Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 107:sta
  1. #61
    Mä aloin viime kesänä käyttää Korrekin tuotteita autossa ja hyvin toimii myös mopossa. Korrek Pro foamilla esipesu vaahdotuksella tai ilman ja sen jälkeen painepesurilla puhtaaksi, tämä yleensä riittää. Jos ei riitä niin kinnastan pyörän Korrek Reloadilla joka on pinnoittava pesuaine, jättää likaa hylkivän pinnan joka lähtee helposti puhtaaksi.

    Vahauksen lopetin sen jälkeen kun kokeilin Korrek Polymatrix pinnoitetta, älyttömän helppo laittaa kaikkiin pintoihin ja tekee pinnat likaa ja vettä hylkiväksi.

    Ja ei, mulla ei ole Bernerin osakkeita, en myy noita tuotteita enkä saa niitä sponssina. Tuli kokeiltua ja todettua että turhaan ostan kolmeakymmentä eri kemikaalia ja vahaa eri tarkoituksiin, noilla onnistuu kaikki pesusta suojaukseen, ja on helppoa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  2. #62
    Lainaa Vilijonkka kirjoitti Katso viesti
    Syksyllä ostin uuden pyörän ja ajattelin panostaan sen pesemiseen ja vahaamiseen vähän enemmän. Olen nyt lukenut tätä ja muita ketjuja ja yrittänyt saada parhaimmat vinkit. Onko kellään kokemusta Motul Moto Washista?
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6027...-Moto-Wash-1-l
    Onko tuosta mihinkään?
    Kukin tyylillään, mutta jos purkissa lukee Motul, hinta on tupla normaaliin. Jos lukee motul + moto, hinta on 2x2= nelinkertainen normaaliin

    Noissa normikemikaaleissa kannattaa välttää kaukkea,missa lukee moto. Jäähdytysnesteet, jarrunesteet, pesuaineet jne.

    Auton tuunaajat ostavat kemikaalinsa autodudelta. Siellä on mieletön repertuaari pesuaineita, vahoja, travikkeita ja mitä vaan. https://www.autodude.fi/fi
    Viimeksi muokannut: B12; 28.03.2021 klo 10:23.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #63
    Itte olen käyttänyt S100-merkkistä noin 30 vuotta. Muoviosatkin tulee siisteiksi. Kostutus sumutinpullolla (noin 10% seos), muutaman minuutin kuluttua huuhtelu painepesurilla, pikakuivaus lehtipuhaltimella niin näkee heti jos jonnekin jäi tahroja. Niihin kohtiin uusi ruiskaus ja pyyhkäisy pehmeällä harjalla. Vahaa en ole juurikaan käyttänyt.

    Takavanne tarvii vähän tymäkämpää ainetta jos sen haluaa näyttelykuntoon. Ehkä nykyään on parempiakin aineita mutta S100 on toiminut.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #64
    Kiitos vinkeistä.

    Tarkennan vähän ongelmaani ja kysymystäni. Tavoitteena olis pestä pyörä seuraavalla taktiikalla: kastan pyörän, suihkin jotain ainetta, odottelen kahvikupillisen verran ja huuhdon pois. Tarvittaessa harjaus, ennen huuhtelua. Painepesuri kyllä löytyy, mutta en ole ihan varma uskallanko sillä alkaa pesemään. Kun en ole näin teknisenä naisena täysin varma osaanko säätää painetta tarpeeksi pienelle.
    Suihkutettavia aineita kun koitan verrata, en tiedä mitä eroa niillä on. Vai onko muuta kuin merkki ja hinta? Esim. Motox Liuotinpesuaine 4,99€ ja Motul Moto Wash 11,90€.
    Vilijonkan luonteenpiirteet: äkkipikainen, hienosteleva, järjestelmällinen, ylisuojeleva lapsiaan kohtaan
    Vilijonkan kulkuneuvo: Kawasaki Z650 - 2020
  5. #65
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Oma resepti:

    Wurth pineline powerwash+turtle wax big orange 50/50 foam lanceen, vaahdotus, pari minsaa odotus, sienipesu lämpimän vesiämpärin kanssa, huolellinen huuhtelu, säämiskäkuivaus, autoglym super resin polish vaha päälle, kiillotus käsin koska laikka jättää aina pyörteitä, vuorokauden odotus että vaha on kunnolla kuivanut, nopea kiillotus varmistaa vahajäämien poiston, viimeisen kiillon antaa Kenotek Showroom Shine spray-pikakiilloke. Jos vahaus on tehty hiljattain voi sen työvaiheen poistaa ja pesun+säämiskän jälkeen arvioida tarvitseeko pinta pikakiilloketta sillä kertaa vai ei.
    Laitatko vettä lainkaan siihen vaahdottimeen? Itse juuri ostin vaahdottimen niin kokemuksia ei ole vielä kertynyt juurikaan. Yhdessä vaahtopesuainepurkissa sanottiin että joku olikohan se 4-10 % seos niin sekoitetaanko siihen purkkiin tuollaista vai otetaanko siinä oletus että painepesurista tulee se vesi?
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  6. #66
    Osta kannu jotakin laimentamatonta pesuainetta ja pumppupullo. Lantraa itse seos pumppupulloon ja suihki sillä. Tuollainen valmis sumupullo on 10% samaa tavaraa + 90% kallista vettä.

    Pelkällä suihkeella ja huuhtelulla ei oikein lähde lika jos oikeaa likaa. Harjaa en suosittele. Voi naarmuttaa. Kädenlämpöistä vettä ämpäriin ja sienellä hellä pesu, sitten huuhtelu. Hifimiehet eivät salli sientäkään, vaan jokin angorakanin kinnas pitää olla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  7. #67
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Hifimiehet eivät salli sientäkään, vaan jokin angorakanin kinnas pitää olla.
    Ja kaksi ämpäriä, toisessa huuhdellaan likainen angorakanin kinnas ja toisessa on puhdas pesuneste


    Itse puunannut kerran kesässä painepesurilla suurimmat paskat pois. Jos tuntuu ettei lähde niin korrekkia motonetistä ja vähän sienellä lääppii.
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  8. #68
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Laitatko vettä lainkaan siihen vaahdottimeen? Itse juuri ostin vaahdottimen niin kokemuksia ei ole vielä kertynyt juurikaan. Yhdessä vaahtopesuainepurkissa sanottiin että joku olikohan se 4-10 % seos niin sekoitetaanko siihen purkkiin tuollaista vai otetaanko siinä oletus että painepesurista tulee se vesi?
    Itse en laita vettä sekaan, tuolla 50/50 miksillä saa aikaan melkoisen paksun vaahdon joka pysyy pinnassa kohtalaisen hyvin eikä sitä tarvii ampua siihen koko pullollista, pieni surautus yleensä riittää. Sillä litran pullolla vaahdottaa helposti kuorma-auton parikin kertaa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  9. #69
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Totesin omien laitteiden kohdalla, että liuotinta tarvitsee vain takavanteeseen (ketjumopo). Painepesurilla tehdyn alkuhuuhtelun jälkeen Autoglym Motorcycle Cleaneria keulaan pehmentämään ötökkäjämät + vähän pehmeällä tiskiharjalla auttaen. Sitten painepesurilla saippuapesu, likaisimmat kohdat jälleen kevyesti tiskiharjalla ja huuhtelu. Vartin homma ja aina oli pesun jälkeen puhdas. Enempää ei tarvitse kun alla on hyvä vaha tai vastaava. Vahaus riitti mun ajoilla kerran vuoteen. Liuotinpesu syö vahan vauhdilla, eikä mun elämässä ole ollut tarpeen muussa kuin öljyn ja rasvan poistamisessa. Ketjun rasvausta miettimällä liuotinta tarvitsisi hyvin harvoin.
    1000
  10. #70
    Lainaa Rekkakalevi kirjoitti Katso viesti
    Ja kaksi ämpäriä, toisessa huuhdellaan likainen angorakanin kinnas ja toisessa on puhdas pesuneste


    Itse puunannut kerran kesässä painepesurilla suurimmat paskat pois. Jos tuntuu ettei lähde niin korrekkia motonetistä ja vähän sienellä lääppii.
    Juuri näin. Ja se pesuämpäri mieluiten sellainen, jonka pohjan yläpuolella on ritilä. Pesukintaan mukana kulkeutuva kiinteä aines putoaa ritilän läpi ämpärin pohjalle eikä jää pyörimään pesuliuoksen sekaan.
  11. #71
    Hifistelijöillä on jokaiselle panelille kinnas, autossa +/-12kpl. Yhdellä kintaalla pestään yksi paneli kuten vaikka katto jonka jälkeen kinnas hylätään ja otetaan ämpäristä puhdas kinnas seuraavalle panelille. Sama juttu pyörien kanssa ja vanteille on kokonaan omat kintaat.

    Näitäkin on nähty, onneksi itellä ei ole mennyt ihan noin hifistelyyn vaikka käsin pesen kaikki kulkupelit.

    Vilijonkka, painepesuria voit käyttää pesussa aika huoletta täydellä paineella kunhan et somota suurin kiinni pestävässä pinnassa. Pidät suuttimen pestävästä kohteesta riippuen 15-40cm päällä kohteesta, sähköosat, laakerit ja ketjut vähän kauempaa ja muita paikkoja voi somottaa vähän lähempää. Älä myöskään pese läheltä tarroja tai teipattuja pintoja jos ne eivät ole lakan alla, voi muuten lähteä teipit irti. Tämä normi painepesureilla joita porukoilla yleensä on kotona, rajummat pesurin on asia erikseen ja niilläkin pystyy pesemään kun ymmärtää mitä on tekemässä.

    Ja ihan turha alkaa piipittämään painepesurin vaarallisuudesta laakereille, sähköosille ja ketjuille. Jos ei osaa käyttää painepesuria niin on parempi tyytyä eturauhasvaivaiseen puutarhaletkuun. Järkevästi käytettynä painepesuri ei ole vesisadetta vaarallisempi pyörälle mutta lika irtoaa paremmin kun vesiletkulla.

    Mutta, jos käyttää hyviä esipesuaineita niin lika irtoaa helpommin eikä välttämättä painepesuria edes tarvitse, paitsi kuraisessa pyörässä pesuri on selkeästi parempi kun letkun kanssa nyhrääminen.

    Varmaa on ettei ole yhtä ainoaa toimintamallia ja jokaisella on oma näkemys miten pestä pyörä ja mitä kaikkea kemikaaleja mihinkin nippeliin pitää käyttää. Mulla pyörän pesu on välttämätön paha joten en tee siitä yhtään vaikeampaa kun se on, ja siksi pesut ja pinnoitukset tehdään mahdollisimman yksinkertaisesti ja kolmella eri aineella.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #72
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Varmaa on ettei ole yhtä ainoaa toimintamallia ja jokaisella on oma näkemys miten pestä
    Se on niin ajatusta herättävää, kun vanhempi isäntä Proisman parkkipaikalla alkaa pyyhkiä korollan kylkiä kurasta lumiharjalla, joka on kätevä huuhtoa ja kastella viereisessä lätäkössä...
  13. #73
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ihan toimivaa on Motulin suihke mitä ei tarvitse huuhtoa. Pyyhitään vaan pois. Jos ei ole pesupaikka niin hyvä ratkaisu.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #74
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Se on niin ajatusta herättävää, kun vanhempi isäntä Proisman parkkipaikalla alkaa pyyhkiä korollan kylkiä kurasta lumiharjalla, joka on kätevä huuhtoa ja kastella viereisessä lätäkössä...
    Puhumattakaan niistä jotka huoltsikalla pyyhkäisee tankin korkin luota valuneet dieselit ikkunapesurilla... ja sen jälkeen pestään ikkunat samalla pesurilla, eikä se siihen pääty, hinkataan rekkari jonka jälkeen siirrytään maalattaviin pintoihin ja pölykapseleihin.

    Miksi auton pesusta tekee tuon vaikempaa ja vielä ilmaiseksi?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #75
    Kiitos vinkeistä! Tänään päätyi Motonetissa ostoskoriin Motulin Moto Wash, pesuämpäri jossa sihti, Autoglymin punainen ja kultainen tökötti ja Motulin ketjuspray. Enköhän niillä pääse alkuun. Painepesuristani olen kuullut sanottavan, että olen ostanut tehoiltaan tyttöjen mallin. Että enköhän mä uskalla sillä pestä Koheltajan antamilla vinkeillä.
    Vilijonkan luonteenpiirteet: äkkipikainen, hienosteleva, järjestelmällinen, ylisuojeleva lapsiaan kohtaan
    Vilijonkan kulkuneuvo: Kawasaki Z650 - 2020
  16. #76
    Lainaa Vilijonkka kirjoitti Katso viesti
    Painepesuristani olen kuullut sanottavan, että olen ostanut tehoiltaan tyttöjen mallin.
    Voit seuraavalla kerralla sanoa että on loukkaavaa tytötellä mun painepesuria

    Jos se on mopompi pesuri niin voit sohottaa lähempää, pienemmillä pesureilla 40cm etäisyys ei tee muuta kun kastelee pinnat.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #77
    Lainaa Vilijonkka kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkeistä! Tänään päätyi Motonetissa ostoskoriin Motulin Moto Wash, pesuämpäri jossa sihti, Autoglymin punainen ja kultainen tökötti ja Motulin ketjuspray. Enköhän niillä pääse alkuun. Painepesuristani olen kuullut sanottavan, että olen ostanut tehoiltaan tyttöjen mallin. Että enköhän mä uskalla sillä pestä Koheltajan antamilla vinkeillä.
    Kahdessa tuotteessa ns.tyttöjen malli on prätkissä kohdallaan; painepesuri ja akkulaturi...
  18. #78
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Kukin tyylillään, mutta jos purkissa lukee Motul, hinta on tupla normaaliin. Jos lukee motul + moto, hinta on 2x2= nelinkertainen normaaliin

    Noissa normikemikaaleissa kannattaa välttää kaukkea,missa lukee moto. Jäähdytysnesteet, jarrunesteet, pesuaineet jne.

    Auton tuunaajat ostavat kemikaalinsa autodudelta. Siellä on mieletön repertuaari pesuaineita, vahoja, travikkeita ja mitä vaan. https://www.autodude.fi/fi
    Autonhoitokauppa on myös hyvä: https://www.autonhoitokauppa.fi/

    Pesukinnas on hyvä keksintö ja samoin sellainen isohko mikrokuitupyyhe kuivaamiseen. Pesuaineet on kuin p-reikä, jokaisella on oma suosikkinsa, jollain kirsikan hajuisella vaahdolla, olisko ollut Turtle Waxia, olen pessyt kevyet pölyt, Motulin Insect removerilla kärpänraadot, Muc-offilla vähän perusteellisemman pesun, lamppuöljyllä ketjut, jollain hiilivetyliuottimella jos on enemmän rasvaa pitkin poikin ja sillä vedettömällä Motulin peuaineella auton ovien välit. Niin joo, jollain paint renovatorilla hinkannut maalipinnat kerran vuoteen puhtaaksi ja päälle tollanen : https://www.autonhoitokauppa.fi/fini...x-bwm101-412-g sealantti. Antaa hienon ja kestävän pinnan myös tummiin autoihin. Irtoaa likakin paremmin.
  19. #79
    Tähän https://www.autonhoitokauppa.fi/kwaz...per-foamer-2-l noin 4% seos tätä https://www.autonhoitokauppa.fi/bilt...-auto-foam-5-l ja hetken saa vaikuttaa sit painepesurilla huuhdonta sen jälkeen vettä ämpäriin ja pesuaineeksi tätä https://www.autonhoitokauppa.fi/chem...mr-pink-473-ml ja taas painepesurilla huolellinen huudonta.
    Kun halutaan vahata ,ei tarvii kun kerran vuodessa kun vahana käyttää tätä https://www.autonhoitokauppa.fi/coll...uto-wax-266-ml ja tää on riittoisaa , less is more 😉
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  20. #80
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Ku lutraatte veden kanssa niin wd-40.

    Oikeastaan kaikkiin pultteihin, jotka näkyvät ja miksei ketjuihin ja vaikka pitkin koneenposkia.

    Oikeastaan laitteen vois upottaa semmoiseen kylpyyn
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #81
    Ketjujen ja takavanteen putsaamiseen lienee dieselöljy edelleenkin se halvin vaihtoehto. Vanne kannattaa kuitenkin viimeistellä dieseljynssäyksen jälkeen jollain rasvaa poistavalla pesuaineella, esim. fairylla. Muuten tahtoo öljyiseen pintaan tarttua pöly aika ikävästi.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  22. #82
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Ketjujen ja takavanteen putsaamiseen lienee dieselöljy edelleenkin se halvin vaihtoehto. Vanne kannattaa kuitenkin viimeistellä dieseljynssäyksen jälkeen jollain rasvaa poistavalla pesuaineella, esim. fairylla. Muuten tahtoo öljyiseen pintaan tarttua pöly aika ikävästi.
    On se varmaan halvin, mutta se haju. Enimmät lähtee painepesurilla, kuuma vesi auttaa. Useimmiten riittää S-100, jos ei sillä lähde niin WD-40, ja tehostus pensselillä. Rasvarissa kun käyttää vaihteistoöljyä jossa ei ole sitkoa, niin se lähtee vanteestakin aika helposti.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  23. #83
    Pineline on havaittu oikeinkin hyväksi pesuaineeksi mattaväriseen bläkkäriin. Lähtee myös takavanteesta sotku suhteellisen hyvin, ainakin kun verrokkina käyttää mitä vaan liuotinshampoota tms. autonpesuainetta.
    Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
  24. #84
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ku lutraatte veden kanssa niin wd-40.

    Oikeastaan kaikkiin pultteihin, jotka näkyvät ja miksei ketjuihin ja vaikka pitkin koneenposkia.

    Oikeastaan laitteen vois upottaa semmoiseen kylpyyn
    WD-40 on oikeasti hyvää kamaa, se ei kerää likaa samalla tavalla kuin muut ihmeöljyt.
  25. #85
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    WD-40 on oikeasti hyvää kamaa, se ei kerää likaa samalla tavalla kuin muut ihmeöljyt.
    Suunniteltiin ydinohjusten puunaukseen. Vain paras kelpaa
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #86
    Kahden ämpärin tekniikalla.

    Ja vaha tästä: https://www.autodude.fi/fi/tuote/aut...IaAgf6EALw_wcB
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  27. #87
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Suunniteltiin ydinohjusten puunaukseen. Vain paras kelpaa
    Ydinohjus ja rataohjus vaatiivat molemmat tarkkaa ylläpitoa.
  28. #88
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Ketjujen ja takavanteen putsaamiseen lienee dieselöljy edelleenkin se halvin vaihtoehto. Vanne kannattaa kuitenkin viimeistellä dieseljynssäyksen jälkeen jollain rasvaa poistavalla pesuaineella, esim. fairylla. Muuten tahtoo öljyiseen pintaan tarttua pöly aika ikävästi.
    Ei tartte mitään erikoisii aineita käyttää kun vahaa takavanteen perusteellisen pesun jälkeen
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  29. #89
    Minun kokemusten perusteella vanteen vahaus ei juurikaan auta pinttyneen ketjurasvan poistamisessa takavanteesta. Mutta eipä siitä vahaamisesta varmaan mitään haittaa ole ja on ihan mukavaa puhdetyötä paremman puutteessa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  30.  
  31. #90
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Minun kokemusten perusteella vanteen vahaus ei juurikaan auta pinttyneen ketjurasvan poistamisessa takavanteesta. Mutta eipä siitä vahaamisesta varmaan mitään haittaa ole ja on ihan mukavaa puhdetyötä paremman puutteessa.
    Joo, kyllä ketjurasva liuottimena menee vahan läpi että sujahtaa.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen