Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 213:sta
  1. #151
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ohitti missä vaan, ohi ja jarrulla eteen ei ole sellainen tapa ohittaa, minkä perään itse lähtisin liputtamaan. Jos ohittaja olisi pitänyt linjansa, olisi mennyt ihan hyvin. Ei ohitetty ulkokurvista kuitenkaan ohi tule.
    Ja ohitettavan tarttee myös ymmärtää, että ohittaja tod.näk. menee ohitusta seuraavan mutkan hitaammin. Tilanne on eri, jos se jää joka mutkaan eteen nussimaan.
    Mä en kyl nii pahasti valunu toisen kaveri etee... kyl sä ny itekki näät tost videolta et mulla ois ollu tilaa viel ainaki metrin siirtyy vasemmalle ja sit mä ainaki oisin tehny ohitettavalle paskan tempun... mä ku oon luullu et sä oot sen tason kuski et kyl sun pitäis tietää nää asiat... mä otin opikseni siit kesäkuun kaatumisesta, jos on saman tasonen kuski ja huomaan et vaikee päästä ohi ni 1) jään vaa kiltisti roikkuu siihen taakse enkä ees yritä ohi tai 2) tulen varikon kautta hakee uutta vauhtia...
  2. #152
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Sulla on kyllä selitys aina valmiina.

    Ymmärräthän että vaikka SINULLA ON TILAA, kaverilla ei välttämättä olekaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  3. #153
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    mulla ois ollu tilaa viel ainaki metrin siirtyy vasemmalle ja sit mä ainaki oisin tehny ohitettavalle paskan tempun...
    Varsinki hitaammissa ryhmissä, kovempivauhtisissa kohdissa normi ajolinja kulkee ehkä metrin-puoltoista reunasta, ja jos ohittaja haluaa jättää puolen metrin raon katteiden väliin, se tarkoittaa että ohitusajolinja menee abaut kolmen metrin päässä reunasta.

    Jos ohittaa just ennen jarrua, kannattaa/ pitää jatkaa suoraan sitä linjaa millä on ajanut ohikin.
    Tossa alastaron ykkösen jarrussa on helppo merkki se paikkalappu, ohitusajolinja jarrussa on sen paikkalapun vieressä, oikeella puolella.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #154
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Sulla on kyllä selitys aina valmiina.

    Ymmärräthän että vaikka SINULLA ON TILAA, kaverilla ei välttämättä olekaan.
    Vittu sä sit jaksat joka helveti kerta.... on se jumalauta kumma et mua päästetää radalle ku meikäläise tekemine on joka kerta nii vitu perseestä ja vaarallista. Ja mikäs niitä lippumiehiä vaivaa ku ei anna mulle mustaa lippua?
  5. #155
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Varsinki hitaammissa ryhmissä, kovempivauhtisissa kohdissa normi ajolinja kulkee ehkä metrin-puoltoista reunasta, ja jos ohittaja haluaa jättää puolen metrin raon katteiden väliin, se tarkoittaa että ohitusajolinja menee abaut kolmen metrin päässä reunasta.

    Jos ohittaa just ennen jarrua, kannattaa/ pitää jatkaa suoraan sitä linjaa millä on ajanut ohikin.
    Tossa alastaron ykkösen jarrussa on helppo merkki se paikkalappu, ohitusajolinja jarrussa on sen paikkalapun vieressä, oikeella puolella.
    Eli siis normi ajolinja 1:sessä on se vas puolimmainen paikkalappu ja ohittajan ajolinja on se oikean puoleinen paikkalappu?
  6. #156
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Eli siis normi ajolinja 1:sessä on se vas puolimmainen paikkalappu ja ohittajan ajolinja on se oikean puoleinen paikkalappu?
    Helppo muistisääntö on myös se, että siinä vaiheessa kun kosket jarrukahvaan, niin sen jälkeen ajolinjan pitää olla suoraan radan suuntainen. Eli sen jälkeen ajolinja ei saa muuttua sivusuunnassa. Ks kuva jarruvalo. Kuvakaappaus on siitä kohtaa kun sulla sytty jarruvalo.

    Ja sitten taasen hitaampien ryhmien normi ajolinja ei kulje radan reunassa, joten sen takia hitaammissa ryhmissä joutuu jättämään sen kolmisen metriä tilaa sinne radan reunaan. Ks kuva ajolinjat.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #157
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Helppo muistisääntö on myös se, että siinä vaiheessa kun kosket jarrukahvaan, niin sen jälkeen ajolinjan pitää olla suoraan radan suuntainen. Eli sen jälkeen ajolinja ei saa muuttua sivusuunnassa. Ks kuva jarruvalo. Kuvakaappaus on siitä kohtaa kun sulla sytty jarruvalo.

    Ja sitten taasen hitaampien ryhmien normi ajolinja ei kulje radan reunassa, joten sen takia hitaammissa ryhmissä joutuu jättämään sen kolmisen metriä tilaa sinne radan reunaan. Ks kuva ajolinjat.
    Kiitos kuvista! Laitetaa muistii seuraaval kerral ku vastaavanlainen tilanne tulee!
  8. #158
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jo ennen kuin kukaan kommentoi videotasi mitenkään, sitä katsoessa mietin, että kylläpä sinulla on uskomaton luotto siihen, ettei edessämenijä tee mitään odottamatonta. Monessa kohtaa olit niin liki, että osumatta jääminen ei todennäköisesti ole enää sinun "hallittavissasi", koska käytettävissä oleva reaktioaika ei vaan riitä. Toki videon kuvakulma voi vääristää, mutta tuota asiaa kannattaa miettiä ihan vakavasti. Eikös muutama viikko sitten juuri yksi kolari sattunutkin, kun edessämenijän pyörä vikaantui...
    Kiitos kommentista. Kyllä tuo kameran FOV hieman huijaa siinä määrin että useimmiten oli rakoa enemmän kuin näyttää, mutta joo pari kertaa käytiin lähekkäin myös. Mutta eikös jossain vaiheessa ole pakko olla lähekkäin jos haluaa ohi?

    Se oli yksi osasyy miksi ohi pääseminen kesti jonkin aikaa, kun ajoin koko ajan perässä varauksella. Se on jäänyt jenkkipoikien kohelluksesta alitajuntaan että varaudu avoimissa harjoituksissa aina siihen että joku tekee jotain odottamatonta.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #159
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Vittu sä sit jaksat joka helveti kerta.... on se jumalauta kumma et mua päästetää radalle ku meikäläise tekemine on joka kerta nii vitu perseestä ja vaarallista. Ja mikäs niitä lippumiehiä vaivaa ku ei anna mulle mustaa lippua?
    Ihme jätkä, kun kaikki otetaan henkilökohtaisesti. Kannattaisi myös tajuta, että on muitakin sävyjä kuin musta ja valkoinen. Se, että joku ei ole sun edessä polvillaan ottamassa poskeen, ei tarkoita, että kaikki (lue: sinä) on "vitu perseestä ja vaarallista".

    Kun katsoin videon tilanteesta, en ollut lukenut ketjua kokonaisuudessaan, enkä tiennyt, että kyseessä olit sinä, eikä ohittajan henkilöllisyys olisi paljon vähempää voinut kiinnostakaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  10. #160
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Se oli yksi osasyy miksi ohi pääseminen kesti jonkin aikaa, kun ajoin koko ajan perässä varauksella. Se on jäänyt jenkkipoikien kohelluksesta alitajuntaan että varaudu avoimissa harjoituksissa aina siihen että joku tekee jotain odottamatonta.
    En jaksanut koko pätkää katsoa, mutta sulla on niin helvetisti enemmän mutkanopeutta, että kannattaisi koittaa jättää vähän rakoa ennen kaarretta, ajaa kurvi omalla nopeudella ja ulostulossa ohi.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  11. #161
    Juuri näin, ja pari kertaa yritin nopeissa taipeissa juuri tuota, mutta kaveri otti sittenkin niin paljon vauhtia pois keskimutkassa että crossaaminen jäi haaveeksi. sen jälkeen aattelin että helpommin pääsen ohi siin lopussa kun ei ole suoraa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  12. #162
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ihme jätkä, kun kaikki otetaan henkilökohtaisesti. Kannattaisi myös tajuta, että on muitakin sävyjä kuin musta ja valkoinen. Se, että joku ei ole sun edessä polvillaan ottamassa poskeen, ei tarkoita, että kaikki (lue: sinä) on "vitu perseestä ja vaarallista".

    Kun katsoin videon tilanteesta, en ollut lukenut ketjua kokonaisuudessaan, enkä tiennyt, että kyseessä olit sinä, eikä ohittajan henkilöllisyys olisi paljon vähempää voinut kiinnostakaan.
    Onneks en laittanu rahojani kiinni meinaa olisin taas hävinny kaikki. Mut älä huoli mä revin jotai kouluttajaa hihast heti ens vuo ekal ratapäiväl mihi meen ni sit ei voi olla siit kiinni...
  13. #163
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Hankkisit sinäkin jonkun oikean harrastuksen.
    Riittävän iso porukka kun pyörii hyvän harrastuksen ympärillä, kertyy porukkaan väkisinkin myös näitä tapauksia.
    Superbike #7
  14. #164
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Joko oon katsonut väärän videon tai ymmärtänyt tuon ohittamisen ihan väärin. Mä olen kyllä Tumpin kanssa samoilla linjoilla ja tuo ohitus tapahtui maaliviivan kohdalla eikä suinkaan jarruissa. Myönnettäköön että koukkaa aavistuksen linjalle mutta keskihitaassa olisi syytä olettaa että edessä ajava saattaa vähän poukkoilla mutkaa taitettaessa.
    Muuten siisti ohitus, mutta ehkä ohittaja vähän liikaa valu tuossa suoralla jarrussa ohitettavan linjalle. Kyseessä kuitenkin hitaan pään ryhmä, jolloin tilanpuute alkaa vaivaamaan aiemmin kuin kokeneempaa kuskia.
    Superbike #7
  15. #165
    Tässä vähän kuvakulmakokeilujen videoita sunnuntailta rakentavan palautteen ja välittämisen sekaan.
    Vauhti ei päätä huimaa mutta omasta mielestä ihan hauskan näköstä kun vaihtaa hiukan kameran paikkaa.

    https://youtu.be/XauyoOkenE0

    https://youtu.be/mCeLY7vVGK8
    KTM EXC-F 250 Six Days -15
  16. #166
    Lainaa MyRa kirjoitti Katso viesti
    Tässä vähän kuvakulmakokeilujen videoita sunnuntailta rakentavan palautteen ja välittämisen sekaan.
    Vauhti ei päätä huimaa mutta omasta mielestä ihan hauskan näköstä kun vaihtaa hiukan kameran paikkaa.

    https://youtu.be/XauyoOkenE0

    https://youtu.be/mCeLY7vVGK8
    Hyvältä näyttää! Tossa ekassa niin molemmilla kerroilla pääsuoralla katsoit tosi alas tankkiin tai jonnekki? miks?
  17. #167
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^^
    Vitun hyvää settiä!

    Kamerapaikan muutos tuo tosissaan mukavasti lisämaustetta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #168
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Hyvältä näyttää! Tossa ekassa niin molemmilla kerroilla pääsuoralla katsoit tosi alas tankkiin tai jonnekki? miks?
    Mulla oli puhelin tankin päällä missä oli racechrono päällä niin suoralla vilkasin kierrosaikoja. Normaalisti en tee niin kun on muutenkin ohjelmaa mut tossa sattu kiinnostamaan.
    KTM EXC-F 250 Six Days -15
  19. #169
    Lainaa MyRa kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli puhelin tankin päällä missä oli racechrono päällä niin suoralla vilkasin kierrosaikoja. Normaalisti en tee niin kun on muutenkin ohjelmaa mut tossa sattu kiinnostamaan.
    Haha asia selvä! Hienoo matskuu kyllä! Etenki sun etujarrun käyttö kiinnosti paljon!
  20. #170
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Onneks en laittanu rahojani kiinni meinaa olisin taas hävinny kaikki. Mut älä huoli mä revin jotai kouluttajaa hihast heti ens vuo ekal ratapäiväl mihi meen ni sit ei voi olla siit kiinni...
    Revi PoS:n hihaa vaan sitten.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  21. #171
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Haha asia selvä! Hienoo matskuu kyllä! Etenki sun etujarrun käyttö kiinnosti paljon!
    https://www.youtube.com/watch?v=1bHpTzZ-WUk

    Tuossa muutaman vuoden takaa vähän vastaavaa kuvaa.
    Superbike #7
  22. #172
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Tässä tuli mieleen, itselleni opetettu että kannattaa käyttää kaikkia 4 sormea etujarrulla. Näin saa paremman tuntuman kahvaan ja pehmeämmän jarrun.

    Mutta sitten iso osa vannoo taas 2 sormen tyyliin.

    Onko tällä oikeasti väliä, ja kannattaako treenata kumpaa?
    Ajaa just sillä tyylillä kun itelle hyvältä tuntuu. Turha alkaa erikseen opettelemaan jotain tommosta detaljia uusiksi kun tyylien välillä ei ole käytännössä mitään eroa. Itse saan kahdella sormella huomattavasti paremman tuntuman kuin neljällä, jossain paikoissa saatan jarruttaa vain yhdellä sormella.

    Jostain syystä EAK-kouluttajakurssillakin tuo neljä sormea oli ainut oikea tyyli, ehkä tuo juontaa ajalle jolloin pyörien jarrut vaativat oikeasti voimaa.
    Superbike #7
  23. #173
    ja kun vielä kaupan päälle muistetaan että jotkut ihmiset puristaa kahdella sormella lujempaa kuin toiset neljällä sormella, niin...

    Itse jarrutan kahdella sormella koska
    a) saan silläkin aikaan lukkojarrutuksen niin halutessani
    b) helpompi blippaa jarrussa ku on kolme sormea kaasun ympärillä
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #174
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Revi PoS:n hihaa vaan sitten.
    Hahahahaha mitä luulet miten se touhu päättyis, nyrkkitappelu Lemminkäises vai käsi kädes varikolla? xD
  25. #175
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ajaa just sillä tyylillä kun itelle hyvältä tuntuu. Turha alkaa erikseen opettelemaan jotain tommosta detaljia uusiksi kun tyylien välillä ei ole käytännössä mitään eroa. Itse saan kahdella sormella huomattavasti paremman tuntuman kuin neljällä, jossain paikoissa saatan jarruttaa vain yhdellä sormella.

    Jostain syystä EAK-kouluttajakurssillakin tuo neljä sormea oli ainut oikea tyyli, ehkä tuo juontaa ajalle jolloin pyörien jarrut vaativat oikeasti voimaa.
    Kyllä sielläkin jo ruvetaan ymmärtämään tuota 2 sormi jarrua. Tänä vuonna sanoivat että he suosittaa 4 sormea. Mutta näytöt kun tein 2 sormella niin kukaan ei moittinut
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  26. #176
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Hahahahaha mitä luulet miten se touhu päättyis, nyrkkitappelu Lemminkäises vai käsi kädes varikolla? xD
    Kävisikö kompromissi: Nyrkkitappelu varikolla Ääh, ennemmin käsi kädessä Lemminkäisessä
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  27. #177
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, sivustovastaava, MotOrgBike-vastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Kiitokset viikonlopusta ja mahtavasta kaudesta 2017! Tuntui tämä kausi menneen yhdessä hujauksessa, sillä vielä on täysin tuoreessa muistissa pyörän kasaaminen kauden avausta edeltävänä yönä ja se fiilis, kun pitkän talven jälkeen näki taas kaikki varikolta tutut kasvot. Taitaa muuten olla allekirjoittaneella ainoa tilanne, jossa samojen naamojen näkeminen vuosi vuodelta aiheuttaa ainoastaan positiivisia fiiliksiä.
    Joitain vakionaamoja näytti tälle kaudelle jääneen pois, mutta paljon uusia näytti tulleen tilalle, joten ainakaan itse en pitäisi tilannetta yhtä katastrofaalisena, kuin mitä toiset lajin tulevaisuudesta foorumeille kirjoittavat.

    Suuret kiitokset myös Tumpille AT4:sta! Näkisin, että kurssin tavoite täyttyi, sillä katselin tuossa eilen läpi kuvaamaani videomateriaalia sunnuntailta ja löysin sieltä itse selkeitä kehittämisen kohteita, joilla parantanee kierrosaikaa useammalla sekuntilla.

    Sen verran vitutti eilen tyhjentää kamoja pakusta "viimeistä kertaa" tälle kaudelle, että päätin jatkaa vielä kautta, ja lähteä naapurikerhon syyskuun päiville Alastaroon katsomaan, onnistuisiko nuo kehittämisen kohteet siirtämään käytäntöön asti.

    Emäntä hengaili viikonloppuna kameran kanssa jonkin verran radan varressa ja sanoi muistikortilla olevan vissiin pari tuhatta kuvaa. Katselee niitä läpi, kun työkiireiltään ehtii ja postailee sitten linkkiä foorumille.

    Ohittelukeskustelusta(tämä keskihitaan ohitusgate) tekee mieli kirjoittaa sen verran, että itse harrastusta aloittaessani ensimmäisellä kaudella säikyin lähempää tehtyjä ohituksia melkoisesti ja pari kertaa niistä tulikin kohtuullisen kärkkääseen sävyyn kirjoiteltua foorumilla. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut jättää kirjoittamatta ja käydä korkeintaan varikolla juttelemassa kasvotusten asiasta. Tuntuu, että vieläkin muutama tyyppi katsoo hieman erikoisesti niiden kirjoittelujen jälkeen. Nykyisellään jonkin verran kokeneempana ei ole enää ohitukset aiheuttanut ylimääräisiä sydämentykytyksiä.
    Malttia ja joustavuutta vaan niihin ohituksiin molemmin puolin, niin hyvä tulee. Ajamaan ehtii kyllä kaikki!
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  28. #178
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Kyllä sielläkin jo ruvetaan ymmärtämään tuota 2 sormi jarrua. Tänä vuonna sanoivat että he suosittaa 4 sormea. Mutta näytöt kun tein 2 sormella niin kukaan ei moittinut
    Katos, kehitys kehittyy sielläkin. Vajaa 2010 tai -11 oli kielletty kahden sormen käyttö näyttöjä ajaessa.
    Superbike #7
  29. #179
    Ja mä kun jarrutan lähes aina ainoastaan yhdellä sormella...
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat ät moottoripyora.org
  30.  
  31. #180
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Katos, kehitys kehittyy sielläkin. Vajaa 2010 tai -11 oli kielletty kahden sormen käyttö näyttöjä ajaessa.
    Meidän kurssilla käytiin pitkiä ja värikkäitä keskusteluita tästä mun ja MP-tuen oppilaan sekä Liikenneturvan edustajien välillä. Toinen tunteita herättänyt aihe oli muuten splittaus.

    Jeesuksestakin puhuttiin, mutta se oli kurssilaisten kesken
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen