Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 107:sta
  1. #31
    "Let's look at the two most important aspects of the new V4 engine," Domenicali told us. "For the first time in the series, we will use a counter-rotating crankshaft in this category....You have practically no wheelies when accelerating, if you install a crankshaft, which turns against the direction of travel.
    Katupyörän 1103 moottori max rpm 13500, vasta 2019 vuodelle tulevan 1000, 14 000rpm. Mahtaakohan noita kauheasti näkyä kansallisissa skaboissa jos tonninen tulee vast 19 ja limited editionina, 500kpl pitää SBK sääntöjen mukaan valmistaa 2 vuodessa.
  2. #32
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Toimittajan reppanalta on vaan loppunu sormet kesken kun on laskenu tuota sytytysjärjestystä, kun tolla tapaa laskien kaksi kierrosta olisi 760 astetta. Ducatihan ilmoittaa kampuran kulman ja sylinterien välisen kulman, joten siitähän tuon pienellä geometriaharjoituksella laskee:

    Toisella kammentapilla olevat paukahtaa peräkkäin = väli on 90 astetta. Eka siis 0 astetta kohdassa ja toinen 90 astetta kammenkulmaa. Tässä kohtaa toinen kammentappi on 70 astetta edellä, ollen kohdassa 160 astetta ekasta sytytyksestä laskien. Tuosta siis seuraavaan sytytykseen matkaa 360-160 = 200astetta ja vimonen paukku tietysti sylinterien kulman verran, eli 90 astetta tuon jälkeen. Edit. Tästä sitten meneekin vähän pidempään seuraavaan paukkuun, eli 720-90-200-90=340 astetta.

    Elikkäs sytytysjärjestys: 90-200-90-340
    Oon tässä ite ruvennut pohtimaan ihan huvikseen tuota järjestystä, joka tosin oli ja tapetilla tahtareiden aikaan.

    Tuo ero tasaisella paukutuksella ja epätasaisella lienee se, että rengas saa hieman levähtää välissä ja pitoa on enempi. Toisaalta Doohan halus ajaa screamerillä, kun tuntuma kapulasta takarenkaaseen on parempi. Liekö sitten niin, että tuo luistoneston kehitys mahdollistaa paremmin ison paukun käytön kun hanskoja on riittävästi asioiden hyödyntämiseen.

    Tällaista keittiöspekulointia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #33
    Onko tässä nyt sama vai eri sytytysjärjestys kuin Desmosedici 16 RR:llä?
    H-D CVO Street Glide, BMW S1000XR, KTM 1290SD ja SA1290R, Kawa H2 ja H2SX SE, pari Ducatia
  4. #34
    Ducati teki sitten Kawa 636:t. Varmaankin tästä kaikki kotirääräät kiittävät. Itse olen vähän ihmeissäni siitä, löytääkö 1100cc markkinoita. Mutta mitäpä ei Ducatisti ostaisi.
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (enää 2 jäljellä?)
  5. #35
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Ducati teki sitten Kawa 636:t. Varmaankin tästä kaikki kotirääräät kiittävät. Itse olen vähän ihmeissäni siitä, löytääkö 1100cc markkinoita. Mutta mitäpä ei Ducatisti ostaisi.
    Onhan Ducatin nykyinenkin Panigale ylikokonen ja vain R malli ns. laillisella koneella.
  6. #36
    Lainaa RzR kirjoitti Katso viesti
    Katupyörän 1103 moottori max rpm 13500, vasta 2019 vuodelle tulevan 1000, 14 000rpm. Mahtaakohan noita kauheasti näkyä kansallisissa skaboissa jos tonninen tulee vast 19 ja limited editionina, 500kpl pitää SBK sääntöjen mukaan valmistaa 2 vuodessa.
    Suomessa noita päätyy radalle 2025 mennessä tod. näk. alle 5kpl. Ei tota nykystäkään Pania siellä ruuhkaksi asti nimittäin ole.

    Edit. Ja tuo lukumäärä sisältää sekä 1100 ja 1000 mallit.
  7. #37
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Oon tässä ite ruvennut pohtimaan ihan huvikseen tuota järjestystä, joka tosin oli ja tapetilla tahtareiden aikaan.

    Tuo ero tasaisella paukutuksella ja epätasaisella lienee se, että rengas saa hieman levähtää välissä ja pitoa on enempi. Toisaalta Doohan halus ajaa screamerillä, kun tuntuma kapulasta takarenkaaseen on parempi. Liekö sitten niin, että tuo luistoneston kehitys mahdollistaa paremmin ison paukun käytön kun hanskoja on riittävästi asioiden hyödyntämiseen.

    Tällaista keittiöspekulointia.
    Ite oon ajatellu että lisäksi epätasaiseen tuleva vetopulssi irrottaa pitoa limitin lähellä ja on kuskin aistittavissa paremmin. Screamerissa olisi pidosta luistoon siirtyminen tämän mallin mukaan äkkinäisempi. Tiä hänestä.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  8. #38
    Jos tuo epätasainen sytytyskonsepti olisi todellakin ominaisuuksiltaan niin ylivertainen, olisi se ollut kaikilla käytössä jo vuosikymmeniä sitten. Luultavimmin halutaan tehdä moottoristä vain omanlaisensa ja tunnistettava ääneltään ja tärinöiltään, erottamaan japsivinkunasta ja ehkä myös Apriliasta. Sama koskee crossplane Yamahaa. Miksihän autoihin aina halutaan tasaisesti käyvä moottori?

    Olosuhteiden pakosta (päästöt, tehokilpailu) Ducati on pakotettu siirtymään pienempiin ja useampiin sylintereihin. Twinillä ei enää pysy kärkikahinoissa, jos kaikki direktiivit pitää täyttää, eikä twiniä saa kiertämään tarpeeksi saatikka kestämään nipussa jos mennään yli 200hv kerhoon litran kokoluokassa.

    Muutama vuosi sitten en olisi kuvitellut tosissani ostavani Ducatia. Ikää tulee ja "järki" katoaa. Mopossa arvostaa yksilöllisyyttä järkiominaisuuksien ohella ja osiltaan tilallakin. Ducatista moni ajattelee, että ylihintainen paska omituisella tekniikalla ja halvemmalla saa paremman japanista. Ferrarista sanotaan samaa, mutta..

    Itse hankin Ducatin, koska se oli erilainen ja paljon erilaisempaa urheilumoottoripyörää ei juurikaan olisi enää saanutkaan: tikapuuputkirunko, twini, hihnajakopää, kuivakytkin, desmo jne. Ducatin tie olemalla erilainen nuori alkaa olla loppuun kaluttu, jos aikoo olla maaliman kärkikahinoissa superbikessa. Pakko nöyrtyä perukonseptiin, sillä erikoisratkaisut eivät ole teknisesti tai suorituskyvyllisesti ylivertaisia, vaan ainoastaan ehkä erikoisuuden tavoittelua vaikkakin kilpailukykyisiä jossakin määrin.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  9. #39
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Doohan halus ajaa screamerillä, kun tuntuma kapulasta takarenkaaseen on parempi..
    Aikoinaan Doohan halusi, että palataan screameriin monen bigbang vuoden jälkeen koska kaikki osasi ajaa nopeasti helpommin hallittavalla bigbangillä. Screamer oli pahempi tehontuotoltaan ja Doohan hyvä kaasukontrolli mahdollisti hänelle hyvät kyydit mutta nuoremmat uhittelijat veteli high sidereita sillä helpommin.

    Ducatihan periaattessa on laittanut tuohon kaksi 90-asteen twiniä rinnakkain. Jossain luki että kone on kevyempi kuin 1285cc twini-Panigalen kone. Kuutiot on minusta ihan ok katupyörään, ja nyt saavatpelivaraa parin vuoden päästä 1150-1200cc koneelle, sitten 1250 jne. Lisäksi Ducati on nyt 81mm Dorna-rajalla porauksen suhteen, joten ehkä pidentävät iskua sitten. Toisaalta nuo ei ole homologointi-koneita joten niissähän voi olla isku/pituus ja tilavuus mitä tahansa. Mutta tuleva 1000cc luokittelu R lienee samalla 81mm porauksella ja iskua lyhennetään. Mahdollistaa samalla myös kovemmat kierrokset kun männän nopeus pienenee.

    Japsitkin voisi hypätä pois tuosta kuutiorajoituksesta. Toisaalta kisamallia pitää saada myytyä riittävät määrät ja uskon, että Ducatin on helpointa saada ne myytyä. Jos muutkin lähtee tälle ylikokolinjalle mutta silti pidetään vehkeet kevyinä ja ketterinä niin ai että ois mässyä katutykkiä tarjolla.
  10. #40
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Jos tuo epätasainen sytytyskonsepti olisi todellakin ominaisuuksiltaan niin ylivertainen, olisi se ollut kaikilla käytössä jo vuosikymmeniä sitten. Luultavimmin halutaan tehdä moottoristä vain omanlaisensa ja tunnistettava ääneltään ja tärinöiltään, erottamaan japsivinkunasta ja ehkä myös Apriliasta. Sama koskee crossplane Yamahaa. Miksihän autoihin aina halutaan tasaisesti käyvä moottori?

    Olosuhteiden pakosta (päästöt, tehokilpailu) Ducati on pakotettu siirtymään pienempiin ja useampiin sylintereihin. Twinillä ei enää pysy kärkikahinoissa, jos kaikki direktiivit pitää täyttää, eikä twiniä saa kiertämään tarpeeksi saatikka kestämään nipussa jos mennään yli 200hv kerhoon litran kokoluokassa.

    Muutama vuosi sitten en olisi kuvitellut tosissani ostavani Ducatia. Ikää tulee ja "järki" katoaa. Mopossa arvostaa yksilöllisyyttä järkiominaisuuksien ohella ja osiltaan tilallakin. Ducatista moni ajattelee, että ylihintainen paska omituisella tekniikalla ja halvemmalla saa paremman japanista. Ferrarista sanotaan samaa, mutta..

    Itse hankin Ducatin, koska se oli erilainen ja paljon erilaisempaa urheilumoottoripyörää ei juurikaan olisi enää saanutkaan: tikapuuputkirunko, twini, hihnajakopää, kuivakytkin, desmo jne. Ducatin tie olemalla erilainen nuori alkaa olla loppuun kaluttu, jos aikoo olla maaliman kärkikahinoissa superbikessa. Pakko nöyrtyä perukonseptiin, sillä erikoisratkaisut eivät ole teknisesti tai suorituskyvyllisesti ylivertaisia, vaan ainoastaan ehkä erikoisuuden tavoittelua vaikkakin kilpailukykyisiä jossakin määrin.
    Johan big bang on ollu motogp "standardi" toistakymmentä vuotta. Katukoneessa vaan lyhentää liikaa kestoikää, joten Yamahan crossplane on ainut viritys tuohon suuntaan ja sekin vaati aika paljon kehitystä, että oli kilpailijoiden tasolla.

    Päästöt lienee ainut syy siirtyä pois V2 konstruktiosta. Nykysäännöillä V2 on kilpakentillä edelleen kilpailukykynen, mutta päästörajoihin sitä ei enää saa kovin helposti.

    Edit. Ja ekat big bangerit tais olla jo 2t aikaan kisaympyröissä mukana.
  11. #41
    Tässä kyllä näyttää siisiltä mitä noi punaiset..Tuohon vielä seksikäs V4 ääni, niin pornoa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #42
    epätavallinen ratkaisu nokkien pyöritykseen

    The camshafts are controlled by two “silent” timing chains. On the front timing system the chain drives the intake camshaft, which in turn transmits motion to the exhaust via a pair of gear wheels (mixed chain-gear timing system). On the rear timing system, on the other hand, the chain drives the exhaust shaft which transmits motion to the intake line.
    ja erityisesti

    The chain that controls the timing of the front cylinders is positioned on the right side of the engine and is driven by the crankshaft through a gear on the sprocket of the primary transmission. The one that drives the rear cylinders is situated on the left side of the engine and is driven by a gear that is part of the crankshaft.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  13. #43
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    epätavallinen ratkaisu nokkien pyöritykseen



    ja erityisesti
    Kuulostaa pahasti kompromissilta vääntövärähtelyiden kurissa pitämiseksi.
  14. #44
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Johan big bang on ollu motogp "standardi" toistakymmentä vuotta. Katukoneessa vaan lyhentää liikaa kestoikää, joten Yamahan crossplane on ainut viritys tuohon suuntaan ja sekin vaati aika paljon kehitystä, että oli kilpailijoiden tasolla
    Honda RC30 taisi olla katupuolen peleissä big- bang syttyjärjestyksellä. Tämä siis alkaen 1987 ja muutaman vuoden eteenpäin. En muista jatkoiko RC45 samaa latua.
    .
  15. #45
    Vaikken ducatisti tai ole koskaan ducatia omistanut niin jotenkin haikealta tuntuu ajatus ettei enään tule v2. Ducatia voisin joskus harkita pyöräksi, mutta nyt ei ole.mihinkään sellaiseen mieleiseen malliin varaa.

    Joten tämmöisellä 4500€ kilo kikseri louskolla ajetaan nyt ja johon sitten tuli tehtyä liki 2000 "remonttia" parin vuoden aikana. Noista varmaan yli puolet oli kyllä vain omia mieltymyksiä. Ei pakollisia tarpeita. Ja tuntuu että toisen 2000 sais vielä menemään.

    Itse asiaan takaisin niin tietyllä tapaa ducati on erilainen. Muistaa vielä kun paikallisen huoltiksen pihaan tuli 1098 akran ränniillä varustettuna niin kyllähän kaikki sitä meni töllistelemään ja ihmettelemään. Olisiko ollut vuosi 2007 tai jotain. Soundit olivat lievästi räyhäkkäät ja tyhjäkäynnillä kuulosti vähän siltä että vain lyhyen ajan kysymys koska hajoaa. Jos taas joku tuli jollain pari vuotta vanhemmalla japsikyykyllä niin ketään ei kiinnostanut. Sitten nekin kiinnostivat jos olivat 1000 ja uusinta mallia. Ehkäpä jos ja kun on varaa paremmin niin ostan jonkun v2 duksun tai ehkä vieläkin kornimman morinin 1200 corsaron. Eihän siinä mitään järkeä ole. Eipä tämä kiksukaan ns järkihankinta ollut mutta on siinä jotain mikä pistää aina silloin tällöin pelonsekaisen hymyn pintaan
    Olen radalla yhtä hidas kuin Boris jeltsin maanantai aamuna.

    State of dystopia.
  16. #46
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa pahasti kompromissilta vääntövärähtelyiden kurissa pitämiseksi.
    Ducati kirjoittaa:
    This choice minimises timing absorption, benefiting performance and reliability.
    Kait toi "timing absoption" on jotain nokkakoneiston värähtelyjä

    Kyllähän tuossa padassa on sen verran eksotiikkaa että ei voi sekoittaa johonkin VFR-myllyyn; pysyy myyntitykit ja merkin fanit tyytyväisinä. Kampurakin pyörii "väärään suuntaan".

    Painosta vielä:
    Weighing 64.5 kg, the Desmosedici Stradale is only 2 kg heavier than the 1,285 cm³ twin-cylinder Superquadro.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  17. #47
    Jos noi kuvat pitää yhtään paikkansa, eipä ole syytä lähteä ärrää vaihtaan pois..VFR:n saa halvemmallakin jos sellaisen haluaisin..
    998R & panigale R
  18. #48
    Sytytysjärjestys taitaa olla sama kuin Desmosedici 16 RR:ssä. Stradale näyttää olevan pitkäiskuisempi, jos nämä pitää paikkaansa:
    D16RR 86x42,5
    Stradale 81x53,5

    Noissa videoissa käyntiääni ei kylläkään kuulosta samanlaiselta.
    Ulkonäkö noissa punaisissa kuvissa on kyllä karmea. Mustan kuva huomattavasti sirompi, mutta ei mitenkään himottava.
    H-D CVO Street Glide, BMW S1000XR, KTM 1290SD ja SA1290R, Kawa H2 ja H2SX SE, pari Ducatia
  19. #49
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Onhan Ducatin nykyinenkin Panigale ylikokonen ja vain R malli ns. laillisella koneella.
    Enpä ollut tätäkään tajunnut, kiitos huomiosta.

    Mielenkiintoista on tämä kaksilla korteilla pelaaminen. Toisaalta ketäpä se harmittaisi, jos ei ajatus ollut kilpailemaan muiden kanssa samalla viivalla. Tosin kolmantena näkökulmana tonnikyykyn katurelevanssi on jotakuinkin mielenkiintoinen käsite
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (enää 2 jäljellä?)
  20. #50
    Täällä ainakin toivotaan kädet ristissä, että design ei ole tuo, joka on nyt postattu ympäri nettiä. Ei hyvä.
    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
  21. #51
  22. #52
    ^Alakoulun photoshop- kurssin reputtaneen oppilaan tekele on livennyt nettiin.
    .
  23. #53
    ^Ei ollutkaan ilmeisesti alakoululaisen photoshoppaus, vaan C.Stoner riipimässä uutukaista testiajoissa.

    http://www.motorcyclenews.com/news/n...-v4-superbike/
    .
  24. #54
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  25. #55
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Uusimmassa PB:ssa oli tehtaan sisällä otettu salakuva punaisesta pyörästä. Oli kyllä hämmästyttävän lähellä yllä olevaa...

    Pari viikkoa ja toi uutukainen näkee päivänvalon ihan virallisesti.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  26. #56
  27. #57
    Ei kyllä sytytä yhtään ja valitettavasti se aiempi suttuinen spy shot näyttäisi olevan kohtuullisen lähellä lopullista designia.
    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
  28. #58
    ^Samaa mieltä. Tuo on todella oudon näköinen pyörä. Luultavasti kuitenkin näyttäisi paljon paremmalta omassa autotallissa.
    .
  29. #59
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    ^Samaa mieltä. Tuo on todella oudon näköinen pyörä. Luultavasti kuitenkin näyttäisi paljon paremmalta omassa autotallissa.
    Jep, tosin nyt tuosta hyppää silmille äärimmäinen muovisuus ja Panigalen wow-efekti uupuu.
    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
  30.  
  31. #60
    https://www.ducati.com/ww/en/bikes/panigale/panigale-v4

    Taitaa uusi masterbike voittaja olla valmis..
    Ducati 1098 "Racing Evo"
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen