Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Moro,

    Onko kokemuksia takarattaan vaihdosta 2 piikkiä isompaan - pitäisi toimia paremmin kuin vakiorattaalla...
    Eli antakaa vinkkiä, mistä saan tilattua laadukkaat rattaat - kun maahantuoja ei pysty asiassa auttamaan kuin vakiokokoisilla rattailla. Nopea apua tarpeen nyt, kun ajokausi käynnissä.
    Kesti muuten 27tkm rattaat ja ketjut - mitä olette mieltä kestävyydestä?

    Yt. Hanski
    Hanski






    Hanski



  2. #2
    Ducatiforum uk voisi parhaiten ehkä aitaa. eBaysta saattaisi löytyä. Mulla 23000km ajettu ja alkaa vaihto olla kohta edessä. 27tkm orggis ketjuilla on kunnioitettava suoritus
    Ducati Desertx


    Mp historia.
    Suzuki x1
    Yamaha x2
    Aprilia x1
    Kawasaki x2
    Ducati x4
    Indian x1
  3. #3
    Lainaa Ducati 38-FGO kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Onko kokemuksia takarattaan vaihdosta 2 piikkiä isompaan - pitäisi toimia paremmin kuin vakiorattaalla...
    Eli antakaa vinkkiä, mistä saan tilattua laadukkaat rattaat - kun maahantuoja ei pysty asiassa auttamaan kuin vakiokokoisilla rattailla. Nopea apua tarpeen nyt, kun ajokausi käynnissä.
    Kesti muuten 27tkm rattaat ja ketjut - mitä olette mieltä kestävyydestä?

    Yt. Hanski
    Hei

    Katsoppas tuolta http://www.carpimoto.it/en-FI/Bike_D...ic/Search.aspx
    ja sitten tietysti jo sanotusta Ebaystä löytyy...
    Yamaha XTZ 660 -11 2011-2013
    Ktm 1190 Adventure -13 2013-2015
    Ducati Multistrada 1200S -15 2015-2020
    KTM 690 Enduro R -17 2017-
  4. #4
    Mulla kesti alkuperäinen ketju vajaa 20.000 km, siinä oli 2 liitospalaa, eli tehtaalla käytetty jämä palat
    Nyt on paikallaan uudet alkuperäiset rattaat ja DID zvmx ketjut
    Yamaha XTZ 660 -11 2011-2013
    Ktm 1190 Adventure -13 2013-2015
    Ducati Multistrada 1200S -15 2015-2020
    KTM 690 Enduro R -17 2017-
  5. #5
    Lainaa motohtori2 kirjoitti Katso viesti
    Ducatiforum uk voisi parhaiten ehkä aitaa. eBaysta saattaisi löytyä. Mulla 23000km ajettu ja alkaa vaihto olla kohta edessä. 27tkm orggis ketjuilla on kunnioitettava suoritus
    Jep, isot kiitokset avusta
    Miten olet itse ajatellut välityssuhdetta pyörässä eli oletko ollut tyytyväinen vai voisitko ajatella laittavasi taakse pari piikkiä lisää???
    Hanski






    Hanski



  6. #6
    Lainaa Teemu80 kirjoitti Katso viesti
    Mulla kesti alkuperäinen ketju vajaa 20.000 km, siinä oli 2 liitospalaa, eli tehtaalla käytetty jämä palat
    Nyt on paikallaan uudet alkuperäiset rattaat ja DID zvmx ketjut
    Okei, kiitos avusta. Olet siis täysin tyytyväinen vakiovälityksiin pyörässä?
    Mulla kaveri on seurannut keskustelua aiheesta, että ovat jonkunverran tehneet ratasmuutoksia ja tyytyväisyys lisääntynyt pyörään...
    Hanski






    Hanski



  7. #7
    Joo, kyllä olen tyytyväinen. Sitten kun vaihdat rattaat ja ketjut, kannattaa taka akseli ja se perämurikka irottaa ja puhdistaa kunnolla, sinne swingin ja perämurikan väliin pääse likaa aika paljon.
    Yamaha XTZ 660 -11 2011-2013
    Ktm 1190 Adventure -13 2013-2015
    Ducati Multistrada 1200S -15 2015-2020
    KTM 690 Enduro R -17 2017-
  8. #8
    Lainaa Teemu80 kirjoitti Katso viesti
    Joo, kyllä olen tyytyväinen. Sitten kun vaihdat rattaat ja ketjut, kannattaa taka akseli ja se perämurikka irottaa ja puhdistaa kunnolla, sinne swingin ja perämurikan väliin pääse likaa aika paljon.
    KIITOS!!!:
    Hanski






    Hanski



  9. #9
    Lainaa motohtori2 kirjoitti Katso viesti
    Ducatiforum uk voisi parhaiten ehkä aitaa. eBaysta saattaisi löytyä. Mulla 23000km ajettu ja alkaa vaihto olla kohta edessä. 27tkm orggis ketjuilla on kunnioitettava suoritus
    Jaa. Nyt on orkkisketjuilla ajettu 30000. Eturatas on muistaakseni vaihdettu. Pitäiskin kurkata onko siellä vielä karkeutta, oireita ei ketju ilmoittele ainakaan vielä. Pro-oiler ollu uudesta asti. Vois ton ketjun mitatakin, muistaaks kukaan esim 10 lenkkiparin mittaa?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #10
    MoRjens,
    Kiireellistä apua/vinkkiä kaipaisi nyt kun pyörä seisoo - syystä että
    Työkalut loppu kesken enkä tiedä, mistä niitä saisi hankittua - ???
    Nyt tuli ihmeellinen pulma???
    Ollaan siis vaihtamassa rattaita ja ketjuja - mutta ...
    Mistä hiivatista saa avaimen takapyörän pultin avaamiseen
    siis koitettiin ensin (mitattiin että se on 60mm hylsy), mutta eikös mitä,
    ei käy sinnepäinkään... eli mistä saa ton avaimen tilattua/ostettua, tää alkoi
    mennä jo ihan utopian puolelle koko homma... on tehty mopo sellaiseksi, että halutaan
    hoitaa kaikki huoltoon liittyvät
    Vain ja ainoastaan Ducatin merkkihuollossa???

    Yt. Hanski
    Hanski






    Hanski



  11. #11
    Google kertoo, että se on 55mm 12-kulmainen hylsy kuten monessa muussakin Ducatissa. Isoin ongelma on se, että noin isoja hylsyjä on todella harvassa 12-kulmaisina, vaan Biltemoisssa ym Motoneteissä kaikki ovat 6-kanttisia.

    Itse löysin tuurilla konepajan romulootasta Gedoren hylsyn, josta sai sorvissa lyhentämällä ihan oivallisen. On niitä ihan Ducatin erikoisavaiminakin myynnissä, mutta siis normi 12 kanttinen käy, jos jostain sellaisen saa hommattua/lainattua.

    https://www.protools.fi/heyco-100-12...kulmaiset.html
    http://www.linnax.fi/tuoteluettelo/3...%22-12PT-AmPro
    http://www.tyokaluja24.fi/hylsy-kirk...pt-p-3239.html

    Hintaahan noilla sitten jo on, mutta kyse on jo melkoisen isosta hylsystä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #12
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Google kertoo, että se on 55mm 12-kulmainen hylsy kuten monessa muussakin Ducatissa. Isoin ongelma on se, että noin isoja hylsyjä on todella harvassa 12-kulmaisina, vaan Biltemoisssa ym Motoneteissä kaikki ovat 6-kanttisia.

    Itse löysin tuurilla konepajan romulootasta Gedoren hylsyn, josta sai sorvissa lyhentämällä ihan oivallisen. On niitä ihan Ducatin erikoisavaiminakin myynnissä, mutta siis normi 12 kanttinen käy, jos jostain sellaisen saa hommattua/lainattua.

    https://www.protools.fi/heyco-100-12...kulmaiset.html
    Eli siis saako hylsyn tilattua Ducatilta suoraan vai?
    Hanski






    Hanski



  13. #13
    Varmaan Ducatilla on jokin oma erikoisavain myytävänä ja sitten ihan mistä vaan työkalukaupasta, mistä kyseisen tyyppinen hylsy sattuu löytymään. 6-kulmaisia löytyy halvalla joka paikasta.

    Varmista nyt kuitenkin, että se todellakin on 55mm 12-kulmainen, mutta tuo koko on monessa Ducatissa ja niin se sanoi google multiinkin. Vastuuta en ota, että on 100% varmasti oikea. Streetfighteriin ainakin käy.

    Erikoisavaimet ovat sitten tämän näköisiä:
    https://www.amazon.com/Ducati-1098-5.../dp/B00I9IC9ZY
    http://www.motomfg.com/Steel_Ducati_...ket_p/wh-4.htm
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  14. #14
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Varmaan Ducatilla on jokin oma erikoisavain myytävänä ja sitten ihan mistä vaan työkalukaupasta, mistä kyseisen tyyppinen hylsy sattuu löytymään. 6-kulmaisia löytyy halvalla joka paikasta.

    Varmista nyt kuitenkin, että se todellakin on 55mm 12-kulmainen, mutta tuo koko on monessa Ducatissa ja niin se sanoi google multiinkin. Vastuuta en ota, että on 100% varmasti oikea. Streetfighteriin ainakin käy.

    Erikoisavaimet ovat sitten tämän näköisiä:
    https://www.amazon.com/Ducati-1098-5.../dp/B00I9IC9ZY
    http://www.motomfg.com/Steel_Ducati_...ket_p/wh-4.htm
    Nonnii,
    Viim. vaihtoehto on, että joudun viemään mopon
    Jyväskylään kärryllä - ellei rengasliike saa tilattua erikoishylsyä?
    Kun ovat luvanneet takarenkaan vaihtaa???😱
    Kiitos paljon!
    Viimeksi muokannut: Ducati 38-FGO; 06.08.2017 klo 14:15.
    Hanski






    Hanski



  15. #15
    Mulla olis toi hylsy,mutta se on Jämsässä..
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  16. #16
    Lainaa miolta kirjoitti Katso viesti
    Mulla olis toi hylsy,mutta se on Jämsässä..
    Moro,
    Minkäkoinen se siun hylsy on?
    Miten neuvot, että osataan mitata
    Multin pultin koko 12 kulmasesta pultista?
    Jos ei rengasliike saa tuota erikoishylsyä nyt
    Niin voisin harkita ajavani Jämsään jos lainaat
    Ja se käy tohon Multistradaan vm. 2015?
    Yt. Hanski
    Hanski






    Hanski



  17. #17
    Lainaa miolta kirjoitti Katso viesti
    Mulla olis toi hylsy,mutta se on Jämsässä..
    Raaskisitko lainata hylsyä?
    Jos sen toisella mopolla hakisin lainaan?
    😊
    Hanski






    Hanski



  18. #18
    Kyllähän tuo joutaa. Hetki vaan niin käyn tallilla tsekkaamassa mitat. Mutta 1098 superbikeen käy, niin veikkaan että Multiinkin.
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  19. #19
    Lainaa miolta kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän tuo joutaa. Hetki vaan niin käyn tallilla tsekkaamassa mitat. Mutta 1098 superbikeen käy, niin veikkaan että Multiinkin.
    Hieno homma
    Soitan aamulla vielä rengasliikkeeseen ja
    kysyn saavatko tuon hylsyn, mistä voisin sitä
    kysyä lainaan, mutta jos ei tuo onnistu, niin
    Kyllä voisin ajella hakemaan!
    Mitattiin siis Multin pultti:
    uran pohjasta 57mm ja
    uran päältä suurin mitta 63mm -
    Perskeles, kun on ihmeellinen jotenkin
    mitatakin pulttia, että tulisi oikein???
    Yt. Hanski
    Hanski






    Hanski



  20. #20
    Multiin ja streetfighteriin käy sama 55millinen 12-kulmainen hylsy. Itse tilasin ton kombohylsyn ja pidän sitä satulan alla aina mukana. Rengasliikkeitä löytyy joka kylästä mutta noita hylsyjä ei.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #21
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Multiin ja streetfighteriin käy sama 55millinen 12-kulmainen hylsy. Itse tilasin ton kombohylsyn ja pidän sitä satulan alla aina mukana. Rengasliikkeitä löytyy joka kylästä mutta noita hylsyjä ei.
    Eli vuosimallista riippumatta käy tuo
    55mm/12 kulmainen?
    Hanski
    Hanski






    Hanski



  22. #22
    Lainaa Ducati 38-FGO kirjoitti Katso viesti
    Mitattiin siis Multin pultti:
    uran pohjasta 57mm ja
    uran päältä suurin mitta 63mm -
    Perskeles, kun on ihmeellinen jotenkin
    mitatakin pulttia, että tulisi oikein???
    12-kulmaisen mutterin mittaaminen voi tosiaan olla vähän konstikasta. Oikea mittauskohta löytynee helpoimmin, kun ajattelee että siinä on kaksi 6-kulmaista mutteria päällekkäin niin että sakarat ovat toistensa puolivälissä. Kun etsii sen sakaroiden muodostaman linjan mikä olisi toisessa 6-kulmaisessa mutterissa kylkinä, tulee oikea millimäärä.
  23. #23
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    12-kulmaisen mutterin mittaaminen voi tosiaan olla vähän konstikasta. Oikea mittauskohta löytynee helpoimmin, kun ajattelee että siinä on kaksi 6-kulmaista mutteria päällekkäin niin että sakarat ovat toistensa puolivälissä. Kun etsii sen sakaroiden muodostaman linjan mikä olisi toisessa 6-kulmaisessa mutterissa kylkinä, tulee oikea millimäärä.
    Isot Kiitokset👍
    Hanski






    Hanski



  24. #24
    Lainaa Ducati 38-FGO kirjoitti Katso viesti
    Eli vuosimallista riippumatta käy tuo
    55mm/12 kulmainen?
    Hanski
    Omat on 2009 ja 2012. Samaa hylsyä olen lainannut Diavelia ja uutta Monsteria varten. Tuskin noita vuosimalleittain vaihdetaan. Jos ostat kombohylsyn niin ota teräksinen, alumiini ei kuulosta hyvältä vaihtoehdolta. Reuna varmaan kestäisi mutta vääntimen neliöreikä joutuu koville. Momenttia on sentään 240Nm, ja se voi heittää jonkin verran kun mutterin kiertää asentoon jossa sokka menee paikalleen.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 07.08.2017 klo 11:45.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #25
    Alumiinisen hylsyn suhteen on ihan samat ajatukset, en ostaisi.

    Tuossa hommassa on muutenkin vähän epäjatkuvuuskohtia. Erikoishylsyt ovat 1/2" neliökannalla ja sen kokoisissa momenttiavaimissa asteikko loppuu yleensä 200-220Nm kohdalla. 55mm hylsyt taasen ovat 3/4" ja niin isoa momenttiavainta harvalla löytyy omasta tallista plus 3/4" momenttiavain maksaa "500€".

    Omaan hylsyyn on upotettu pajalla 1/2" hylsy adapteriksi ja vedän sen omalla momenttiavaimella 220Nm sen enempää stressiä ottamatta. käytännössä kierrän avainta vähän asteikon yli suunnilleen sinne 230Nm tms paikkeille. Ei se ole niin pilkulleen.

    Mutterin avaaminen vaatii käytännössä voimavarren, eli nivelvääntimen. Räikkä ja putkijatko on huono idea. Tuossa halpa ja toimiva:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/76706...nnin-12-600-mm
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  26.  
  27. #26
    Nonnii,
    Sain tilattua hylsyn 55mm/12kulmanen,
    T.T. Tools Vantaa, Ducatin huolto auttoi
    miestä "hädässä".
    Ompahan kohta oma hylsy, mitä käyttää
    myös rengaspajalla😊😊😊
    Hanski






    Hanski