Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Moi,
    Olen lähdössä aurinkorannikolle kesällä mutta reitti on vähän hakusessa. Tarkoitus on mennä laivalla Saksaan ja lähteä siitä ajelemaan alas päin. Kattelin että googlemapsi näyttäis reittiä Saksan läpi välimeren rantaan ja siitä alas tai vaihtoehtoisesti Ranskan läpi ja sieltä keskeltä Espanjaa kohti rannikkoa. Kumpaa reittiä suosittelette?
    Takaisin tullaan välimeren rantaa pitkin varmaan Italiaan asti.
  2. #2
    Oliko hoppusta, vaiko maisemia aikomus...?
  3. #3
    11 päivää aikaa ajella alas ja sama ylös. Tarkoitus viettää ehkä muutama lepopäivä kun hyvä mesta löytyy.
  4. #4
    Aikanaan ajeltiin reittiä Travemunde - Bremen -Köln - Pariisi -Boredaux - Biarritz - Madrid - Malaga - Benalmadena. Jotain 2800 km. Tosin tarkoitus ei ollutkaan katsella sen kummemmin maisemia, mitä nyt Biskajanlahden rannalla piti käydä. Sen ajaa matkajuhdalla kolmeen päivään jos tarkoitus on olla perillä mahdollisimman pitkään. Saksa on tietysti Kölnin A1:stä mikä on melko ruuhkainen mutta ei siinä ole kauheasti vaihtoehtoja.
    FJR -17
  5. #5
    Lainaa hoi kirjoitti Katso viesti
    11 päivää aikaa ajella alas ja sama ylös. Tarkoitus viettää ehkä muutama lepopäivä kun hyvä mesta löytyy.
    11 pvä suuntaansa, vai yhteensä?
    Jos yhteensä, niin eihän tuohon lepopäiviä jää, jos meinaat suorimmalta reitiltä sivummalle?

    Pýreneet, tai Andorran "highway" saati Picos de Europa, tiätty olisi AINA elämys, etenkin jos ei aiemmin tuolla- tai vaikka olisikin!

    Suorin reitti tarkoittaa tietulleja, tankilta- tankille- wc- pizzapala- tankille aina parin tunnin välein, että onko tuollainen sitten mistään? Germaanian lävistys on työmaa, sille ei voi mitään, samoin ranska, jos ei suuntaa Italian kautta suoraan heän alppipoluille, ja edelleen Monacoon...jne..Mitä haluat nähdä & kokea?

    Jos ei ole hoppus, niin jo pelkästään Maggiore- tai Como- järvellä menisi muutama ajopäivä helposti - suklaamaan alppitorvi-passoista puhumattakaan!
  6. #6
    Kuukausi on aikaa olla reissussa, josta aurinkorannikolla olis tarkoitus olla viikko. Täytyyykin tutkia noita reittejä mitä annoitte.
  7. #7
    Lainaa hoi kirjoitti Katso viesti
    Kuukausi on aikaa olla reissussa, josta aurinkorannikolla olis tarkoitus olla viikko. Täytyyykin tutkia noita reittejä mitä annoitte.
    Nonnih, sittehä ei ou hoppusta!

    Scandia, Tanska ja Germaania on vain työstettävä, mut sithä alkaa valintojen teko. Brysselin tasangot, (Belgia ja Hollanti), ei varmaan nappaa, jos et sitten ole hortonomi, joten sitten vain jotain tälläistä ainakin jompaan kumpaan suuntaan!

    Portugalin rannikko tarjoaa myös hiaanoja elämyksiä, josta jotain osviittaa voit tsiigata vaikkapa viteoitteni voimalla! (Albufeira!)

    Ja mm Pýreneitten & alppitorvien ääniä, löytyy videoita täältä.....

    Ja spaniaa keskeltä halki mm: täältä!
  8. #8
    Tämän hetken paras arvaus omasta kesäretken menomatkasta menee jotenkin näin https://goo.gl/maps/VCwNEUZzR2R2. En tuohon tarkemmin piirrellet pikkupolkuja ja mutkia. Ja lähtöpaikka on eri, itse nautiskelen Ruotsin läpi ennen germaaniaan menoa. Tuosta sitten Santiago de Compostelan kautta bongaamaan Euroopan mantereen läntisin piste Cabo da Roca ja eteläisin piste Tarifa. Siitä lopun matkaa jo melkein kävelee.
  9. #9
    Tässä oikeastaan jo ääri vakavasti suunnittelen pyörän talveksi ajoa Espanjaan, jossa käyn/käymme muutaman kerran talven aikana ajamassa ja sitten alkukeväästä pyörä starttaus takas kotio.

    Säätiedoista nyt kukaan varmaksi tiedä, mutta olisiko porukalla mitään tuntumaa kylmän taitteelle, jolloin pyörä olisi viimeistään ajettava alas Euroopan halki?
    Itse olen kaavaillut syyskuun loppua / lokakuun alkua satamaan ja siitä travemundeen lautalla.
    Mulla nämä ajokelit alkavat loppua siinä (+4 asteen huitteilla), mutta meillähän tuolloin vielä on yleensä aika kuivaa ja näin siedettävää. Mitenkäs Euroopassa vielä tuolloin?

    Sitten topikin kysymykseen ylempään tukeutuen..
    Mulla on noin 7 päivää aikaa ajaa fillari alas. Alpit ovat varmasti jo täysin pois-suljettuja tuolloin, joten olisiko mitään mainiota ehdotusta reitille tällaisella myöhäisellä ajankohdalla?
    Matkalla esim. jotain erityisen kaunista syksyistä aluetta, yms.?

    Reitin pisteet: Trave-Alicante Espanja.
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
  10. #10
    No Alppien sää nyt voi olla mitä hyvänsä, lunta voi tulla heinäkuussakin. Toisaalta lokakuun alkupuolella voi olla ylhäälläkin vielä +20C.
    Lokakuun alkupuoli voi tuolla Euroopassa olla vielä todella hyvää ajokeliä, mutta sadepäivien riski kasvaa huomattavasti. Ja kun laaksossa sataa vettä, rinteillä tulee jo lunta.
    Eli ainakin Alppien ylityksen osalta on oltava vaihtoehtoinen reitti, eipä lokakuinen keli Euroopassa varmaan suomalaista kesäpäivää heikompi ole
    Toissavuonna oltiin syyskuun ensimmäisellä viikolla Ranskan Alpeilla, ei tainnut koko aikana laskea päivälämpötilat alle 30C ja kuumimmat päivät oli Sveitsissä/Liechtensteinissa 36C ja passoillakin oli yli 20C
    Tuskinpa Euroopan läpiajon kanssa probleemia vielä lokakuussa tulee, jos ei mahdollisten sadekuurojen anna haitata.
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 09.07.2017 klo 19:25.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  11. #11
    Lainaa Eddie kirjoitti Katso viesti
    Tässä oikeastaan jo ääri vakavasti suunnittelen pyörän talveksi ajoa Espanjaan, jossa käyn/käymme muutaman kerran talven aikana ajamassa ja sitten alkukeväästä pyörä starttaus takas kotio.

    Säätiedoista nyt kukaan varmaksi tiedä, mutta olisiko porukalla mitään tuntumaa kylmän taitteelle, jolloin pyörä olisi viimeistään ajettava alas Euroopan halki?
    Itse olen kaavaillut syyskuun loppua / lokakuun alkua satamaan ja siitä travemundeen lautalla.
    Mulla nämä ajokelit alkavat loppua siinä (+4 asteen huitteilla), mutta meillähän tuolloin vielä on yleensä aika kuivaa ja näin siedettävää. Mitenkäs Euroopassa vielä tuolloin?

    Sitten topikin kysymykseen ylempään tukeutuen..
    Mulla on noin 7 päivää aikaa ajaa fillari alas. Alpit ovat varmasti jo täysin pois-suljettuja tuolloin, joten olisiko mitään mainiota ehdotusta reitille tällaisella myöhäisellä ajankohdalla?
    Matkalla esim. jotain erityisen kaunista syksyistä aluetta, yms.?

    Reitin pisteet: Trave-Alicante Espanja.
    No schwarzwald on aika sopivasti reitillä, sopivan nopsaa mutkatietä ja lokakuussakin pärjää vielä kesäkumeilla
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  12.  
  13. #12
    Kiitoksia teille vastauksista!
    Eli noin karkeesti; kelit voivat olla vielä hyvinkin siedettävät ainakin alhaalla.
    Itsellä tosiaan kun ei omaa kokemusta tällaisella ajankohdalla ajosta tuollapäin ole, niin on parempi kysäistä kokeneemmilta.
    Minä enää sääennusteisiin ja tilastoihin luota.

    Jaa.. pitääpäs tutkia tuota Schwarzwaldia tarkemmin, mitä mielenkiintoista nähtävää olisi samalla.
    Ajuri ei sääennusteita kattele!