Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Kävin tänään penkittämässä yhden Suzuki SV 650 S pyörän A2 pyöräksi tuolla Hollolassa.
    Tunnin matka Helsingistä.
    Teemu, paikan omistaja, tekee siellä tietysti myös kaikkea muuta pyörän huoltoa jne.

    Erinomaista palvelua. Minulle sopiva aika löytyi melkein oitis hommaan ja homma meni hienosti.
    Mukaan olisi myös päässyt seuraamaan penkitystä, mutta lähdin kahville, koska olin nähnyt tuon jo edellisellä kerralla, jolloin vein sinne toisen pyörän samaan hommaan.

    Lopputuloksena oli kaasukahvaan ruuvi oikeaan kohtaan ja yksityiskohtainen piirturikuva kaikkine vaadittavine tietoineen, jolla pyörän rekisteröinti A2 pyöräksi kävi helposti samana päivänä katsastuskonttorissa.

    Hinta oli kohtuullinen 150.- euroa ja palvelu erinomaista.
    Tuosta piirturikuvastakin tuli pitkä sepustus siitä, mikä käyrä on mitäkin ja mitä ne muut lukuarvot jne. ovat siinä lomakkeella.
    Pekka
  2. #2
    Kyllä, loistava paikka. Ite käytän penkitysten lisäksi Teemun palveluja monesti osien ja renkaiden hankinnassa. Esim. Misukat löytyy aikas sopivaan hintaan.
    DR 650 + XF 650
  3. #3
    Teemun mesta on oikeesti osaavan hemmon käsissä!!.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  4. #4
    Huippupalvelua ja osaamista. Eilen kävin renkaiden vaihdossa ja sen jälkeen mopo ei lähtenyt tulille. Vika ollut ennenkin, mutta nyt osui kohdalleen kun mopo oli valmiiksi pajalla. Teemulla olisi varmaan muutenkin ollut täystyöllistetty päivä, mutta kun tiesi että olen lähdössä reissuun, niin venytti päiväänsä ja hoiti mopon kuntoon.
  5. #5
    Eipä oo tarvinnut mopoo muualle viedä sen jälkeen kun pari vuotta sitten tuonne eka kerran vein..
    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  6. #6
    Lainaa hoi kirjoitti Katso viesti
    Huippupalvelua ja osaamista. Eilen kävin renkaiden vaihdossa ja sen jälkeen mopo ei lähtenyt tulille. Vika ollut ennenkin, mutta nyt osui kohdalleen kun mopo oli valmiiksi pajalla. Teemulla olisi varmaan muutenkin ollut täystyöllistetty päivä, mutta kun tiesi että olen lähdössä reissuun, niin venytti päiväänsä ja hoiti mopon kuntoon.
    Mikä vika siinä oli, kun ei lähtenyt käyntiin?
    Pekka
  7. #7
    Ettei tämä nyt aivan ylistämiseksi mene, niin viime kokemus ei ollut täysi 10.
    Renkaan vaitotyö gessun alut, etu ja taka irtotyö.
    Kysyin miksi "täplä" ei ole venttiilin kohdalla tai vastapäätä, kun täplän kohdalla on isokasa lyijyä molemmissa renkaissa. Teemun vastaus: kyllä yleensä katson mutta nyt on käynyt jostain syystä näin?!


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  8. #8
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Ettei tämä nyt aivan ylistämiseksi mene, niin viime kokemus ei ollut täysi 10.
    Renkaan vaitotyö gessun alut, etu ja taka irtotyö.
    Kysyin miksi "täplä" ei ole venttiilin kohdalla tai vastapäätä, kun täplän kohdalla on isokasa lyijyä molemmissa renkaissa. Teemun vastaus: kyllä yleensä katson mutta nyt on käynyt jostain syystä näin?!
    Aika pientä narinaa.
    Taidat olla perfektionisti.
    Rengas on kuitenkin hyvin tasapainoitettu, joten lopputulos on erinomainen.
    Tuli vielä mieleen, että onko siinä paineentunnistimen anturi?
    Iso kasa painoja viittaa kyllä tuohon.
    Sehän heittää nuo painot ihan eri kohtaan ja komiasti.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 22.06.2017 klo 23:44.
    Pekka
  9. #9
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Aika pientä narinaa.
    Taidat olla perfektionisti.
    Rengas on kuitenkin hyvin tasapainoitettu, joten lopputulos on erinomainen.
    Tuli vielä mieleen, että onko siinä paineentunnistimen anturi?
    Iso kasa painoja viittaa kyllä tuohon.
    Sehän heittää nuo painot ihan eri kohtaan ja komiasti.
    Pientä narinaa, mutta vain pientä.
    Jos sen täplän tarkoitus on antaa renkaan asentajalle jotain ohjeita, niin nythän meni se asia täysin päin p**settä. KAIKKI ylimääräinen paino renkaissa on liikaa. Häiritsee mun vastaohjausta.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  10. #10
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Pientä narinaa, mutta vain pientä.
    Jos sen täplän tarkoitus on antaa renkaan asentajalle jotain ohjeita, niin nythän meni se asia täysin päin p**settä. KAIKKI ylimääräinen paino renkaissa on liikaa. Häiritsee mun vastaohjausta.

    Onneksi Michelin renkaissa ei ole "täppää", niin niitä ei voi asentaa väärin

    Ite en omaan pyörään laittanut täppää venttiilin kohdalle, koska olisi vaatinut enempi painoja..

    Rengastahan yleensä pyöräytetään vanteella, jos vaatii paljon painoja..
    https://www.mprengas.fi
  11. #11
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Aika pientä narinaa.
    Taidat olla perfektionisti.
    Rengas on kuitenkin hyvin tasapainoitettu, joten lopputulos on erinomainen.
    Ihmeellinen asenne... Jos "oikein toimiminen" ei maksa aikaa eikä vaivaa, niin miksi ihmeessä olisi hyväksyttävää tehdä "väärin"?

    Siitä olen samaa mieltä, että merkitys lopputulokseen on todennäköisesti olemattoman pieni, ja tapauksesta riippuen hifisteltäessä täplän sijoituspaikka pitäisi oikeastaan katsoa vasta tyhjän vanteen tasapainon tarkistamisen jälkeen.
  12.  
  13. #12
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ihmeellinen asenne... Jos "oikein toimiminen" ei maksa aikaa eikä vaivaa, niin miksi ihmeessä olisi hyväksyttävää tehdä "väärin"?

    Siitä olen samaa mieltä, että merkitys lopputulokseen on todennäköisesti olemattoman pieni, ja tapauksesta riippuen hifisteltäessä täplän sijoituspaikka pitäisi oikeastaan katsoa vasta tyhjän vanteen tasapainon tarkistamisen jälkeen.
    Näinhän se on.
    Tyhjän vanteen tasapaino kertoo sen, missä on kevyin kohta.
    Jos vanteessa on paineanturi, niin raskain kohta ei varmaankaan ole venttiilin kohdalla.
    Aika harvat kai tarkistavat erikseen tuon tyhjän vanteen tasapainon.
    Tärkeintä kai kuitenkin on tasapainoittaa se pyörä renkaan asennuksen jälkeen oikein.

    ktv:lle neuvona, että kun siinä pyörässä on nyt sitten ehkä 20 grammaa ylimääräistä painoa (tai sitten ei), niin hyrrävoimia on siis myös enemmän. Niitähän voi sitten käyttää niin kuin parhaaksi näkee siinä pyörän ohjaamisessa. On niilläkin vaikutusta.

    Kuinka monta grammaa niitä painoja ktv siinä muuten on?
    Pekka