Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Yli kuukauden jo yrittänyt hommata Racechronolle Glo:ta... Seonnu jo laskuissa että monestako firmasta sen on tilannut, maksanut ja joutunut perumaan, kun toimitus on jossain epämääräisessä tulevaisuudessa... Lopulta on jo useampia tilauksia päällekkäin. Ja nyt vaikuttais että hetken perästä mulla on 3 gepsiä, ekan hain matkahuollosta just äsken, loput on jo lähetetty...

    Onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
  2. #2
    Lainaa flexy kirjoitti Katso viesti
    Yli kuukauden jo yrittänyt hommata Racechronolle Glo:ta... Seonnu jo laskuissa että monestako firmasta sen on tilannut, maksanut ja joutunut perumaan, kun toimitus on jossain epämääräisessä tulevaisuudessa... Lopulta on jo useampia tilauksia päällekkäin. Ja nyt vaikuttais että hetken perästä mulla on 3 gepsiä, ekan hain matkahuollosta just äsken, loput on jo lähetetty...

    Onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
    Ei nyt aivan vastaavaa mutta olen jonkin aikaa miettinyt minkä gps-mokkulan hankkisi iphonelle ja olen ihmetellyt miksi garmin on kaikkialta loppu.
  3. #3
    Lainaa flexy kirjoitti Katso viesti
    Yli kuukauden jo yrittänyt hommata Racechronolle Glo:ta... Seonnu jo laskuissa että monestako firmasta sen on tilannut, maksanut ja joutunut perumaan, kun toimitus on jossain epämääräisessä tulevaisuudessa... Lopulta on jo useampia tilauksia päällekkäin. Ja nyt vaikuttais että hetken perästä mulla on 3 gepsiä, ekan hain matkahuollosta just äsken, loput on jo lähetetty...

    Onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
    Tilasin Dustin homesta 14.6. Ilmoittivat hetimiten, että arvioitu toimitusaika heinäkuun lopulla (en muista enää päivää). Tänään tuli viesti, että nyt on lähetetty.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  4. #4
    Lainaa Kartsa- kirjoitti Katso viesti
    Ei nyt aivan vastaavaa mutta olen jonkin aikaa miettinyt minkä gps-mokkulan hankkisi iphonelle ja olen ihmetellyt miksi garmin on kaikkialta loppu.
    Varmaan siks että se on HYVÄ. Kokeilin Stormin satkun gepsiä, ei toiminu ku 1Hz päivitysnopeudella, paritettuna puhelimen kautta. Jos paritti Racechronon kautta, niin sit toimi 10Hz taajuudella. Varikolla. Radalla maksimi mitta oli about kilometri, jonka jälkeen ei enää tullu dataa... Palautin, sain rahat pois...
  5. #5
    Lainaa flexy kirjoitti Katso viesti
    Varmaan siks että se on HYVÄ. Kokeilin Stormin satkun gepsiä, ei toiminu ku 1Hz päivitysnopeudella, paritettuna puhelimen kautta. Jos paritti Racechronon kautta, niin sit toimi 10Hz taajuudella. Varikolla. Radalla maksimi mitta oli about kilometri, jonka jälkeen ei enää tullu dataa... Palautin, sain rahat pois...
    Mikä känny sulla on?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #6
    https://www.marinea.fi/garmin_glo

    Noilla näyttää olevan hyllyssä?

    Myin oman mokkulan pois syksyllä näytöllisen vehkeen tilalta. Se olikin suht paska koska en saanut sitä liitettyä mihinkään läppäriin (usb-massamuisti -blokattu työkone ja mac). Ei paljoa kerro kun näkee vaan kierrosajan.

    Käytän iphonea normisti mutta ostin nyt galaxy j5 ja qstarzin mokkulan takas. Hyvin pelaa. Syynä just se, etten sillon löytänyt glota mistään hyllystä enkä luota siihen että iphone ei mee johonkin outoon dead-modeen kesken ajon.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  7. #7
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mikä känny sulla on?
    ZTE Blade A452. Halppis puhelin, pelkästään Racechronoa varten. Ei ole edes GPSää...
  8. #8
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    https://www.marinea.fi/garmin_glo

    Noilla näyttää olevan hyllyssä?

    Myin oman mokkulan pois syksyllä näytöllisen vehkeen tilalta. Se olikin suht paska koska en saanut sitä liitettyä mihinkään läppäriin (usb-massamuisti -blokattu työkone ja mac). Ei paljoa kerro kun näkee vaan kierrosajan.

    Käytän iphonea normisti mutta ostin nyt galaxy j5 ja qstarzin mokkulan takas. Hyvin pelaa. Syynä just se, etten sillon löytänyt glota mistään hyllystä enkä luota siihen että iphone ei mee johonkin outoon dead-modeen kesken ajon.
    Just tuolta se eka tuli jo. Ehdin tuoltakin tilata, maksaa ja perua kertaalleen, ku toimitusaika venyi yli edellisen ratapäivien... Ebayn kautta pitäis olla 2 tulossa... ilmoitin sinne ettei tartte lähettää enää, palauttakaa rahat... seuraavana tulikin viesti että ovat lähettäneet. Eli kunhan ne saapuu tänne, niin mulla taitaa olla 2 ylimääräistä.
  9. #9
    Lainaa flexy kirjoitti Katso viesti
    ZTE Blade A452. Halppis puhelin, pelkästään Racechronoa varten. Ei ole edes GPSää...
    Se vika voi hyvinkin olla ton puhelimen BT:ssä. Eikä niinkään siinä GPS-mokkulassa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #10
    Ite tilasin Jimm'siltä pari viikkoa sitten. Alle viikko meni että oli matkahuollolta noudettavissa. Silloinkin oli vain tukkureilla hyllyssä niiden sivujen mukaan.

    Ihan mielenkiinnosta. Saako muut tuota 10Hz päivitystaajuutta helpostikin? Ei sillä että mulla olis mitään valittamista tarkkuudesta, mutta Alastarossa oli semmosta 6.6-7.4:ää RaceChronon mukaan toi keskimääräinen päivitystaajuus. Kyllähän se nyt häiritsee jos vois saada vielä enemmänkin puristettua jollain kikalla OnePlus One on siis puhelimena.

    Tuohan ei myöskään ole vedenpitävä. Onko joku kehittänyt jotain hienoa patenttia yllättävän sateen varalle? Katteiden allehan tätä ei oikein ole kätevä piilottaa kun pitää näpytellä noita nappuloita aina settien välissä. Latausta vartenhan tarvii myös irrotella. Ellei sitten viritä suoraan pyörän sähköihin, kenties? Saakohan sen niin että on aina päällä kun tulee virtaa usb:stä ja muutoin sammuu? No kyllä muovipussi toimi viimeks ihan hyvin, mutta pohdin että hifistelis semmosen virityksen, ettei tartteisi joka kerta säätää pussien ja teipin kanssa. Joku läpinäkyvä pehmeä kännykkä/kamerakotelo varmaan olis yksinkertaisin...
  11. #11
    Lainaa Coriolis kirjoitti Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta. Saako muut tuota 10Hz päivitystaajuutta helpostikin? Ei sillä että mulla olis mitään valittamista tarkkuudesta, mutta Alastarossa oli semmosta 6.6-7.4:ää RaceChronon mukaan toi keskimääräinen päivitystaajuus. Kyllähän se nyt häiritsee jos vois saada vielä enemmänkin puristettua jollain kikalla OnePlus
    Se mitä mulla on tietoa ja kokemusta tosta palikasta, niin se on oikeasti sen 6-7Hz, koska sen BT:n teho ei riitä nopeampaan bittivirtaan (testattu 5-10 eri puhelimella, läppärillä, PC:llä).
    Olen siitä jo vuonna 2014 informoinut ko firmaa, mutta heillä ei ole mitään mielenkiintoa korjata tuota BT:n heikkoutta.
    Mun palikka kävi silloin myös siellä huollossa "firmwarepäivityksessä", mutta ei mitään muutosta asiaan.
    Eli ne vaan mainostaa sitä valheellisesti 10 Hz mokkulana.

    Ja qstarsin 10Hz mokkulat hajoilee omia aikojaan ennemmin tai myöhemmin. Neljä kpl ollu, yks kesti kuukauden pari, yks vuoden pari, muut kaks siltä väliltä.

    SkyPro Dual XGPS 160 on kallis, mutta luultavasti paras ja tarkin vaihtoehto tällä hetkellä.

    Onneks itellä on tällä hetkellä bemussa 2D:n loggeri missä on muistaakseni 20Hz GPS.
    Ja Live-timerina crono (10 vuotta?) wanhalla qstarsin 5Hz mokkulalla, joka vaan jaksaa ja jaksaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #12
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Se mitä mulla on tietoa ja kokemusta tosta palikasta, niin se on oikeasti sen 6-7Hz, koska sen BT:n teho ei riitä nopeampaan bittivirtaan (testattu 5-10 eri puhelimella, läppärillä, PC:llä).
    Olen siitä jo vuonna 2014 informoinut ko firmaa, mutta heillä ei ole mitään mielenkiintoa korjata tuota BT:n heikkoutta.
    Mun palikka kävi silloin myös siellä huollossa "firmwarepäivityksessä", mutta ei mitään muutosta asiaan.
    Eli ne vaan mainostaa sitä valheellisesti 10 Hz mokkulana.

    Ja qstarsin 10Hz mokkulat hajoilee omia aikojaan ennemmin tai myöhemmin. Neljä kpl ollu, yks kesti kuukauden pari, yks vuoden pari, muut kaks siltä väliltä.

    SkyPro Dual XGPS 160 on kallis, mutta luultavasti paras ja tarkin vaihtoehto tällä hetkellä.

    Onneks itellä on tällä hetkellä bemussa 2D:n loggeri missä on muistaakseni 20Hz GPS.
    Ja Live-timerina crono (10 vuotta?) wanhalla qstarsin 5Hz mokkulalla, joka vaan jaksaa ja jaksaa.
    Skypro näyttää myös olevan vain 10hz, VBOX sport on 20Hz, mutta kallis yli 400€ Suomessa, vbox:lta löytyy myös 100Hz loggeri, mutta hintaa tuhansia €...
  13. #13
    Lainaa okvp kirjoitti Katso viesti
    Skypro näyttää myös olevan vain 10hz
    No se sentään oikeasti on 10 Hz, ja toimii ja antaa hyvänlaatuista dataa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #14
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Se mitä mulla on tietoa ja kokemusta tosta palikasta, niin se on oikeasti sen 6-7Hz, koska sen BT:n teho ei riitä nopeampaan bittivirtaan (testattu 5-10 eri puhelimella, läppärillä, PC:llä).
    Olen siitä jo vuonna 2014 informoinut ko firmaa, mutta heillä ei ole mitään mielenkiintoa korjata tuota BT:n heikkoutta.
    Mun palikka kävi silloin myös siellä huollossa "firmwarepäivityksessä", mutta ei mitään muutosta asiaan.
    Eli ne vaan mainostaa sitä valheellisesti 10 Hz mokkulana.
    Onpa kyllä rasittavaa tommonen virheellinen mainostaminen. No eipähän oo ainoo firma joka moista harrastaa. No, onneksi tuo kyllä vaikuttaa sangen tarkalta, mutta tyytyväisempi olisin jos oisivat rehdisti sanoneet että 6-7Hz. Ilmeisesti se päivitystaajuus ei kyllä niin oleellista edes ole..? Ainakin tuo RaceChronon kehittäjä tuumaa, että
    I don't know of any, I think the VBOX Sport is currently the highest with 20 Hz. That said I think pure Hz is overrated, the accuracy of those updates is much more important. I'd take accurate 10 Hz GPS any day over 50 Hz that's not as accurate.
    http://racechrono.com/forum/discussi...z-gps-receiver
    Ilmeisesti se lineaarisovittelu on siis melko tarkkaa, kun datapisteitä saa 4-8 metrin välein (kun nopeus 100-200 km/h, 7 Hz).


    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Onneks itellä on tällä hetkellä bemussa 2D:n loggeri missä on muistaakseni 20Hz GPS.
    Ja Live-timerina crono (10 vuotta?) wanhalla qstarsin 5Hz mokkulalla, joka vaan jaksaa ja jaksaa.
    Niin, kuinka iso ero on noilla eri timereilla saaduilla ajoilla? Suuruusluokkaa mietin ihan mielenkiinnosta vain.
  15.  
  16. #15
    Lainaa Coriolis kirjoitti Katso viesti
    Niin, kuinka iso ero on noilla eri timereilla saaduilla ajoilla? Suuruusluokkaa mietin ihan mielenkiinnosta vain.
    10 Hz qstarsilla tuli noin 0,01 sekunnin heitto transponderiaikaan verrattuna Alastarossa.
    Eli kun gepsivehkeellä ajaa suoraan, niin matematiikka hoitaa aika hyvin loput.
    Tuosta mutuillen 5 Hz vehkeellä 0,02 sek, ja 1 Hz vehkeellä 0,1 sek.

    Eri asia on sit jos ajaa mutkaa niin 5 Hz datallakaan ei oikein tee mitään, vaan tarvii olla se 10 Hz.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."