Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Alkoi mietityttää kun ihminen on käynyt kuussakin, etteikö kukaan ole keksinyt sellaista laitetta millä saisi käsin myös renkaan vanteelta/vanteelle eikä olisi vain bead breaker.

    No kyllähän sellainen lopulta löytyi ja laite tuli tilattua:
    https://www.max2h.com/shop/reifenmontiergerät/

    Koekäyttö on tehty ja tuntuu toimivan

    Harvemmin laitan ilmaista mainosta, mut nyt tuli tehtyä.

    Hämmästyttää kun mistään Suomen kaupasta ei tällaista saa tilattua eikä ulkomaidenkaan verkkokaupoista ole silmiin osunut.

    R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  2. #2
    Ja toimii? Laitoit sitten tilaukseen kertomatta muille, nyt mä joudun tekemään oman tilauksen...

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1200GSLC & R1200GSA Triple Black
  3. #3
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti

    Hämmästyttää kun mistään Suomen kaupasta ei tällaista saa tilattua eikä ulkomaidenkaan verkkokaupoista ole silmiin osunut.
    Tunnen yhden henkilön, joka osti ao työpään ja teki itse tuon pukin. Samaan telineeseen ideoitiin myös tasapainotusteline, eli kaikki mitä tarvitsee yhdessä. Ja kyllä tuo toimii, mutta esim Bridgen S20Evo:a sai kyllä jumpata ihan hikeen asti, että sai vanteelle ja myöhemmin vanteelta. Lämmitys toki helpotti asiaa.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  4. #4
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Tunnen yhden henkilön, joka osti ao työpään ja teki itse tuon pukin. Samaan telineeseen ideoitiin myös tasapainotusteline, eli kaikki mitä tarvitsee yhdessä. Ja kyllä tuo toimii, mutta esim Bridgen S20Evo:a sai kyllä jumpata ihan hikeen asti, että sai vanteelle ja myöhemmin vanteelta. Lämmitys toki helpotti asiaa.
    Hmm, "tein itse ja säästin" tulee ensimmäisenä mieleen, ei-säästetty osuus hikipisaroina maksettu

    Tuossa on aika pitkä tuo vääntövarsi. Haasteena tuntuu olevan pukin paikallaan pitäminen väännettäessä. Toisaalta mulla oli se pöydällä kun tein operaation, eli ei ehkä helpoin mahdollinen paikka. Tunti rengas auringossa ja reilusti rengasrasvaa, 120/70 SC1 etusella kokeiltu.

    Mutta kyllä se renkaanvaihto melkein hauskaa alkaa olla kun menee minuutti irroitukseen ja toinen paikalleenlaittoon
    R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  5. #5
    Työ helpottuu oleellisesti jos on pöytä mihin tuon vermeen kiinnittää. Silloin voi käyttää tarvittavaa voimaa. Laitteen voi kiinnittää myös peräkärryyn tms radalla. Näiltä tilasin renkaiden kanssa kun ei toimituskulujakaan tullut.
    https://www.gp503.de/index.php/reifenmontage.html
    Noilla on kaikkia tarvittavia osia, esim yksipuolisen svingin adaptereita. Hintahan nyt ei halvin ole.

    Vanteille ja pois on mennyt eri merkkisiä kumeja ihan samankaltaisin ponnistuksin. Tasapainotus on myös onnistunut varsin hyvin.

    Joissakin laitteissa akselin reikä on max 30mm, kuten aloittajalla. Se ei itsellä riittänyt.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 10.07.2017 klo 21:55.
  6. #6
    onko tuo enää harrastusta. Itse joskus vitsailin, että renkaanvaihto kannattaa aloittaa ottamalla paita pois, koska lämmin tulee aina.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  7. #7
    Suoraan valmistajalta tilattaessa hinta on toimituskulujen kanssa 260 €, linkistä jonka nyt korjasin aloitusviestiin.

    Tulee n. viikossa kotiin DPD:llä, eivät lähettäneet seurantakoodia mutta kysymällä sen sai.

    Edit: Tasapainotussetistä joutuu maksamaan vähän enemmän, itsellä on siihen tarkoitukseen Bilteman tasapainoituslaite (35 €) ja kaksi ämpäriä.
    R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  8. #8
    Enskakuskit vaihtaa Rabakondalla mousset alle minuutissa, youtubesta löytyy videoita vaikka kuinka paljon.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  9. #9
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Hmm, "tein itse ja säästin" tulee ensimmäisenä mieleen, ei-säästetty osuus hikipisaroina maksettu
    Eipä siinä ideana ollutkaan säästää, vaan tehdä sellainen jossa kaikki on samassa paketissa...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  10. #10
    Fiksu vekotin, mutta kun on vain 160 kapea rengas, niin Bilhelveten rakkineella menee kumi paikalleen ilman hikeä ja kyyneleitä Muuten lähtisi tilaukseen.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  11. #11
    Mielestäni rengasraudoilla ihan helppo vaihtaa.
    Ensimmäinen oli ärsyttävä,mutta ei ollutkaan ees kunnon rautoja sillon toinen biltemasta ostetuilla meni ihan iisisti. En halua pilata kenenkään iloa mutta ihan turha laite;)
    You make me sick i make music
  12. #12
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni rengasraudoilla ihan helppo vaihtaa.
    Ensimmäinen oli ärsyttävä,mutta ei ollutkaan ees kunnon rautoja sillon toinen biltemasta ostetuilla meni ihan iisisti. En halua pilata kenenkään iloa mutta ihan turha laite;)
    Joo, eihän toi raudoillakaan kummonen homma ole, mutta jos on mahdollista valita, vaihdan aina koneella. Mieluiten tietty tallin paineilmakäyttösellä, mutta näppärä tuo manuaalinenkin kone on.
  13. #13
    Kattelin tuota samaa konetta, mutta turhan kallis tähän väliin niin tein vain bead breakerin varaston seinään 2x2 puusta ja parista kuivaustelineestä.

    Onko toi materiaali ihan huonekaluputkee? 1,5mm seinämällä vai jotain järeempää? Tuo olisi kyllä hyvän kokoinen liikuteltavaksi. Voisi kait sitä itte näperellä jonkin vastaavan, vielä lisäki se tasapainopukki.
    gsxR750k6
  14. #14
    http://www.olmaxmotors.pl/index.php/...wheel-balancer

    Tilatkaa joku toi ja huudelkaa miten toimii, voin sitten tilata sen jos toimiva
    Suzuki Hayabusa
  15. #15
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    http://www.olmaxmotors.pl/index.php/...wheel-balancer

    Tilatkaa joku toi ja huudelkaa miten toimii, voin sitten tilata sen jos toimiva
    Samanlaisiahan noi kaikki käytännössä on. Ainut ns. fiksu osa tuossa on se muovipalikka, joka nostaa renkaan vanteelle/vanteelta. Muuten tuo on ns. tyhmää rautaa, jonka valmistusta on suht vaikee mokata.
  16. #16
    Lainaa Habbax kirjoitti Katso viesti
    Onko toi materiaali ihan huonekaluputkee? 1,5mm seinämällä vai jotain järeempää? Tuo olisi kyllä hyvän kokoinen liikuteltavaksi. Voisi kait sitä itte näperellä jonkin vastaavan, vielä lisäki se tasapainopukki.
    2,0mm seinämä, vehkeessä ei ole yhtään kiinni ruuvattavaa palasta vaan se on hitsattu kasaan. Erittäin tukevan tuntuinen ja tosiaan myös mukaan otettavan oloinen. Huonekaluputki ei tule mieleen.
    R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  17. #17
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    2,0mm seinämä, vehkeessä ei ole yhtään kiinni ruuvattavaa palasta vaan se on hitsattu kasaan. Erittäin tukevan tuntuinen ja tosiaan myös mukaan otettavan oloinen. Huonekaluputki ei tule mieleen.
    Ok, kiitos tiedosta. Varmaan ton alustan voisi väsätä 1,5 mm huonekaluputkesta http://m.motonet.fi/fi/tuote/4011893...putki-nelio-2m

    Bead breaker tarvittaessa järeempää. Ehkäpä talven projekteja (ihan kun niitä ei muutenkaan olisi jonoksi asti)
    gsxR750k6
  18. #18
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Samanlaisiahan noi kaikki käytännössä on. Ainut ns. fiksu osa tuossa on se muovipalikka, joka nostaa renkaan vanteelle/vanteelta. Muuten tuo on ns. tyhmää rautaa, jonka valmistusta on suht vaikee mokata.
    Noita fiksuja ankanpäitä (tire change duck head) saa esim. ebaysta parilla kympillä.
    Samanlaisia renkaanvaihtolaitteita myyvät useat eri puljut, itse tilasin halvimman GP-reifeniltä, tosin sitä en huomannut että se halvin oli ohne lack eli maalaamaton...
  19. #19
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Enskakuskit vaihtaa Rabakondalla mousset alle minuutissa, youtubesta löytyy videoita vaikka kuinka paljon.
    Vaihdoin viimeksi rabakondalla tubelessit möhköön. Helppoa muuten, paitsi takasen irrottamisessa vanteelta tuli hiki, kun ei uskaltanut aluksi painaa tarpeeksi lujaa..
    Jiihaa wannabe-enska!! Honda VFR 1200 XD
  20. #20
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    2,0mm seinämä, vehkeessä ei ole yhtään kiinni ruuvattavaa palasta vaan se on hitsattu kasaan. Erittäin tukevan tuntuinen ja tosiaan myös mukaan otettavan oloinen. Huonekaluputki ei tule mieleen.
    Tilasin juuri portaan runkoa varten kasan 40x2, 30x2 ja 60x40x2 putkia ja huonekaluputkina nekin myytiin.

    Minulla on Krayer-tec merkkinen kone. Putket 2 mm seinämällä. Melko hempula silti, pitänyt vähän vahvistaa. Sanoisin ettei 1,5 millinen riitä. Riippuu kyllä pyörästä ja vanteista.
    Suzuki GSX-R1000 K9, kilvetön
    BMW F800GS -08
    Suzuki GSX1100F -92, projekti
  21. #21
    Mä käyttäisin rasituskohtiin paksuseinäisempää S355:sta (saa tavis rautakaupasta), ja sit niihin kohtiin mitkä on lähinnä koristeita/ mihin ei kohdistu rasitusta, niin vaikkapa tota 1.5 milllistä "huonekaluputkee" joka ollee S235:sta (saa tavis rautakaupasta).
    Ei tarvi sit itkee jälkikäteen kun on omin pikku kätösin tehny ja vehje on samaa tasoo ku kiinanvenkulat. Eli nätissä käytössä menee, mut heti jos vähänkin käyttää voimaa, niin "oho" murtu/väänty/käänty/solmussa/paskana/korjaan/teen uusiks/ei kestä silti/voi vitun vittu.
  22. #22
    Krayer-tec:llä vaihdettu kymmeniä renkaita, tärkeintä on saada vehje pöytään tms. tukevasti kiinni jolloin normirengas lähtee/menee helposti kun käyttää rengasrasvaa. Harrikan jöötirenkaat ovat sitten jo siinä rajalla... Hyvin on kestänyt ja tasapainotus onnistuu myös hienosti!
  23. #23
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Suoraan valmistajalta tilattaessa hinta on toimituskulujen kanssa 260 €, linkistä jonka nyt korjasin aloitusviestiin.

    Tulee n. viikossa kotiin DPD:llä, eivät lähettäneet seurantakoodia mutta kysymällä sen sai.
    Onkohan syytä olla huolissaan? Tilasin ja maksoin tuon härpäkkeen 12 päivää sitten, sain tilausvahvistuksen sähköpostiin samantien. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, pari kertaa olen kysellyt sähköpostilla seurantakoodia, mutta kukaan ei vastaa maileihin...

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1200GSLC & R1200GSA Triple Black
  24. #24
    Paypalin tai luottokorttiyhtiön kautta kysely, niin alkaa tapahtua. Ainakin mynetmoton kanssa menee noin (valitettavasti).
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  25. #25
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Onkohan syytä olla huolissaan? Tilasin ja maksoin tuon härpäkkeen 12 päivää sitten, sain tilausvahvistuksen sähköpostiin samantien. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, pari kertaa olen kysellyt sähköpostilla seurantakoodia, mutta kukaan ei vastaa maileihin...

    -jp-
    Kypsää ettei ne lähetä seurantakoodia samantien. Aika pieni pajahan toi taitaa olla kun ei vaivaudu edes englanninkielisiä sivuja tekemään: https://www.max2h.com/international/

    Ainoa englantia osaava sähköposteihin vastaaja on ehkä lomalla..

    Reklamointi Paypalin tai korttiyhtiön kautta voi aiheuttaa ainoastaan positiivisia asioita.
    R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  26. #26
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Kypsää ettei ne lähetä seurantakoodia samantien. Aika pieni pajahan toi taitaa olla kun ei vaivaudu edes englanninkielisiä sivuja tekemään: https://www.max2h.com/international/

    Ainoa englantia osaava sähköposteihin vastaaja on ehkä lomalla..

    Reklamointi Paypalin tai korttiyhtiön kautta voi aiheuttaa ainoastaan positiivisia asioita.
    Todella kypsää! Ja sähköposteihin ei viitsitä vastata vaikka tankerosaksaksi olen niitä rustannut. Äsken soitin pajaan ja sain koodin: härpäke makaa Postnordin varastossa Vantaalla, on maannut jo tiistaista asti! Ei ole toimitettu koska "osoite on virheellinen"... Lupasivat toimittaa tänään klo 12-16. On se nyt saa***na että sitä koodia ei voida lähettää samantien!

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1200GSLC & R1200GSA Triple Black
  27.  
  28. #27
    Nyt on sitten humpattu ensimmäiset renkaat tuolla härpäkkeellä. Conti TKC70:t pois ja Misukan PR4:t tilalle. Ihan ei mennyt ku Strömsössä: vehkeen akseli oli selvästi kartio ja vieläpä sillai ikävästi että vanne meni akseliin sellaisen 10cm kunnes hirtti kiinni. Ja oli sitten muuten ihan sa***nan tiukassa! Karmeella painilla sain kiekon irti akselista ja näytin pikkasen lamellilaikkaa akselin tyveen niin johan alkoi wörkkimään. Vehje oli kiinni abt 150 kiloisessa hitsauspöydässä, joten itse vaihtotyö sujui ketterästi kun pystyi käyttämään voimaa surutta. Ihan pätevän oloinen vehjes.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1200GSLC & R1200GSA Triple Black