    Lainaa Raipelin10 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksesta. Olen joo pohtinu sitäkin mutta tuntuu jotenkin että ulkomuoto kärsii Jouduitko leikkaan kuinka alas ja millä leikkasit? ps: kuva ois kiva;)
    En löytänyt enää kuvaa vanhasta pyörästäni mutta tuon oheisen keskustelun kuvaan verrattuna jätin ehkä muutaman sentin pidemmäksi ja enempi kuperan muotoiseksi keskeltä. Dremelillä oli helppo leikata.
  6. #6
    Minulla auttoi, kun kallistin alkuperäistä pleksiä hieman laittamalla alareunan vähän raolleen. Laitoin alas pleksin ja katteen väliin (alimpiin ruuveihin) vähän yli sentin mittaiset hydrauliikkaletkun pätkät. Seuraavien ruuvien reikiä piti vähän väljentää. Tuli ihan siisti, ja ainakin minulla toimi. Kuskin pituus sama.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  7. #7
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Minulla auttoi, kun kallistin alkuperäistä pleksiä hieman laittamalla alareunan vähän raolleen. Laitoin alas pleksin ja katteen väliin (alimpiin ruuveihin) vähän yli sentin mittaiset hydrauliikkaletkun pätkät. Seuraavien ruuvien reikiä piti vähän väljentää. Tuli ihan siisti, ja ainakin minulla toimi. Kuskin pituus sama.
    Laitoitko putkentpätkät pystyyn vai lappeelleen eli menikö ruuvi reiän läpi? Täytyy kokeilla saattaa toimia
  8.  
  9. #8
    Lainaa Raipelin10 kirjoitti Katso viesti
    Laitoitko putkentpätkät pystyyn vai lappeelleen eli menikö ruuvi reiän läpi? Täytyy kokeilla saattaa toimia
    Pystyyn, ruuvi siis letkunpätkästä läpi. Pidemmät ruuvit piti muistaakseni vaihtaa ne kaksi.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A