Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Ekan pyörän hankinta on muotoutunut siihen pisteeseen, että joku 4 tonnin sporttinen naku voisi olla paras kompromissi vaatimuksissani.

    Keskustelua seuraavien pelien välillä

    Kawa Z1000 -05
    KTM Superduke (ihan ekat)
    Suzuki GSR600
    Triumph Speed Triple 955i (ei napsaa ulkoisesti)
    Triumph Street Triple
    Yamaha FZ-6N
    Yamaha FZ-1N

    Kawasakin Z750:n ekoja saisi jo kahden tonnin pintaan (jolloin hankinta voisi oikeasti realisoitua ). Onko se mielestänne noiden kusiaisten tasolla? Ei ainakaan tonnien kanssa pärjää yhtään?

    Street Triple noista voisi olla järkevin vaihtoehto kun ajo tulee olemaan nurkkapyörittelyä ja kaikkea muuta kuin moottoritietä tai pitkää touringia. Lisäksi kuskin koko on 177/68 joten pieni pyörä jees?
    KTM 690 Duke 3 -08-09 saisi noin 4000 eurolla joka olisi ajoltaan mulle varmaan sopiva, mutta tehoiltaan ei tietysti ole samassa sarjassa kuin Z1000/FZ-1N. Verrata saa kumminkin jos kokemuksia.

    Eli jutustelua noista hinnat alkaen -nykyiaikaisista nakuista/fightereista.
    Viimeksi muokannut: alspe; 07.08.2017 klo 14:51.
    Mopoo hankkimassa
  2. #2
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Jos löydät Street Triplen budjettiin niin se.

    Tietty, jos ei maistu niin:

    https://www.nettimoto.com/aprilia/tuono/2174567***

    Aiheuttaa jänniä mun housuissa


    Toi haarukka 690 Dukesta tonniseen fasuun on sen verta iso, että et tässä vaiheessa varmaankaan tiedä, mitä tahdot tehdä ja/ tai mitä noilla on kohtuu mukava touhuta.

    Vaan väliäkös sillä. Ei ole väärää pyörää mihinkään touhuun niin kuin ei ole liian pientä munaakaan. Löytyy vain laitteiden arvostelijoita, joten jos enska taipuu Nightrodilla, niin siitä vain. Tällä periaatteella

    *** ai niin, nykyaikainen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    V11 on ihan pikkuisen budjetin yläpuolella, mutta se on hyvä ellei jopa paras.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  4. #4
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    En ole triplellä ajanut, mutta väittävät hauskaksi pyöräksi...

    Miksi sen tulisi olla 1000cc ? Varsinkin jos ajot on ns nurkka-ajoa. Toki ison pyörän voima on jotain, mutta niin on myös vakuutusmaksutkin. Kannattaa suorittaa kokonaisvaltaista tarkastelua, ettei ns täydellinen kilokyykky ole vakuutusmyyjän märkä päiväuni.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  5. #5
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jos löydät Street Triplen budjettiin niin se.


    Toi haarukka 690 Dukesta tonniseen fasuun on sen verta iso, että et tässä vaiheessa varmaankaan tiedä, mitä tahdot tehdä ja/ tai mitä noilla on kohtuu mukava touhuta.
    Nettimotossa näyttää olevan pari Streetia noin 4000 euroon ja ne päälle olevatkin varmaan lähtee syksyllä 4k€:lla.

    Se on totta, että pyöräilykuvio ei ole vielä täysin selvää mutta tarkoitus olisi taittaa lyhyet työmatkat kesäisin mopolla ja sitten kurvailla max 150km siirtymisiä välttäen isommat maantiet ja Tre-Hki motarin.

    Vanhoja ketjuja lukiessa sain käsityksen, että ekan mallin Z750 olisi varsin hyvä fillari ja varsinkin nykyään hintaan nähden. Pitääkö noissa erityisemmin varoa 50-60tkm ajomäärää? Remppataitoa varmasti löytyy opettelemalla (autojen korjaaminen onnistuu jollain tasolla), OK-talo on jossa lämmin hallitilakin huoltoja varten.

    EDIT: Hitto, aika maukas peli naapurissa ja kohtuu ajomäärällä.
    Mopoo hankkimassa
  6. #6
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    En nyt näe, mikä ton kawan kanssa vois oikein mennä kauheasti pieleen. Ostohousut jalkaan pakollisella pikku tingillä.

    Omat ropaustilat ja valmiudet vain parantavat sukseen mahdollisuutta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    Ainahan se suuri määrä tehoreserviä kadulla rauhoittaa mieltä samalla tapaa kuin rahaa täyteen
    sullottu patja yöunia, mutta mutta.....

    Jos tuohon budjettiin löytyy ehjä Street Triple, niin eiköhän se siitä.

    En ole itse ollut koskaan kummoisempi kusiaisfani, mutta Streetti on se säännön
    vahvistava poikkeus.

    Reuhkaksi vedetty peli on toki aina reuhkaksi vedetty, mutta tuoreempi tikkiin laitettu Ärrä
    saa aina ajettaessa tuumailemaan ujosti: No hitto... Mix ei kusiainenkin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #8
    Myyntipalstalta löytyisi yksi Z750 meikäläiseltä ;)

    Hyvä pyörähän tuo on ja itse en ainakaan uskalla vetää kaasua tappiin asti koska kyllähän tuo kiihtyy.
    Itse taas kaipaan pystympää ja rauhallisempaa peliä niin tuo joutaa pois.
    Nykyinen
    -04 Kawasaki Z750
    Vanhat
    -07 Qingqi Zoner 125
    -95 Yamaha XJ600 Diversion
    -07 Qingqi Zoner 125
    -88 Kawasaki GPZ500S
  9. #9
    Kellään ensikäden kokemusta Z1000 vs. Fasu 1000? Ilmeisesti Fasu on kiukkuisempi, mutta onko vain yläkierrroksilla? Reilu 5k€ kantturoissa olisi -08 mallin tonniset, Yömaha on kyllä aika paljon matkalehmämmän näköinen. Z1000 on varmasti riittävä varsinkin jos ei ota pataan väännössä ja käytännön jouhevuudessa/kaasuun vastaavuudessa.
    Alustojen erot noissa? Painot ja käsiteltävyys pienehköllä kuskilla?
    Mopoo hankkimassa
  10. #10
    En nyt fasua ole ajanut mutta ainakin omaan käteen Z1000 on sopinut aivan loistavasti. Käsiteltävyys on mielestäni erittäin näppärää, niin suomessa kuin alpeillakin.
  11. #11
    Niin, sopiihan tähän KTM Superduken vanhimmatkin aivan hyvin.

    Superduke vs Z1000?
    Mopoo hankkimassa
  12. #12
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    Niin, sopiihan tähän KTM Superduken vanhimmatkin aivan hyvin.

    Superduke vs Z1000?
    "mukavuus & lempeys" kawa

    "rähinä & erektio" duke

    Koneen luonteet kuin yö ja päivä, ja jos ei twinin lumputuksesta tykkää, duke ei ole vaihtoehto. Hyötyajoon ja käyttöpyöräksi kawa on järkevämpi valinta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #13
    Moro, taitaa olla eka postaus voorumille. Voin kirjotella vähän ylistyslaulua speed triplestä (kyseessä tosin 1050, muistaakseni vm2008)

    Triple oli eka pyörä (pl. lapsuusiän mopoja), pähkäilin pitkään millasen hankkisin ja päädyin trumppaan. Olen ajanut eläessäni n. 6 eri moottoripyörällä. En edes käynyt koeajamassa montaa eri pyörää ennen kuin hain triplen koska joku siinä vaan sykäytti niin pirusti, tiedättehän ettei näitä asioita voi järjellä selventää. Ulkonäkö on mitä on, jotkut pitää toiset ei. Itse pidän kovastikin ja mitä enemmän tuijotan omaa pyörääni ja vertaan nykymuodin mukaisiin "muovinakuihin" tuntuu että pidän triplen ulkonäöstä enemmän ja enemmän.

    Koska minulla ei ole pitkää prätkähistoriaa en osaa verrata pyörää muihin paljoltikaan. Serkun gsr 750 ainakin vaikutti paljon kevyemmältä ja mopommalta kuin triple vaikka tehoero ei olekaan kovin suuri. Ei triplekään mikään möhkö ole mutta korkeampi ja skidisti painavampi, tosin taittuu nätisti mutkaan eikä ikinä ole tuntunut että pyörää olisi vaikea käsitellä. Itse olen 183cm/100kg pikkupoika ja pyörää tottelee kuskia ja menee juuri sinne minne sen käskee menevän.
    Tehoja triplessä tuntuu olevan aivan vitusti. Kaasuun vastaaminen on ihan älytöntä verrattuna japskikusiaisiin mitä olen ajanut. Triple kulkee daamin kanssa paremmin kuin em. serkun 750 susse yksinään, moottoria ei tartte laulattaa ja motarilla ohituksissa huomaat kuin vahingossa vauhtia olevan karvan alle kaks markkaa. Pyörä keulii sutii ja paukkuu jos kuski niin haluaa.

    Itse ajan pyörällä lähinnä helsingissä ja uudenmaan mutkapätkillä, eihän tällä hullukaan aja matkaa kun tuuli repii niin paljon.

    Jos haluat pyörän missä funfactor on kohdillaan niin käy koeajamassa speed triple ja ihastu

    Niin, ja 10 000km aikana 32->42tkm mulla ei ole ollut isompia ongelmia pyörän kanssa.

    Kirjoittelen myöhemmin lisää jos keksin jotain.


    Joel
  14. #14
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    Kellään ensikäden kokemusta Z1000 vs. Fasu 1000? Ilmeisesti Fasu on kiukkuisempi, mutta onko vain yläkierrroksilla? Reilu 5k€ kantturoissa olisi -08 mallin tonniset, Yömaha on kyllä aika paljon matkalehmämmän näköinen. Z1000 on varmasti riittävä varsinkin jos ei ota pataan väännössä ja käytännön jouhevuudessa/kaasuun vastaavuudessa.
    Alustojen erot noissa? Painot ja käsiteltävyys pienehköllä kuskilla?
    Itselle ekaks pyöräksi tuli z1000. 20v aiemmin ollut mopot ja crossipyörät. Helppo on ollut pienenkin (169cm ja 58kg)kuskin ajella. Ja jaksaa tuota työnnellä parkkiruudusta.
    http://finnishcodriver.blogspot.fi/
  15. #15
    Kait tuohon haarukkaan mahtuisi hyvin myös Suskan SV1000.
    Triumph Daytona 955i (DSSA) '02 && Suzuki SV1000 '03 ||| Suzuki SV650 '00 ||| Suzuki S1 (60cc) ||| Suzuki LT80
  16. #16
    Lainaa svzuki kirjoitti Katso viesti
    Kait tuohon haarukkaan mahtuisi hyvin myös Suskan SV1000.
    Sopii, tuosta vaan jää jotenkin valju maku heti ulkoisesti. Ei ole kunnon fighteria, mutta ei tarpeeksi retrokaan.

    Pyörän ulkoinen olemus määrittää paljon kiinnostavuutta, jos sitä ei ole, turha lähteä ostamaan "järkipyörää".

    Joku sinivalkoinen GSX1400 on jo ihan eri juttu, selkeästi retro ja siten toimii.
    Mopoo hankkimassa
  17. #17
    Street triple 675 pyörittelyyn. Fz1 sitten jos hiukan pidemmälle tekee mieli. Itellä fz1s ja ajan kaikki ajot kesällä. Helppo ajettava kunhan povercommander ja slipari on laitettu. Auto alle vasta pakkasten saavuttua
  18. #18
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    Kellään ensikäden kokemusta Z1000 vs. Fasu 1000? Ilmeisesti Fasu on kiukkuisempi, mutta onko vain yläkierrroksilla? Reilu 5k€ kantturoissa olisi -08 mallin tonniset, Yömaha on kyllä aika paljon matkalehmämmän näköinen. Z1000 on varmasti riittävä varsinkin jos ei ota pataan väännössä ja käytännön jouhevuudessa/kaasuun vastaavuudessa.
    Alustojen erot noissa? Painot ja käsiteltävyys pienehköllä kuskilla?
    Alustat on vissiin molemmat säädetty tehtaalta enintään 75 kiloisia varten, marko.fzs olis antanu varmaan tyhjentävän vastauksen vanhasta fzs 1000 mallista mutta vissiin fz1 mallista on kyse tuossa hintaluokassa,
    Uskoisin että molemmat mopot ajavat asiansa hyvin ja makuasia on kumpi enempi miellyttää ostajaa, eli koeajo on aina paikallaan koska oikeasti me ei tiedetä kumpi maistuu paremmalta omasta mielestä.
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  19. #19
    Jos jotain nurkkapyöritystä niin riittäähän Dukenkin tehot, eihän se toki enää motarilla revi, mutta kyllä sillä nokka kevenee valoista lähtiessä, ja alustan ja keveyden takia helppo käsitella ja sillä kyllä jättää mutkasella pätkällä Z750:t sun muut halpis vehkeet.

    Ykspyttysen tärinä on fiilisjuttu, siitä pitää jollain pervessillä tavalla tykätä, niin sitä ei ilman vedättämistä edes huomaa. Loppupelissä se häiritsee itseä vähemmän kun edellisten rivinelosten tärinä tietyllä alueella. Kuluttaa törkeän vähän polttoainetta.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 05.08.2017 klo 20:02.
    KTM 690SM -08
  20. #20
    -04 750 zetalla tuli ajeltua muutama vuosi ja yli 30tkm. Mutkaa ja matkaa, Ruotsia ja Norjaa. Hyvä peruspyörä ja perushuoltoja tehden tuntui kestävän, eikä ainakaan omalle kohdalle tullut mitään ihmeempää remonttia. Kulutusosia vaihdettiin ihan normaalisti, kuten mihin tahansa pyörään ja huollot tehtiin huoltokirjan mukaan. Joku vajaat 70tkm taisi olla mittarissa kun siitä luovuin. Potkuahan tuossa on ihan mukavasti, mutta suurimmat puutteet löytyvät alustasta (lähinnä etujousitus) ja jarruista. Selvimmin nuo puutteet paljastui itselle kun rupesin kattelemaan isompaa pyörää ja nyt kun alla on V4 Tuono, niin kyllähän tuon huomaa.

    Mutta kaikesta huolimatta olin kyllä tyytyväinen zetaan.

    Kannattaa käydä koeajamassa ensin niitä kaikkia mitkä kiinnostaa ja niistä sitten valitsee sen mikä tuntuu parhaalta ja mistä saa parhaat fiilikset. Suosittelisin V4 Tuonoa, muttei taida sopia budjettiin. On huima laite.
    V4 Tuono
  21. #21
    Kawasaki ZRX 1100
    On 7 Z:aan nähden paremman näköinen ja paaaaaljon hauskempi ajaa.
    Nyk:Kawasaki ZRX 1100R
    Exät: Aprilia Tuareq 125, Yamaha tenere 600, Honda AT 750, Honda cbr1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia Caponord 1000
  22. #22
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    Ekan pyörän hankinta on muotoutunut siihen pisteeseen, että joku 4 tonnin sporttinen naku voisi olla paras kompromissi vaatimuksissani.

    Keskustelua seuraavien pelien välillä

    Kawa Z1000 -05
    KTM Superduke (ihan ekat)
    Suzuki GSR600
    Triumph Speed Triple 955i (ei napsaa ulkoisesti)
    Triumph Street Triple
    Yamaha FZ-6N
    Yamaha FZ-1N

    Kawasakin Z750:n ekoja saisi jo kahden tonnin pintaan (jolloin hankinta voisi oikeasti realisoitua ). Onko se mielestänne noiden kusiaisten tasolla? Ei ainakaan tonnien kanssa pärjää yhtään?

    Street Triple noista voisi olla järkevin vaihtoehto kun ajo tulee olemaan nurkkapyörittelyä ja kaikkea muuta kuin moottoritietä tai pitkää touringia. Lisäksi kuskin koko on 177/68 joten pieni pyörä jees?
    KTM 690 Duke 3 -08-09 saisi noin 4000 eurolla joka olisi ajoltaan mulle varmaan sopiva, mutta tehoiltaan ei tietysti ole samassa sarjassa kuin Z1000/FZ-1N. Verrata saa kumminkin jos kokemuksia.

    Eli jutustelua noista hinnat alkaen -nykyiaikaisista nakuista/fightereista.
    Noista itsellä ollut Superduke (-07 facelift), street triple ja z750. Lisäksi kokemusta 690 Dukesta.

    Z750 on niin perupyörä kuin olla ja voi. Halpa, mutta ei varsinaisesti hyvä millään osa-alueella jos ei huonokaan. Ominaisuudet ei oikein lunasta ulkonäön asettamia odotuksia.

    990 Duke on varmaan paras yleispyörä, joka mulla on ollut. Toimii radalta soralle ja siitä reissaamiseen ja työmatkan taittamiseen. Hyvä alusta ja jarrut (jos huollettu) ja luonteikas moottori. Keulii aika herkästi ja leveet sladit ja endot onnistuu mukavasti jos kikkailu kiinnostaa. Talvellakin olisin ajanu jos olis ollu opiskelubudjetissa varaa piikkirenkaisiin.

    Street Triple oli pikkasen piristetty, joten ihan vakiosta ei ole kokemusta, mutta moottori sopii kadulle kuin nyrkki silmään. Sopivasti, mutta ei liikaa voimaa ja tosi ketterä käsitellä. Häviää Dukelle pikkasen alustassa, mutta toisaalta keveys kompensoi. Jos R mallia löytyy budjettiin niin se taitaa mennä duken rinnalle tai ohi.

    Tuo eka uuden sukupolven z1000 on muuten niitä harvoja pyöriä, joissa on pirun hieno vakioputkisto.
  23.  
  24. #23
    Jos ei pelkää Italialaista eksotiikkaa niin esim. tässä: https://www.nettimoto.com/moto-morini/corsaro/2193882 on hinta / funfactor aika kohdillaan etenkin jos on 140 hv versio. Miedommassa on 120 hv. Tosin nuo putket on aika järkyn näköiset orkkisversiossa mutta esim. Termit tai GPR:t tilalle niin äänimaailmakin paranee, itselläni oli ostettaessa Devilin hiilariputket ja niillä möykkä alkaa olla sitä luokkaa että naapurisovun takia täytyy ajella kotikadulta väljemmille väylille aika hissuttelemalla...
    Viimeksi muokannut: runner67; 06.09.2017 klo 16:23.
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73