Sivu: 2 / 2:sta EnsimminenEnsimminen 12
Tulokset 31:st 58:een 58:sta
  1. #31
    Itsens haastaminen on vaarallista ja aina lytyy lampaita jotka pahoittaa siit mielens ja tanssivat haudoilla jos jotain saattuu. Jostain se onnistumisen tunne on lampaankin kaivettava.

    Eli kielletn tmnkin. Lapsia on suojeltava.
    Tuono 1100RR
  2. #32
    Asia mik ajatuksissa tosi ristiriitainen.
    Kaveri ja tarkoitus mik parhain, mutta toteutuksen kanssa joutuu painimaan..
    Siit viis ja kaikki mahdolliset voimat toipumiseen.
    - Suzuki GSX-R 750 L0
    - ex Suzuki SV 1000 s
    - ex Honda X11
    - ex Yamaha fzs 600
    - ex Suzuki GSXF 750
  3. #33
    niin yleinen tie on tuohon lajiin vr paikka pitisi tuntea vastuu mys muihin tien kyttjiin ..
    aivan yht edesvastuuntonta kuin ne autoilijat jotka lhtevt ohittamaan vlittmtt vastaan tulevasta
    moottoripyrst....... yli omien kykyjen ajamiselle on on ratoja... vaikka 3kk hereill ja miss aineisssa vaan
    vapaasti....
    aineissa/tai muuten unessa liikkuva kulkija on yleisess liikenteess pommi muille...kun tuuri loppuu..

    ja en kiell etten olisi niin mys ite liikkunut on vaan ollut parempi tuuri silloin tai muut ehtineet vistell....
  4. #34
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Eip tuommoisia vastaavia onnettomuuksia ole tietkseni aiemmin sattunut. Aina sattuu ja tapahtuu, kun vedetn limiitilll tai puhutaan extreme-lajeista - onneksi kuitenkin harvoin.
    Toisessa ripss taas ne, joilla ei ole haaveita tai onnistumisen elmyksi. He istuvat kantakuppiloissa ja manaavat surkeaa elmns - kaatavat elmns kurkusta alas ja tekevt lhimmisten elmst helvetin. Aamen.
    "It ain`t what you do, it`s how you do it"

    Hauskaa hommaa tm elm.

    Kollina ei ne juuri mitn, kun painetaan p repussa ja hirve veto pll.

    Jossain kohti, jos "kongi ei ole kumahtanut oikeen kunnolla", alkaa p kurkkimaan
    sielt repusta.... ett mist ja miksi sit "pusua" tulee koko ajan joka suunnasta.
    "Kaikki vaan aina monottaa joka suunnasta"

    Kilometrien, kokemisen ja nkemisen myt sitten, jostain kumman syyst, aika moni
    alkaa nhd asioita kovinkin eri tavoin.

    Neiti Fortuna on kyll kuuma narttu, mutta sen kanssa ei kannata unohtua pelehtimn liian pitkn.
    Jossain kohtaa sill pett krsivllisyys ja silloin on normaali "kamat ovella jteskiss ja ulkoruokinta edess"
    ihan pikkujuttuja.

    Ei se rautaperseajo(kaan) sellaisenaan ole syy huonommille seurauksille.

    Kun nyt pstiin itse asiaan, eli ihmisen molempiin pihin, perimmisen ongelman
    voisi esitt vaikka nin:

    Eihn se homma oikeen skulaa silleen, ett "jahtaa unelmaansa" nukkumalla pylly tyynyll.
    Seuraavana yn jos sitten painaa sen tyhmemmn pn tyynyyn... ja nenn
    edellisen yn omaan jarruraitaan..... ei kannata todeta: Kuka helvetti tll pieraisi!! .

    Niin, mik meni pieleen? Eip vlttmtt muuta kun ett-jotta olis nyt edes kntnyt sen tyynyn
    toisin pin.... ja nykssy vlill raikkaat vartin tirsat.

    Vsyneen ei vaan huomaa... ja kaikki paska on aina muiden puristamaa.

    "Rattiin nukkumisessa" homma menee hassusti vhn samaan tapaan kuin ihan perinteisess
    mutkassa pitkksi vetmisess.

    Turha siin on taivastella viimeisi metrej ennen asvaltin reunaa. Mit tuossa kohtaa
    olisi voinut tai pitnyt.

    Homma on "kirjoitettu thtiin" jo siihen mutkaan tullessa. (kuten useimmista tallenteista suoraan nkee)

    Tuolla liikenteess j joka tapauksessa ihan riittvsti tilaa asioille, joihin on kytnnss
    mahdotonta varautua, oli kilsoja/kokemusta kuinka paljon tahansa.
    Ei sellaista ukkoa lydy mistn, joka klaaraa tosta vaan itsens pois tysin "vrst ajasta ja paikasta".
    Tuolla kohtaa voi kuitenkin hieman jeesata, jos ei ihan jatkuvalla sytll ole vittuillu neiti Fortunalle.
    Ett jos olis hieman jnyt kytettvksi siihen kohtaan kun sit parempaa tuuria sitten oikeasti tarvitaan.

    Toivottavasti kaveri psee tolpilleen ja toipuu pelikuntoon.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #35
    itse olen havainnut sellaisen jutun, ett jos on vsynyt tai esim kipeen, niin kyky ptt mitn on aika heikko. Olin kauheassa flunssassa, niin olin vaan tiss. Sitten kun vhn tokenin, niin tajusin vasta jd saikulle ja ihmettelin miksen tajunnut tehd sit eilen. No ilmeisesti se kunto oli niin heikko, ettei aivot toimineet. Jollei ole etukteen tehnyt rajoja joihin reakoidaan, niin huonona hetken sit rajaa ei pysty en vetmn. Todennkisesti sen ylitt vaikka sen olisi vetnyt, mutta se on hyv olla.

    Itsekkin olen ajanut joskus autolla valvotun yn jlkeen ja ei pysy silmt auki milln, mutta mieless on aina se, ett ei tss ole kuin 40km jljell. ja aivot ei en osaa lopettaa. Koska eihn koskaan minkn 40km takia ole lopetettu ja menty nukkumaan. Mutta nyt onkin uusi tilanne ja uutta tilannetta ei tss tilanteessa osaa en ksitell. Perill tajusin, ett mun olisi pitnyt nukkua matkalla edes vartti/puoli tuntia, mutta ei se kyll siin tilanteessa tullut mieleen. Ehkp siksi ei tullut, koska alitajunta yritti sammuttaa aivoja kaikin mahdollisin keinoin ja saada ne nukkumaan.

    Vasta niden tilanteiden jlkeen muodostin sntj itselle, ett jos vastaava tilanne tulee, niin nukun sitten, jos ei silmt pysy auki ja nk hmrtyy. Mutta jopa valmiiden sntjen noudattaminen on hankalaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  6. #36
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Ei tuo noin 20 tuntia hereill oloa ole mitenkn ihmeellist. Jotkut meist prj luonnostaankin lyhyemmill unilla.
    Ei 20 tunnin ajopiv mikn mahdoton ole, jos on sit ennen nukkunut hyvin useampana yn.

    Jos vet monta 20 tunnin piv perjlkeen, niin sitten ollaan ns. herran hallussa. Joskus jopa sanan varsinaisessa merkityksess.


    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Tuttu kaveri vikkri tehdessn meni vaimon kanssa nukkumaan ja vaimon nukahdettua alkoi uudesti kirjoittamaan :-) Siin meni kuukausi muutaman tunnin yunilla. Sopivasti tauottamalla ei mitenkn ihmeelinen juttu edes suomessa tehtyn.
    Liikenne on kuitenkin hieman eri asia kuin tietsikan ja lhdekirjojen vieress nuokkuminen.
  7. #37
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    itse olen havainnut sellaisen jutun, ett jos on vsynyt tai esim kipeen, niin kyky ptt mitn on aika heikko. Olin kauheassa flunssassa, niin olin vaan tiss. Sitten kun vhn tokenin, niin tajusin vasta jd saikulle ja ihmettelin miksen tajunnut tehd sit eilen. No ilmeisesti se kunto oli niin heikko, ettei aivot toimineet. Jollei ole etukteen tehnyt rajoja joihin reakoidaan, niin huonona hetken sit rajaa ei pysty en vetmn. Todennkisesti sen ylitt vaikka sen olisi vetnyt, mutta se on hyv olla.

    Itsekkin olen ajanut joskus autolla valvotun yn jlkeen ja ei pysy silmt auki milln, mutta mieless on aina se, ett ei tss ole kuin 40km jljell. ja aivot ei en osaa lopettaa. Koska eihn koskaan minkn 40km takia ole lopetettu ja menty nukkumaan. Mutta nyt onkin uusi tilanne ja uutta tilannetta ei tss tilanteessa osaa en ksitell. Perill tajusin, ett mun olisi pitnyt nukkua matkalla edes vartti/puoli tuntia, mutta ei se kyll siin tilanteessa tullut mieleen. Ehkp siksi ei tullut, koska alitajunta yritti sammuttaa aivoja kaikin mahdollisin keinoin ja saada ne nukkumaan.

    Vasta niden tilanteiden jlkeen muodostin sntj itselle, ett jos vastaava tilanne tulee, niin nukun sitten, jos ei silmt pysy auki ja nk hmrtyy. Mutta jopa valmiiden sntjen noudattaminen on hankalaa.
    Olisi helvetin hieno homma, jos jokaiselle tarjoutuisi tilaisuus "hyvin pttyvn" ajossa nukahtamiseen.
    Sama se, oliko mopolla liikkeell ja sitten lyt itsens ihmettelemss miksi ptkttelee juurikaspellossa.
    Tai her kotilo kynniss ja keskell mutkaa/tiet poikittain nimimerkill WTF? .

    Sen jlkeen alkaa moni oivaltamaan, ett niin kauan kun vsytt ja vituttaa, tilanne ei ole viel paha.
    Siin kohtaa kun tuo muuttuu "mukavaksi", mennn sitten ihan jonkun muun hallussa
    niin kauan kunnes rysht. Aika Onni-Manni olosta voi sitten nauttia jos siin ei kummemmin ky.

    Ihan vekkuli konsti, vaikka testata kotilokuskin vireystilaa siit apparin paikalta, on tarjota
    kuskille paperiin kritty karkkia.

    Jos ollaan kondiksessa, paperi otetaan pois ennen suuhun laittoa.
    Jos taas ei olla, se menee suoraan suuhun papereineen pivineen .
    On muuten kokeiltu ja hyvksi todettu testi.

    Kuski voi tuossa jlkimmisess vaihtoehdossa viel jutella ihan sujuvasti mukavia ja
    suht jrkevikin..... vaikka on leijaillut kytnnss jo hyvn aikaa hyhensaarilla.

    Ihmisen p on aika vekkuli kapistus .

    Sohvallakin voi istua ihan rehvakkaasti kuorsaten katsomassa telkkaria.
    Kun siit sitten hertetn, alkaa kinastelu siit, nukkuiko vai ei.

    Vlill nukkuu kun porsas, mutta vlill voi ihan hyvin kertoa, mit telkassa juuri tapahtui....
    samalla kun kuorsasi oikeen huolella .

    Kotisohvalla nuo "tilat" on kuitenkin aika paljon turvallisempia kuin tuolla liikenteess.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #38
    Bone, sinun kommentit on viimeisi mit kukaan tarvitsee thn asiaan.
    Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu Adv
  9. #39
    Lainaa Srz kirjoitti Katso viesti
    Bone, sinun kommentit on viimeisi mit kukaan tarvitsee thn asiaan.
    No no!
    Annetaan kaikkien nkkulmien ja mielipiteiden tulla esille tasa-arvoisesti.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  10. #40
    Kaveri oli ajanut kotilolla n.120km/h ja prtk oli mennyt arviolta 150km/h ohi. Hetken pst olikin ollut surullinen nky tien varressa.
    Eihn toi nyt kova ylinopeus ole ollut ja toikin on arvio, mutta kaikki varmasti kertautunut vsymyksen/vireystilan kanssa.
    Tsemppia Tonille tulevaan ja toivotaan, ett kundi toipuu ennalleen.
    VTR1000F
  11. #41
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Ei tuo noin 20 tuntia hereill oloa ole mitenkn ihmeellist. Jotkut meist prj luonnostaankin lyhyemmill unilla. Tuttu kaveri vikkri tehdessn meni vaimon kanssa nukkumaan ja vaimon nukahdettua alkoi uudesti kirjoittamaan :-) Siin meni kuukausi muutaman tunnin yunilla. Sopivasti tauottamalla ei mitenkn ihmeelinen juttu edes suomessa tehtyn. Ihmeellisempn pidn Gbraltar-Nordkapp (tai pinvastoin), siin ei ehdi kunnolla nukkumaan kunnon sngyss.
    Hp hp Ismo, l edes kommentoi jos joudut kaverin tekemisill kehumaan asioista joista et taida itse oikein tiet mitn.

    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    ennenvanhaan rautaperseilyss ei ollu tollasia typeri sntj, riitti ett ajoi se 1000 mailia vuorokaudessa, nykyn on ihan (rauta)perseest koko touhu...

    toivottavasti sankari toipuu kuitenkin ennalleen
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    ennen muinoin ei laskettu mm. keskinopeuksia jne kuten nyt tehdn, jotta nkee onko ajanut ylinopeutta.. sai vet vapaasti menemn. eli turvallisempaa ajaa 150 lasissa koko ajan..? okei..
    Tarkennatteko milloin oli tuo ennenvanhaanmuinoin? Ainakin 2000 luvun alkupuolella soittelivat jopa pern ja varmistelivat miten ne suoritukset oikein todellisuudessa menikn?

    Yksileroja tietenkin on, mutta jossain vaiheessa jokaisen ihmisen rajat tulee vastaan ja kun sen jlkeen napsahtaa niin voi vaan sanoa ett tilaamalla saa kaikkea!

    Toivottavasti kaveri toipuu.
  12. #42
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pyllpitj
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Tuntuu aika tarpeettomalle kinata siit onko tuollainen suorittaminen ollut turvallista vai ei kun lopputulos jo tiedetn.
    1000
  13. #43
    Eihn rautaperseily aina ole turvallista, mutta ei se kioskilla kyntikn. Ei mikn ole satavarmasti sellaista jossa ei loukkaantumisia tule, kumpia loukkaantuu kauden aikana enemmn radoilla ajelijoita vai rautaperseilijit?
    XV1900A, XL600V ext XT1200Z, Moto Guzzi California EV, VL800, R1200GS, XL1000V, GSF1250SA, DL650, CBF600S,XL650V, ZR-7, XJ600S
  14. #44
    ei mikn ole sata turvallista ...... mutta tietosesti vsyneen lkkeiss tai huumeissa... tai muuten vaan alentuneella suorituskyvyll liikkuva vaarantaa tietoisesti tahallaan muita liikkujia...
    itelleen saa teh jokainen mit tahtoo mutta yleisess liikentees on pelisnnt ..
    suljetuissa kisoissa voi hakea omat rajat.........
    liikenne ja leikki paikat erikseen vaikka luulee supermies olevansa......
  15. #45
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    ei mikn ole sata turvallista ...... mutta tietosesti vsyneen lkkeiss tai huumeissa... tai muuten vaan alentuneella suorituskyvyll liikkuva vaarantaa tietoisesti tahallaan muita liikkujia...
    itelleen saa teh jokainen mit tahtoo mutta yleisess liikentees on pelisnnt ..
    suljetuissa kisoissa voi hakea omat rajat.........
    liikenne ja leikki paikat erikseen vaikka luulee supermies olevansa......
    Kotona on hyv ja turvallista syd huumeita ja leikki supermiest. Ulkona on aivan liian pelottavaa vaikka kuinka noudattaa sntj kun aina ne muut kuitenkin rautaperseilee ylinopeutta.

    Olisi jo korkea aika sallia siviilipidtykset niin saadaan lapset pelastettua!!!
    Tuono 1100RR
  16. #46
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Eihn rautaperseily aina ole turvallista, mutta ei se kioskilla kyntikn. Ei mikn ole satavarmasti sellaista jossa ei loukkaantumisia tule, kumpia loukkaantuu kauden aikana enemmn radoilla ajelijoita vai rautaperseilijit?
    Jokseenkin sama kuin kysyisit kumpi sattuu enemmn, vasaralla sormeen vai varpaaseen. En tied mik jrki nit on verrata toisiinsa.

    Kyll, radalla loukkaantuu joka vuosi x mr ihmisi. Ne tiedetn varmasti sill kaikille on selv, ett miss onnettomuus tapahtui eik ole syyt kiist sit. Onnettomuuden sattuessa rautaperseilijist yksikn tysijrkinen ei mynn poliisille ajaneensa vsyneen, ei vaikka olisi kuinka sekaisin.

    Viel enemmn epilen ihmisten kyky olla itselleen rehellisi. Kun takana on 800 km tuhannesta tai 4000 km viidest tuhannesta ja silm alkaa painamaan, niin kuinka moni jtt leikin sikseen ja ptt yritt joskus myhemmin uudelleen?

    Vsyneen ajamisesta sakotetaan pivittin
    Kannatti hert
  17. #47
    Facesta luettuna nytt silt, ett hyvn tahdon ajot loppui sitten siihen.

    Todella ikv juttu, voimia lheisille.
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
  18. #48
    https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...en-ar-hjarndod

    Pahin on ilmeisesti tapahtunut.

    Tapasin Tonin kevll ja hn teki suuren vaikutuksen. Oli puhetta moottoripyrilyn turvallisuudesta, kun odotimme laivaan psy ainoina motoristeina tuolla lhdll. Hn totesi minulle, ett "Loppu voi tulla milloin vaan ja olen varautunut siihen. Tm on silti niin helvetin siisti ja eln unelmaani".
  19. #49
    Nin ikvsti tss sitten kvi.

    Kyll Toni varmasti tiesi riskit, mutta trke asia sai hnet hakemaan asialle julkisuutta kaikesta huolimatta.

    Tlle tylle tuli kohtuuton hintalappu, Tonin ja lheisten osalta.

    Toivottavasti asia mit hn toi esille ei kuole Tonin mukana, vaan j elmn.

    Jaksamista omaisille ja kaikille lheisille.

    Vilpittmsti kunnioittaen Tonin aloittamaa tyt ja osanottoni

    R.I.P.

  20. #50
    Joo samaa toivon minkin. Eli ett Tonin aloittamalle tylle tulisi jotain konkreettista jatkoa. MKKV tekee jo asian eteen hienoa tyt ja Goodwillbiker jatkoi ja teki asiaa vielkin tunnetummaksi.
    Toivotaan ettei tm tysin kohtuuton hinta tst tyst mene hukkaan! R.I.P.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  21. #51
    Ketjun aloittajana kyselen... tietk kukaan mit oikeasti tapahtui?
  22. #52
    Poliisi jatkaa onnettomuuden tutkintaa, nin kertoo keltainen lehdist. Eli tarkempaa virallista tietoa ei ole itse onnettomuudesta.
    *Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned & Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  23. #53
    Lainaa hp10a10 kirjoitti Katso viesti
    Ketjun aloittajana kyselen... tietk kukaan mit oikeasti tapahtui?
    Tutkijalautakunnan raportit ovat aikanaan julkisia ja saamme lukea lyhennelmn Moottori-lehdest kesll 2018.

    Eikhn se ole selv eli tutkijalautakunta toteaa syyksi vsymyksen ja ehdottaa ajovsymyksen seurantalaitteita, trmysturvallisempia rekkojen perlautoja sek herist sormeaan liikenteess tapahtuvien kestvyyskilpailujen osalta. Kenties ylinopeuttakin on lydettviss.
  24. #54
    Jtkt hei! Ehk tuoreella haudalla ei ole ihan hyv tanssia.
    Varsinkin, kun sit ei ole viel edes kaivettu.

    Koitetaan vaan pit fokus siin olennaisessa.

    Eli mill tuolla sitten liikutaankaan, koitetaan pysy siin kondiksessa
    ett ollaan ajassa ja paikassa lsn, eik leijuta hyhensaarilla.

    Ei minua, eik varmaan ketn muutakaan kauheasti kiinnosta onko
    jollain rahtarilla jokunen piv sitten muutaman minuutin "ylitysrikos"
    rekisterissn.......

    siin kohtaa kun yhdistelm tulee mutkan takaa vr puolta vastaan ja
    kuskilla on jo hyvn aikaa norunut kuola toisesta suupielest .

    Ei se minuuteilla "tumputtaminen" valvonnassa poista tyt tekevn nukkumista tyns ress.
    Se vaan vhent jonkin verran sen mahdollisuutta.

    Jotenkin sit silti tuntee sympatiaa rahtarien vituksesta pilkuntarkan vahtaamisen suhteen,
    mutta laajemmassa kuvassa homma onkin aika pitklle "itse tilattu ja pilattu".
    Vhn samaan tyyliin kun pirssimiehet aikanaan pilas omat hommansa verottajan kanssa .

    Joku tolkkuhan se on oltava.... ja jos ei se hnt nouse omin voimin, sen sitten lopulta nostaa joku muu.
    Samalla sinne "alle" tahtoo sitten vaan aina samalla pst sujahtamaan jotain ylimrist, joka
    ei tunnu niin mukavalta .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #55
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Jtkt hei! Ehk tuoreella haudalla ei ole ihan hyv tanssia.
    Varsinkin, kun sit ei ole viel edes kaivettu.
    Bone puhuu asiaa!
    Suzuki Hayabusa
  26. #56
    eip ts haudalla tanssita mutta jonkun kerran noihin tyaikana kantaa ottaneen ja selityksi kuin mys seurauksia
    seuranneena tiedn ett kuolonkolarissa osapuolena olleet kantavat sit mukanaan ajoi se toinen sit pern vahingossa tai tarkoituksella suoraan nokkaan........ mut eip enemp ettei kukaan nrksty
  27. #57
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Jtkt hei! Ehk tuoreella haudalla ei ole ihan hyv tanssia.
    Varsinkin, kun sit ei ole viel edes kaivettu.
    Yleisell tasolla just noin, mutta kai nm somessa seuratut show-miehet ovat hieman eri asia?

    Ei tietenkn vainajaa pid halventaa, mutta eikhn niss tiedet mihin on ryhdytty. Ei somessa voida olla vain positiivisissa merkeiss, jos sinne kuitenkin 110 % on lhdetty.

    Tytyy mys muistaa, ett juuri tss tapauksessa seuraajina lienee paljon koululaisia, kun heidn asiallaan oltiin. Voi olla kova paikka monelle tulevaisuuden bikerille. Ehk jopa syyt olla hieman huolissaan heist. Voisi mys kysy, miten tt hyv tyt nyt vietisiin eteenpin.
  28.  
  29. #58
    Voisi mys kysy, miten tt hyv tyt nyt vietisiin eteenpin.
    http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...nohduksiin.htm
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
Sivu: 2 / 2:sta EnsimminenEnsimminen 12