Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 50:sta
  1. #1
    Muutto leveyspiireille, joilla voi ajaa ympäri vuoden, on herättänyt kiinnostuksen käydä kaupoilla, vaikka Suomessa meni melkein 20 vuotta ilman isompaa mopokuumetta. Oikeastaan aluksi hankintalistalla Espanjassa oli 650GT eli skootteri työmatka-ajoon ja päiväretkille kaupungin ulkopuolelle. Tilanne kuitenkin muuttui ja työmatkaan en mitenkään voi perustella omaa ajoneuvoa, joten fiksunkin skootterin voinee unohtaa jos haluaa enemmän iloa kulkupelistä.

    Nyt oikeastaan eniten kiinnostaisi GS1200 Adventure tai GS800 Adventure, mutta järjen ääntä kaipaisin kokeneemmilta kuskeilta. Adventure voi heti alkuun olla liioittelua, koska melko varmasti pysyn asfaltilla ja ajelut tulisivat olemaan päivän tai kahden retkiä maanteitä ja pienempiä asfalttiteitä (myös vuoristo) cruisaillen. Luultavasti noin vuoden verran tulisi täällä ajeltua ja sen jälkeen pidempi retki Suomeen ja pyörä myyntiin. Ymmärtääkseni näissä pyörissä arvo säilyy suhteellisen hyvin? Päätökseen vaikuttaa siis suuresti, että pyörä olisi järkevä ja mukava, mutta myös sellainen, jolle löytyy hyvin kysyntää, ellei sitten tule suurta hinkua jäädä tänne ja ajaa pitkään.

    Näihin asioihin on tietysti yhtä monta mielipidettä kuin on kirjoittajaakin, mutta jotain ajatuksia olisi mukava lukea. Mikään kyykkypyörä ei tule minulla kyseeseen ja toisaalta ihan Tourer vaikuttaa myös hieman vieraalta ajatukselta kun ajo kuitenkin olisi enemmän sekalaista kuin pitkän matkan taittamista.
  2. #2
    Lainaa SeniorAviator kirjoitti Katso viesti
    Nyt oikeastaan eniten kiinnostaisi GS1200 Adventure tai GS800 Adventure, mutta järjen ääntä kaipaisin kokeneemmilta kuskeilta.

    Näihin asioihin on tietysti yhtä monta mielipidettä kuin on kirjoittajaakin, mutta jotain ajatuksia olisi mukava lukea.
    Sulla ei ole mitään syytä ostaa Adventurea.
    Osta ihan perus Gessu, 1200 tai 800 kumpi vaan.
    Tuon voit jo päättää itse.
    Adventuren ostavat jotkut wannabee maailman kiertäjät, jotka varustelevat ne kaikenlaisilla Touratechin suojilla vaikka eivät koskaan edes uskaltaisi lähteä suomalaisille metsäteille noilla vehkeillään eivätkä kaada pyöriään koskaan ajamillaan asfalttiteillä.
    No joku saattaa oikeasti myös lähteä maailmaa kiertämään tai ajaa kovaa ja kovissa paikoissa.
    Saksassakaan ei saa laillisesti ajaa missään hiekkateillä, kun ne ovat kaikki yksityisiä teitä.

    Perus Gessu on siis oikea ratkaisu ja sitten helppo myydä Suomessa.
    Pekka
  3. #3
    tuon mukaan melkeinpä ei kannattaisi edes ostaa gold wingiä, jos ajelee vaan suomessa, kun tää on niin pieni maa..

    mut jokainen tekee miten parhaaksi katsoo. välillä tulee käytyä sorateillä jne ajelemassa, kunhan nyt ehtii yleensä ajelemaan.. mut en tuota kaatamisen pakkoa halua kyllä hyväksyä. metsässä taikka muuallakaan. onko pakko, jos ei halua?

    itsellä tuo on hankittu tosiaan matkalehmäksi. ei kiinnosta mikään wingi ja jotenkin enemmän luonnetta ku rt:ssä. ja iso tankki on plussaa., ei tarvitse pysähtyä niin tiheään tankille, ku vauhtiin pääsee.

    mut ekaksi pyöräksi voisin itse katsella sellaista 800-mallia tms,. kevyempi ja taittuu varmasti notkeammin paikkaan ku paikkaan. en sitä tiedä, miten matkan teko 2 päällä menee sellaisella. saattaa kyytiläisen tilat olla huonommat. isossa gessussa ainakin martta tykkää istua kyydissä. ja kuulemma pehmeämpi kyyti ku wingissä.

    mut kokeilemallahan se selviää.

    tällä hetkellä jopa 47 isoa gessua myynnissä eli tarjontaa näyttää ainakin suomessa olevan tällä hetkellä. kuinkahan hyvin mahtaa mennä kaupaksi.. hinta kohdalleen, niin kaipa se meneepi.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  4. #4
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Sulla ei ole mitään syytä ostaa Adventurea.
    Osta ihan perus Gessu, 1200 tai 800 kumpi vaan.
    Tuon voit jo päättää itse.
    Eiks olekin hienoa että jotain saat päättää ihan itsekin? Adve tai normaali, kummallekin löytyy ottaja Suomessa aikanaan. Toki normipeli on yleensä halvempi ja tällä tavoin ostajaehdokkaita lienee enemmän.
    .
  5. #5
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Sulla ei ole mitään syytä ostaa Adventurea.
    Osta ihan perus Gessu, 1200 tai 800 kumpi vaan.
    Tuon voit jo päättää itse.
    Vastaohjaus-Pekka on melko reilu kun sallii aloittajan päättää edes jostakin ihan itse.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  6. #6
    TLi: *yläfemma*

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  7. #7
    Suunnitteletko muuten vesigessua siitä 12satasesta,vai tätä vanhempaa?
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  8. #8
    Nyt on Pekka lukenut liikaa iltalehtiä, 10 asiaa mitä olet aina tehnyt väärin ja 6 asiaa mitä sun on pakko tehdä jne.
    Ostin ekaks pyöräks ison gsa:n ja ois varmasti harmittanut jos oisin ostanut pienemmän
    R1200GSA -09
  9. #9
    Itse toisin tähän keskusteluun omat huomioni ja perusteeni (joilla itse päädyin adveen).

    - isompi pyörä pitkäkoipiselle miehelle on vaan relampi matkalla. Jos sun täytyy varustaa adve matalammalla satulalla yltääksesi maahan, ei hyvä.
    - maailmankiertämisiin on fiksumpiakin pyöriä joten sillä tämän kanssa mitään tekemistä, mutta edelleen, jos suunnittelet lastaavasi mukaan laukut täyteen roinaa ja tarakkaharakan myös, ja tiedossa on niin motareita kuin hiekkaakin pitkillä päivämatkoilla, edelleen adve toimii hiukan paremmin (ja tämä on nyt siis oma mielipide, jollakulla voi olla toinen....)
    - iso tankki- iso plus ainakin itselle varsinkin jos innostuu jostain rautaperseilyistä.
    - ja kaikesta tuosta saa sitten maksaa sen hinnan että pyörä ohjastaminen ei ole ihan niin kevyttä kenttätyötä kuin pienempiensä. Toiset tosin saattaa nauttia siitäkin, vaikkei millekään edelläluetelluista olisikaan tarvetta.


    Sinulla ei näkynyt noita tavaramääriä/kahta päällä/isoa kuskia mainittuna niin voisin kuvitella normigessun olevan näppärämpi ?
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  10. #10
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Sulla ei ole mitään syytä ostaa Adventurea.
    Osta ihan perus Gessu, 1200 tai 800 kumpi vaan.
    Tuon voit jo päättää itse.
    Adventuren ostavat jotkut wannabee maailman kiertäjät, jotka varustelevat ne kaikenlaisilla Touratechin suojilla vaikka eivät koskaan edes uskaltaisi lähteä suomalaisille metsäteille noilla vehkeillään eivätkä kaada pyöriään koskaan ajamillaan asfalttiteillä.
    No joku saattaa oikeasti myös lähteä maailmaa kiertämään tai ajaa kovaa ja kovissa paikoissa.
    Saksassakaan ei saa laillisesti ajaa missään hiekkateillä, kun ne ovat kaikki yksityisiä teitä.

    Perus Gessu on siis oikea ratkaisu ja sitten helppo myydä Suomessa.
    8-gessusta tulee jotenkin halpisvaikutelma. Isommat on eri juttu. Itse päädyin kottaraiseen. Vertasin sitä vesigessuun, totesin että on enempi hupia (kierroslukualue 7500:sta rajoittimelle).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #11
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    8-gessusta tulee jotenkin halpisvaikutelma. Isommat on eri juttu. Itse päädyin kottaraiseen. Vertasin sitä vesigessuun, totesin että on enempi hupia (kierroslukualue 7500:sta rajoittimelle).
    Mistäs se halpisvaikutelma kasigessussa tulee?
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  12. #12
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Mistäs se halpisvaikutelma kasigessussa tulee?
    Mä luulen että kirjoittaja tarkoitti että kasigessun jälkeen kottarainen vaikutti halpikselta.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  13. #13
    Jos S 1000 XR ei tunnu liian tehokkaalla, niin uskaltaisin suositella ainakin koeajoa. Parhaasta tiedä, mutta minulle sopivin ja mukavin pyörä ikinä. Tänä kesänä reissuja 7,5 tkm takana ja tuntuu aina vaan mieleisemmältä.
    Terveiset Peenemündestä, kotia kohti...
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    "8-gessusta tulee jotenkin halpisvaikutelma. Isommat on eri juttu. Itse päädyin kottaraiseen. Vertasin sitä vesigessuun, totesin että on enempi hupia (kierroslukualue 7500:sta rajoittimelle)."

    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Mä luulen että kirjoittaja tarkoitti että kasigessun jälkeen kottarainen vaikutti halpikselta.
    Öö, lievästi sanottuna erikoinen tulkinta. Jos hän sanoo, että tuotteesta A tulee halpisvaikutelma, on enemmän kuin todennäköistä, että hän tarkoittaa vaikutelman tulevan tuotteesta A eikä tuotteesta B!
  15. #15
    Lainaa Kaffemi kirjoitti Katso viesti
    "8-gessusta tulee jotenkin halpisvaikutelma. Isommat on eri juttu. Itse päädyin kottaraiseen. Vertasin sitä vesigessuun, totesin että on enempi hupia (kierroslukualue 7500:sta rajoittimelle)."



    Öö, lievästi sanottuna erikoinen tulkinta. Jos hän sanoo, että tuotteesta A tulee halpisvaikutelma, on enemmän kuin todennäköistä, että hän tarkoittaa vaikutelman tulevan tuotteesta A eikä tuotteesta B!
    Johtuu siitä, että välillä heitetään juttuja täysin väärin päin.
    Esim. Ajat Boss Hossilla pihaan, joku sanoo että onpa sulla pieni mopo, vaikka siis se on todellisuudessa iso.
    Ei kai kukaan voi oikeasti olettaa että Bemarista tulisi halpisvaikutelma johonkin käpyiseen kottaraiseen verrattuna?
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  16. #16
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän se vaan niin on että 8gessu rupeaa olemaan aika valmis museoon.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  17. #17
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se vaan niin on että 8gessu rupeaa olemaan aika valmis museoon.
    Kerro nyt vielä miks?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  18. #18
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Johtuu siitä, että välillä heitetään juttuja täysin väärin päin.
    Esim. Ajat Boss Hossilla pihaan, joku sanoo että onpa sulla pieni mopo, vaikka siis se on todellisuudessa iso.
    Ei kai kukaan voi oikeasti olettaa että Bemarista tulisi halpisvaikutelma johonkin käpyiseen kottaraiseen verrattuna?
    No sitä pitää kysyä väitteen esittäjältä. Eikä vääntää asioita oman mielen mukaan
  19. #19
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Kerro nyt vielä miks?
    10 vuoden ikä näkyy. Se on nykykilpailijoihin verrattuna tehoton, painava ja kankea. Moottori värisee ärsyttävästi ja siitä puuttuu sitkeyttä. Jarrut vaatii paljon sormivoimaa. Alusta ei ole kilpailijoiden tasolla ja köyhän miehen ESA on aivan viraton.
    8gessu on viimeinen jäänne niiltä ajoilta kun Bemarilla ei ajaneet kuin vanhat papat. Toivottavasti se uusitaan pian.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20. #20
    niin... makuasioista ei voi kiistellä, esim. itse pidän omaa -06 1200gsa:ta monipuolisena pyöränä asvaltille sekä soralle ja muille metsäteille
    plussaa
    +iso tankki n.33ltr omalla ajolla n. 5.8ltr/100km
    +monipuolisuus
    +ajoasento
    +ajettavuus
    +kardaani

    miinukset
    -paino n.230kg
    -tietyt tyyppiviat
    -istuinkorkeus, itse olen 175cm nippanappa jalat maassa riippuen tilanteesta

    tuossa nyt lyhyesti jotain,, itsestähän se on kiinni mikä loppujen lopuksi miellyttää sen mukaanhan tehdään ostopäätös ei muuta kuin kauppaan ja testaamaan eri malleja
  21. #21
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Se on nykykilpailijoihin verrattuna tehoton, painava ja kankea.
    Toihan on just kun minä...

    Totaa... mitkä on ne kevyemmät nykykilpailijat?
    Miten toi kankeus mitataan?

    Kakspyttysen värinöihin tottuneena nelikot värisee inhottavasti.. sitäpaitsi ei niitä moottorin värinöitä huomaa jos on vähänkään karkeenpaa kumia alla.
    Jarrut toimii riittävän herkästi toimistotyöläisenkin kätösillä...
    No tehoa on muunmuassa ATssa ja pikkutiikerissä 10 konia enemmän , mutta ei niitä tällänen vanha ja kankea ukko osaa kaipaakkaan.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  22. #22
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mene ajamaan niitä kilpailijoita niin tiedät. Arvasin, että hiekkaa menee pilluun, mutta itsehän kysyit.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  23. #23
    Itse saattaisin harkita Triumphia Ducatia tai Apriliaa, mutta nämä on näitä makuasioita. Bemareita, kuten jo edellä mainittiin, on joka paikka täynnä. Myös Yamaha MT-09 tracer vois olla yksi yllättäjä.
    Se maksaa kuka nauttii!
  24. #24
    Kasigessusta vielä senverran että saattaahan tuo kohta historiaan jäädä https://adventuremotorcycle.com/news...0-gs-spy-shots
    ...
  25. #25
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mene ajamaan niitä kilpailijoita niin tiedät.
    Jos vielä PoS heittäis ne kevyemmät kilpailijat esiin niin tietäis mitä lähtee ajamaan
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  26. #26
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Mistäs se halpisvaikutelma kasigessussa tulee?
    Enpä osaa sanoa. Muotoilu todennäköisesti. Tuli vähän kymco mieleen. Mutta täähän oli vain mun vaikutelma eikä mikään absoluuttinen totuus. Jollekulle toiselle voi napata lujaakin.

    Kun viimeksi olin pyörää ostamassa, vertasin 1200 gs-bemua 1190-kotariin. Ajokäytös oli hyvin samankaltainen, gessussa parempi kate, kotarissa hauska ylärekisteri. Oikaisin ehkä liikaa tossa postauksessa.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 11.07.2017 klo 22:39.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #27
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Africa twin on parasta mitä kaupasta saa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  28. #28
    Jos pitää valita iso tai pieni GS, niin ehdottomasti iso. Se et onko se adventure vai ei, niin lienee loppupelissä makuasia. Omasta mielestäni adve tyylikkäämpi

    Mulla oli tässä taannoin päivän ajossa GSA 800 ja ei voi kyl ollenkaan verrata 1200 versioon. Sillä (800) saapi äkkiä väärän kuvan moottoripyöräilystä Lähinnä häiritsi voimaton moottori ja sen värinä. 1200:n koeajojen jälkeen on ollut joka kerta fiilis et mahtava pyörä, 800 jälkeen ei.
    Suzuki Hayabusa
  29. #29
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Africa twin on parasta mitä kaupasta saa.
    Uusin TM näyttäis olevan eri mieltä...
    Sijoitus 6/6
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  30.  
  31. #30
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Africa twin on parasta mitä kaupasta saa.
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Uusin TM näyttäis olevan eri mieltä...
    Sijoitus 6/6
    eikös se vähän riipu mistä kaupasta on hakemassa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen