Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 98:een 98:sta
  1. #91
    Kyllä tuo saa kuolan Vielä kun nyt on erittäin maukkaat äänet, ei ne v-kakkosenkaan huonot olleet.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  2. #92
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Takerrun tuohon luotettavuus sanaan (sori). Tämä on yleinen mielikuva mutta minua on mietityttänyt että miten männän halkaisija tai iskunpituus lisää luotettavuutta.
    Männän nopeus ainakin kasvaa kun iskunpituus pitenee, edestakaisessa nopeammassa liikkeessä tarkoittaa massan kiihtyvyyksien (ylä- ja alakuolokohdat) myötä suurempaa rasitusta kierokangen laakereille?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  3. #93
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Takerrun tuohon luotettavuus sanaan (sori). Tämä on yleinen mielikuva mutta minua on
    mietityttänyt että miten männän halkaisija tai iskunpituus lisää luotettavuutta.
    Sama teho isommalla iskutilavuudella = pienempi viritysaste. Toisaalta Ducatin kohdalla männän halkaisija (tai massa) ei varmasti ole mikään ongelma nyt kun sylinterimäärä tuplataan. Siellä todennäkösesti männän suunnittelija naureskelee partaansa, että onpas naurettavan helppoa tehdä tämmöisiä lelumoottorin kokoisia osia.
    Iskunpituus vaikuttaa lähinnä männän kiihtyvyyteen yläkuolokohdassa, mutta toisaalta isommasta iskutilavuudesta saa enempi vääntöä, joten moottoria ei tarvitse kierrättää yhtä korkealle kuin lyhyemmällä iskulla.

    Yleisesti sylinterin halkaisija, iskunpituus ja moottorin max. rpm ovat sellaisia suunnitteluparametrejä, joiden suhteen haetaan ko. tapaukseen paras mahdollinen kompromissi, koska kaikkia noita ei voi yhtä aikaa optimoida.

    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Eikö se tule ainevahvuuksilla yms?
    Ainevahvuus on vain yksi tekijä. Myös osien massa ja myötölujuus, tai tarkemmin väsymislujuus, ovat ratkaisevassa roolissa. Esim. männässä pienempi ainevahvuus ja lujempi materiaali voi olla selkeästi parempi ratkaisu kuin ainevahvuuden kasvattaminen, koska samalla myös massa pienenee. Toki ainevahvuus sitten vaikuttaa myös lämmönjohtumiseen ja lämpögradienttiin kappaleen läpi. Esim. liian ohutseinäinen sylinteriputki voi antautua lämpöjännitysten takia, koska lämpötila muuttuu liian paljon liian lyhyellä matkalla, jolloin lämpötilaeroista aiheutuu kovia jännityksiä

    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on 1,4 litrainen auto jossa on 170 heppaa ja ei se mielestäni ole yhtään vähemmän luotettava kuin perinteinen kaksilitrainen samoilla tehoilla.
    Turboahdettu vs. vapaastihengittävä moottori ovat karvan huono vertailukohta. Ehkä pyöräpuolella päästään kohta tekemään tuota 600cc ahdettu vs. tonninen vapari vertailua. Molemmista kyllä saa yhtä luotettavia, mutta suunnittelupöydältä lähtien ahdettu joudutaan mitoittamaan hieman eri tavalla.

    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Tehoja on tietysti helpointa lisätä kuutioilla. Tiedän saivartelua mutten malttanut olla kommentoimatta .
    Saivarrellaan karvan lisää: Tehoa on helpointa lisätä kasvattamalla ilman (hapen) massavirtaa moottoriin. Tuo tehdään joko parantamalla moottorin hengitystä, kasvattamalla iskutilavuutta, ahtamalla ilma moottoriin, käyttämällä happirikasta polttoainetta tai happirikasta kaasua ilman ohella/sijasta.
  4. #94
    Isommasta koneesta saa varmaankin tehoja matalammilla kierroksilla, ainakin jos lisätään männän kokoa ja iskunpituus ei kasva.
    Kisapuolella muistaakseni lasketaan että jos maksimikierroksia nostaa 500rpm niin osien huoltoväli lyhenee puoleen, eli kierroksilla tehon hakemisessa tulee kyllä jossain kohtaa käytännön raja vastaan ainakin katuvehkeissä.
    Lisäksi voisi olettaa että näin pystytään pitämään tehot kilpailukykyisellä tasolla ja samalla saamaan pyörä Euro4-kelpoiseksi. Jossain vaiheessahan nämä kiristyvät taas kun autoissa taitaa olla jo Euro5- tai 6-normit käytössä.
  5. #95



    Messuilla jengi käynyt jo niin kuumana tai sitten show tyttö vähän nojallut
    Viimeksi muokannut: Husky510; 09.11.2017 klo 22:29.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #96
    V4 By Krax Moto
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  7. #97
    Pakko jakaa tätä kuva pornoa...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8.  
  9. #98
    Minusta tähän sopisi nuo äänenvaimentimet tuonne takavalon alle, koska nyt näyttää vähän siltä että olisi raskaana





    Viimeksi muokannut: Husky510; 16.11.2017 klo 23:27.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234