Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
  1. #31
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Onpa kova paikka, kun joku kehtaa sitä omaa kultaa arvostella. Africa Twin on ainoa oikea offroad-pyörä joka adventure-segmentistä löytyy. Kaikki muut on katupyöriä. Alle tonnisista ei mun mielestä ole kysymystäkään, AT on kunkku – tosin mielenkiinnolla odotan, tuleeko Kotarilta se rivi-2 adve-versiona. Yli tonnisia joutuisi jo vähän pohtimaan, uudet mallit on kaikki niin hyviä.

    Ja alkuperäiseen kysymykseen sivuraiteelta: 1200 on tosi hyvä. Osta mieluummin sellainen. Koska perusmallikin on jo melkoinen möhkäle, en itse ostaisi Advea, mutta se on tietty makuasia.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  2. #32
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Onpa kova paikka, kun joku kehtaa sitä omaa kultaa arvostella.
    Oliks sulla nyt heittää joku pikkugessua kevyempi samassa luokassa, AT näyttäis olevan selvästi painavampi?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  3. #33
    Triumph Tiger 800?
    Honda F6C Valkyrie -00
    Triumph Trophy 650 TR6R -67
    Nimbus 750 -56
    ex.Triumph Tiger 800 XRx -15
    ex. Moto Guzzi V1100 Breva -05
    ex. Kawasaki KLX 250S -09
    ex. Suzuki GSX 1100 EX -81
    ex. Suzuki GSX 1100F -92
    ex. Suzuki GSX 750F -89
  4. #34
    Lainaa rikugien kirjoitti Katso viesti
    Triumph Tiger 800?
    No ei, kuivapainot gs-191kg vs tikru-204kg,
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  5. #35
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    No ei, kuivapainot gs-191kg vs tikru-204kg,
    Kannattaa silti harkita, ei numerot kerro kaikkea. Jos sulla kerran ajelut pääasiassa asfaltilla.
    Tossa on upea moottori. Kannattaa googlata ja katsoa Youtubesta. On noita suomalaisissa testeissäkin ollut.
    Honda F6C Valkyrie -00
    Triumph Trophy 650 TR6R -67
    Nimbus 750 -56
    ex.Triumph Tiger 800 XRx -15
    ex. Moto Guzzi V1100 Breva -05
    ex. Kawasaki KLX 250S -09
    ex. Suzuki GSX 1100 EX -81
    ex. Suzuki GSX 1100F -92
    ex. Suzuki GSX 750F -89
  6. #36
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Oliks sulla nyt heittää joku pikkugessua kevyempi samassa luokassa, AT näyttäis olevan selvästi painavampi?
    Oletko kuullut painonjakaumasta? Kyllä mä ymmärrän, että se sattuu, kun on erehdyksessä laittanut vähät rahansa (varsinkin jos santun) luokkansa paskimpaan pyörään.

    KÄY AJAMASSA IHAN ITSE NIITÄ VEHKEITÄ, NIIN EHKÄ YMMÄRRÄT. Muuten voit jatkaa autopelikorttifaktojen kanssa masturbointia ihan keskenäsi.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  7. #37
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Oletko kuullut painonjakaumasta? Kyllä mä ymmärrän, että se sattuu, kun on erehdyksessä laittanut vähät rahansa (varsinkin jos santun) luokkansa paskimpaan pyörään.

    KÄY AJAMASSA IHAN ITSE NIITÄ VEHKEITÄ, NIIN EHKÄ YMMÄRRÄT. Muuten voit jatkaa autopelikorttifaktojen kanssa masturbointia ihan keskenäsi.
    Viiltävää analyysiä.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  8. #38
    Tuota hyvät veljet... pitäisikö laittaa vähän jäitä hattuun? Aloittaja kertoo että "Adventure voi heti alkuun olla liioittelua, koska melko varmasti pysyn asfaltilla ja ajelut tulisivat olemaan päivän tai kahden retkiä maanteitä ja pienempiä asfalttiteitä (myös vuoristo) cruisaillen." Tuota taustaa vasten muutaman kilon painoero, puhumattakaan painopiste-erosta on täysin samantekevää, sillä asfaltilla pyörä (ainakin tuollainen matkaenska) pääsääntöisesti pysyy pyörillään. Eli hommaa se mikä hyvältä tuntuu! Mun talleista löytyy molemmat versiot boxeriGessusta, ja suosittelen vahvasti Advea, ihan vaan kokemukseen perustuen.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  9. #39
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Tuota hyvät veljet... pitäisikö laittaa vähän jäitä hattuun? Aloittaja kertoo että "Adventure voi heti alkuun olla liioittelua, koska melko varmasti pysyn asfaltilla ja ajelut tulisivat olemaan päivän tai kahden retkiä maanteitä ja pienempiä asfalttiteitä (myös vuoristo) cruisaillen."
    Just tuon takia kehoitinkin XR:ää kokeilemaan. Jos enempi sora ja offroad mielessä, niin siinä tapauksessa joku muu, vaikka eipä tuollakaan sorateitä säikähdä.
    Useita bokseribemuja olen vuosien varrella koeajanut, mutta jostain syystä ne ei vaan sytytä. Pikkugessussa minua vaivasi lähinnä tehon puute, sitä saisi olla reippaammin ainakin ohitustilanteita ajatellen.

    XR on oikeasti mahtavan hyvä pyörä, niin mutkapätkille, kuin pitempäänkin reissaamiseen. Ei enää epäilystäkään, millä pyörällä tehtäneen reissua tulevaisuudessakin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  10. #40
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti

    XR on oikeasti mahtavan hyvä pyörä, niin mutkapätkille, kuin pitempäänkin reissaamiseen. Ei enää epäilystäkään, millä pyörällä tehtäneen reissua tulevaisuudessakin.
    Tuota XR:ää en ollut tullut tietämättömyydessäni edes oikein katsoneeksi. Teho ei välttämättä huoleta, mutta miten tuo vääntää pienemmillä kierroksilla? Ilmeisesti ihan hyvin jos matka-ajoon sitä suosittelet.

    Olen lähes 190cm pitkä ja vielä pitkäraajainen, joten uskon ylettäväni maahan Adventuresta. Toisaalta en ole erityisen roteva, joten se voi olla vähän painava. Tietysti iso bensatankki on plussaa, mutta se sitten vastaavasti tuntuu painossa ja painopisteessä
  11. #41
    Lainaa SeniorAviator kirjoitti Katso viesti
    Tietysti iso bensatankki on plussaa, mutta se sitten vastaavasti tuntuu painossa ja painopisteessä
    Tähän vain kommenttina, että isoakaan tankkia ei tarvi aina pitää piripintaan täynnä, mutta se mahdollistaa pitkät siivut tankkaamatta... Sen lisäksi se ADV:n iso tankki + isompi pleksi tarjoaa aina hyvän sateen- ja tuulensuojan, jos sellaisia arvostaa. Offroad- ja sorakäyttöön sellaista tuskin kannattaa ostaa, mutta allround-matkapyöränä se on lyömätön. Ja jos myyntimahdollisuudet Suomessa on merkittävä kriteeri (tuskin kuitenkaan maltat siitä luopua...), niin veikkaisin ADV-mallia selvästi helpommaksi myytäväksi. Niitä ei meillä kovasti ole tarjolla (kertoo sekin jotain...?).
  12. #42
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa SeniorAviator kirjoitti Katso viesti
    Tuota XR:ää en ollut tullut tietämättömyydessäni edes oikein katsoneeksi. Teho ei välttämättä huoleta, mutta miten tuo vääntää pienemmillä kierroksilla? Ilmeisesti ihan hyvin jos matka-ajoon sitä suosittelet.

    Olen lähes 190cm pitkä ja vielä pitkäraajainen, joten uskon ylettäväni maahan Adventuresta. Toisaalta en ole erityisen roteva, joten se voi olla vähän painava. Tietysti iso bensatankki on plussaa, mutta se sitten vastaavasti tuntuu painossa ja painopisteessä
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #43
    Lainaa SeniorAviator kirjoitti Katso viesti

    Olen lähes 190cm pitkä ja vielä pitkäraajainen
    Siinä yksi syy lisää hommata iso adve..

    XR on varmaan sulle "liian pieni" fillari kun se on tälläiselle persjalalle sopiva
    Suzuki Hayabusa
  14. #44
    eilinen meni adven selässä. kaveri oli omalla kawalla kans mukana ja ihmetteli, et sun tripissä on 500 km, eikä sun tartte jo tankata..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #45
    Lainaa SeniorAviator kirjoitti Katso viesti
    Tuota XR:ää en ollut tullut tietämättömyydessäni edes oikein katsoneeksi. Teho ei välttämättä huoleta, mutta miten tuo vääntää pienemmillä kierroksilla? Ilmeisesti ihan hyvin jos matka-ajoon sitä suosittelet.

    Olen lähes 190cm pitkä ja vielä pitkäraajainen, joten uskon ylettäväni maahan Adventuresta. Toisaalta en ole erityisen roteva, joten se voi olla vähän painava. Tietysti iso bensatankki on plussaa, mutta se sitten vastaavasti tuntuu painossa ja painopisteessä
    Vääntää todella kivasti, on mutka ja matka-ajoon orggis-rengastuksella täydellisen sopiva. Alkuperäinen takarengas oli tosin vaihtokunnossa jo 8 tkm lukemilla ja nyt reilu 11 tkm mittarissa alkaa eturengaskin olla loppu. Taakse laitoin mahdollisesti hieman kestävämmän touring-rekaan ja myös eteen vaihdan saman Metzeler Roadtec 01:sen. Takarengas ei ole silmin nähden yhtään kulunut vielä >3 tkm Euroopan reissun jälkeen.
    Jos tuolla enempi soralle mielii, niin silloin alle mieluummin jotain muuta..

    Just kotiuduttiin kivalta Euroopan reissulta, kierreltiin Saksaa sekä Itävaltaa ja käytiin myös Alpeilla. Tämän kesän reissut ovat tosiaan olleet pyörälläajofiiliksiä ajatellen sitä kaikkein parasta antia. Siis oikeasti paljon mieleisempi kuin K 13 S, tai todellisena matkapyöränä pidetty K 16 GT. XR taittuu mutkiin kuin unelma, ja menee maantiellä kuin luotijuna. Ajoasento on täydellisen hyvä ja joku 600 km siivu ei tunnu oikein missään.
    19 l tankki saisi tosin olla hieman suurempi ja välitykset hieman pitemmät. Jos ja kun tuohon alkaa joskus löytyä pienempää takaratasta, niin välitykset vaihtuvat. Ehkä samalla myös hieman reipas bensankulutus pienenee.. Kotimaassa pääsee ~5,7 litralla, mutta Saksan motareilla alkoi mennä litran verran enemmän - tosin maisematkin vaihtuivat aika nopsaan

    Kardaanin puutekaan ei kiusaa enää Scottoilerin asennuksen jälkeen. Onhan muuten pätevä laite tuo eSystem II
    Jos tuosta lueskelet, niin löydät lisää XR-juttua (ne ohjaustangon värinäjutut ovat historiaa). http://www.moottoripyora.org/keskust...A4-S1000XR-(-)

    Itse olen 185 cm ja yhtään korkeampi pyörä ei saisi minulle olla. Tuossahan on sähköinen jousituksen ja vaimennuksen säätö, ero matalimman ja korkeimman säädön välillä taitaa olla lähes 10 cm. Kaksin ja laukut mukana ajellaan yleensä keskiasennolla. Taisi siihen saada tehdasvarusteenakin myös korkeampaa penkkiä, muistelisin (XR:ää saa myös alustaltaan matalampana versiona).
    Jos käyt koeajolla, niin huomioi myös se mode-nappula. Jos siinä on rain-asento päällä, niin tehosta ja väännöstä saa melkoisen väärän käsityksen
    Viimeksi muokannut: J@ck; 17.07.2017 klo 01:20.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  16. #46
    Pistetään ihan toisenlaista kulmaa toiselta aloittelijalta. Huhtikuun alussa 2017 kilometrejä moottoripyörän selässä 0. Ikää sen verran että b-kortti tuli automaattisesti. Pituutta 168.

    Ostin keväällä uuden r1200r:n eli sama mylly kuin gessussa mutta nakurunkolla. Gessua ei voinut edes haaveilla kun varpaat nykyisellä just ylttää maahan.

    Luulen että jos hiekkatietä tulee alle 10 % matkasta niin noilla katurenkaillakin pärjää perus R:llä hyvin. Enduro-renkaat ja perusnaku riittää hyvin hiekkateille jos ei tarvii metsään mennä. Kunnollisen etukatteen kun hommaa niin pääsee ilmavirroista eroon ja vot kelpaa ajella.
  17. #47
    Persjalkaisille kysymys.
    Millä ratkaisette jalkojen ulottuvuustarpeen. Pudotatteko Adven korkeutta, jotta jalat ylettyvät maahan vai tyydyttekö valmiiksi matalampiin pyöriin. Jos korkeutta muutatte, miten paljon ja miten?
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  18. #48
    laittaa matalamman penkin niin lähtee sentti pari. iskareillakin voi pelata. alustan lasku -15, -50 tai -80mm ainakin vaihtoehtoina jos vaihtaa wilbersit alle. sit toki joutuu sivutukea taittamaan hieman, ettei se sivutuella pääse kaatumaan ja keskituelle nosto vaikeutuu jonkin verran ymmärrettävistä syistä.

    joku voi kyllä miettiä, onko järkeä ostaa adve jos sitä laskee 80mm.. no, makuja on monia.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  19. #49
    Istuimia löytyy kolmea korkeutta - ainakin itselle (173/65) tuo matalin penkki on AdveKessussa ihan ok.
    Ja esim täältä GS-forum-eu löytyy käytettynäkin sopivaan hintaan jos malttaa hiukan odotella, viikon pari.
  20.  
  21. #50
    Hämmennetään vähän... Eli 8GS vs 12GSA (ei LC) painot, n. 207 / n. 250. Paperilla painoero on melkoinen mutta sitten kun pieni kuljettaja valitsee painon pelossa 8-gessun ja kaataa sen, sitten alkaa ongelmat.
    Keväällä kokeilin nostaa molemmat pystyyn. Molemmat nousee mutta 12GSA on helpmpi nostaa! No, se on tietty tekniikkalaji...

    Mutta joo, tarkoitus ei ollut mitenkään mollata 8-gessua. Se on varmasti parempi joissain paikoissa. Kannattaa kokeilla molempia.
    Viimeksi muokannut: siraulu; 03.08.2017 klo 14:13.
    Transalp->Varadero->GSA
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12