Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 136:sta
  1. #61
    Lainaa GKO kirjoitti Katso viesti
    Myös täällä ollaan 10v tytön kanssa kilpaa vahdattu youtube-kanavaa: kuka ehtii ensimmäisenä nähdä uusimman jakson. Tosi hienoa settiä, kiitokset.
    Mahtavaa!! Mun 10v tyttö pitää iskän videoita lähinnä nolona.
    Kiitos paljon ja lämpimät terveiset!!
  2. #62
    Lainaa ADVJuha kirjoitti Katso viesti
    Autoliiton jäsenyys olisi hyvittänyt suoraan hinauksen ADAC:lla. Nyt sen sai itse maksaa ja karhuta takaisin vakuutusyhtiöltä. Toki jos evakuointifirma olisi ollut joku toinen pumppu, kö Autoliiton yhtt.kumppani, ei jäsenyydestä ole apua.

    Ifin ulkomaanpalveluosasto lupaili kustantaa evakuointikulut, missatun Turunlautan lippukulut ja moottoripyörän noutamisesta aiheutuvat matkustuskulut.
    Toistaiseksi on maksut vingutettu kortilla kovassa uskossa että Vakuutusyhtiö tulee sovitusti vastaan, kunhan saan kuitit postitettua eteenpäin.

    Matkoilla on sattunut yhtä ja toista. Olen kyllä oppinut luottamaan hyvään vakuutuspakettiin. Moporeissuilla täyskasko liikennevakuutus, green card, kattava matkavakuutus on jees jees!

    Khyl mä varmaan jatkossa katson sen Autoliitto-kortinkin (jos ei liian kallis ole). Onhan se prkl niin äijää kuulua Autoliittoon!
    ei pahan hintanen se autoliitto meil on muksuilla joku perhejäsenkortti samoilla eduilla
    eikä ole ajoneuvolla väliä jäsenyys on henkoht vaikka olis vieras ajoneuvo
  3. #63
    Täytyy yhtyä kuoroon ja oikein erikseen ja tuelta ihmetellä kuinka pystyt jo matkan aikana tuottamaan ja editoimaan noin korkeatasoista materiaalia. Väkisinkin epäilyttää että touhuat ammatiksi näitä... Pitkiä ajopäiviä ja sittenkin vielä riittää aikaa ja intoa väsätä matskua kasaan, menee varmaan pikkutunneille... Itse olin kyllä niin finaalissa omalla pikku reissullani iltaisin ettei mitään jakoa.

    Suomalaisiakin motovideoita näyttää olevan jo mukavasti tuubissa, mutta aika moni kompastuu tuohon perussyntiin, joka on mielestäni se, että näytetään pitkiä ja tylsiä ajopätkiä, jotkut jopa dumppaa koko materiaalin ilman isompia editointeja. Mukavampi seurata jos joku kuljettaa tarinaa eteenpäin ja puhelee pehmoisia välillä.
  4. #64
    Samaa mieltä edellisten kanssa. Timanttista tarinaa laadulla tehtynä. Pitäisi löytää aikaa katsoa myös noita aiempia tuotoksia. Omilta reissuilta on paljon kuvaa niin Alpeilta kuin Norjastakin. Kun en saanut niitä muutaman vuoteen editoitua niin myin kamerankin pois. Ei vaan kyvyt riittänyt sellaiseen koostamiseen kuin olisin halunnut.
    .
  5. #65
    Aevan upeita videoita ja maisemia
    Alusta asti kyllä pisti korvaan tuo Bemun venttiiliin raplatus, ei kuulostanut hyvältä.
    Mut toivotaan, että tulee kuntoon ja valmistaja kantaa kunniakkaasti vastuunsa
    Kymco Visa R 50
    Yamaha Majesty 400
  6. #66
    Lainaa Getz kirjoitti Katso viesti
    Aevan upeita videoita ja maisemia
    Alusta asti kyllä pisti korvaan tuo Bemun venttiiliin raplatus, ei kuulostanut hyvältä.
    Mut toivotaan, että tulee kuntoon ja valmistaja kantaa kunniakkaasti vastuunsa

    Bokseri on aina ollut tuossa Gessussa nakuttavaa sorttia. Toisinaan huolloissa venttiilien säädön jälkeen raplatus on jäänyt vähemmälle. Toisinaan ei.
    Reissussa huomasin että nakutus oli jokseenkin voimistunut pitkän Malente-Oberaudorf-päivän jälkeen, mutta en ajatellut sen olevan vielä tavallisesta poikkeavaa. Kaprunissa renkaiden vaihdon yhteydessä mekaanikko vei Gessun koeajolle eikä hänkään tuntunut kiinnittävän asiaan huomiota.
    Videoiden raakamateriaalia läpi tapaillessa, olen myös kiinnittänyt huomiota että naputus välittyy kameran audioon eriselvästi...
    Noh, tiedä häntä

    Eniweis... Vastuuttoman valmistajan huoltokätyri lähetti tänään laskun ja sanoi että tule hakemaan omasi pois!
    -"Moottoripyöräsi on nyt loistokunnossa Herr Mustonen!"

    Nyt aletaan Ifin kanssa sumplimaan kotiutusta, ja kun saan askelmerkit selville laitan toimintasuunnitelman videolle
  7. #67
    Lainaa Paikkeri kirjoitti Katso viesti
    Väkisinkin epäilyttää että touhuat ammatiksi näitä...
    Mulla on kyllä maaliman mukavin ammatti, mutta tämä se ei ole!
  8. #68
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    ...Kun en saanut niitä muutaman vuoteen editoitua niin myin kamerankin pois. Ei vaan kyvyt riittänyt sellaiseen koostamiseen kuin olisin halunnut.
    Prkl! Nyt ostat sen kameran takasin ja tulet käymään Lahessa ni käydään tuo tuotantohomma läpi. Nykyvehkeillä se on iisii.

    Ensimmäinen sääntö, on että se pitää tehdä HETI! Minullakin on useampi kovalevy jalostamatonta raakamateriaalia just sen takia kun sitä ei ole tehty HETI!

    Toinen sääntö on, että "editointi" aloitetaan kuvatessa = Maks. 10 sek. klippejä kerrallaan, vaikka ois kuinka hienot maisemat. (Usein kymmenessä sekunnissakin on kahdeksan sekunttia liikaa.)
    Jos on hyvä silmä ja ajoitus kohdillaan 2-3 sek. klipit on parhaita. Ei kestä editointi sitten koneella tai mobiililaitteella teltassa tai hotellissa kö vessakäynnin verran.

    Semmosta
  9. #69
    Lainaa ADVJuha kirjoitti Katso viesti
    Prkl! Nyt ostat sen kameran takasin ja tulet käymään Lahessa ni käydään tuo tuotantohomma läpi. Nykyvehkeillä se on iisii.

    Ensimmäinen sääntö, on että se pitää tehdä HETI! Minullakin on useampi kovalevy jalostamatonta raakamateriaalia just sen takia kun sitä ei ole tehty HETI!

    Toinen sääntö on, että "editointi" aloitetaan kuvatessa = Maks. 10 sek. klippejä kerrallaan, vaikka ois kuinka hienot maisemat. (Usein kymmenessä sekunnissakin on kahdeksan sekunttia liikaa.)
    Jos on hyvä silmä ja ajoitus kohdillaan 2-3 sek. klipit on parhaita. Ei kestä editointi sitten koneella tai mobiililaitteella teltassa tai hotellissa kö vessakäynnin verran.

    Semmosta
    Ehdottomasti tämän vuoden parasta settiä tällä foorumilla. Kultainen Venla luovutetaan parhaasta ohjauksesta, pääosasta, sivuosasta ja leikkauksesta

    Olen täysin samaa mieltä näistä vinkeistä, mitä enemmän reissusta on aikaa, sitä varmemmin videot jää muistikortille ja tosiaan lyhyet useat otot ovat parhaita.
    Yamaha T700
  10. #70
    Miten olet ottanut noita ajonaikaisia videoita kun kuvakulma vaihtelee? Onko joku teline, jonka paikkaa voi vaihdella vai ihan käsivaralta? Ja vielä että millaisella kameralla (lähinnä mietin tuota kameran polttoväliä. Jos on käsivaralta niin ei paljon heilu).
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  11. #71
    Lainaa ADVJuha kirjoitti Katso viesti
    Prkl! Nyt ostat sen kameran takasin ja tulet käymään Lahessa ni käydään tuo tuotantohomma läpi. Nykyvehkeillä se on iisii.

    Ensimmäinen sääntö, on että se pitää tehdä HETI! Minullakin on useampi kovalevy jalostamatonta raakamateriaalia just sen takia kun sitä ei ole tehty HETI!

    Toinen sääntö on, että "editointi" aloitetaan kuvatessa = Maks. 10 sek. klippejä kerrallaan, vaikka ois kuinka hienot maisemat. (Usein kymmenessä sekunnissakin on kahdeksan sekunttia liikaa.)
    Jos on hyvä silmä ja ajoitus kohdillaan 2-3 sek. klipit on parhaita. Ei kestä editointi sitten koneella tai mobiililaitteella teltassa tai hotellissa kö vessakäynnin verran.

    Semmosta
    Eli sulla on jonkinlainen visio videosta jo ajellessa (="käsis"). Lyhyt pätkä kerrallaan on oivallinen neuvo!

    Itekkin olen huomannut että tourinkissa ei kannata pitkiä pätkiä kuvata siinä toivossa että jotain "must"-kohtia tarttuis kortille. Liian pitkiä on omat pätkät olleet, materiaalia tulee vaan niin tolkuttomasti. Sitä paitsi katsojahan ei tiedä mitä on jäänyt kuvaamatta (itekään ei kohta muista). Eikä tule ongelmia kameran sähkön riittämisen kanssa. Monipuolisuus on valttia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #72
    Hienot reissujutut - tuli kans kateltua 2017 putkeen. Toivottavasti vakuutusjutut menee kohdalleen.
  13. #73
    Lainaa ADVJuha kirjoitti Katso viesti
    Prkl! Nyt ostat sen kameran takasin ja tulet käymään Lahessa ni käydään tuo tuotantohomma läpi. Nykyvehkeillä se on iisii.

    Toinen sääntö on, että "editointi" aloitetaan kuvatessa = Maks. 10 sek. klippejä kerrallaan, vaikka ois kuinka hienot maisemat.
    Semmosta
    Tuo on taivahan tosi. Saako udella mitä softaa käytät editointiin?
    En ole saanut aikaiseksi hommata muuta kun tuolla iMoviella saa tehtyä pakolliset, mutta joskus kaipaisi kyllä enemmänkin...
    BMW K1200rs
  14. #74
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Miten olet ottanut noita ajonaikaisia videoita kun kuvakulma vaihtelee? Onko joku teline, jonka paikkaa voi vaihdella vai ihan käsivaralta? Ja vielä että millaisella kameralla (lähinnä mietin tuota kameran polttoväliä. Jos on käsivaralta niin ei paljon heilu).
    Käsipelillä olen kuvaillut. Mutkapätkillä on kamera kypärässä kiinni. Digitaalinen kuvanvakaaja kamerassa auttaa jokseenkin tärinöihin.
  15. #75
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Eli sulla on jonkinlainen visio videosta jo ajellessa (="käsis").
    Pitkillä etapeilla kyllä ehtii kelata videon konseptia, mutta olen kyllä liian putkiaivo liialliseen suunnitteluun. Ammutaan mitä eteen sattuu, puhutaan mitä puhutaan, sitten editointi pöydälle.
  16. #76
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti
    Tuo on taivahan tosi. Saako udella mitä softaa käytät editointiin?
    En ole saanut aikaiseksi hommata muuta kun tuolla iMoviella saa tehtyä pakolliset, mutta joskus kaipaisi kyllä enemmänkin...
    iMovie on loistava. Aikaisempina vuosina olen editoinut iMovien mobiilisovelluksella. Jopa se on mielestäni riittävä. Alkuvuodesta olen opetellut Final Cut Pro:ta. Final Cutilla editoin Nämä viimeisimmät. Vaatii läppärin toki matkaan. Musiikit teen Garageband-kännykkäsovelluksella.
  17. #77
    Vielä tuotannosta ja kalustosta yleensä,
    Aidosti uskon että tuotantoon tänäpäivänä riittää parhaimmillaan nykyaikainen älypuhelin hyvällä kameralla ja isolla muistilla. Kaikki muu on ylimääräistä hifitystä
    Tämän lyhyen videon tuotin kokonaan kännykällä. Kuva, Audio, musiikki ja julkaisu nettiin onnistuu kaikki kivasti yhdellä laitteella. https://youtu.be/NKv0Bo5E-nc

  18. #78
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    What? Siis duunaatko sä musiikitkin ite??? Ja koko roska tarvittaessa mobiilivehkeellä?

    Ei perkele. Taidan lopettaa omat kuvaamiset kokonaan, säälittävää räpellystä
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  19. #79
    Lainaa ADVJuha kirjoitti Katso viesti
    Vielä tuotannosta ja kalustosta yleensä,
    Aidosti uskon että tuotantoon tänäpäivänä riittää parhaimmillaan nykyaikainen älypuhelin hyvällä kameralla ja isolla muistilla. Kaikki muu on ylimääräistä hifitystä
    Tämän lyhyen videon tuotin kokonaan kännykällä. Kuva, Audio, musiikki ja julkaisu nettiin onnistuu kaikki kivasti yhdellä laitteella. https://youtu.be/NKv0Bo5E-nc

    Kyllä. Eipä ole iPuhelimen lisäksi juuri muuta tarvinnut mukana raahata enää vuosiin. Enää jos siihen saisi siirrettyä matskut goprolta, niin voisi jättää läppärinkin kotiin (tai kaitpa sekin jotenkin onnistuu).
    Garage Bandin mobiiliversiokin on kyllä aika uskomaton. Mutta hatunnosto tuolle että olet jaksanut musat vääntää itse. Ja sangen tyylikkäästi. Pointtina myös se, että toisinaan YouTube on bannannut videoita musiikin tekijänoikeuksiin vedoten. Hieno meininki
    BMW K1200rs
  20. #80
    Lainaa riisor kirjoitti Katso viesti
    What? Siis duunaatko sä musiikitkin ite???
    Kuulostaa hienolta kun sen noin sanoo
    Näitä musiikin miksaus-ja looppi-sovelluksia on vissiin muitakin kun Garageband. Ei sitä kai voi ihan musiikin tekemiseksi sanoa, mutta näillä pystyy miksaamaan eri sampleista ja loopeista omia biisikokonaisuuksia. Sitten ei tule itkua tekijänoikeuksista kun julkaisee videoita.
  21. #81
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti
    Kyllä. Eipä ole iPuhelimen lisäksi juuri muuta tarvinnut mukana raahata enää vuosiin. Enää jos siihen saisi siirrettyä matskut goprolta, niin voisi jättää läppärinkin kotiin (tai kaitpa sekin jotenkin onnistuu).
    Garage Bandin mobiiliversiokin on kyllä aika uskomaton. Mutta hatunnosto tuolle että olet jaksanut musat vääntää itse. Ja sangen tyylikkäästi. Pointtina myös se, että toisinaan YouTube on bannannut videoita musiikin tekijänoikeuksiin vedoten. Hieno meininki

    Jep
    Kortinlukijoita löytyy kyllä ainakin Omena-puhelimiin.

    Mun 2013 Kesäretken videoilta poistettiin YouTuben toimesta osin audiot kokonaan, vaikka käytin ns. "royalty free"-raitoja joista olin maksanut erikseen.
    Sittemmin olen siirtynyt täysin kännykän Garage Bandiin.
  22. #82
    eilen yövuorossa kattelin läpi videot, toivottavasti mopo tuli hyvään kuntoon.

    mukavia maisemia, letkeaa kerrontaa ja tarina etenee. näinhän se pittääki olla.

    jotenki alko tehä mieli reissuun. se on sit eri asia tulleeko siitä taas reissukertomusta...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23. #83
    Lainaa ADVJuha kirjoitti Katso viesti

    Ensimmäinen sääntö, on että se pitää tehdä HETI! Minullakin on useampi kovalevy jalostamatonta raakamateriaalia just sen takia kun sitä ei ole tehty HETI!

    Toinen sääntö on, että "editointi" aloitetaan kuvatessa = Maks. 10 sek. klippejä kerrallaan, vaikka ois kuinka hienot maisemat. (Usein kymmenessä sekunnissakin on kahdeksan sekunttia liikaa.)
    Tämä. Itsekin ajattelin että onhan tuossa pitkä talvi aikaa tehdä videota, mutta eihän niitä kaikkea nyansseja muista enää kuukausien kuluttua ja muistot matkasta haalistuu. Sitä työläämpää se materiaalin perkaaminen on mitä kauemmin ne on jäähtyneet levynkulmalla...

    Ja tämä toinen sääntö. Tosiaankin, 5 minuutin pätkästä saattaa tulla käytettyä jokunen sekunti. Ei kukaan jaksa katsoa minuuttitolkulla motarilla ajamista vaikka olisi kuinka eksoottiset ja hienot maisemat. Tai en minä ainakaan.
  24. #84
    Nyt menee pahasti OT matskuksi, sorry! Oli pakko kommentoida kanoottikalastusta. Hieno sooloinkkari, eikö ole liian kiikkerä kalahommaan? Itse en soololla kalasta kuin poikkeustapauksissa, tandemilla sitten sitä enemmän. Inarin harrit on pyydetty ja ensi viikolla Saimaalle ahvenen pyyntiin.
  25. #85
    Huikean hieno seikkailu tällaiselle rajoittuneelle joka saa/voi/ehtii ajamaan pari tonttua kesässä. Mahtavuutta. Oli pakko katsoa kaikki pätkät kerralla
    Good to the bone
    ...
  26. #86
    Lainaa Miksa1 kirjoitti Katso viesti
    Nyt menee pahasti OT matskuksi, sorry! Oli pakko kommentoida kanoottikalastusta. Hieno sooloinkkari, eikö ole liian kiikkerä kalahommaan? Itse en soololla kalasta kuin poikkeustapauksissa, tandemilla sitten sitä enemmän. Inarin harrit on pyydetty ja ensi viikolla Saimaalle ahvenen pyyntiin.
    Mahtavuutta! Toivottavasti löytyvät Ahvenet. Inarin harreista en ole nähnyt kuin kuvia.

    En ole vielä saanut niin isoa kalaa kiinni että olisi nurin vetänyt. Tuo on tommonen pack boat-kanootti. Suunniteltu "isomille" pojille/tytöille, retki käyttöön ja "kykenevä" kalastukseen. Melko vakaa on, vaikka kevyt (11kg).

    Mulla ei ole juurikaan kokemusta kanooteista yleensä tai kajakeista. Tämä on mulle uus juttu.
  27. #87
    Huomenna aamusta paluu Saksaan. Jos kaikki menee kivasti, mulla on mopo alla iltapäivästä.
    En ole tarkkaa paluureittiä jaksanut suunnitella enkä lauttoja varailla vaikka aikataulu on melko joustamaton. Kotiin tähdätään maanantaiksi.

    Katsotaan miten käy.
  28. #88
    Lainaa ADVJuha kirjoitti Katso viesti
    Huomenna aamusta paluu Saksaan. Jos kaikki menee kivasti, mulla on mopo alla iltapäivästä.
    En ole tarkkaa paluureittiä jaksanut suunnitella enkä lauttoja varailla vaikka aikataulu on melko joustamaton. Kotiin tähdätään maanantaiksi.

    Katsotaan miten käy.
    kai loppureissusta videot jatkuu
  29. #89
    Kyllä kamerat pakataan mukaan. Voin melkein luvata ettei maisemilla mässäillä tässä loppumatkasta. Mutta eiköhän jotain jonninjoutavuuksia vilmille tule.
  30.  
  31. #90
    Ei jääny tuo huoltopaikka mieleen mutta jos se on vähänkin keskemmällä niin Harz-vuoristo vois osua matkan varrelle. Eipä se maisemallisesti ole alppien veroinen mutta mukavaa ajopätkää löytyy, ainakin jos vertaa motarin jonoihin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen