Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Keskiviikkona kävin ajelemassa semmosen sadan kilometrin reissun ja reissun lopulla bensahana piti kääntää varatankin puolelle. Tankkasin 17.5L bensaa sinne ja ajelin kotiin ja mielestäni tyhjäkäynti oli jotenkin heikkoa. Seuraavana aamuna lähdin ajelemaan pyörällä, käynnistäessä kävi kolmella, mutta neljäs heräsi mukaan hetkessä. Meno tuntui jotenkin takkuiselta ja perille päästyäni haistoin bensan ja huomasin 1-2 pyttyjen kaasareiden tulvivan. Putsasin kaasareita pari kertaa ja jotain hienohkoa töhnää siellä olikin. Molempien putsausten jälkeen käynti oli suoraan kolmella, ykkösen pakokäyrä jäi kylmäksi. Katsoin tulppia ja ykkönen näytti märältä. Tulpilla on ajettu 2000km. Hain ykköseen uuden tulpan ja lähti käymään neljällä, paitsi toisesta startista kolmella ja bensa haisee. Ykkönen jää kylmäksi. Maahan asti bensa ei nyt valu, mutta tyhjäkäynnillä bensa haisi selvästi. Vähän kaasuttelemalla neljäs lähti mukaan, mutta tyhjäkäynnillä ykkönen jää pois pelistä. Apua?!

    -Klaukkalan Matkamotoristit-

    Kawasaki ZRX1100
  2. #2
    Lainaa Pistoolisankari kirjoitti Katso viesti
    Keskiviikkona kävin ajelemassa semmosen sadan kilometrin reissun ja reissun lopulla bensahana piti kääntää varatankin puolelle. Tankkasin 17.5L bensaa sinne ja ajelin kotiin ja mielestäni tyhjäkäynti oli jotenkin heikkoa. Seuraavana aamuna lähdin ajelemaan pyörällä, käynnistäessä kävi kolmella, mutta neljäs heräsi mukaan hetkessä. Meno tuntui jotenkin takkuiselta ja perille päästyäni haistoin bensan ja huomasin 1-2 pyttyjen kaasareiden tulvivan. Putsasin kaasareita pari kertaa ja jotain hienohkoa töhnää siellä olikin. Molempien putsausten jälkeen käynti oli suoraan kolmella, ykkösen pakokäyrä jäi kylmäksi. Katsoin tulppia ja ykkönen näytti märältä. Tulpilla on ajettu 2000km. Hain ykköseen uuden tulpan ja lähti käymään neljällä, paitsi toisesta startista kolmella ja bensa haisee. Ykkönen jää kylmäksi. Maahan asti bensa ei nyt valu, mutta tyhjäkäynnillä bensa haisi selvästi. Vähän kaasuttelemalla neljäs lähti mukaan, mutta tyhjäkäynnillä ykkönen jää pois pelistä. Apua?!

    Uskoisin olevan vika ykkös kaasarissa.
    Kaverin kawasakissa (zx-9r) oli samat oireet ja yks tulppa oli hemmetin märkä. Bensa haisi ja kävi kolmella paitsi kaasu antaessa heräsi mukaan.
    Viaksi paljastui neulaventtiilin istukan o-rengas, oli hapertunut iän myötä.
    Samalla uusin kaikkiin tuon saman tiivisteen.
    Vika voi olla myös jossain muualla kaasarissa, mutta tuo kyseinen o-rengas oli kaverin kaasarista mennyt.
    Eli kaasarit pöydälle ja kattomaan kaikki hemmetin o-renkaat.
    Jee Jee
  3. #3
    Mulla oli vastaavaa ongelmaa.
    Vaihdoin ryypyn "männät" johan tokeni.
    Muita käyntiongelmia mulla on aiheuttanut alipainevuodot. Mulla oli ennen kaasareilta lähteneet letkut tulpattu päästä, mutta letkut oli hapertuneet ja rupesi vuotamaan. Otin letkut pois ja pistin kumi tulpat tilalle.
    Joten tarkista ettei ryyppy jää päälle ja että kaikki alipainetulpat on paikoillaan (ja että hana ja sinne menevä alipaineletku on kunnossa. Lähteekö letku 1.kaasarista??).
    EXät.
    Kawasaki gpz 500
    Kawasaki ZZR 600
    Kawasaki ZZR 1100
    Yamaha R1
    KTM Duke 690
    Honda CB 1100
    Kawasaki ZZR1400
    Nykyiset.
    Kawasaki ZRX 1100....myynnissä...
    Honda cb 750 "NightCafé" ...myynnissä...
  4. #4
    Kiitos neuvoista.

    Yritin räjäytyskuvista katsella näkyykö tuota o-rengasta, mutta näissä kaasuttimissa sitä ilmeisesti ei ole. Täytyy katsoa noi letkut tarkkaan nyt, kun seuraavan kerran pääsee sotkemaan käsiä sen kanssa. Tai sitten siellä joku tyhjäkäyntisuutin on tukossa?

    Työt haittaa vapaa-aikaa ja mopedi hajosi juuri loman lopulla
    -Klaukkalan Matkamotoristit-

    Kawasaki ZRX1100
  5. #5
    Katso tarkasti myös kaikki suuttimet vaikka valoa vasten että ovat auki. Brake cleania ja paineilmaa käyttäen putsaus
    Antti
    ex-BMW100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  6. #6
    Jos tyhjäkäyntisuutin olisi tukossa (täysin), niin kone ei ajaessa toimisi kuin kolmella pytyllä. Normaalissa katukäytössä pyörä toimii 95 %:sti tyhjäkäyntisuuttimen toiminta-alueella.

    Jos kerran bensa haisee ja tulppa ei tahdo yhdessä ja tietyssä sylinterissä kestää, niin aiemmissa vastauksissa kerrotut vinkit lienevät oikeassa.
  7. #7
    Voiko huonolaatuinen bensa aiheuttaa mitään näistä ongelmista? Tallikaveri oli tänään kokeillut sitä ja meinasi että pakokaasu haisi kumman kitkerälle eikä se bensakan ihan puhtaalle bensalle haissut. Sitä bensaa on nyt valutettuna vähän tyhjään jallupulloon, huomenna pääsen vihdoin itse turaamaan sinne ja näen onko pullossa jotain jakautunutta? Ongelmat alkoivat tankkauksen jälkeen.
    -Klaukkalan Matkamotoristit-

    Kawasaki ZRX1100
  8. #8
    Bensassa se vika oli. Tankki tyhjäksi ja uutta tilalle ja kaikki toimii kun ajatus
    -Klaukkalan Matkamotoristit-

    Kawasaki ZRX1100
  9. #9
    Sitten vaan reklamaatiota huoltoasemalle, tuskin olet ainoa joka on huomannut ongelman. Liekö sitten epähuomiossa lorahtanut tankkiautosta dieseliä bensan sekaan, noita vahinkojahan on ainakin toisinaan tapahtunut.
  10. #10
    hyvä että asia selvisi. mutta miksi se oli aina sama pytty jossa oireet näkyi?
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  11. #11
    Joo olinkin jo yhteydessä st1 asiakaspalveluun. Puhelimessa toki kiistivät ongelman johtuvan bensasta, mutta pyysivät kuitenkin olemaan sähköpostilla yhteydessä. Jätin talliin myös pulloon bensaa ja loput sorttiasemalle
    -Klaukkalan Matkamotoristit-

    Kawasaki ZRX1100
  12. #12
    Lainaa Pistoolisankari kirjoitti Katso viesti
    Keskiviikkona kävin ajelemassa semmosen sadan kilometrin reissun ja reissun lopulla bensahana piti kääntää varatankin puolelle. Tankkasin 17.5L bensaa sinne ja ajelin kotiin ja mielestäni tyhjäkäynti oli jotenkin heikkoa. Seuraavana aamuna lähdin ajelemaan pyörällä, käynnistäessä kävi kolmella, mutta neljäs heräsi mukaan hetkessä. Meno tuntui jotenkin takkuiselta ja perille päästyäni haistoin bensan ja huomasin 1-2 pyttyjen kaasareiden tulvivan. Putsasin kaasareita pari kertaa ja jotain hienohkoa töhnää siellä olikin. Molempien putsausten jälkeen käynti oli suoraan kolmella, ykkösen pakokäyrä jäi kylmäksi. Katsoin tulppia ja ykkönen näytti märältä. Tulpilla on ajettu 2000km. Hain ykköseen uuden tulpan ja lähti käymään neljällä, paitsi toisesta startista kolmella ja bensa haisee. Ykkönen jää kylmäksi. Maahan asti bensa ei nyt valu, mutta tyhjäkäynnillä bensa haisi selvästi. Vähän kaasuttelemalla neljäs lähti mukaan, mutta tyhjäkäynnillä ykkönen jää pois pelistä. Apua?!

    Tankin korkin vedenpoisto tukossa, vettä pohjalla, varahana imee alempaa, vettä bensan seassa...
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  13. #13
    ^Pulloon laskettu bensa ei ainakaan ollut jakautunut. Haju oli vaan kovin kumma, semmoinen makeahko.

    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    hyvä että asia selvisi. mutta miksi se oli aina sama pytty jossa oireet näkyi?
    Arvelisin, että ykköstulppan tulee heikompi kipinä, eikä siksi jaksanut polttaa tätä bensaa(?) Ykkösen tulpanjohto on aika kovettunut. Tietääpä mitä ensi talvena tehdä
    -Klaukkalan Matkamotoristit-

    Kawasaki ZRX1100
  14. #14
    Huonolaatuinen bensa, joka saa pari kaasaria tulvimaan ja oireilee ainoastaan tyhjäkäynnillä.

    Veikkaan että tarina ei pääty onnistuneeseen tankkaukseen....olemme kuulolla.
  15.  
  16. #15
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Huonolaatuinen bensa, joka saa pari kaasaria tulvimaan ja oireilee ainoastaan tyhjäkäynnillä.

    Veikkaan että tarina ei pääty onnistuneeseen tankkaukseen....olemme kuulolla.
    Tänään kävin neljännen kerran tankilla tämän jälkeen ja mittariin pyörähti reilu 1000km. Ei ole ollut mitään häikkää
    -Klaukkalan Matkamotoristit-

    Kawasaki ZRX1100