Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Olen netin, Youtuben ym. avulla itseoppinut BMW-mekaanikko Eli öljyt, bensansuodatin ym. perusjutut onnistuu. Tosin toimenpiteen suositusaika pitää kertoa vähintään kolmella

    Mutta välillä iskee laiskuus ja mm. venttiilin säädön yhteydessä pyydän huoltokorjaamoa tekemään töitä, jotka itsekin (ehkä) osaisin.

    Mutta luottamus valtuutettuhin huoltoihin on hieman kärsinyt. Kolmisen vuotta sitten huolto oli jättänyt alavesiletkun klemmarin auki ja jäähdytysnesteet tulivat motarilla ulos. Ns. kylmä rengas hetken aikaa "siellä", kun pelkäsin konerikkoa. Onneksi ei tullut. Reklamaatio huollolle ja satasen verran hyvitysrahaa käytettäväksi.

    Kaksi viikkoa sitten pyörä sammuu 30 metriä ennen huoltoaseman parkkiruutua. Ei käynnisty. Epäilin bensansaannin ongelmaa. Onneksi vakuutukset kunnossa ja Ifin kyydillä pyörä Tampereen Heinolle. Tietynlaista varjelusta asiassa. Tampereelle vajaan tunnin ajomatka. Muutamaa viikkoa aiemmin olin jutaamassa Huurteen matkassa Jäämeren rannalla Olisi ollut silloin valtuutettuun huoltoon vähän pitempi matka.

    Eilen sain varmistuksen vian aiheuttajasta, josta oli jo epäilys, kun pyörän jätin Heinolle siirtyessäni VR:n asiakkaaksi. Bensansudattimen klemmari oli pettänyt (jäänyt kunnolla kiristämättä?). Bensansuodatin vaihdettiin viime syksynä venttiillien tarkistuksen yhteydessä eli n. 5 tkm sitten valtuutetussa huollossa (ei Heino).

    Onko minulla ollut vain huono tuuri, kun molemmilla edellisillä huoltokerroilla mielestäni huollon laiminlyönnin jälkeen matka jäänyt kesken? Vai oliko tämä viimeinen edes huollon piikkiin laitettava asia?

    Tällainen vuodatus.

    Onneksi tuli viime syksynä hankittua tuo pikkupyörä ja sain tässä välillä RP:n ajettua silläkin. Ja olkaa varovaisia ainakin yöaikaan. Muutaman kerran piti porojen, hirvien ja jänöjussien vuoksi jarrutella. Onneksi oli kiinan ledit
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  2. #2
    Lainaa Juke kirjoitti Katso viesti

    ...Mutta luottamus valtuutettuhin huoltoihin on hieman kärsinyt. ....
    Jovvain se taitaa olla hyvin pitkälti niin, ettei enää päteviä, asiaan perehtyneitä vanhempia asentajia taho riittää?
    Eli tämäkin homma kun "ukkoontuu", niin ne harvat ja kokeneet asentajat ovat vähentyneet, eläköitymisen ja kuka mistäkin syystä?

    Nyt ei nuoria taho saada enää alalle, ja / tai jos saadaankin, niin ongelmana lienee se, etteivät he itse edes välttämättä harrasta saati omista pyörää, niin eihän sitä silloin voi olla tekemässä työtä tunteella....

    Mutta edelleen, kun ite tekee, niin tietää!
  3. #3
    nyt pikkasen ikävä arvio suomalaisesta työstä tai työnvalvonnasta ...
    silloin kuin mä oli pikku nöösi opetettiin että huonosti tehty on tehty ryssiksi...
    ny ne tekevät monesti laadukkaampaa
    kumpi on muuttunut meidän vaiko heidän työn laatu....
    ei laadulla väliä kun saa/kehtaa laskuttaa....
  4. #4
    Jäi kawassa eilen huollon jäljiltä radalla kaasu hirteen. Onneksi oli vasta lämppäri kierros niin ei pahempaa tilannetta. Pyörä pakulla takas huoltoon...läppärungon palautusjousi irti. Jotenkin vinksallaan ilmanputsarin asennuksen suhteen ja jumitti kun radalla avasin vähän. Huolto fixasi homman heti ja mukisematta. Tilanne olis voinu olla vähän kriittisempi kovassa vauhdissa tai jos radalla olisi ollut ruuhkaa. Pitää funtsia seuraavaa huoltopaikkaa

    Edit: näköjään bmw triidi mut ei kait niin off-topic sentään vaikka vihreä pyörä
  5. #5
    Ihan merkistä riippumatta olen todennut että huollosta ei kannata lähteä suoraan reissuun, vaan kannattaa ajaa muutama sata km testiluontoisesti (no, Tampereen rm heinon ducatihuolto on kyllä poikkeus).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  6. #6
    Käytin XR:n eka vuosihuollossa Espoon Heinolla vajaa kuukausi sitten. Odotellessa hoitui ja Asentaja-Aimokin kävi välillä juttusilla..
    Vuosihuoltoa tilatessa olin ihmetellyt ulkolämpömittarin omituisia lukemia. Se ulkolämmön näyttö onkin imuilman lämpötila ja Boosterplugin asennuksella olin saanut sen näyttämään huuhaata..
    Ehkä vain tuuria asentajien suhteen, mutta Heinon huolloista minulla ei ikinä ole ollut negatiivista sanomista..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 26.07.2017 klo 01:37.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #7
    juu merkkiin ja malliin koulutuksen saaneen kanssa on hyvä jutella... oppii asioita vaikka mopon perusteet jo tunteekin..... monesti noita neste huoltoja tekee se oppipoika ja vastuuasentaja muita hommia... eikä kehtaa
    kytätä että tulee kaikki tehdyksi... helposti saa ikävän ihmisen leiman... ja samalla vaivalla tekee itse kuin valvoo toisen työtä........ ite tekemällä syyllisen näkee peilistä jos kone miehen jalkauttaa
  8. #8
    Onko muuten Oulun lähiseudulla vanhojen boxereiden päälle ymmärtäviä huoltoja (halvempia kuin EMC ofc). Ja jos vielä olan taakse pääsisi vielä ihmettelemään/kyselemään.

    Ajattelin vaan jos tästä esim. kytkin alkaa joskus paukkumaan, niin Haynes ja Chris Harris ei välttämättä riitä vaikkakin tosi bemaristi korjaa moponsa itse.
    Viimeksi muokannut: nakukuski; 28.07.2017 klo 04:15.
    BMW R850R
  9. #9
    Nurmi MP:llä Jyväskylässä oma pärrä käynyt pari kertaa, ei mitään valittamista. Aikataulut pitäneet, hinta-arviot pitäneet, ja harvinaisen selkeäsanainen huollon päällysmies.
  10. #10
    kyllä minäkin mieleni pahoitin, ku vein merkkiliikkeeseen renkaiden vaihtoon. etulokarin jatke oli sen jälkeen poikki alapäästä. mainitsin, niin liikkeen edustaja sanoi, että mahtanut mennä ku oot ajellut sillä jossain.. vastaus siihen oli, et ei ole mahtanut mennä ku just asensin sen tuohon viime viikolla, enkä ole mettässä ajellu.. ei tainnut tulla edes alennusta.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #11
    Epilogi.

    Hain pyörän Tampereelta viime viikolla ja ilmoitin samassa yhteydessä matkakulut Ifille.

    Ifin toiminnasta jäi minulle hyvin positiivinen kuva. Taksikulut Tampereella ja junalippu kotimatkalle sekä hotellimajoitus korvattiin minulle ilman tositteiden lähettämistä Ifille. Tämän lisäksi minulle (yllättäen) korvattiin myös junamatka sekä taksikyyti pyörän hakureissulta Tampereelle.

    Varmaankin olisin saanut myös korvausta kahdesta oluesta, jotka nautin Tampereella siellä junakyytiä odottaessani.

    Pyörän kuljetus Parkanosta Tampereelle Falckin kyydissä kustansi Ifille 600 euroa. Eli kannattaa vakuutusturva pitää kunnossa.
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  12.  
  13. #12
    Lainaa MikkoK kirjoitti Katso viesti
    Nurmi MP:llä Jyväskylässä oma pärrä käynyt pari kertaa, ei mitään valittamista. Aikataulut pitäneet, hinta-arviot pitäneet, ja harvinaisen selkeäsanainen huollon päällysmies.
    Komppaan.
    Suzuki Vz1600 Marauder
    Suzuki TL1000s
    Honda CBR1000f
    Yamaha TZR125