Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Ostin ensipyöräks tollasen -03 mallin 9r:n. Ihan hyvä peli, mut etupää on kyllä vähän löysä. Nyt tarvisin neuvoja, miten sen saa säädettyä jäykemmäksi. Niiaa aika hyvin jo paikoillaanki etujarrua vasten pumpatessa. Eikä haityaa, vaikka ois kuvia vastauksissa helpottamassa, aiempaa kokemusta kun pyöristä ei ole.

    Uuden kypäränki joudun varmaan ostaan myyjä ku myi mulle M-koon hjc:n. Sanoin kyl et vaikuttaa vähä ehkä suurelta, mut hän meinas et ok. Ostin, ku pakko oli,joku saada. Oisko tääl tarjolla edukasta hyvää kypärää kellään? Mulla pään koko about 54. Uutta schubertsin S kokoo koitin päähän ja se,tuntu aikas napakalta. Hinta vaan pikkusen kova uutena.
  2. #2
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Huollata se keula + tehdassäädöt ovat hyvä lähtökohta.

    Paremmin noiden sielunelämää tuntevat osaavat antaa parempia neuvoja. Mikä on muuten kuskin paino?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Huollata se keula + tehdassäädöt ovat hyvä lähtökohta.

    Paremmin noiden sielunelämää tuntevat osaavat antaa parempia neuvoja. Mikä on muuten kuskin paino?
    Juurikin näin. Jos ei tietoa millon keula huollettu niin huoltoon vaan. Keulaöljy muuttuu kuluneena aika notkeeksi ja sitä myötä vaimennukset katoaa. Sit onkin ajo-ominaisuudet kuin vanhassa hetekassa.
  4. #4
    Mää painan about 70.
    myyjäliike tekee noit iskarihuoltoja ja sano ne on ok kunnos. Haluis vaan et olis napakampi. Takapää ei oo löysä, etupää vaan niiaa liikaa. Kai niit itekki pystyy kiristään? Onks muute iskarihuolto kallista lystiä? Mää mistään mitää tiiä. Ja en tiä millasil säädoil edelline halunnu ajaa ja onks tykänny keulia ja halunnu pehmeen alastulon?
  5. #5
    Lainaa klasu78 kirjoitti Katso viesti
    Mää painan about 70.
    myyjäliike tekee noit iskarihuoltoja ja sano ne on ok kunnos. Haluis vaan et olis napakampi. Takapää ei oo löysä, etupää vaan niiaa liikaa. Kai niit itekki pystyy kiristään? Onks muute iskarihuolto kallista lystiä? Mää mistään mitää tiiä. Ja en tiä millasil säädoil edelline halunnu ajaa ja onks tykänny keulia ja halunnu pehmeen alastulon?
    Ihan ekana kannattaa alottaa siitä, että tarkastat, että missä asennossa vaimennussäätimet on ja ruuvaat ne tehtaan perusasetuksiin, jotka löytynee omistajan oppaasta. Jos ei löydy niin ruuvaa ne n. puoleen väliin säätöalueesta. Jos tuntuu siinä asetuksessa painuvan liian herkästi niin sitten esim. 3 naksua tai 1/4 kierros (riippuen onko siellä naksut vai ei) kiinni päin ja kokeilu. Ja jos vielä löysä niin uudelleen sama juttu jne.

    Rebound säätö sitten niin, että keula nousee ylös suht rivakasti, mutta ei tee edestakaista heijaavaa liikettä ylhäällä. Samalla tapaa 3 naksua kerralla säätö kiinni tai auki päin, että löytyy hyvä asetus.

    Samaan syssyyn sitten perän säädöt niin, että kun pyörää pompauttaa jalkatapeista painamalla, pitää perän ja keulan laskeutua ja nousta samaa tahtia.

    Pääsiskö näillä alkuun?
  6. #6
    Elikkäs millai niit ruuvataan? Iskareitten yläpääs joku pikkune ruuvi ja sit siinä myös sellane sininen juttu, misä jotaki viivoja näkyvis. Mulla ei oo tuohon pyörään omistan opasta. Vois kyl sellasen hommata, jos jolkakin on.
  7. #7
    Iskarin yläpään pikkuruuvista säätyy rebound eli ulosvaimennus. Siitä sinisestä jutusta säätyy jousen esijännitys ja iskarin alapäässä tavallaan iskarin takapuolella on sisäänvaimennuksen säätö. Tässä vielä vakioasetukset: Jousen esijännitys: Säädät niin että se sininen pultinkanta on 15mm iskarin yläpäästä ulospäin. Ulosvaimennus (iskarin yläpää ruuvi): Käännä ensin ruuvi kokonaan kiinni myötäpäivään ja sitten 1+1/4 kierrosta takaisin auki. Ja sisäänvaiennuksem säätö iskarin alapäässä: Ruuvi kokonaan myötäpäivään kiinni ja sitten 1+1/4 kierros auki. Jos noilla tuntuu vielä pehmeältä niin sitten varovasti ruuveja kiinnipäin ja jousta kireälle.
    Ex FZR 600 '89 (lunarissa)
    ZX-9R '03
    EXC Racing 250 '06
  8. #8
    Lainaa klasu78 kirjoitti Katso viesti
    Elikkäs millai niit ruuvataan? Iskareitten yläpääs joku pikkune ruuvi ja sit siinä myös sellane sininen juttu, misä jotaki viivoja näkyvis. Mulla ei oo tuohon pyörään omistan opasta. Vois kyl sellasen hommata, jos jolkakin on.
    http://www.zx-9r.net/phpBB2/viewtopic.php?t=41735

    Lataa tuolta manuaali. 2003 on tuo F2 malli.

    Yläpään pieni ruuvi on rebound säädin. Ruuvaa se kokonaan kiinni kevyesti kiertäen ja laske naksut/kierrokset riippuen onko siinä säätöruuvissa klikkeri vai ei. Kato manuaalista montako naksua sen pitäs olla auki ja säädä molemmat siihen.

    Iskarin alapäässä etuputken takareunalla pitäisi löytyä toinen pieni ruuvi, jolla säädetään comppi, eli vaimennus sisäänjoustossa. Tee tälle sama homma kuin rebound säätimelle. Huom. naksut/kierrokset lasketaan aina täysin kiinni asennosta ulospäin.

    Se isompi sininen juttu viivoilla on painauman säädin. Tässä kohtaa voit jättää sen koskematta, mutta tarkista, että molemmissa on yhtä paljon viivoja näkyvissä. Tuolla vaikutetaan siihen kuinka syvässä keula ui perusasetuksessa ja sopiva arvo kuskin kanssa on n. 35-40mm mitattuna täysin avautuneesta keulasta.

    Eli kaverin tai parin avulla keula ilmaan, mittaa kuinka paljon liukuputke näkyy. Sen jälkeen ukko mopon päälle ja uusi mittaus. Mittojen erotus pitäisi olla tuon 35-40mm. Jos ei ole niin sitten säädintä joko kiinni tai auki päin. Kiinni päin kiertäminen pienentää painumaa, avaaminen kasvaa.
  9. #9
    Kiitos paljon. Pitää ladata toi manuaali tablettiin ja alkaa tutkimaan. Sininen tappi on ny aikas paljon ulkona ja viivoja näkyy useampi.
  10.  
  11. #10
    Lainaa klasu78 kirjoitti Katso viesti
    Ostin ensipyöräks tollasen -03 mallin 9r:n. Ihan hyvä peli, mut etupää on kyllä vähän löysä. Nyt tarvisin neuvoja, miten sen saa säädettyä jäykemmäksi. Niiaa aika hyvin jo paikoillaanki etujarrua vasten pumpatessa. Eikä haityaa, vaikka ois kuvia vastauksissa helpottamassa, aiempaa kokemusta kun pyöristä ei ole.

    Uuden kypäränki joudun varmaan ostaan myyjä ku myi mulle M-koon hjc:n. Sanoin kyl et vaikuttaa vähä ehkä suurelta, mut hän meinas et ok. Ostin, ku pakko oli,joku saada. Oisko tääl tarjolla edukasta hyvää kypärää kellään? Mulla pään koko about 54. Uutta schubertsin S kokoo koitin päähän ja se,tuntu aikas napakalta. Hinta vaan pikkusen kova uutena.
    Tässä factory arvot paketissa:
    springrate.jpg
    jep jep