Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Hei,
    Kyseisen pyörän venttiilikopassa on isolla kannalla olevat kusiokolo pultit, joissa kumitiivisteet. Onko joku korjannut näiden pulttien kierteitä? Korkanneet kannesta. Pitäääkö nämä vain venttiilikopan pakoillaan vai jotain muutakin? Ajatuksena on että laitanko yhden korkanneen liimalla kiinni kun ei mahdu paikoillaan tekemään kierrettä..
  2. #2
    Ne pitää vaan venakopan kiinni. Joskus seiskapätkää samanlaista huolsin ja oli ilo katossa kun edellinen asentaja oli kiskaissut kunnolla kireälle pultit. Tulikohan kahdesta jenka ylös avatessa. Niihin onneksi mahtui uudet tekemään paikallaan. Kannattaa koittaa olisiko kierteen pohjalla ehjää jenkaa, saatat saada pidemmällä pultilla tuon pakettiin.
  3. #3
    Helicoil, recoil tms.
    Jos on kierteet ruvella niin ei auta kun laittaa uutta. Kiristysmomentti noille pulteille on muuten todella pieni 8-11Nm eli ranteella saa jo rikki. Ja joka kerta kannattaa vaihtaa ne tiivisteet siihen pultin alle, ne estää sen ettei pultti pääse pohjaamaan ja riko kierteitä, toki muista se momentti tässäkin kohtaa.

    Ai mistäkö tiedän? Noita i/ö vehkeitä kaksi omistuksessa ja jokusen kierteen sössineenä luulen tietäväni
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  4. #4
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Helicoil, recoil tms.
    Jos on kierteet ruvella niin ei auta kun laittaa uutta. Kiristysmomentti noille pulteille on muuten todella pieni 8-11Nm eli ranteella saa jo rikki. Ja joka kerta kannattaa vaihtaa ne tiivisteet siihen pultin alle, ne estää sen ettei pultti pääse pohjaamaan ja riko kierteitä, toki muista se momentti tässäkin kohtaa.

    Ai mistäkö tiedän? Noita i/ö vehkeitä kaksi omistuksessa ja jokusen kierteen sössineenä luulen tietäväni
    Joo. Käsittääkseni sama rakenne kun Banditeissa. Alumiinisessa nokkapukissa oleva jenga korkkaa helvetin helposti. Venakoppa pois ja nokkapukit yksi kerrallaan irti ja ruuvipenkissä uudet helicoilit tms. M7 on jengan koko. Varovasti sitten poraus niille helicoileille, ettei nokkapukki halkea. Käytä sinolia tms liukasteena poratessa. Ai mistäkö tiedän? Kahteen bandiittiin tehnyt saman homman, ensimmäisellä avauskerralla. Toinen meni jo huomattavasti nopeammin. Ei mikään amerikantemppu, jo vähänkin pysyy työkalut käsissä. Haynesin manuska sanoo momentiksi 14Nm, itse oon kiristäny 9Nm, hyvin on kestäny.
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  5. #5
    Lainaa Mc Nikke T kirjoitti Katso viesti
    Haynesin manuska sanoo momentiksi 14Nm, itse oon kiristäny 9Nm, hyvin on kestäny.
    En ole itekään yli kympin uskaltanu enää kiristellä
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  6. #6
    Kierre on tosiaan hieman erikoinen m7. Jos topicin aloittaja päättää laittaa irtokierteet alumiinin niin multa saa 30€ m7 recoil sarjan joka muuten täydellinen mutta 8-9 recoil kierrettä käännetty ex suzzun laakeripukkeihin. Maksoin setistä muistaakseni 54€.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  7.  
  8. #7
    Jep.Kierre on m7 ja eikun helicoil siihen.Ja kirtäessä huomio pultissa olake sitä vasten kiinni ei tartte vetää tiukalle kun pysyy,tiivisteet pitää kyllä ne kiinni jos ne ovat kunnossa.
    Arto Mulari