Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 213:sta
  1. #121
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vahvajussi kirjoitti Katso viesti
    Siirrettiin sitten AT4 sunnuntaille kun kelikin oli jo kohdillaan. Kiitoksia Tumpille kurssista, tätä kurssia voi kyllä suositella.
    Olen nyt myös Syöttömestariksi tituleeratun TT-legendan kanssa samoilla linjoilla. Tuli ihan uusia ahaa-elämyksiä Alastaron kaarteista, eikä rata tunnu enää yhtään niin tylsältä kuin joskus aiemmin. Ohiteltuakin tuli varmaan enemmän kuin koko aiemmalla rata-ajolla yhteensä. Viikonlopun kruunasi sunnuntain viimeisellä setillä ryntäytetty oma paras aika. Tästä on hyvä jatkaa keväällä!
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  2. #122
    https://www.youtube.com/watch?v=dH38P-yKp0o

    Linkissä siis heti alussa se keskihitaan kaato 1 mutkassa... ja vähän muuta sähläämistä.
    Oli myös sunnuntaina kuvaaja paikalla, koska ja mistä mahtais päästä kuvia kattelemaan? Kiitokset jo etukätee!
  3. #123
    Lainaa massajaska kirjoitti Katso viesti
    Tästä on hyvä jatkaa keväällä!
    Sinua siteeraten ajo alkoi luistamaan?

    En jaksa tähän selittää asiayhteyttä muille, mutta naureskelin tuolle kommentille vielä lauantai-illallakin, tuli tarpeeseen.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  4. #124
    Tässä se vääntö jossa kuski meni suorilla karkuun:
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #125
    Ja tässä mun vkl nopein kierros (ja oma uus enkka sököillä renkailla):
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  6. #126
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Palmasin lipulla huomasi, että aika hitollinen tuuli oli sunnuntaina. Ei sellainen puuskainen myrskytuuli vaan aika tasaiseen työnsi lähes 90 asteen kulmassa takasuoraan nähden.
    Meikäläisen kohdalle osu joku sopiva puuskakin. Meinas työntää radalta ulos.
    https://www.youtube.com/watch?v=EtMXfAUfp0c
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #127
    Jos pääsuoran jarru on ainoa paikka ohittaa keskihitaassa niin mene ohi äläkä parkkeeraa ajolinjalle.

    https://youtu.be/kjDwwgeKhw0
    Viimeksi muokannut: ebragge; 22.08.2017 klo 12:24. Syy: Videon linkki
  8. #128
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ebragge kirjoitti Katso viesti
    Jos pääsuoran jarru on ainoa paikka ohittaa keskihitaassa niin mene ohi äläkä parkkeeraa ajolinjalle.
    Näin kouluttajan näkökulmasta ohitus on aikalailla suoraan oppikirjasta. Tapahtuu suoralla, riittävän läheltä, ohitettava näkee ohittajan riittävän aikaisin. Ohittaja ei vaaranna omaa ajoaan vaan valitsee mutkaan oikean ajolinjan. Kukaan ei joudu tekemään mitään ylimääräistä eikä mielestäni mitään vaaratilannetta synny tai ole syntymässä.

    Jos tuossa tilanteessa jouduit nostamaan kaasua aikaisemmin tai jarruttamaan hieman enemmän vauhtia pois, niin se mielestäni kuuluu asiaan. Sen verran pelisilmää ja joustavuutta pitää olla ohitettavallakin. Yhden normaalin ajopäivän aikana näkee radalla runsaasti paljon huonommin toteutettuja ohituksia.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  9. #129
    Lainaa ebragge kirjoitti Katso viesti
    Jos pääsuoran jarru on ainoa paikka ohittaa keskihitaassa niin mene ohi äläkä parkkeeraa ajolinjalle.

    https://youtu.be/EY7Wo5qZ4Nk
    1) Kyllä mä sulle jätin sen verran tilaa siihen et oisit mahtunu rinnalle jos oisit halunu perseillä siinä
    2) Tää sun 10s klippi ei taas kerro ihan koko totuutta siitä et kuinka paljon hitaampi mä tai sä oltii... oisit nyt heittäny tota klippii ees palmasii asti ni jos oisit jääny must oikee selkeesti ni iha turha huudella siel koska siin vaihees oisin sua ''selkeesti'' nopeempi, vaiks hiuka sun vauhti kuoli mun takia.. plus sä et varmaa tiedä kuinka kauan oon roikkunu sun persees kii ja odottanu hyvää ja TURVALLIST paikkaa ohittaa...
  10. #130
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Näin kouluttajan näkökulmasta ohitus on aikalailla suoraan oppikirjasta. Tapahtuu suoralla, riittävän läheltä, ohitettava näkee ohittajan riittävän aikaisin. Ohittaja ei vaaranna omaa ajoaan vaan valitsee mutkaan oikean ajolinjan. Kukaan ei joudu tekemään mitään ylimääräistä eikä mielestäni mitään vaaratilannetta synny tai ole syntymässä.

    Jos tuossa tilanteessa jouduit nostamaan kaasua aikaisemmin tai jarruttamaan hieman enemmän vauhtia pois, niin se mielestäni kuuluu asiaan. Sen verran pelisilmää ja joustavuutta pitää olla ohitettavallakin. Yhden normaalin ajopäivän aikana näkee radalla runsaasti paljon huonommin toteutettuja ohituksia.


    - T -
    Kiitos! Tätä mäkää en just ymmärrä et ite ainaki jos mut ohitetaa, ni minkä takia mun pitäis ''taistella'' siit omast paikast ja tehä ohittajan työ mahollisimman vaikeeks, kaiken lisäks kilpaileminenha on kiellettyy... ei mua haittaa jos mun vauhti kuolee hiuka ku mut ohitetaa koska todennäkösesti se kaveri ketä ohittaa mut on mua nopeempi ni antaa sen ohittaa rauhas mut ni hän saa mennä menojaa ja mä saan mennä omiani... ja sen jälkee kaikki lähtee kotii hyvi mielin.
  11. #131
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Näin kouluttajan näkökulmasta ohitus on aikalailla suoraan oppikirjasta. Tapahtuu suoralla, riittävän läheltä, ohitettava näkee ohittajan riittävän aikaisin. Ohittaja ei vaaranna omaa ajoaan vaan valitsee mutkaan oikean ajolinjan. Kukaan ei joudu tekemään mitään ylimääräistä eikä mielestäni mitään vaaratilannetta synny tai ole syntymässä.

    Jos tuossa tilanteessa jouduit nostamaan kaasua aikaisemmin tai jarruttamaan hieman enemmän vauhtia pois, niin se mielestäni kuuluu asiaan. Sen verran pelisilmää ja joustavuutta pitää olla ohitettavallakin. Yhden normaalin ajopäivän aikana näkee radalla runsaasti paljon huonommin toteutettuja ohituksia.
    Komppaan tätä kyllä aivan 101%! Ei ton puhtaammin ja turvallisemmin ohitusta oikeen voi tehdä. Tossa ei ohitusteknisesti mene mikään väärin. Jos kaveri ois vetäny jarruttaessa suoraan sun eteen ja pakottanut rajuun lisäjarruun tai äkilliseen väistöliikkeeseen, asia ois toisin. Mutta sulla oli tarpeeks tilaa työskennellä koko matkan, joten ohitus oli turvallinen.

    Ja jos et ymmärrä sitä tosiasiaa, että joskus (ennemminkin YLEENSÄ) ohitus aiheuttaa sen että ohitettava joutuu tekemään mutkan linjan/nopeuden suhteen pieniä myönnytyksiä tai kompromisseja, ni suosittelen unohtamaan KAIKEN mitä luulet tietäväs rata-ajamisesta tai kilpailemisesta, ja nappaa oppikirja käteen tai kuuntele jotain ammattilaista kun se kertoo miten asiat tulisi tehdä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  12. #132
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Meikäläisen kohdalle osu joku sopiva puuskakin. Meinas työntää radalta ulos.
    https://www.youtube.com/watch?v=EtMXfAUfp0c
    Olihan tuossa vielä melkein renkaan mitta marginaalia.

    Samassa kohdassa vihreä Ninja oli myös aivan reunalla, jännältä näytti siitä vierestä katsoen. Onneksi pysyi paremmalla puolella.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  13. #133
    Ok - olen näemmä itse ymmärtänyt väärin. Turhaan arkaillut ohituksia.

    Pahoitteluni CBR600RR:llä!
  14. #134
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Komppaan tätä kyllä aivan 101%! Ei ton puhtaammin ja turvallisemmin ohitusta oikeen voi tehdä. Tossa ei ohitusteknisesti mene mikään väärin. Jos kaveri ois vetäny jarruttaessa suoraan sun eteen ja pakottanut rajuun lisäjarruun tai äkilliseen väistöliikkeeseen, asia ois toisin. Mutta sulla oli tarpeeks tilaa työskennellä koko matkan, joten ohitus oli turvallinen.

    Ja jos et ymmärrä sitä tosiasiaa, että joskus (ennemminkin YLEENSÄ) ohitus aiheuttaa sen että ohitettava joutuu tekemään mutkan linjan/nopeuden suhteen pieniä myönnytyksiä tai kompromisseja, ni suosittelen unohtamaan KAIKEN mitä luulet tietäväs rata-ajamisesta tai kilpailemisesta, ja nappaa oppikirja käteen tai kuuntele jotain ammattilaista kun se kertoo miten asiat tulisi tehdä.
    Aika selkeesti siinä sinunkin postaamassa videossa ohitettava varmaan oli tietoinen et ohi haluttais. Nopeassa vasurissa ulkokautta ohitusyritys kyllä näytti vähän vaaralliselta, mut tässä varmasti näki et ohi halutaan?
    Itse jos huomaan et aukeavan suoran alussa porukaa on perässä niin otan vähän löysemmin, saa nopeammat mennä menojaan.
    K8-1000
  15. #135
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kiitos vaan kaikille mukavasta viikonlopusta, vaikka vähän liukasta lauantaina olikin! Ja parastahan on se ratapäivien kiva porukkafiilis ja mukava ratapäivähenki millä pidetään huolta että kaikilla on kivaa ja että kaverista välitetään!

    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #136
    Vesq84:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2013
    Hyvinkää
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Tässä se vääntö jossa kuski meni suorilla karkuun:
    Minä tuossa opettelen ajamaan 😆
  17. #137
    Lainaa ebragge kirjoitti Katso viesti
    Ok - olen näemmä itse ymmärtänyt väärin. Turhaan arkaillut ohituksia.

    Pahoitteluni CBR600RR:llä!
    Ei mitään näistä opitaan jokainen! Ja kiitos kun heitit ton klipin näytille niin näkee hiukan sitä omaa tekemistä! Ja myönnän kyllä et meidän vauhti kuoli vähän ton ohituksen takia, se menee täysin mun piikkii, kaatusin tosa ykköses alku kesäst, (ohitus tilanne myös) joten se on ihan ok arkaillakkin niiden ohitusten suhteen!
  18. #138
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Aika selkeesti siinä sinunkin postaamassa videossa ohitettava varmaan oli tietoinen et ohi haluttais. Nopeassa vasurissa ulkokautta ohitusyritys kyllä näytti vähän vaaralliselta, mut tässä varmasti näki et ohi halutaan?
    Itse jos huomaan et aukeavan suoran alussa porukaa on perässä niin otan vähän löysemmin, saa nopeammat mennä menojaan.
    Varmasti näytti vaaralliselta koska LUULET että yritin ohi ulkokautta

    Totuus : Mä en todellakaan IKINÄ lähtis yrittää ulkokautta ohi, ellei kaveri mummoile neljääkymppiä sisäpuolella, koska mä tiedän että ku siinä avataan kaasu ni linja valuu ulkoreunaan. En ollut menossa ulkokautta ohi, vaan yritin tehdä crossover liikettä ku kaveri oli exiteissä nii pirun hidas (eli yritin kerätä ulompaa vauhdit ja leikata jyrkästi sisälle kovemmilla exit vauhdeilla. Mutta ku kaveri nosteli niiiin paljon että vaikka yritin leikata ni se nosti niin paljon että jouduin sinne ulkopuolelle. Tästä syystä (kuten videolla näkyy) ni nostin kaasua enkä edes yrittänyt mennä vierelle. Ja vaikka videolla sitä ei selkeästi näy, ni en ollu vierellä missää vaiheessa, olin takarenkaan kohdalla, joten pieni nosto riitti clearaamaan tilanteen.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  19. #139
    Lainaa ebragge kirjoitti Katso viesti
    Jos pääsuoran jarru on ainoa paikka ohittaa keskihitaassa niin mene ohi äläkä parkkeeraa ajolinjalle.

    https://youtu.be/EY7Wo5qZ4Nk
    Varsinki hitaammissa ryhmissä, kovempivauhtisissa kohdissa normi ajolinja kulkee ehkä metrin-puoltoista reunasta, ja jos ohittaja haluaa jättää puolen metrin raon katteiden väliin, se tarkoittaa että ohitusajolinja menee abaut kolmen metrin päässä reunasta.

    Jos ohittaa just ennen jarrua, kannattaa/ pitää jatkaa suoraan sitä linjaa millä on ajanut ohikin.
    Tossa alastaron ykkösen jarrussa on helppo merkki se paikkalappu, ohitusajolinja jarrussa on sen paikkalapun vieressä, oikeella puolella.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #140
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Tässä se vääntö jossa kuski meni suorilla karkuun:
    En halua millään tavalla vinoilla mutta tuossa videossa on paikka ohittaa noin kymmenen kertaa turvallisesti ennen kun pääset ohi. Varsinkin ennen kahvilan mutkaa tuossa vasurissa teillä on niin suuri nopeusero että ajaudut muutenkin rinnalle siinä. Eli ihan pienellä kaasun avauksella ja linjan muutoksella olisit päässyt joka kerta ohi reilusti ennen kahvilan sisääntaittoa. 1-2 (ja 2-3 + 7-8) mutkien välissä oli useampi paikka mennä ohi kunhan olisit luopunut omasta ajolinjasta ja mennyt jarrussa sisälle.

    Videon perusteella teillä on nopeuseroa kierrosajassa useampi sekunti. Pienempitehoisella pyörällä pitää opetella luopumaan omasta ajolinjasta että ohitus onnistuu turvallisesti varsinkin kun ero kierrosajassa alkaa olemaan 1-2 sekuntia. Se, että ohitusta seuraava mutka menee penkin alle on seuraus siitä linjasta luopumisesta. Kisahommissa pitää taitoa soveltaa vielä sen verran että ohitus pysyy turvallisena, mutta saat sekoitettua myös sen ohitettavan linjan niin paljon ettei se tyrkkää ohi seuraavalla suoralla.

    Ihan tuossa perässä ajelu on kohtuullisen vaarallista. Jos edessä menevälle tulee vaikka välivapaa tai muu ajovirhe, niin marginaali on aika pieni väistää. Turvallisempaa on seurata kierros kohtuulliselta etäisyydeltä ja tarkkailla se paikka missä toinen on hitaampi tai käyttää sellaista ajolinjaa mikä mahdollistaa turvallisen ohituksen. Jos sopivaa paikkaa ei löydy, niin varikon läpiajorangaistus tai yksi hitaampi kierros väliin on turvallisin vaihtoehto.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  21. #141
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    En halua millään tavalla vinoilla mutta tuossa videossa on paikka ohittaa noin kymmenen kertaa turvallisesti ennen kun pääset ohi. Varsinkin ennen kahvilan mutkaa tuossa vasurissa teillä on niin suuri nopeusero että ajaudut muutenkin rinnalle siinä. Eli ihan pienellä kaasun avauksella ja linjan muutoksella olisit päässyt joka kerta ohi reilusti ennen kahvilan sisääntaittoa. 1-2 (ja 2-3 + 7-8) mutkien välissä oli useampi paikka mennä ohi kunhan olisit luopunut omasta ajolinjasta ja mennyt jarrussa sisälle.
    Ja jos oltais oltu kisoissa, ni oisin mennytkin. Mutta ku oltiin harjoituksissa ja kaveri saattaa vaihdella linjojaan aika radikaalisti, ni en halunnu tehdä mitään harkitsematonta.

    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Kisahommissa pitää taitoa soveltaa vielä sen verran että ohitus pysyy turvallisena, mutta saat sekoitettua myös sen ohitettavan linjan niin paljon ettei se tyrkkää ohi seuraavalla suoralla.
    Täysin samaa mieltä, mutta ku ei oltu kisassa. Näinollen en voi olettaa että ohitettavalla on kaikki käsitys siitä miten kompensoida ajolinjat jne. Yritin ottaa mahdollisimman varovaisesti etten tee mitään tyhmää. Mulla nimittäin edellisessä sessiossa oli tilanne jossa lähden 2-3 välissä ohittaa edellä olevaa joka on ihan mun tuntumassa... mutta samalla tää jätkä lähtee sukeltamaan 3 metrin päästä sisäpuolelle edessä ajavaa kaveria siihe kolmosmutkaan.... ni sain muuten vetää aika rajut jarrut jottei kolahtanu.

    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Ihan tuossa perässä ajelu on kohtuullisen vaarallista. Jos edessä menevälle tulee vaikka välivapaa tai muu ajovirhe, niin marginaali on aika pieni väistää. Turvallisempaa on seurata kierros kohtuulliselta etäisyydeltä ja tarkkailla se paikka missä toinen on hitaampi tai käyttää sellaista ajolinjaa mikä mahdollistaa turvallisen ohituksen. Jos sopivaa paikkaa ei löydy, niin varikon läpiajorangaistus tai yksi hitaampi kierros väliin on turvallisin vaihtoehto.
    Mä yritinkin seurata kaveria jotta saa selkoa missä se on hitaampi. Mut niinku sanoin, kaveri nosteli sen verran paljon ulostuloissa, että vaikka miten yritti pedata ohitusta ni ajoittaminen oli melko vaikeeta, ku siitä huolimatta kaveri survoi kaasun pohjaan suorilla ni jarruihin ois pitäny mennä todella syvälle... ja sit JOS se kaveri tulee myös syvälle jarruihin ni käy mahdollisesti heikosti.

    Ja siinä vikassa vasurissa ennen kahvilaa ni rehellisesti sanoen pelotti aluks ees harkita lähtee ylläpitää nopeutta ja mennä ulkopuolelta ku pari kertaa menin siihe yksinäni vähä reilumpaa vauhtia ja meinasin joutua lähelle oikean puolen nurmikkoa.

    Ei ole Alastarosta alla meikäläisellä nyt kuin 140 kierrosta, joten en missään nimessä väitä tuntevani rataa kuin omat taskuni. Tästä syystä varsinkin syvälle jarruttaminen ei ole sellanen asia mitä mielelläni lähen yrittämään avoimella harjoittelupäivällä ku ei voi tosiaan luottaa siihen että ohitettava kaveri välttämättä ottaa huomioon potentiaalisen ohittamisen.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #142
    Näitä tilanteita löyty varmaan joka ryhmästä, kun osallistujia oli paljon, ONNEKSI, ei tarvi kadulla harjoitella jatkossa. Nopeus erot oli ainakin keskinopeassa kohtuuden rajoilla, siis omasta mielestä, mut ei se mitään. Speden sanoin, pääasia et oli kivaa
  23. #143
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ja jos oltais oltu kisoissa, ni oisin mennytkin. Mutta ku oltiin harjoituksissa ja kaveri saattaa vaihdella linjojaan aika radikaalisti, ni en halunnu tehdä mitään harkitsematonta.
    Jo ennen kuin kukaan kommentoi videotasi mitenkään, sitä katsoessa mietin, että kylläpä sinulla on uskomaton luotto siihen, ettei edessämenijä tee mitään odottamatonta. Monessa kohtaa olit niin liki, että osumatta jääminen ei todennäköisesti ole enää sinun "hallittavissasi", koska käytettävissä oleva reaktioaika ei vaan riitä. Toki videon kuvakulma voi vääristää, mutta tuota asiaa kannattaa miettiä ihan vakavasti. Eikös muutama viikko sitten juuri yksi kolari sattunutkin, kun edessämenijän pyörä vikaantui...
  24. #144

    Tunnus suljettu
    Liittyi Feb 2016
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Tässä se vääntö jossa kuski meni suorilla karkuun:

    Oho aikamoinen kilvanajo, mutta muuten molemmilta kyllä ihan ison luokan spedeilyä. Keltatakki ilmeisesti ensimmäistä kertaa nopeassa, ei kestä sitä että joku tulee ohi, liian kauan keskiryhmän kuninkaana
    Piraatti kyllä osaa ajaa pakko myöntää. Kannattaa ymmärtää ettei kaikkea opi videopelistä kokemusta kokemusta, että edes yksi Orgin nousevista kyvyistä säilyisi ehjänä ja intoa täynnä sinne kisohin tai jopa koko kauden kisat.
  25. #145
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Näin kouluttajan näkökulmasta ohitus on aikalailla suoraan oppikirjasta. Tapahtuu suoralla, riittävän läheltä, ohitettava näkee ohittajan riittävän aikaisin. Ohittaja ei vaaranna omaa ajoaan vaan valitsee mutkaan oikean ajolinjan. Kukaan ei joudu tekemään mitään ylimääräistä eikä mielestäni mitään vaaratilannetta synny tai ole syntymässä.
    Olen eri mieltä. Yleinen kokemus actionkameroista antaa olettaa, että ohittaja lienee huomattavasti lähempänä kuin videosta näyttää, ja lisäksi vaihtaa ajolinjaa ohitettavan eteen. Turvallisempaa olisi pitää sisälinja ja hidastaa vaan vauhtia riittävästi.

    Mun silmään tuo on justiin sellainen keskiryhmän hasardiohitus.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  26. #146
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sampo-FIN kirjoitti Katso viesti
    lässynlää
    Hankkisit sinäkin jonkun oikean harrastuksen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  27. #147
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Hankkisit sinäkin jonkun oikean harrastuksen.
    Reps, +1
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  28. #148
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Sinua siteeraten ajo alkoi luistamaan?

    Lauantaina luisti ajo aika monella... Mustalla huumorilla ja välittämisellä näistä selvitään.

    Ensi kaudelle uutta mustaa rinkulaa alle ja hapsutakkiraja rikki.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  29. #149
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Olen eri mieltä. Yleinen kokemus actionkameroista antaa olettaa, että ohittaja lienee huomattavasti lähempänä kuin videosta näyttää, ja lisäksi vaihtaa ajolinjaa ohitettavan eteen. Turvallisempaa olisi pitää sisälinja ja hidastaa vaan vauhtia riittävästi.

    Mun silmään tuo on justiin sellainen keskiryhmän hasardiohitus.
    Joko oon katsonut väärän videon tai ymmärtänyt tuon ohittamisen ihan väärin. Mä olen kyllä Tumpin kanssa samoilla linjoilla ja tuo ohitus tapahtui maaliviivan kohdalla eikä suinkaan jarruissa. Myönnettäköön että koukkaa aavistuksen linjalle mutta keskihitaassa olisi syytä olettaa että edessä ajava saattaa vähän poukkoilla mutkaa taitettaessa.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  30.  
  31. #150
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Ohitti missä vaan, ohi ja jarrulla eteen ei ole sellainen tapa ohittaa, minkä perään itse lähtisin liputtamaan. Jos ohittaja olisi pitänyt linjansa, olisi mennyt ihan hyvin. Ei ohitetty ulkokurvista kuitenkaan ohi tule.
    Ja ohitettavan tarttee myös ymmärtää, että ohittaja tod.näk. menee ohitusta seuraavan mutkan hitaammin. Tilanne on eri, jos se jää joka mutkaan eteen nussimaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen