Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Enpä nyt äkkiseltään löytänyt keskustelua aiheesta, mutta..

    Mitkä on tekniset erot näiden osalta? Eri säädöt koneissa? Onko huolto-ohjelmassa eroja? Polttaa aivan hirveästi vaihtaa MT07 jompaan kumpaan, mutta lähinnä mietityttää näiden erot. Ulkonäöllisesti kumpikin aina nannaa.

    Optioina Duke 3/4 ja saman ikäiset SM:t. Auttakaa! Haluttais lähtee vaihtohommille

    Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    Yamaha MT-07
  2. #2
    SM:ssä pitemmät joustot, sama pata ja runko molemmissa, mutta dukessa lienee valitsin erillaisille kaasunavauskartoille, mutta SMää voi mulkata kyllä tune-equlla vaikka samallaisen, itse säädin sen fuckin performanse kartan, en nyt tiedä onko se yhtään sen parempi, nykivämpää ajosta tulee kun suht sähäkästi vaikuttaa se rulla. Toisaalta hauskaahan se on kun on on/off kaasu näillä tehoilla. Samat huollot ja kaikki.

    Itse tykkään SM:stä kun menee kaikenmaailman soratiet ja metsäautotiet siinä missä asfalttikin. Kävin muuten norjassakin työntää tourinkia ja hauskaahan se oli serpentiineissä. Itse en oikein ymmärrä miksi ottaa Duke, jos on SM:kin. Hauska se Dukekin on, ja tietty jos on tarkoitus vain ajaa hyvällä asfaltilla niin sitten duke.

    SMC olis tietty eri rungolla ja kevyempi, mutta ehkei sitten niin mukava vetää pitkää siivua asfaltilla..
    Viimeksi muokannut: Calypso; 27.07.2017 klo 14:55.
    KTM 690SM
  3. #3
    Kyllä SMC:llä vetää pitkää siivua siinä missä muillakin saman tyyppisillä pyörillä, jonkinlaisen pleksin kaupaa maskiin kiinni ettei tarvii roikkua sarvissa 90kmh jälkeen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #4
    Laitoin SM:äänkin reissulle sen mikälie power parts touring pleksin, ja vaikutti kyllä heti helvetisti nopeemmassa ajossa, ei enää paina tuuli juuri ollenkaa, menee motarit sun muut. Kypärä kyllä suhisee enemmän kun tarpeeksi. Ainoa mikä tuossa pitemissä siivuissa rassaa, on puutunut hanuri, SMC:ssä ei ainakaan sen mukavampi jakkara taida olla?

    Ainiin, katufillarista kun vaihtaa tälläseen, on syytä varautua siihen että syö takanakkeja kun näkkäriä. Edellinen yli 100hp tehokkaampi ei syönyt yhtä tehokkaasti.
    KTM 690SM
  5.  
  6. #5
    -12 uudemmissa malleissa on parempi jakkara missä jaksaa istua, tai no, sitten kun ei jaksa niin siirtyy 3-4 numeroisille teille niin puutumiset unohtuu Tai laittaa SeatConseptsin penkin, siinä jaksaa istua paremmin. KTM Powerparts penkki on ihan hanurista ja sitä ei kannata ostaa, huonompi kun -12 vakiopenkki.

    Plekseillä on jäätävä vaikutus pyörän päällä viihtyvyyteen vaikka ne tekee näistä pyöristä "pappatuntureita". Nykyisessä XTR:ssä on iso touring pleksi joka on jäätävän ruma mutta pienen pleksin, ja ilman pleksiä kokeilun jälkeen "pappatunturin ikkuna" ruuvattiin paikalleen. On se mukava ajella kun ei tarvii roikkua ohjaustangossa yli 90kmh vauhdeissa, ei käy viima rintakehälle eikä sadekuuro kastele niin pahasti.

    Takarenkaat vaihtuu 3000-5000km välillä ja kannattaa muistaa ettei pidetä liian kovia paineita ettei takarengas kulu kantikkaaksi. 2.0 on aika maksimi paineet, mä ajoin Conti AttackSM:llä 1.8-1.9 paineilla noin 5000km ennen renkaan vaihtoa. Huollossa oli kerran laitettu 2.5 paineita renkaisiin enkä sitä heti huomannut, takarengas kului todella nopeasti ja ihmettelin miksi rengas kului kantikkaaksi ja 2000km ajettu rengas alkoi olla vaihtokunnossa.
    Kylätason kurapyöräilijä.