Sivu: 4 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 283:sta
  1. #91
    Kyllä tuo saa kuolan Vielä kun nyt on erittäin maukkaat äänet, ei ne v-kakkosenkaan huonot olleet.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  2. #92
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Takerrun tuohon luotettavuus sanaan (sori). Tämä on yleinen mielikuva mutta minua on mietityttänyt että miten männän halkaisija tai iskunpituus lisää luotettavuutta.
    Männän nopeus ainakin kasvaa kun iskunpituus pitenee, edestakaisessa nopeammassa liikkeessä tarkoittaa massan kiihtyvyyksien (ylä- ja alakuolokohdat) myötä suurempaa rasitusta kierokangen laakereille?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  3. #93
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Takerrun tuohon luotettavuus sanaan (sori). Tämä on yleinen mielikuva mutta minua on
    mietityttänyt että miten männän halkaisija tai iskunpituus lisää luotettavuutta.
    Sama teho isommalla iskutilavuudella = pienempi viritysaste. Toisaalta Ducatin kohdalla männän halkaisija (tai massa) ei varmasti ole mikään ongelma nyt kun sylinterimäärä tuplataan. Siellä todennäkösesti männän suunnittelija naureskelee partaansa, että onpas naurettavan helppoa tehdä tämmöisiä lelumoottorin kokoisia osia.
    Iskunpituus vaikuttaa lähinnä männän kiihtyvyyteen yläkuolokohdassa, mutta toisaalta isommasta iskutilavuudesta saa enempi vääntöä, joten moottoria ei tarvitse kierrättää yhtä korkealle kuin lyhyemmällä iskulla.

    Yleisesti sylinterin halkaisija, iskunpituus ja moottorin max. rpm ovat sellaisia suunnitteluparametrejä, joiden suhteen haetaan ko. tapaukseen paras mahdollinen kompromissi, koska kaikkia noita ei voi yhtä aikaa optimoida.

    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Eikö se tule ainevahvuuksilla yms?
    Ainevahvuus on vain yksi tekijä. Myös osien massa ja myötölujuus, tai tarkemmin väsymislujuus, ovat ratkaisevassa roolissa. Esim. männässä pienempi ainevahvuus ja lujempi materiaali voi olla selkeästi parempi ratkaisu kuin ainevahvuuden kasvattaminen, koska samalla myös massa pienenee. Toki ainevahvuus sitten vaikuttaa myös lämmönjohtumiseen ja lämpögradienttiin kappaleen läpi. Esim. liian ohutseinäinen sylinteriputki voi antautua lämpöjännitysten takia, koska lämpötila muuttuu liian paljon liian lyhyellä matkalla, jolloin lämpötilaeroista aiheutuu kovia jännityksiä

    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on 1,4 litrainen auto jossa on 170 heppaa ja ei se mielestäni ole yhtään vähemmän luotettava kuin perinteinen kaksilitrainen samoilla tehoilla.
    Turboahdettu vs. vapaastihengittävä moottori ovat karvan huono vertailukohta. Ehkä pyöräpuolella päästään kohta tekemään tuota 600cc ahdettu vs. tonninen vapari vertailua. Molemmista kyllä saa yhtä luotettavia, mutta suunnittelupöydältä lähtien ahdettu joudutaan mitoittamaan hieman eri tavalla.

    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Tehoja on tietysti helpointa lisätä kuutioilla. Tiedän saivartelua mutten malttanut olla kommentoimatta .
    Saivarrellaan karvan lisää: Tehoa on helpointa lisätä kasvattamalla ilman (hapen) massavirtaa moottoriin. Tuo tehdään joko parantamalla moottorin hengitystä, kasvattamalla iskutilavuutta, ahtamalla ilma moottoriin, käyttämällä happirikasta polttoainetta tai happirikasta kaasua ilman ohella/sijasta.
    Superbike B #7
  4. #94
    Isommasta koneesta saa varmaankin tehoja matalammilla kierroksilla, ainakin jos lisätään männän kokoa ja iskunpituus ei kasva.
    Kisapuolella muistaakseni lasketaan että jos maksimikierroksia nostaa 500rpm niin osien huoltoväli lyhenee puoleen, eli kierroksilla tehon hakemisessa tulee kyllä jossain kohtaa käytännön raja vastaan ainakin katuvehkeissä.
    Lisäksi voisi olettaa että näin pystytään pitämään tehot kilpailukykyisellä tasolla ja samalla saamaan pyörä Euro4-kelpoiseksi. Jossain vaiheessahan nämä kiristyvät taas kun autoissa taitaa olla jo Euro5- tai 6-normit käytössä.
  5. #95



    Messuilla jengi käynyt jo niin kuumana tai sitten show tyttö vähän nojallut
    Viimeksi muokannut: Husky510; 09.11.2017 klo 21:29.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #96
    V4 By Krax Moto
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  7. #97
    Pakko jakaa tätä kuva pornoa...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8. #98
    Minusta tähän sopisi nuo äänenvaimentimet tuonne takavalon alle, koska nyt näyttää vähän siltä että olisi raskaana





    Viimeksi muokannut: Husky510; 16.11.2017 klo 22:27.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  9. #99
    Aika saatanan seksikäs ääni



    Lisää videota https://www.facebook.com/francesco.i...location=group
    Viimeksi muokannut: Husky510; 03.12.2017 klo 08:44.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  10. #100
    Joku kumminkin on miettinyt miltä se vakio kuulostaa, niin tältä


    Toinen
    https://www.youtube.com/watch?v=J39oo9NpAJs
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  11. #101
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Aika saatanan seksikäs ääni



    Lisää videota https://www.facebook.com/francesco.i...location=group
    Ei kuulosta yhtään samalta kuin Desmosedici.

    Kuuluukohan tuosta:
    https://www.facebook.com/mikko.ylita...6325277750653/
    H-D CVO Street Glide, H-D Dyna 131 Öhlins, KTM 1290SD ja SA1290R, Kawa H2 ja H2SX SE, pari Ducatia
  12. #102
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Sun tarvisi laittaa julkiseksi tuo video, niin näkyisi muille
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  13. #103
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Sun tarvisi laittaa julkiseksi tuo video, niin näkyisi muille
    Yritin laittaa
    H-D CVO Street Glide, H-D Dyna 131 Öhlins, KTM 1290SD ja SA1290R, Kawa H2 ja H2SX SE, pari Ducatia
  14. #104
  15. #105
    On muuten hirveä tuo musta jossa punaiset raidat, tulee mieleen ennen kun oli niitä amisautoja joissa liekkiraidat, hyh.
    Aprilia Tuono V4R (-11) + KTM 350 EXC-F SD
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  16. #106
    On se kyllä aika räyhä purkki, vaikka nakutyppii tuppaan ite olemaan..

    Tottakai jotain pientä pitäs muuttaa kun ei mikään motoristi oo tyytyväinen tehdaspakettiin, tai, sis en mä ainakaan.

    Pirun hieno peli kyllä noilla lääkkeillä mitä tehtaalta tullu..
    Softail -00-
    Monster 620ie Dark -04-
  17. #107
    Joku värittänyt V4 tälläisiin väreihin

    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  18. #108
    Lisää photoshop kuvia tipahtelee netissä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  19. #109
    Nyt Termignoni pakoputkistolla
    https://www.facebook.com/Italienisch...9420682409066/
    EDit tää on kuulema fake
    Viimeksi muokannut: Husky510; 30.01.2018 klo 13:41.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  20. #110
  21. #111
    Sveitsissä ollut jo koeajettavana, apriliaforumille joku postannut oman arvion (eli vertailu on RSV4:een ja V4 Tuonoon):

    As I feared, the V4 configuration of their new engine bears qualities similar to the ones we like in ours. Linear feel on the acceleration, no noticeable vibrations neither on the handle bars nor in the foot pegs, quick revving, smooth fueling.

    I reckon the quick shifter is smoother than ours works on any revs I mean any even the lowest without any hiccup or delay or jump. It has down shift but not like the latest Tuono RSV that you can down shift even with the throttle pinned.

    Because of the engine now the Pani flicks way easier while on speed goes in turns with less hustle compared to the other V2 Pani.

    I was not as comfy sitting because tank is wider on the legs vs Aprilia it means I can sit better on the Tuono hold better with it than this Pani.

    Needless to say it launches super quick in all gears, gone the V2 twin kicks at given revs all is linear and usable predictable kind of what we have with Aprilia. Fueling is smooth.
    Roundabout second gear at max 15km/h no need to use clutch and purring like a kitten. No noticieable surging.

    Revved it high and sound is no the same like a V4 Aprilia. Kind of taki taki sound. Can be monotonous at slow speeds but enticing at high revs amazing too.

    Can’t tell about heat but the shield on the right side is double, at least didn’t felt it cooking me but hey it was 7 Celsius.
    Quality of build good.

    The software responds well on the dash and the menus surprisingly intuitive. Now with the Ohlins target logic can change quite easy the dynamic suspension. One of my first launches on 1st was rewarded with a mild delicious wheelie quite easy to take and landed it no problem thanks to software (so far with my Tuono I don’t get a power wheelie so easy in AWC 2 but that’s me).

    Have to say that just for the love of motorcycles it is worthy rest ride. Ducati did a good job IMO many riders that could not control or use a 1299 will find this one accessible.

    Of course the price tag! Does it worth the money? After this test I can say close to yes. Rsv remains a great deal for the money when it comes to riding.

    Just wanted to share don’t get pissed with me. I love my Tuono but I love tech and bikes too.
    Hope Aprilia will have the funds to respond to this competition....
  22. #112
    Ducati 899 Panigale

    "If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
    -Muhammad Ali
  23. #113
    On kyllä ihan törkeen hyvän kuuloinen tuossa videossa...



    Tästä mä tykkään Vielä kun saa hiilikuitu osia, niin avot
    Viimeksi muokannut: Husky510; 18.01.2018 klo 20:34.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  24. #114


    Vähän alkoi nyt häiritsemään tuo runkosekamelska: magnesium etuhäkki, harmaa alumiinen runko keskellä ja musta takahäkki
  25. #115
    Hyvin liikahtaa kyllä, ja hyvät äänet. Mutta meinaako vähän voblata tuossa pääsuoralla, 1:55=>
    https://youtu.be/6YrqdWuOrA8
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  26. #116
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Hyvin liikahtaa kyllä, ja hyvät äänet. Mutta meinaako vähän voblata tuossa pääsuoralla, 1:55=>
    https://youtu.be/6YrqdWuOrA8
    Ton verran sen pitääkin elää kun keula on kevyt ja paino vähän liikaa käsillä. ;)
    Superbike B #7
  27. #117
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  28. #118
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Se jää jälkeen 120-200 km/h kun luiston-/keulimisenesto ei anna myöten. Hurjasti on löylyä myllyssä...
  29. #119
    Joko on selvinnyt kuka on uusi maahantuoja/kuka V4- pelit toimittaa? Voisin kuvitella että uuden pyörämallin huoltoonkin pitä(isi)ä joku kouluttaa. Onko mitään tietoa asiaan tullut?
    .
  30.  
  31. #120
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Joko on selvinnyt kuka on uusi maahantuoja/kuka V4- pelit toimittaa? Voisin kuvitella että uuden pyörämallin huoltoonkin pitä(isi)ä joku kouluttaa. Onko mitään tietoa asiaan tullut?
    Tietoa ei ole, mutta eiköhän nuo saa huollettua Hyvinkäällä Corsenerolla.
    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
Sivu: 4 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen