Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 107:een 107:sta
  1. #91
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Minun kokemusten perusteella vanteen vahaus ei juurikaan auta pinttyneen ketjurasvan poistamisessa takavanteesta. Mutta eipä siitä vahaamisesta varmaan mitään haittaa ole ja on ihan mukavaa puhdetyötä paremman puutteessa.
    Vanha kikka, ruokaöljyä paperiin ja pyyhkäsee ketjuöljyt pois. Harvemmin itsekään tulee käytettyä, mutta aina on toiminut, toimii tallirasvaisiin (kuiviin) käsiinkin, vaatii tietty peruspesun saippualla lopuksi, ruokaöljyhiertonnan jälkeen mikä tahansa saippua riittää.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #92
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Joo, kyllä ketjurasva liuottimena menee vahan läpi että sujahtaa.
    Ainakin mun käyttämän vahan läpi ei mun käyttämä ketjurasva mene, lähtee hyvin normi pesussa pois. Pitää vaan käyttää hyvii aineita eikä mitään motonetin halvinta
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  3. #93
    Keraamisten pinnoitteiden kokeilemisen jälkeen vahat tuntuu kovasti olevan omissa ajovehkeissä -so last season-. Nyt on vuosi menty keraamisilla pinnoitteilla ja pesuaineilla autossa sekä pyörässä enkä ole keksinyt mitään syytä miksi palaisin vahojen käyttäjäksi.

    Hyvin on vanteista lähtenyt GL4 öljyroiskeet pois ilman kummempaa jynssäämistä kun aloin käyttämään keraamisia pinnoitteita. Lisäksi niiden levitys on paljon helpompaa kun vahojen kanssa hinkkaaminen, varsinkin pinnavanteissa ja muissa monimuotoisissa osissa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #94
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Keraamisten pinnoitteiden kokeilemisen jälkeen vahat tuntuu kovasti olevan omissa ajovehkeissä -so last season-. Nyt on vuosi menty keraamisilla pinnoitteilla ja pesuaineilla autossa sekä pyörässä enkä ole keksinyt mitään syytä miksi palaisin vahojen käyttäjäksi.

    Hyvin on vanteista lähtenyt GL4 öljyroiskeet pois ilman kummempaa jynssäämistä kun aloin käyttämään keraamisia pinnoitteita. Lisäksi niiden levitys on paljon helpompaa kun vahojen kanssa hinkkaaminen, varsinkin pinnavanteissa ja muissa monimuotoisissa osissa.
    Tämä oli hyvä:

    https://www.autodude.fi/fi/tuote/qui...on_q2m_wetcoat

    Jättää todella likaa hylkivän pinnan. En ole kyllä mopossa kokeillut, mutta auto kiilsi kuin pyhä aamuna.
  5. #95
    Vaikuttaa lupaavalta ja ton voisi tilata neljänneksi kemikaaliksi, tänks.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  6. #96
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Keraamisten pinnoitteiden kokeilemisen jälkeen vahat tuntuu kovasti olevan omissa ajovehkeissä -so last season-. Nyt on vuosi menty keraamisilla pinnoitteilla ja pesuaineilla autossa sekä pyörässä enkä ole keksinyt mitään syytä miksi palaisin vahojen käyttäjäksi.

    Hyvin on vanteista lähtenyt GL4 öljyroiskeet pois ilman kummempaa jynssäämistä kun aloin käyttämään keraamisia pinnoitteita. Lisäksi niiden levitys on paljon helpompaa kun vahojen kanssa hinkkaaminen, varsinkin pinnavanteissa ja muissa monimuotoisissa osissa.
    Eipä noita nykyvahoja tarvii hinkata , levitys sienellä hetki odottelua et kuivuu sitten vaan pois pyyhkiminen mikrokuituliinalla
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  7. #97
    Se vähän riippuu vahasta, käyttääkö jotain lirua joka kestää kahden pesun verran, vai sellaista joka tekee kestävän ja suojaavan pinnan pidemmäksi aikaa. Vahojen kanssa saa myös olla tarkkana ettei mene maalaamattomiin muoviosiin, pinnavanteiden vahaaminen on aika peeseestä, samoin monimuotoisten osien kuten moottorin kyljet jne. Keraaminen on paljon helpompi, kokeile niin ymmärrät

    Vahan on ollut käytössä vuosien ajan Collinite 476s, helppo levittää ja poistaa kunhan ei tee vahausta auringon paisteessa. Sellainen vinkki vielä vahan kiillotukseen että Glymin punainen mukrokuituliina on osoittautunut parhaaksi vahan kiillotukseen. Monet muut mikrokuituliinat sutii vahan päällä ja saa hinkata tosissaan että saa kuivuneen vahan pois pinnasta, Glymin punaisella vaha lähtee pyyhkäisyllä-parilla eikä tarvitse hinkuttaa niin rkeleesti.

    Kyseinen vaha on ollut vuosia käytössä myös visiirin vahauksessa, tekee kulutusta kestävän pinnan ja vesi helmeilee. Yhdellä tummennetulla visiirillä ajettiin 8 kesää ja olisi edelleen käytössä mutta siihen tuli vähän osumaa viime syksynä, ei juurikaan naarmuja vaikka monesti oli hanskalla pyyhkäisty maantie- ja sorakura pois visiiristä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #98
    Kokeilin viime kaudella Korrekin keraamista pinnoitetta moottoripyörään:
    https://www.korrek.fi/tuote/korrek-pro-tfc-polymatrix/

    Olin aika pettynyt tuotteeseen. Ehkä odotin vähän liikaa. Önniäisten ja muun lentävän proteiinin poisto katteista oli käsittelyn jälkeen ihan yhtä hankalaa, kuin ennenkin. Eikä normipaska lähtenyt huuhtelemalla, kuten jotkut ovat mainostaneet. Melko liukas mutta aavistuksen rasvaisen oloinen pinta käsittelyn jälkeen joka tapauksessa jäi.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  9. #99
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Se vähän riippuu vahasta, käyttääkö jotain lirua joka kestää kahden pesun verran, vai sellaista joka tekee kestävän ja suojaavan pinnan pidemmäksi aikaa. Vahojen kanssa saa myös olla tarkkana ettei mene maalaamattomiin muoviosiin, pinnavanteiden vahaaminen on aika peeseestä, samoin monimuotoisten osien kuten moottorin kyljet jne. Keraaminen on paljon helpompi, kokeile niin ymmärrät

    Vahan on ollut käytössä vuosien ajan Collinite 476s, helppo levittää ja poistaa kunhan ei tee vahausta auringon paisteessa. Sellainen vinkki vielä vahan kiillotukseen että Glymin punainen mukrokuituliina on osoittautunut parhaaksi vahan kiillotukseen. Monet muut mikrokuituliinat sutii vahan päällä ja saa hinkata tosissaan että saa kuivuneen vahan pois pinnasta, Glymin punaisella vaha lähtee pyyhkäisyllä-parilla eikä tarvitse hinkuttaa niin rkeleesti.

    Kyseinen vaha on ollut vuosia käytössä myös visiirin vahauksessa, tekee kulutusta kestävän pinnan ja vesi helmeilee. Yhdellä tummennetulla visiirillä ajettiin 8 kesää ja olisi edelleen käytössä mutta siihen tuli vähän osumaa viime syksynä, ei juurikaan naarmuja vaikka monesti oli hanskalla pyyhkäisty maantie- ja sorakura pois visiiristä.
    Tätä samaa mäkin käytän ja on helppo työstettävä ja kestää autossakin yli vuoden pinnassa
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  10. #100
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Kokeilin viime kaudella Korrekin keraamista pinnoitetta moottoripyörään:
    https://www.korrek.fi/tuote/korrek-pro-tfc-polymatrix/

    Olin aika pettynyt tuotteeseen. Ehkä odotin vähän liikaa. Önniäisten ja muun lentävän proteiinin poisto katteista oli käsittelyn jälkeen ihan yhtä hankalaa, kuin ennenkin. Eikä normipaska lähtenyt huuhtelemalla, kuten jotkut ovat mainostaneet. Melko liukas mutta aavistuksen rasvaisen oloinen pinta käsittelyn jälkeen joka tapauksessa jäi.
    Itse vetelin tässä talven aikana vanteisiin ja katteisiin Nanolex si3d pinnoitteen. Tuota ollu autossakin ja toiminut ihan hyvin. Saa nähdä miten toimii mopossa. Tätä kuitenkin nuo autopuolen expertit suositteli myös moottoripyörään.
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
  11. #101
    Lainaa Jammu-Pappa kirjoitti Katso viesti
    Tätä samaa mäkin käytän ja on helppo työstettävä ja kestää autossakin yli vuoden pinnassa
    On edelleen yksi parhaista vahoista mitä olen koskaan käyttänyt. Ja tosiaan helppo poistaa, varsinkin Autoglymin punaisella mikrolla. Mutta... älä koskaan vahaa aurinkoisella kelillä ulkona, sitten saa hinkuttaa vahaa irti. On siitä hyvä vaha että voi aika huoletta levitellä eikä tarvii juurikaan varoa muovi ja kumi osia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #102
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Tämä oli hyvä:

    https://www.autodude.fi/fi/tuote/qui...on_q2m_wetcoat

    Jättää todella likaa hylkivän pinnan. En ole kyllä mopossa kokeillut, mutta auto kiilsi kuin pyhä aamuna.
    Laitetaan nyt vielä yksi vaihtoehto, tätä on myös tullut käytettyä ja olen kyllä ollut varsin tyytyväinen:


    https://www.autodude.fi/fi/tuote/king_carthur_quickcoat
  13. #103
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Keraamisten pinnoitteiden kokeilemisen jälkeen vahat tuntuu kovasti olevan omissa ajovehkeissä -so last season-. Nyt on vuosi menty keraamisilla pinnoitteilla ja pesuaineilla autossa sekä pyörässä enkä ole keksinyt mitään syytä miksi palaisin vahojen käyttäjäksi.
    Autossa on ollut keraaminen pinnoite, mutta pärrässä olen vielä vierastanut. Olen nimittäin jatkanut pyörän ikää vaihtamalla silloin tällöin väriä ja ilmettä tarrasatsilla. Jos laitat pinnoitteen niin ei tartu enää tarrat kiinni. Sanovat...
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  14. #104
    Kyllä ne tarrat tarttuu kiinni vaikka on keraaminen pinnoite, viimeisin teippaus tehtiin pinnoituksen jälkeen.

    Tätä jotkut on kehuneet maalaamattomien muovikatteiden pinnoitukseen https://www.autodude.fi/fi/tuote/muo...te_gtechniq_c4
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #105
    Hieman aihetta liipaten, kun pyörä on just maalattu ja puunattu niin haluaisin suojata tankin takaosan ja polvien paikat joihin tulee aina hankausjälkiä.
    Löysin että esim. 3M:llä on Venture Shield suht näkymätöntä kalvoa joka ilmeisesti toimisi tuohon tarkoitukseen.
    Onko tietoa/kokemusta suojakalvoista mikä olisi kestävä ja joustava laittaa?
    690 Enduro
    Speed Triple 1050 Turbo
  16. #106
    ^mä olen suojannut ihan merkkikohtaisella suojasarjalla tankin posket ja harjan. Tuollaisia saa useammasta paikasta (ja iibeistä), tässä yksi esimerkki:

    www.eazy-grip.com

    En nyt muista mistä ne ostin itselleni, täältä iisigripistä kuitenkin tilasin tft-näytön suojan. Suojat hyvin näkymättömät ja toimii. Aika edullisetkin.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  17.  
  18. #107
    Autossa on ollut keraaminen pinnoite, mutta pärrässä olen vielä vierastanut. Olen nimittäin jatkanut pyörän ikää vaihtamalla silloin tällöin väriä ja ilmettä tarrasatsilla. Jos laitat pinnoitteen niin ei tartu enää tarrat kiinni. Sanovat...
    Ainakin tuon Korrek Pro TFC Polymatrix -käsittelyn jälkeen tarrat pysyvät hyvin huonosti kiinni.
    -- Brake later and open the gas earlier --
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234