Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Mulla on haussa ensimmäinen pyörä ja nettimoto kovassa käytössä ;)

    Ostajan kannalta huomioita
    - laitettu ruksi, että ABS mutta ei olekkaan tai päinvastoin
    - mallivuodeksi merkitty käyttöönottovuosi ja sitten itse saa huomata kuvista, että ei muutes olekkaan ilmoitetun mallivuoden malli vaan aikaisempi
    - yksi suttuinen kuva, kiinnostus lopahtaa siihen
    - tekstissä sanotaan, että paljon lisävarusteita mutta ei sitä mitä on laitettu ja kuvista ei pysty arvaamaan mitä nämä mahdolliset runsaat lisävarusteet ovat
    - myyvät kuvat vain toiselta puolelta pyörää, mitäs siellä toisella puolella pyörää on vikana?
    - tekstissä kerrotaan, että kilpiteline vaihdettu kevyempään mutta siitä ei ole kuvaa
    - 3-5 vuotta vanha ja ajettu tyyliin 4tkm, ei sanaakaan onko edes ensi huoltoa tehty
    - teksti "hyvässä kunnossa" ja kuvissa mustassa paskassa oleva ketju ja takaratas eli hitot normi kunnossapidosta, se liikkuu vielä?
    - tunnearvo hinnoittelu, vähäisellä käytöllä ollut 4-6 vuotta vanha pyörä ja 1500€ enemmän hintaa kuin muissa vastaavissa
    - omilla virityksillä olevat pakoputket ja kiinnitykset + anturi nappastu pois -> mitäs mä uutena omistajana sanon poliisi sedälle?
    - renkaat vaihdettu 2015, paljos niillä on ajettu sen jälkeen? foto ois kiva..

    Itsellä ei ole mahdollisuutta roplata pyörää saati kiinnostusta, niin kaiken maailman viritykset laittaa ilmoituksen samantien hylkyyn.

    Toinen mikä valitettavasti hankaloittaa asiaa on jos pyörä on jossain 700+ km päässä jossain pienessä paikassa, kuinka sinne järjestää kulkeminen julkisilla
    Huomasin samat asiat kun itse viime kesänä ostin ekan pyörän.

    Itse asun pienellä paikkakunnalla keskellä metsää ja jos olisin pyörää myymässä, voisin ilomielin joko ajaa sen näytille/koeajettavaksi ison kaupungin asemalle tai hakea kotilolla asemalta. Sitä mahdollisuutta kannattaa kysyä.
  2. #32
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Mulla on haussa ensimmäinen pyörä ja nettimoto kovassa käytössä ;)

    Ostajan kannalta huomioita
    ---- leikattu tekstiä ----
    - teksti "hyvässä kunnossa" ja kuvissa mustassa paskassa oleva ketju ja takaratas eli hitot normi kunnossapidosta, se liikkuu vielä
    Muista havainnoistasi olen erittäin samaa mieltä, mutta edellämainittu yksityiskohta ei ole ollenkaan noin yksinkertainen. Vaikka itse pidän pyörästä hyvin huolta, niin minulle on opetettu, että ikinä koskaan milloinkaan ketjua ei pestä tai muutenkaan puhdisteta (jos nyt ei missään savikossa käy pyörää upottamassa).

    Ketju rasvataan kyllä huolella muutaman sadan kilometrin välein, ja sitä tuoretta rasvaa uitetaan niille pinnoille missä sillä on merkitystä. Mahdolliset pesuyritykset voivat liuottimen avulla päästää likaa myös jo hieman huonoksi menneiden o-renkaiden sisään kestvoidellulle puolelle, jolloin ketjun tuho on nopea. Omaan silmään puhdas vähän kuiva ketju on isompi hälytysmerkki kuin likainen hyvin rasvattu. Siispä ainakin mun pyörässä ketju ja ratas ovat puhtaat vain tehtaalta tullessaan...
  3. #33
    Myin omani keväällä päivässä. Hinnan laitoin halvimmaksi. Se oli silti 600 € enemmän kuin yksikään liike lupasi siitä vaihdossa. Lisäksi uutta ostaessa käteisestä on enemmän iloa kuin vaihtopyörästä. Jos muut pyörät olleet syksystä asti myynnissä, niin miksi laittaa hinta sen yli?

    Uutta aloin sen jälkeen etsimään Nettimotosta, mutta loppupeleissä kevään huonot kelit siirsi hankinnan ensi kevääksi. Ei tuntunut enää mielekkäältä ostaa uutta pyörää kesäkuun lopussa, kun muina ajokausina kilsat tulleet pitkälti heinäkuun alkuun mennessä.

    Pyöriä olen seurannut silti koko ajan ja hyvien kelien jälkeen pyörät häviävät nopeasti. Kesäkuun alkuun asti pyörät eivät näyttäneet liikkuvan juuri lainkaan.

    Hinnoittelu on lisäksi monella ihan perseellään. Oikein hinnoitellut pyörät on järjestäen myyty päivässä. Liikkeissä saa käteisellä pyörästä riippuen 500-1000 € hinnasta pois. Lisäksi liikkeen virhevastuu painaa paljon. Eli yksityisellä pitäisi hinnan mielestäni olla 1000-2000 € halvempi. Silti näkee niitä jotka pyytää liikkeitä enemmän. Pahimmillaan pyydetään enemmän millä uusi vastaava ylivuotinen lähtisi liikkeestä. Ei se ole tyhmä joka pyytää, mutta ei sitten kannata ihmetellä, jos sitä ei osteta.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  4. #34
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Muista havainnoistasi olen erittäin samaa mieltä, mutta edellämainittu yksityiskohta ei ole ollenkaan noin yksinkertainen. Vaikka itse pidän pyörästä hyvin huolta, niin minulle on opetettu, että ikinä koskaan milloinkaan ketjua ei pestä tai muutenkaan puhdisteta (jos nyt ei missään savikossa käy pyörää upottamassa).

    Ketju rasvataan kyllä huolella muutaman sadan kilometrin välein, ja sitä tuoretta rasvaa uitetaan niille pinnoille missä sillä on merkitystä. Mahdolliset pesuyritykset voivat liuottimen avulla päästää likaa myös jo hieman huonoksi menneiden o-renkaiden sisään kestvoidellulle puolelle, jolloin ketjun tuho on nopea. Omaan silmään puhdas vähän kuiva ketju on isompi hälytysmerkki kuin likainen hyvin rasvattu. Siispä ainakin mun pyörässä ketju ja ratas ovat puhtaat vain tehtaalta tullessaan...
    Juuri luin yhden kotarin (-17) manuaalia ja siinä on kaksi sivua ketjujen pesemisestä. Suositellaan säännöllisesti. Toki omastakin mielestä kuiva on huonompi, mutta pyörää ostaessa ei mieti miten joku asia voisi olla vielä huonommin.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  5. #35
    Onhan noita ketjujen pesuun tarkoitettuja aineita, jotka soveltuvat niin o- kuin x-renkaillekin. Kyllä puhtaalla rasvalla on kuitenkin paremmat voiteluominaisuudet kun rasvatulla hiekalla.

    Ja itse aiheeseen. Kaveri korjaa/rakentaa/myy mopojaan vähän väliä. Tänä kesänä kauppa on kuulemma käynyt paljon liukkaammin kun parina aiempana. Jos myynti-ilmoitus ja kuvat eivät ole juuri sellaisia kuin itse olisit tehnyt/ottanut, niin luuri käteen ja kyselemään. Huonojenkin ilmotusten takaa voi löytyä hyviä mopoja ja päinvastoin.
  6. #36
    Kauppa kävi keväällä ihmeen hyvin, kun pidin tallin siivouspäiviä. Kaksi prätkää ja yksi mopo jatkoivat matkaa ilman mitään ihmeempiä ponnisteluja.

    Edellä on tullut hyviä vinkkejä, joilla myynti onnistuu. Laitan kuitenkin vielä oheen omat "teesini".

    Tunnearvoa ei voi rahastaa.
    Vanhalla prätkällä ei ole tänä päivänä juurikaan arvoa.
    Netistä kun katsoo mikä on halvin vastaava ja laittaa sen alle pyyntihinnan, niin jo alkaa kauppa käymään.
    Hyvät kuvat ja rehellinen kuvaus pyörän kunnosta edistävät kauppaa.
    Lisävarusteilla ei kannata rahastaa; antaa vaikka kaupantekijäisinä ostajalle.

    Näillä toimenpiteillä mm lähti pihasta vanha pappacepari, jonka nokkaketju rapisi jo kuuluvasti. Ostaja ei edes tinkinyt, vaan lähti tyytyväisenä jatkamaan matkaa.

    Kevään kaupanteoissa ei tarjottu mitään vaihdossa eikä pyyntihinnasta tarvinnut tinkiä. Mopon osalta totesin, että jos ei hinta miellytä, niin vien kyseisen täysin toimivan ja liikenteessä olevan vanhuksen romikseen. Niin vain siitäkin kaupat syntyivät välittömästi pyyntihintaan.

    Toki kevään myynneissä ei sentään päästy myyntinopeudessa uuteen ennätykseen, joka on edelleen muutama vuosi sitten myydyllä autolla. Nettiautossa oli ilmoitus 8 min ja kaupat oli tehty.

    Eli epärealistisilla pyyntihinnoilla ei kauppoja tehdä.
  7. #37
    Ehkä hieman tahmeeta oli tänä keväänä. Varsinkin kun ei pyörä ollut muutaman tonnin ritsa. Hintapyynnöt näyttivät hieman korkeammilta kuin viimevuonna pyysivät... Mutta tiedä sitten mihin hintaan kauppoja tehtiin... Itse sain sen mitä halusin... Toisaalta myös uudesta sai erinomaisen alen kun maksoi käteisellä ilman vaihtopyörää
    Ei kiinnosta pätkääkään
  8. #38
    Nettimotossahan on tuo ajoneuvohintatilasto. Hieman kankea kun tarkan mallin hakeminen on hieman vaikeaa ja vuosimallit ovat yksitellen.
    ...
  9. #39
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Nettimotossahan on tuo ajoneuvohintatilasto. Hieman kankea kun tarkan mallin hakeminen on hieman vaikeaa ja vuosimallit ovat yksitellen.
    Kuka uskoo noihin tilastoihin oikeasti? En ainakaan minä. Kaikki myytävät pyörät on oikeasti yksilöllisiä...
    Ei kiinnosta pätkääkään
  10. #40
    Kyllä ne kaupaksi menee, kunhan ilmoitukseen panostaa vähän enempi. Toki kohdekin vaikuttaa.

    Myyjän kannattaa huomioida:
    Kuvat. Lähes tärkein asia ilmoituksessa. Pyörä ulos tallista ja kuvat valoisassa, pyörä pestynä, yksinkertaisella taustalla. Siistikin pyörä näyttää hämärässä, salamalla otettuna huonolta. Pyörän kunnollinen pesu nuorentaa vuosilla, mikäli maalipinta on edes kohtalainen.
    Kuvakulma on toinen. Oikealta kyljeltä, hiukan etu- ja taka-alaviistosta otetuissa kuvissa suurin osa pyöristä näyttää hyvältä.
    Kuvia pitää olla enemmän, kuin kaksi tai neljä ja ne pitää saada klikattua suureksi. Kannattaa miettiä, minkä kuvan laittaa ilmoituksen pääkuvaksi. Renkaista on mun mielestä ihan turha napsia kuvia, niitä kun vaihdetaan useimmiten vuosittain, mikäli ajaa edes jonkun verran.

    Slipari ja kipiteline. Moni myyjä tuntuu kuvittelevan, että tämä nostaa arvoa. Jos itse olen ostajana, niin ei nosta, vaan automaattisesti rankkaan vaihtoehdoista pois pyörät, joihin noita ei ole vaihdettu. Toki osa saattaa noita arvostaa, mutta se on melko pieni osa. Lisää en niistä maksa, kun valinnanvaraa useimmiten on.

    Ilmoitus ja teksti
    Kolme riviä on liian vähän. Kannattaa tehdä kunnollinen kappalejako, eikä kirjotella tekstiä yhteen pötköön.
    Aloitus, pyörämallista yleisesti, pyörästä tarkemmin, viat, puutteet ja huolloista tarkemmin.
    Toistuvat kirjoitusvirheet, pienet alkukirjaimet ja yhdys_sanavirheet antavat hoopon kuvan.

    Jos hinta on kohdallaan, niin ainakin nuo edullisemmat pyörät menee kaupaksi vuodenajasta riippumatta, ainakin jos kelit suosivat testata.

    Kalliit vakuutukset, nuoremmilla ihmisillä ei ole rahaa ja pelko korkeaviritteisen koneen kestävyydestä, mikäli pyörällä on ajettu enempi, vaikeuttavat kyykkyjen myyntiä.
    Moni myös valittelee teiden huonoa kuntoa, jota en kyllä itse täysin allekirjoita. Moneen paikkaan on tänänkin keväänä/kesänä lyöty uutta asvalttia. Itse ainakin muistan reijät ja rouheet teissä sen verran, että osaan niitä väistää ja sporttisemmallakin pyörällä ajo onnistuu mukavasti ja tarvittaessa vauhdikkaasti.
  11. #41
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti

    Slipari ja kipiteline. Moni myyjä tuntuu kuvittelevan, että tämä nostaa arvoa. Jos itse olen ostajana, niin ei nosta, vaan automaattisesti rankkaan vaihtoehdoista pois pyörät, joihin noita ei ole vaihdettu. Toki osa saattaa noita arvostaa, mutta se on melko pieni osa. Lisää en niistä maksa, kun valinnanvaraa useimmiten on.
    Tuota. Tekstissäsi on pieni ristiriita. Tuottaahan se sinulle kuitenkin lisäarvoa, kun ne on vaihdettu vrt. vakiokuntoinen.

    [Oma mielipide] Omasta mielestäni se vakiokuntoisuuskin kertoo jotain käytöstä. Vaikkei ihan bomberpyörältä tarvitse näyttääkään niin kyllä se omien havaintojeni perusteella on noihin rälläyspyöriin useimmiten vaihdettu millä vedetään rajoitinta vasten jollain syrjäisellä teollisuusalueella. [/Oma mielipide]
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  12. #42
    itse yritin myydä omaa 4 000 ajettua motoa jossa on takuuta 3 vuotta jäljellä. Olisin myynyt 3 000€ käsirahalla, lopulle 48 kk/71€.
    Hinta oli vain hieman kalliimpi mitä liikkeet maksaisivat minulle suoralla kaupalla. Yksi kysely ja siinäkin tarjottiin vaihdossa halvempaa autoa kuin pyöräni ja pyydettiin useita tuhansia väliä. Uudemman kyykkärin myynti on ihan seis.
  13. #43
    Jos ei linkissä olevalla ilmoituksella kauppa käy, niin vika on ostajassa...
    http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=113825.0
  14. #44
    Käy Aarbiken sivuilla.. myy aika monta pyörää per pv.
    Pitäs markkinahinta löytyä, toki oma ajatus ei aina tätä hyväksy
    Suzuki gsx-r K6 rata
    Suzuki Hayabusa katu
  15. #45
    Lainaa Jardu kirjoitti Katso viesti
    Käy Aarbiken sivuilla.. myy aika monta pyörää per pv.
    Pitäs markkinahinta löytyä, toki oma ajatus ei aina tätä hyväksy
    Ei sielläkään ihan keikki halpoja ole, tai tavallaan on mutta kilsoja kuin taksimersussa. Hankalaksi tekee varmaan hinnoittelun 10v vanha pyörä alkuperäisillä renkailla, 12000 ajettuna ja tunnearvolla ladattuna
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  16. #46
    Viime kesänä olisin myynyt oman pyöräni 200€ kalliimmalla käyttäjälle mitä Aarbike ja RMHeino tarjosivat. Eipä ketään kiinnostanut.
    Esimerkki: Honda CBR 1000RR Fireblade 2016. Kyseiset firmat tarjoavat 9 000€ suoralla kaupalla. Jos joku myisi tuollaisen laitteen minulle 9 200€ ostan heti.
  17. #47
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Tuota. Tekstissäsi on pieni ristiriita. Tuottaahan se sinulle kuitenkin lisäarvoa, kun ne on vaihdettu vrt. vakiokuntoinen.
    Totta. Korjaan sen verran, että ne ei nosta myyntihintaa minun silmissä. "Arvoa" kyllä kuitenkin.
    Enempää en maksa, kun vakiokuntoisesta.
  18. #48
    Lainaa Honukka kirjoitti Katso viesti
    Viime kesänä olisin myynyt oman pyöräni 200€ kalliimmalla käyttäjälle mitä Aarbike ja RMHeino tarjosivat. Eipä ketään kiinnostanut.
    Esimerkki: Honda CBR 1000RR Fireblade 2016. Kyseiset firmat tarjoavat 9 000€ suoralla kaupalla. Jos joku myisi tuollaisen laitteen minulle 9 200€ ostan heti.
    Mikä oli pyöräsi viime kesänä? Paljon ajeltu, mikä väri, mitkä modit, kuinka paska ilmoitus, mitkä kilsat tms. ?


    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Totta. Korjaan sen verran, että ne ei nosta myyntihintaa minun silmissä. "Arvoa" kyllä kuitenkin.
    Enempää en maksa, kun vakiokuntoisesta.
    Et maksa enempää kuin vakokuntoisesta. Kunhan vaan muuten vaan rankkaat pois vaihtoehdoista. ok.

    Itsehän en henkilökohtaisesti arvosta juuri mitään muutoksia pyörissä siten, että makselisin lisähintoja. Paskat ulkonäkömuutokset pudottavat hintoja ja ehkä laittomuuskuntoon jontavat puutteelliset äänenvaimentimet tms. saattavat johtaa suoraan siihen, että rankkaan pyörät pois vaihtoehdoista.
    Viimeksi muokannut: Miikam; 13.07.2017 klo 01:10.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  19. #49
    Kyllä minä olen valmis niistä lisähimmeleistä maksamaan lisää mitkä olisi kuitenkin hommattava. En tietenkään listahintaa, mutta esim valmiiksi putkitetusta moposta vaikka pari satkua enempi kun vakiopiipullisesta. Itse olen parhaat kaupat autoista ja mopoista tehnyt huonojen ilmoitusten perusteella. Monasti tuntuu että ostajan olisi maksettava se vaiva mikä mopon hinkkaamiseen ja kuvien ottamiseen on mennyt.
  20. #50
    Ducatin ostoa avitti minulla se, että siinä oli päässä laskettuna n. 5000€ ovh arvosta erittäin kallita merkkituotteita (Ducati Performance, Termignoni, Rizoma, Ilmberger jne. hiilikuitua ja billettiä), joita en ikimaailmassa raaskisi itse kaupasta ostaa, vaikka supermakeita ovatkin . Mopo oli lisäksi vähiten ajettu ja lähes halvin, mutta käytetyksi pyöräksi ei mikään halpa. Oli joo uitettu, mutta niinhän nämä melkein kaikki ovat kun Suomessa ei juurikaan myyty. Sakemannin huoltokirja oli asiallinen ja huollettu Suomessakin maahantuojalla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  21.  
  22. #51
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa protoni kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minä olen valmis niistä lisähimmeleistä maksamaan lisää mitkä olisi kuitenkin hommattava.
    Tuo on kyllä osaltaan totta. Joku slipari ja minivilkut ei paljon vielä hetkauta, mutta jos pyörään on laitettu esim. täysputkisto, jalkatappisarja, shifteri, alustaan palikkaa ja kevyttä vannetta niin kyllä ne ihan rahan arvoista tavaraa on.
    Superbike #7
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12