Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 201:sta
  1. #91
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Ihailin sitä varikolta käsin. komeelta näytti
    Kiitos kiitos Kyytiläinen nautti menosta täysin rinnoin
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #92
    Lainaa jarhe kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni ryhmän vaihto tulee ajankohtaiseksi kun pystyy kokoajan ajamaan tossa alarajalla tai alle, ja tuntuuhan se 10 s erokin jo kierrosajassa.
    Muuten samaa mieltä, mutta tässäkin tulee ainakin yksi poikkeus mieleen : 2-päällä ajaminen

    Vaikka mä pystyin tykittää 2-päällä lähelle tota marginaalia koko ajan että periaatteessa oltais voitu olla keskinopeassakin, niin se on kuitenkin mielestäni tässä tapauksessa huonompi vaihtoehto.

    Miksi? Koska keskinopeassa ryhmässä kuitenkin aletaan painella jo lähelle 1:30 aikoja, ja se aika tehdään ulostulovauhdeilla ja jarrutuksilla... ni Hayabusa 2-päällä kuitenkin vaatii sen, että kierrosajasta huolimatta jarrutusmatkat on pitkiä, ja mutkakääntyvyys ei ole samaa tasoa esmes vakio tonnarin kanssa, saati kilpurin. Tämä aiheuttaisi sen, että jarruissa saattais syntyä vaaratilanteita.

    Sen sijaan kun 2-päällä ajaa keskihitaassa ryhmässä, niin mulla on sillon paljon enemmän kontrollia siihen, että mitä tapahtuu ja missä. Kuitenkaan 2-päällä ei vedetä mitää tappojarruja minnekään, ja ku ei ole välitön kiire, niin on varaa odotella hyvää ohituspaikkaa. Ja uskallan sanoa että ei keskihitaassa musta kukaan jarruissa ohi tule. Näin ollen overall sanoisin että on paljon turvallisempi vaihtoehto ajaa sitä marginaalin ylärajaa keskihitaassa kuin marginaalin alarajaa keskinopeassa.

    Kouluttajat saa oikaista jos ideologiani on aivan perseestä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #93
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Vedin Hayabusalla 2-päällä 1:35.3 Sen verran asenteella pistettiin kaverin kanssa mutkiin, että busasta lähti maalit katteen poskesta
    Ei voi muuta kun kun nostaa hattua ja kumartaa syvää!!! RESPECT!
  4. #94
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, sivustovastaava, MotOrgBike-vastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Olihan viikonloppu, suuret kiitokset joka suuntaan!

    Lauantaina ensimmäinen setti keskihitaassa meni pelkäksi ohitusharjoitteluksi. Siispä varovasti järkkäreiltä kysäisemään, josko mahtuisi keskinopeaan kokeilemaan, pysyisikö tahdissa mukana. Mustaa lippua ei kokeilusetillä näkynyt ja seuraavalla setillä parani kierrosennätyskin kolme sekuntia. Lisäksi polvipala osui ensimmäistä kertaa maahan ja vielä kolme kertaa putkeen! Kyllä oli hymy korvissa varikolle palatessa.
    Viime Kemoran reissulla jäi kierrokset niin vähäisiksi, että päätin jättää MotOrg racen väliin, mutta tämän viikonlopun jäljiltä joutuu harkitsemaan uudemman kerran...

    Kaatuneille paranemisia!
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  5. #95
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen


    Ei toi Alastaron hiekka ny niin hyvän makusta oo.

    Kiitoksia Juhalle videosta.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  6. #96
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Muuten samaa mieltä, mutta tässäkin tulee ainakin yksi poikkeus mieleen : 2-päällä ajaminen

    Vaikka mä pystyin tykittää 2-päällä lähelle tota marginaalia koko ajan että periaatteessa oltais voitu olla keskinopeassakin, niin se on kuitenkin mielestäni tässä tapauksessa huonompi vaihtoehto.

    Miksi? Koska keskinopeassa ryhmässä kuitenkin aletaan painella jo lähelle 1:30 aikoja, ja se aika tehdään ulostulovauhdeilla ja jarrutuksilla... ni Hayabusa 2-päällä kuitenkin vaatii sen, että kierrosajasta huolimatta jarrutusmatkat on pitkiä, ja mutkakääntyvyys ei ole samaa tasoa esmes vakio tonnarin kanssa, saati kilpurin. Tämä aiheuttaisi sen, että jarruissa saattais syntyä vaaratilanteita.

    Sen sijaan kun 2-päällä ajaa keskihitaassa ryhmässä, niin mulla on sillon paljon enemmän kontrollia siihen, että mitä tapahtuu ja missä. Kuitenkaan 2-päällä ei vedetä mitää tappojarruja minnekään, ja ku ei ole välitön kiire, niin on varaa odotella hyvää ohituspaikkaa. Ja uskallan sanoa että ei keskihitaassa musta kukaan jarruissa ohi tule. Näin ollen overall sanoisin että on paljon turvallisempi vaihtoehto ajaa sitä marginaalin ylärajaa keskihitaassa kuin marginaalin alarajaa keskinopeassa.

    Kouluttajat saa oikaista jos ideologiani on aivan perseestä.
    Tästä olen kyllä samaa mieltä, tarkoitinkin yksin ajavia
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VF 500F
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda VF 1000F II
    Honda CB 750K
  7. #97
    Tässä omakin kaato sunnuntailta. Vesiletku repesi ja suihkutti takaselle vedet mikä johti kitkakertoimen romahtamiseen. Kuski lensi pyörän päältä hetikun takanen nappas pidon takaisin.

    Kivaa vaihtelua tuollainen highsideri ainaisiin lowsaidereihin :P

    Ja vtu Jonezi lopetat sen kaatuilun kun mun Ruutonen haluaa aina heittäytyä nutulleen toisen näyttäessä esimerkkiä.

    https://www.youtube.com/watch?v=l7o55kRD_CU
    KTM EXC-F 250 Six Days -15
  8. #98
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MyRa kirjoitti Katso viesti
    Ja vtu Jonezi lopetat sen kaatuilun kun mun Ruutonen haluaa aina heittäytyä nutulleen toisen näyttäessä esimerkkiä.
    Hei eilen sä kaaduit eka!

    Olin meinnu tulla sanoo että etkö sä ny pysty pysymään pystyssä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  9. #99
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lightyear kirjoitti Katso viesti
    Oliko viikonlopulta jonkun muunkin kuin Knakun ottamia kuvia? Eilen vielä näkyi jossain, mutta tänään en löydä.
    Siinä mun aloittamassa ketjussa kuvia ja videoita -osiossa on alempana (oisko 3.) linkki. Testasin just, ja toimii.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  10. #100
    Tossa oma viikonlopun 2. nopein kierros. Nopeimmasta kierroksesta resetoituu datat puolessavälissä ku goprossa vaihtuu tiedosto.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  11. #101
    Meikäläisen 1:24.68 räpellys sunnuntailta.

    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #102
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Vedin Hayabusalla 2-päällä 1:35.3 Sen verran asenteella pistettiin kaverin kanssa mutkiin, että busasta lähti maalit katteen poskesta
    mä en tiedä tekikö toin näkekeminen hyvää mun ajomotivaatiolle... voi saatana sentään. Oli pakko koukata kurkkaamaan.. niin takanen ainakin oli vissiin Pilot Road 3 (?) Joo ei oo kyl mitään täs muuta...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #103
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Ao. Linkissä nimimerkki Räpsijän mainioita kuvia lauantailta kun ne taisivat osalta mennä ohitse.

    https://kamerankantajan.kuvat.fi/kuv...2017+ALASTARO/

    Lähetetty minun XT1580 laitteesta Tapatalkilla
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä
  14. #104
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Tossa oma viikonlopun 2. nopein kierros. Nopeimmasta kierroksesta resetoituu datat puolessavälissä ku goprossa vaihtuu tiedosto.
    Kovaa menoa jo. Vielä kun saat apeksit paremmin kiinni niin avot!

    Lähetetty minun XT1580 laitteesta Tapatalkilla
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä
  15. #105
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    mä en tiedä tekikö toin näkekeminen hyvää mun ajomotivaatiolle... voi saatana sentään. Oli pakko koukata kurkkaamaan.. niin takanen ainakin oli vissiin Pilot Road 3 (?) Joo ei oo kyl mitään täs muuta...
    Anteeksi Ei ollut tarkoitus masentaa ketään.

    Joo kävin tarkistamassa pihalla ku en minä tuollaisia muista Edessä ja takana Michelin Pilot Road 4.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  16. #106
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Anteeksi Ei ollut tarkoitus masentaa ketään.

    Joo kävin tarkistamassa pihalla ku en minä tuollaisia muista Edessä ja takana Michelin Pilot Road 4.
    Jostain syystä tulee mieleen se keskustelu, että tartteeko keskiryhmässä sliksejä...
    Superbike #7
  17. #107
    En kyllä muista käyneeni sellaista keskustelua???
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  18. #108
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    En kyllä muista käyneeni sellaista keskustelua???
    Juu en muista olitko sinä mukana, mutta jossain foorumilla se oli. Mut hyvää kyytiä kakspäällä matkalehmällä.
    Superbike #7
  19. #109
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Juu en muista olitko sinä mukana, mutta jossain foorumilla se oli. Mut hyvää kyytiä kakspäällä matkalehmällä.
    Totta vitussa tarvii!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #110
    Kokeilimpa huvin vuoksi, kun siihen tarjoutui mahdollisuus, että minkä verran pitää kaasua ja jarrua käyttää, jotta kierrosaika on alastarolla 1:38, kun ajelee selkä pystyssä sunnuntaitourinkia. Datan mukaan kaasua tarvitsi vääntää hyvin pehmeästi ja maltillisesti noin 40% ja jarrua puristaa varovasti samat 40%. Jarrua jouduin käyttämään lähinnä vain sen takia että olen säätänyt ecusta moottorijarrun käytännössä kokonaan pois.

    Poitti siis se että vauhti ei tule ensin kaasua vääntämällä ja jarrua puristamalla. Vaan ensin pitää ajolinja olla abaut siellä päin, ja vasta sen jälkeen vääntää kaasua ja puristaa jarrua.

    Videolla se näyttää tuolta:

    https://youtu.be/ECs3X-1rMnM?t=190
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #111
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jostain syystä tulee mieleen se keskustelu, että tartteeko keskiryhmässä sliksejä...
    Jokunen vuosi sitten MP-messuilla oli myynnissä BMW S1000RR HP4, tms. Sellainen karkin näköinen versio. Myyjä kertoili siitä yhtä ja toista ja kysyi aletaanko tekemään kauppaa? Vastasin, että en vielä näin hienoa laitetta tarvitse.

    "Eihän näitä kukaan tarvitse, mutta kyllä näitä silti kaupaksi käy." oli myyjän vastaus.

    Tulipa vaan tarvitsemisesta mieleen.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  22. #112
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kokeilimpa huvin vuoksi, kun siihen tarjoutui mahdollisuus, että minkä verran pitää kaasua ja jarrua käyttää, jotta kierrosaika on alastarolla 1:38, kun ajelee selkä pystyssä sunnuntaitourinkia. Datan mukaan kaasua tarvitsi vääntää hyvin pehmeästi ja maltillisesti noin 40% ja jarrua puristaa varovasti samat 40%. Jarrua jouduin käyttämään lähinnä vain sen takia että olen säätänyt ecusta moottorijarrun käytännössä kokonaan pois.

    Poitti siis se että vauhti ei tule ensin kaasua vääntämällä ja jarrua puristamalla. Vaan ensin pitää ajolinja olla abaut siellä päin, ja vasta sen jälkeen vääntää kaasua ja puristaa jarrua.

    Videolla se näyttää tuolta:

    https://youtu.be/ECs3X-1rMnM?t=190
    Tulisikohan se aika tuossa kuitenkin enemmän mutkanopeudesta kuin ajolinjoista, ajolinjat saa olla aika lailla pärsiillään ja silti pääsee helpohkosti alle 1.30... Mutta jos mutka tai suoranopeutta puuttuu niin aikalailla tekemätön homma. Hyvät ajolinjat ovat toki välttämättömyys kun puhutaan oikeasti nopeasta menosta...
  23. #113
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eikös me Teemu tällä teemalla lähetä kehittää jotain?

    Lähtisköhän joku Dextra, Mehiläinen tai vastaava sponssaamaan?
    Joo tässä vois olla ideaa 😁jokin sairaankuljetusfirma siihen kyytipojaksi. Tänään oletettavasti siirtävät Helsinkiin. Ainakin näin oli eilen puhetta lekurin kanssa.
    Yamaha r1-09
  24. #114
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Täytyy kysyä, että oliko kahvaa vaihdettu ennen tuota settiä ja sitten meni noin kierros ennen kuin löi jumiin?

    Itse asiassa olin vaihtanut lightechin pidemmän kahvan. Mistä arvasit?
    Yamaha r1-09
  25. #115
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa laatite kirjoitti Katso viesti
    Itse asiassa olin vaihtanut lightechin pidemmän kahvan. Mistä arvasit?
    Oisko jääny vähän huonosti paikoilleen ja nesteen paluureikä säiliössä kiinni. Jarru lämpenee->leipasee kiinni.
    Superbike #7
  26. #116
    Lainaa okvp kirjoitti Katso viesti
    Tulisikohan se aika tuossa kuitenkin enemmän mutkanopeudesta kuin ajolinjoista, ajolinjat saa olla aika lailla pärsiillään ja silti pääsee helpohkosti alle 1.30... Mutta jos mutka tai suoranopeutta puuttuu niin aikalailla tekemätön homma. Hyvät ajolinjat ovat toki välttämättömyys kun puhutaan oikeasti nopeasta menosta...
    Eipä tuossa mutkanopeuksilla eikä suoranopeuksilla hurrattu. Ihan tarkoituksella ajoin suorat selkä pystyssä, ja mutkat normaalia huomattavasti pystymmässä/ hitaammin. Ja suorillakaan ei sitä nopeutta ollut, kuten näkyy, niin se edellä oleva pakenee avauksissa maisemaan.
    Eli tuon videon kierrosaika tuli pääasiassa ajolinjasta.

    Se miksi saattaa tuntua siltä että tuossa videossa oli mutka- ja suoranopeutta, johtuu siitä että kamera on (tarkoituksella) erittäin alhaalla. Sillä kuvakulmalla saa videokuvaan ihan perkeleesti vauhdin tuntua, vaikka ajelis miten hidasta körököröä.
    http://www.mprata.fi/index.php?topic=1441
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #117
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oisko jääny vähän huonosti paikoilleen ja nesteen paluureikä säiliössä kiinni. Jarru lämpenee->leipasee kiinni.
    Kyllä se hyvin toimi jarruja ilmattaesss ja paikallaan, mut jotain tollasta on varmaan tapahtunut. Perkeleen jarrukahva.
    Yamaha r1-09
  28. #118
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa okvp kirjoitti Katso viesti
    Tulisikohan se aika tuossa kuitenkin enemmän mutkanopeudesta kuin ajolinjoista, ajolinjat saa olla aika lailla pärsiillään ja silti pääsee helpohkosti alle 1.30... Mutta jos mutka tai suoranopeutta puuttuu niin aikalailla tekemätön homma. Hyvät ajolinjat ovat toki välttämättömyys kun puhutaan oikeasti nopeasta menosta...
    Tuo on muuten jännä harhaluulo, että nopean ryhmän tai kisakuskeilla olisi jotenkin ihmeellisen kovat mutkanopeudet. Joissain paikoissa keskiryhmän kuskeilla se mutkan hitain nopeus on jopa suurempi kuin kisakuskeilla. Ero tulee sitten ajolinjasta (scuuban esimerkki) ja siitä, että mutkan tullaan ja sieltä poistutaan nopeammin.
    Superbike #7
  29. #119
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuo on muuten jännä harhaluulo, että nopean ryhmän tai kisakuskeilla olisi jotenkin ihmeellisen kovat mutkanopeudet.
    Kisakuskien on sitten mentävä suorilla aika vitun kovaa, jos verrataan yhden kierroksen keskinopeutta keskiryhmäläsen vastaavaan.

    Ja näin väärinymmärrysten polulle on kahden aikaisemman kiven lisäksi aseteltu kolmas.

    Noh.. editoidaan sen verran, että se mutkaan tuleminen ja sieltä lähteminen on sitä mutkanopeutta mulle ihan yhtä lailla. Kaarre alkaa taitosta ja loppuu seuraavaan taittoon/ pystyssä ajamiseen.

    Turha yhtä pistettä avaruudessa tuijottaa ja sitten pokkana väittää keskiryhmän turaajalle, että samaa vauhtia ne aassa vetää mutkia, sun ajolinja on vaan pielessä , koska tuon vaikutelman äkkiä saa, ellei tunne kirjoittajaa/ aihetta/ lue vitun tarkasti tekstiä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #120
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Turha yhtä pistettä avaruudessa tuijottaa ja sitten pokkana väittää keskiryhmän turaajalle, että samaa vauhtia ne aassa vetää mutkia, sun ajolinja on vaan pielessä
    Itse asiassa se on hyvin pitkälle noin, vaikka otetaan mukaan mutkaan tulo ja sieltä lähtö.
    Jos keskiryhmän kammojarru ruoskakaasu muuttaa ajolinjansa, niin siitä tulee aika sama kuin aassa.

    Esim mä olen monelle alastaro-1:35-reikäpäälle sanonu, että sen ei tarvi mitään muuta muuttaa kuin ajolinjansa, niin kierrosajasta tippuu 10 sekunttia, eli alastaro-1:25. Ja se ei ole edes paskapuhetta. Vaan perustuu nimenomaan siihen että jarrussa ja avauksessa on jo ihan riittävästi ätäkkiä. Ja jos ne saa valjastettua oikeelle ajolinjalle, niin se on siinä.

    Kyl sä sit vanhempana ja kokeneempana ymmärrät, ku ajat ite 1:25, ja sit tiedät kuin helvetin paskalla ajolla semmosta aikaa ajaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen