Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
  1. #31
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    7. vaihdetta en ole vieläkään löytänyt.
    Touchè.

    Enpä ole kesässä oppinut tuota laatikkoa niin hyvin että tietäisin aina mikä vaihde on päällä ja sitä seiskaa haetaan useasti.
    Nykyiset: Yamaha FZ 1 N, Solifer SMA -79.
    Entiset: Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  2. #32
    Lainaa AVJ kirjoitti Katso viesti

    Eikö kukaa myönnä hyräilevänsä/laulavansa maantieajossa? Kypärässä on hyvä akustiikka, vähän kuin suihkussa olisi.

    Nimim. "Booooorn to beee wiiiiiiiiiiiild"
    Todellakin, varsinkin kun tulee joku paikannimi vastaan mistä on tehty biisi, niin sen biisin tahdissa mennäänkin seuraavat 50km. Mitä huonompi biisi, sitä pidempään sitä kestää.


    Nimim. Pieksämäen asemalla blues feat. Asikkalan puiset rattaat.
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600
  3. #33
    Lainaa AVJ kirjoitti Katso viesti
    Eikö kukaa myönnä hyräilevänsä/laulavansa maantieajossa? Kypärässä on hyvä akustiikka, vähän kuin suihkussa olisi.

    Nimim. "Booooorn to beee wiiiiiiiiiiiild"
    Juu ja joskus jää laulunloilotus päälle valoihinkin. Ihmettelin kun Sodankylässä liikennevaloissa lauloin oikein sydämen kyllyydestä vuonna kasivitosta omalla nuotilla ja omilla sanoillakin kun pari teiniä pysähtyi tuijottamaan. Kunnia meni mutta maine senkun leviää
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  4. #34
    Vilkun painelu, taskujen vetskareiden tarkistus, taskujen sisällön tarkistus kamojen läpi, peileihin vilkuilu.
  5. #35
    MotOrg Ry hallituksen jäsen, Rahastonhoitaja rantaile:n avatar
    Liittyi Jul 2008
    Hesa
    MotOrg ry jäsen
    Radalle lähtiessä ennen porttia tulee aina varmistettua, että puku on ylös asti kii ja nykästyä kypäränhihnasta.
    Suzuki GSX-R 1000 L1 liki kilvetön
  6. #36
    Löytyis nyt ensin se kutonen....
    FJR -07
  7. #37
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Touchè.

    Enpä ole kesässä oppinut tuota laatikkoa niin hyvin että tietäisin aina mikä vaihde on päällä ja sitä seiskaa haetaan useasti.
    Tuo loppui kun asensin gipro vaihdenäytön.
  8. #38
    Taskujen tsekkailu, nenän rapsutus, visiirin puljaus (auki/kiinni) ja takalaukun tsekkailu peileistä.

    Viimeiseen selkeä syykin...kerran mulla oli Kappa muovitakaboksi huonosti lukittunut ja irtosi ajossa...huomasin vasta jonkun ajan päästä. Ei siinä muuten mutta siellä oli duuniläppäri...ei muuta kun uukkari ja sama reitti uusiksi potentiaalisia paikkoja tarkkaillen. Ja boksi löytyikin ojan pohjalta.
    Sitten (ilmeisen orastava dementia) pari kertaa reissussa unohtunut laittaa takaboksin kansi kiinni/lukkoon. Ohittaessa peiliin vilastessa sitten huomannut, että kansi pomppii tai kalsarit vilkkuu...
    Mitään erityisen tärkeää ei ilmeisesti ole lentänyt tien poskeen, koska mitään kamaa en ole jäänyt kaipaamaan.
  9. #39
    Lainaa moris kirjoitti Katso viesti
    Tuo loppui kun asensin gipro vaihdenäytön.
    Kyllä tuota seiskaa tulee välillä haettua vaikka on vaihdenäyttö.
    K1300S -11
    ex. GSX1250FA -12
    jarilik.wordpress.com
  10. #40
    Tarve liukua aina valoihin viimeiset metrit vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä. Aina ja kaikkialla. Tuntuu jotenkin väärältä pysähtyä vaihde silmässä ja kytkinkahva pohjassa...
    BMW K1600 GTL & KTM Duke
    Ex:Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  11. #41
    Valoissa pitää vähintään pari kolme kertaa varmistaa, että on ykkönen silmässä.
    -Kawasaki Mean Streak vm. 02
    -Ex: Yamaha XV535 vm. 92
  12. #42
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset tuosta nenän kutinasta. Ennen ei kutittanut. Nyt hinkkaa nenää, minkä taskujen kokeilulta kerkiää
    Kiitos tästä

    Itellä alkaa tuo vilkun räpläys pikkuhiljaa vaatimaan jo vieroitusta... Kaks kertaa tässä lähiaikoina sammuttanu vilkun valoissa kun ajatuksissaan räplänny ja silti ollu kääntymässä... Ja vaihteissa mennään kans vasta kutosen haussa.
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  13. #43
    Tuttuja asioita listattu, mutta laitetaan nyt myös omat.

    Ennen ajoa:
    - vasen kenkä jalkaan ensin
    - ensin kypärä, sitten hanskat, vasen ensin
    - Taskujen neuroottinen tarkastaminen, että puhelin, lompakko ja avaimet on mukana

    Ajellessa:
    - aina pysähtyessä visiirin avaus ja aurinkolasien asentelu paremmin
    - nenän kutiaminen --> raapiminen
    - vilkun painelu
    - peileihin vilkuilu, vaikkei ole mitään tarkoitusta vaihtaa kaistaa tms...
    - musiikin tahtiin pään heiluttelu

    Onhan näitä näköjään muillakin, en ollutkaan niin outo.
    Nyt Ducati Hypermotard 939
    ex Kawasaki ZZR1400, 2010
    ex Kawasaki ZZR1400, 2006
    ex BMW Megamoto
    ex Yamaha FJR
    ex Kawasaki ZZR1200
    ex Suzuki SV650N
  14. #44
    Minä hain eilen vaihteita tankin kyljestä, kunnes huomasin, ettei alla ollutkaan R35.
    Sitten tuli laitettua kättä sivulle kaistanvaihdossa, kunnes muistin, että tässähän on vilkut.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  15. #45
    Kakkoselta kolmoselle vaihtaessa sen arpominen, kumpaan suuntaan. Lisämietintä ennen kytkimen vapautusta.

    Sen siitä saa, kun laittaa yhteen pyöristään käännetyn kaavion, perskuta. Ainakaan vielä ei ole vahinko iskenyt.
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (enää 2 jäljellä?)
  16. #46
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    nyt kun on litiumakku niin rutiinin aluksi laitetaan virta päälle ja sitten kypärä ja hanskat...
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  17. #47
    - Annan pyörän lämmetä korkealla tyhjäkäynnillä monta minuuttia keskituen varassa, ennen kuin lähden. Kiertelen pyörää, kun se käy. Laitan ensin pyörän käymään, sitten vasta alan vetää kypärää päähän, hanskoja, laittaa takkia kiinni ja mitä siinä nyt kulloinkin on.
    - Valoissa joo aina visiiri ylös, ja heti takas alas kun lähdetään.
    - Kaksitahtisella en moottorijarruta koskaan, vaan aina kytkin sisään ja hidastaminen jarruilla. Nelitahtisella taas pääasiassa moottorijarrutan.
    - Valoihin sitä tuppaa lähestymään hitaasti valutellen, ettei tarvitsisi kokonaan pysähtyä.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  18. #48
    kerran kun tipautin motarille lompakon, niin sen jälkeen taskujen tarkistus on ollut aika rutiinina. eli rotsin sivutaskut ja housun taskut tulee tarkistettua aina. Ja on osoittautunut, että monesti rutiini löytää avoimia taskuja.

    lompakkoa kun tulee pidettyä rotsin sivutaskussa sen takia, että paksu lompakko rintalastan päällä povarissa ei ole mikään plus jos kaatuu.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  19. #49
    Mopo käyntiin ja tsekkaus: 1. Suuntavalot toimii (molemmissa päissä).
    2. Ajovalo toimii.
    3. Yleis silmäys ympäri mopon, että kaikki kunnossa ja samalla laukkujen tarkistus.
    4. Takki kiinni.
    5. Taskujen tsekkaus.
    6. Vasen hanska käteen, oikea hanska käteen.
    7. Oikea hanska pois, taskujen tsekkaus, hanska käteen.
    8. Mopon päälle istumaan, imu pois.
    9. Oikea hanska pois, taskujen tsekkaus, hanska käteen.

    Ajaessa sitten: Vilkunnappi, visiiri, nenän raapiminen, peilit, taskujen tsekkaus....jatkuvasti......koko ajan.....
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05
  20. #50
    Tossa kun just joku reilu kuukausi sitten pääsin jopa ajelemaan, niin vedin hanskoja jotenkin oudosti käteen. Totesin ittelleni että haista paska. Ei se oo hanskan velcrossa, se on korvienvälissä ja käsissä.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  21. #51
    Itsellä ei muuta kuin jäänyt tapa laittaa vasen hanska ensin, ja muistaakseni vasen saapas ensin. Syystä että tuntuu luonnikkaammalta.
    Taskujen kohdat tulee tarkastettua pariin kertaan ennen hanskoja.
    Rauhallisella ihmisellä ei ole pakkotoimintoja ajon aikana tai valoissa.
    Lisävaihdetta tulee etsittyä kymmenen vuoden jälkeenkin
    Suzuki GSF600S

    Kohtele muita siten kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.
  22. #52
    Oikea hanska käteen, vasen hanska käteen, sitten oikea hanska pois, avain taskun tarkistus ja oikea hanska takaisin käteen. Ja sitten joskus vielä seuraava, oikea hanska uudestaan pois ja VIRTA-AVAIN pois taskusta ja pyörän virtalukkoon ja oikea hanska taas käteen.
    BMW R 1100 GS
  23.  
  24. #53
    Onhan nuo tavallisimmat, onko taskut varmasti (varmasti) kiinni, onko vilkku päällä (palautin jumittaa) löytyiskö sieltä vielä seittemäs vaihde jne...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12