Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Etsin suomalaista yritystä joka tekisi otsikon mukaisia käsittelyjä, mutta kiven takana tuntuu olevan ja siksi nyt kyselen jos kellä olisi hajua tekijöistä? Myöskään mikään itse tehty Tech Line CBC2:a tai palveluna ostettu http://www.dprracing.com/scec.html maalaus ei taida olla ihan samaa luokka.

    Tarkoitus ei niinkään ole saada lisää heppoja vaan alentaa lämpöjä ja lisätä kestävyyttä sekä ihan vaan silkasta mielenkiinnosta haluan testata mitä tuollaisella toimenpiteellä ja dynotuksella saa aikaan.

    UK:a tätä tekee ainakin http://www.amphardchrome.co.uk/zirco...al-barrier.php
    Viimeksi muokannut: VesaII; 17.07.2017 klo 14:19.
  2. #2
  3. #3
    Lainaa MMJ kirjoitti Katso viesti
    Saattaa olla että teen tuolla itse loput, mutta männät ja venttiilit ehkä mieluiten laitatan tuolla 'hitsaus' metodilla, koska ne saa helposti pyörimään ja metodi on hiukka ammattimaisemman oloista.
  4. #4
    Löytyykö Cerakoten valikoimasta kelvolliselta vaikuttavaa tavaraa?
    https://www.cerakotehightemp.com/finishes/
    Kotimaassa Ceramet Oy (http://www.ceramet.fi/) tekee noilla pinnoituksia. Olen teettänyt tuolla pinnoitukset mäntiin, pakosarjaan ja turbon pakopesään. Pinnoituksen jälkeen en ole avannut konetta, joten en osaa sanoa varmaksi miten hyvin keraamit on pysyneet männissä. Mutta päätellen siitä miten kone kestää ahtopainetta nakuttamatta arvelisin pinnoitteen olevan edelleen paikallaan ja myös toimivan jossain määrin. Pakosarjassa pinnoite ei ole kestänyt kovin hyvin kohdissa, jotka saavat hiekka/kurapuhallusta eturenkaalta, mutta mun kokemuksen mukaan noissa ei pysy mikään hyvänä.

    Jos päädyt teettämään tuollaista zirkonipinnoitusta, niin kerro mitä tuli maksamaan. Olisi mielenkiintoista kuulla.
    Arttu
  5. #5
    Laitoin juuri kyselyä plasmaruiskutuksen hinnoista UK:n. Mutta aavistan että on aika paljon kalliimpaa kun tuo maalattava tavara, mikä pistää tietysti miettimään josko maalattava riittäisi.

    Taitaa olla samaa tuo sinun kuin Marteliuksenkin, eli sitä maalattavaa. Ja erityisen kiinnostavaahan nyt olisi nähdä miten tuo on sinulla kestänyt missäkin. Et ole aikeissa avata konetta tässä talvella?
  6. #6
    Lainaa VesaII kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla samaa tuo sinun kuin Marteliuksenkin, eli sitä maalattavaa. Ja erityisen kiinnostavaahan nyt olisi nähdä miten tuo on sinulla kestänyt missäkin. Et ole aikeissa avata konetta tässä talvella?
    Eri firman tuotetta, mutta varmaan aika pitkälti vastaavaa noin käytännössä. Itse asiassa joudun varmaan avaamaan yläkerran talvella ellen jo tässä kesän aikana. Kannentiivisteen välistä on alkanut puskemaan vähän öljyä, eli pitänee korjata ennemmin tai myöhemmin. Koitan muistaa raportoida sitten miten pinnoite on kestänyt männissä. Kuten mainittu, niin pakosarjan ulkopinnalla näyttää kestävän siellä missä ei joudu kuralle alttiiksi. Kura- ja hiekkapuhalluksessa alkaa kukkimaan ajan mittaan, sekä tuo Cerakote että Marteliuksen myymä Techline.
    Arttu
  7.  
  8. #7
    Lainaa ArttuH kirjoitti Katso viesti
    Eri firman tuotetta, mutta varmaan aika pitkälti vastaavaa noin käytännössä. Itse asiassa joudun varmaan avaamaan yläkerran talvella ellen jo tässä kesän aikana. Kannentiivisteen välistä on alkanut puskemaan vähän öljyä, eli pitänee korjata ennemmin tai myöhemmin. Koitan muistaa raportoida sitten miten pinnoite on kestänyt männissä.
    No joo, vähän venyi raportti, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan...

    Otin kannen auki tässä keväällä ja vähän yllättäen siellä olikin ollut nakutusta liikenteessä jossain vaiheessa. Pahimmasta männästä oli palanen häipynyt ja muissakin imupuolen reuna saanut jonkun verran osumaa. Noista nakutuksen hakkaamista kohdista keraamipinnoite oli luonnollisesti poistunut, mutta muualla oli pysynyt hyvin. Käyttöä takana pinnoituksen jälkeen about 7 vuotta ja 20tkm. Sivuhuomiona karsta tuntuu tarttuvan tuohon keraamipintaan aivan tolkuttoman tiukkaan. En sitten ossa sanoa, että heikentääkö vai parantaako tuo pinnoitteen vaikutusta.
    Arttu