Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    1150gs kippasi voltin kautta pehmeälle. Sen verraten sai kipeätä, että takahäkki on perästä häiritsevän verran vinossa.Vinkkiä hakusessa ,miten olisi paras väännellä takaisin tai voi kehua jotain firmaa joka oikaisee kohtuu hinnalla. Häkkikin olisi jo irrallaan.
  2. #2
    korvannolla on nakkilassa rungon oikaisu ja mittaus laite
  3. #3
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Kai noita joku firmakin oikoo, tosin moni jättää työn ottamatta liian riskialttiina. Ainakin kevytmetallivaluhäkit ovat herkkiä murtumaan. Jos se on terästä tai putkea niin niitä on helpompi oikaista.

    Itse olen noita radalla vinoutuneita valuhäkkejä oikonut ihan rautakangella ja lekalla. Pikkasen voi lämmitellä kuumailmapuhaltimella niin myötää hiukan paremmin.

    Helpoiten homma onnistuu kun häkki on pyörässä kiinni ja pyörän vetää liinoilla kärryyn tai nostopöytään tiukasti kiinni jousitusta vasten. Sitten vaan hienovaraista nirskauttelua rautakangella. Niitä kohtia mitä ei pysty kangella oikomaan (esimerkiksi pituusakselin suuntainen vinous) niin lekalla takoen sopivasta kohdasta. Kyllä se valukin tahtoo mennä siihen alkuperäiseen muotoonsa takaisin kun vähän avittaa


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  4. #4
    Lainaa bemu r850 kirjoitti Katso viesti
    1150gs kippasi voltin kautta pehmeälle. Sen verraten sai kipeätä, että takahäkki on perästä häiritsevän verran vinossa.Vinkkiä hakusessa ,miten olisi paras väännellä takaisin tai voi kehua jotain firmaa joka oikaisee kohtuu hinnalla. Häkkikin olisi jo irrallaan.
    Briteistä takahäkki noin 160 euroa http://www.ebay.com/itm/GENUINE-BMW-...tZQoVl&vxp=mtr. Hiukan ruosteessa mutta eiköhän tuosta siistimällä hyvän saa. Eikä tarvitse oikoa.

    James Sherlockilla siistimpi mutteitoimitus hintaa, lähettää kyllä Suomeen mutta hinta on kysyttävä erikseen http://www.ebay.com/itm/BMW-R1150GS-...BYvWh1&vxp=mtr.
  5. #5
    Kyselin jo Britaniasta, mutta pelkkä rahti on kuulema 490 puntaa. Sen vuoksi ebayssä ei ole mahdollisuutta tilata sieltäpäin suurikokoisempaa tavaraa
  6. #6
    Kuten ylempänä jo mainittiin, niin ruuvaat sen takahäkin takas kiinni ja väännät pitkällä putkella sen suoraksi. Helposti liikkuu ja saa tarkasti väännettyä pienilläkin askelilla. Pituutta vääntökalulla saa olla sen pari metriä. Rautakanki on myös hyvä.

    Oisinkohan mä kolme tai neljä takahäkkiä kääntänyt suoraksi, kun joskus mopot on pyörinyt katon kautta ympäri. Katsoo vaan, että lopputuloksessa ei oo murtumia. Jos niitä näkyy, niin sitten vie hitsaamolle (tai hitsaa ite).

    Veikkaisin, että ulkopuolisen on hieman vaikea saada siitä suoraa, kun ei ole muuta mopoa referenssinä.
    Braaaaap
  7. #7
    Komppaan edellistä. Takahäkkejä en ole väännellyt kuin yhden, mutta kaikenlaista muuta metallihäkkyrää tullut oiottua ja väännettyä. Pyörä kiinni kunnolla, mittaus, vääntövarsi kiinni kunnolla ja mittaa-väännä-mittaa-väännä-jaadi-jaadi.
    Mikään ei ole parempi jigi kuin se pyörä josta häkki on kotoisin.
  8. #8
    Lainaa bemu r850 kirjoitti Katso viesti
    Kyselin jo Britaniasta, mutta pelkkä rahti on kuulema 490 puntaa. Sen vuoksi ebayssä ei ole mahdollisuutta tilata sieltäpäin suurikokoisempaa tavaraa
    No, ainakin tuo ensimmäinen linkkini kertoo että häkki olisi Suomessa rahteineen hintaan 162,29 euroa mikä tarkoittaa Pay Palin kurssilla noin 175:ttä euroa. Minulle on Briteistä tullut kaasujääkaappi - joka on hiukan suurempi kuin tuollainen takahäkki - 30 punnalla joten tuo 490 puntaa tarkoittaa vain sitä ettei kauppiaalla ole myyntihaluja. Jos rahdin hinnoittelija on James Sherlock niin olen yllättynyt, minä olen saanut tuolta bemarin osia varsin kohtuullisilla rahdeilla.
  9. #9
    Jos häkki on noin yksinkertainen kuin eBay:n kuvassa niin puhaltimella kuumaksi, ISO kumivasara (mieluiten rekyylitön) ja joku kanki. Ja toki pyörään kiinni.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  10.  
  11. #10
    Saksan ebay.de sivuilta tuo sama Englannin häkki hintaan 155 € toimituskuluineen kotiin kannettuna.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 12.08.2017 klo 22:12.
    Pekka