Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Äitienpäivänä ajetaan taas, tervetuloa miellyttävälle reissulle!
    PERUTTU!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #2
    Miks aina pitää ajaa soralla.... Kai mä silti uskaltaudun mukaan .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  3. #3
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Äitienpävä, valitettavasti tänne en nyt sit pääse messiin. Katotaan sit jatkot, josko pääsis paremmin messiin.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  4. #4
    Pitäisköhän lähtee ruosteenpoistoon, vaikka kovin on dramaattinen teema ajolenkille (kunhan vaan ei toteudu sanan varsinaisessa merkityksessä...)
    Kotiin sitten pesukadun kautta, niin kuin joskus ennenkin Gossen letkoilta palattaessa
    Saas nähdä meneekö anomus läpi?
    MAD (mean absolute deviation)
  5. #5
    Toivottavasti illan aikana tulee ilmoittautujia lisää! Tässä vähän innokkuus näiden järjestämiselle hiipuu kun niin vähän porukkaa...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #6
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    ... Tässä vähän innokkuus näiden järjestämiselle hiipuu kun niin vähän porukkaa...
    Älä ny lusikkaa nurkkaan heitä, on sentään äitienpäivä huomenna, mikä varmaan vähentää osallistumista. Mä lähtisin mukaan, jos tykkäisin runtata mutkiin. Mut oon köröttelevämpää sorttia.
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  7. #7
    Lainaa Terhis kirjoitti Katso viesti
    Älä ny lusikkaa nurkkaan heitä, on sentään äitienpäivä huomenna
    N. 7 vuoden kokemuksella äitienpäivä on ollut suosituimpia päiviä letka-ajelussa...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  8. #8
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    N. 7 vuoden kokemuksella äitienpäivä on ollut suosituimpia päiviä letka-ajelussa...
    Ok no sitten saattaa turhauttaa.
    AVJ #72
    BMW R1200R -07
    ex BMW F650ST -99
  9. #9
    Kerran olen ollut mukana....olisikohan se herran ego joka rajoittaa osallistujien määrää?....Toista kertaa en mukaan lähde....
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  10. #10
    Jos huomena on Go.sitten oon messis
    Suzuki Hayabusa 2012/
  11. #11
    Lainaa suzuki03 kirjoitti Katso viesti
    Kerran olen ollut mukana....olisikohan se herran ego joka rajoittaa osallistujien määrää?....Toista kertaa en mukaan lähde....
    Toki voi olla semmonenkin syy. Mutta letka-ajelujen osallistujamäärät ovat olleet rankasti laskussa muutenkin. PK-ajeluissa oli 5 vuotta sitten 40-50 pyörää helposti eikä niihinkään enää oikein porukkaa lähde mukaan. Toki PK-veturitkin on tällä hetkellä aika vähissä (1).
    Tourinki-letkoissa oli ekan parin vuoden aikana yleensä parikymmentä pyörää mutta vähitellen kävijämäärä hiipui. Uskoisin että kyse on yleisestä trendistä ja/ tai siitä ettei veturit ole osanneet muuntautua/ muuttua tarpeiden mukaan. Olen ainakin itse yrittänyt miettiä miten letkaan saataisiin enemmän jengiä. TUntuu että ainoa joka vetää porukkaa on Tikkari- ja Hesan Hitaat, joista jälkimmäinen ajaa siis suunnilleen samaa vauhtia kuin TouRinki. Mutta ei noidenkaan osallistujamäärät ole mitenkään kasvussa olleet.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  12. #12
    Lainaa suzuki03 kirjoitti Katso viesti
    Kerran olen ollut mukana....olisikohan se herran ego joka rajoittaa osallistujien määrää?....Toista kertaa en mukaan lähde....

    +1.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  13. #13
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Toki voi olla semmonenkin syy. Mutta letka-ajelujen osallistujamäärät ovat olleet rankasti laskussa muutenkin. PK-ajeluissa oli 5 vuotta sitten 40-50 pyörää helposti eikä niihinkään enää oikein porukkaa lähde mukaan. Toki PK-veturitkin on tällä hetkellä aika vähissä (1).
    Tourinki-letkoissa oli ekan parin vuoden aikana yleensä parikymmentä pyörää mutta vähitellen kävijämäärä hiipui. Uskoisin että kyse on yleisestä trendistä ja/ tai siitä ettei veturit ole osanneet muuntautua/ muuttua tarpeiden mukaan. Olen ainakin itse yrittänyt miettiä miten letkaan saataisiin enemmän jengiä. TUntuu että ainoa joka vetää porukkaa on Tikkari- ja Hesan Hitaat, joista jälkimmäinen ajaa siis suunnilleen samaa vauhtia kuin TouRinki. Mutta ei noidenkaan osallistujamäärät ole mitenkään kasvussa olleet.
    Ainahan joku kitisee, tai pärstä ei miellytä, sellasta se vaan on et ihmiset on erilaisia tässä maailmassa. Kaikkien kanssa on kuitenkin elettävä. Prätkähenkeen semmoinen marina istuu mun mielestä enemmän kun huonosti. Letkojen vetäjille multa iso kiitos että sellasta viittii jengi puuhailla ja vaikka kärkenä ajaa joskus vähän reippaamminkin, hattua nostan.

    Osallistujien väheneminen voi tietty liittyä vaikka siihen et nuoremmat ei pidä org.-sivuja päällä vaan FB tai joku muu tsydeemi on kommunikoinnin välineenä? Onks nää letkakutsut FB'ssä?
    Itelle huomenna ei harmi kyllä sovi, pitää just viedä tytärten äiti syömään ja sora ei kesäpyörälle oikein istu....
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  14. #14
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti illan aikana tulee ilmoittautujia lisää! Tässä vähän innokkuus näiden järjestämiselle hiipuu kun niin vähän porukkaa...
    Taitaa olla nykymallia ettei enää letkoihin tule mahdottomasti porukkaa, kyllä Turun nurkissakin on osallistujat vähentyneet hiljalleen.
    Tietysti kun tutussa porukassa mennään niin letkat menee aika sujuvasti, toki uutta verta aina kaivataan hyvään harrastukseen.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  15. #15
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Toki voi olla semmonenkin syy. Mutta letka-ajelujen osallistujamäärät ovat olleet rankasti laskussa muutenkin. PK-ajeluissa oli 5 vuotta sitten 40-50 pyörää helposti eikä niihinkään enää oikein porukkaa lähde mukaan. Toki PK-veturitkin on tällä hetkellä aika vähissä (1).
    Tourinki-letkoissa oli ekan parin vuoden aikana yleensä parikymmentä pyörää mutta vähitellen kävijämäärä hiipui. Uskoisin että kyse on yleisestä trendistä ja/ tai siitä ettei veturit ole osanneet muuntautua/ muuttua tarpeiden mukaan. Olen ainakin itse yrittänyt miettiä miten letkaan saataisiin enemmän jengiä. TUntuu että ainoa joka vetää porukkaa on Tikkari- ja Hesan Hitaat, joista jälkimmäinen ajaa siis suunnilleen samaa vauhtia kuin TouRinki. Mutta ei noidenkaan osallistujamäärät ole mitenkään kasvussa olleet.
    Kannattaa reilusti ja rehellisesti etukäteen kertoa missä letka ruokailee, millä nopeudella veturi ajelee ja mihin ajelu päättyy ja itse sitoutua ilmoituksiinsa niin letkailun kannattajakunta kasvaa kummasti.
    Epärehellisin tai vajavaisin argumentein väki vaan vähenee entisestäänkin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  16. #16
    Lainaa suzuki03 kirjoitti Katso viesti
    Kerran olen ollut mukana....olisikohan se herran ego joka rajoittaa osallistujien määrää?....Toista kertaa en mukaan lähde....
    Sama vähän näkyi orgin aiemman bike pokerin ja siitä muuntuneen hullunkuristen perheiden korttiajelussa, valitettavasti.
    Moni protestoi persoonaan ja egoon vedoten.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  17. #17
    Ajelu on Peruttu.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #18
    Onks tää nyt sään takia vai osalistujan takian peruttu.
    Suzuki Hayabusa 2012/
  19. #19
    Letkat on kivoja mutta osallistun vain niihin joihin omat taidot riittää, tosin SUURIN syy osallitumattomuuteeni on V-mäiset työvuoro-osumat just letkapäiviin
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
  20. #20
    stana... anomus läpi, harvoin natsaa sunnuntait ja nyt pikku myrsky vesilasissa kaataa koko (ego)tripin...
    Jos joku on kerran ollut mukana ja tilittää täällä, vois sen sijaan katsella peiliin, sieltä löytyy se tekosyy miksi ei tule joidenkin asioiden ja/tai ihmisten kanssa toimeen...
    No, mulla on jo ajosaappaat jalassa, lähden mutkittelemaan, amen.
    MAD (mean absolute deviation)
  21. #21
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Toki voi olla semmonenkin syy.
    Itse olen touringilla käynyt vissii pari kertaa. Mutta annan tässä nyt pari syytä mikä voi ehkä karkoittaa ihmisiä:

    A) Soratiet.

    B) Tauot ja niiden paikat. Itellä ainaki hanuri vaatii tauon väh. 80-100km/45min-1h välein, touringilla mennään helposti yli. Ja jotkut on joutunut jopa kesken letkan lähteä etsimään tankkauspaikkaa, koska pyörällä ei pääse yli 200km tankilla.

    C) Alkamisajat. Nää lähtee usein aika aikaisin ja loppuu sitten noin klo 15-16 aikoihin. Mites jos joskus kokeilet lähteä klo 12 ja lopettaa 18-19? Joskus voi jopa myöhemminki, kesällä kun valo ei ole rajoittava tekijä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  22. #22
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lisäsyitä:

    About 6-10 vuotta sitten löytyi vielä 2000-luvun alun mp-buumin nostetta, ja porukkaa joka oli suht vihreää lajin suhteen. Silloin kaikenlaiset letka-ajelut sun muut oli helppo tapa oppia pienet tuntemattomat mutkatiet.

    Sitten porukka oppi ne ja osalta loppui harrastus, se jatkui muulla tavalla, tai samoja mutkia vedellään silloin kun itselle sopii ja pienemmällä kaveriporukalla.

    Uuttaa tykinruokaa ei ole tullut, ja osa uusista osaa käyttää Tyreä ja navigaattoreita jne., jotka noin 10 vuotta sitten olivat vähän harvinaisempia mp-piireissä.

    Ite kävin useammassa touringissa aikanaan, mutta kun asiaa oppi tekemään ite, niin aika iso kynnys lähteä. Lähes mahdottoman suuri, ellei joskus tule jokin päähänpisto.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #23
    Noo... Jos nyt perse kestää yhtään merivettä, niin kai se psyykekin kestää vetää jonkunlaisen
    reissun vaikka pirssimiehen perässä.
    Ei toki kaikilla, mutta näinhän se aina tahtoo olla. Tuskin tuo mikään juurisyy kuitenkaan on.

    En tiedä miten Touringeilla tuo "rytmitys", eli juurikin tankkaukset, tauot ja niiden paikat on
    alkutaipaleelta "kehittynyt", mutta aikanaan mukana ollessa nousi kyllä aika lailla mieleen että WTF ???

    Toinen mikä saattaa vituttaa useampaa ja ankarammin kuin kehtaavat tunnustaa, on juurikin
    nuo legendaariset hiekkapätkät . Ei pitkää tartte, eikä montaa.

    Jollain voi olla kynnys sen ajon kanssa, mutta ei kannata dissata seuraavaa.....

    Alkukaudesta tai vähänkään kostealla ei välttämättä kiinnosta "rapata" vehkeitään parin lyhyen pätkän
    takia.

    Kun taas on kuivaa, siellä letkassa mennään kuin jossain vitun aavikkorallissa..... ja hei .

    SIITÄ EI LETKAN VETÄJÄ (TAI TOINENKAAN) TIEDÄ PASKAAKAAN MITEN KIVA SIELLÄ JÄLJEMPÄNÄ
    ON AJELLA .

    Alkukauden "pölymyrskyssä" on muutenkin tilanne vähän samansuuntainen siellä keulan jälkeen,
    vaikka mennään asvaltillakin.

    Parin-kolmen mopon porukassa tilanne on jo ihan toinen.

    Sitten vielä yksi.... Aivan, sanon sen kuitenkin ja taas.

    LETKAN VETÄMINEN ON "PALVELUHOMMAA" ja pitemmän päälle se jatkuvuus/menestys vaatii palveluasennetta.

    Laitetaas tähän väliin hieman edittiä tuohon paljonkin puhuttavaan egoasiaan!!! Vink-vink

    EGON TAI VETÄJÄN SUURUUS EI SINÄLLÄÄN OLE MILLÄÄN TAVALLA ESTÄNYT KASAAMASTA JA VETÄMÄSTÄ HIENOJA,
    OSALLISUJARIKKAITA REISSUJA, PUHUMATTAKAAN ETTÄ OLISIVAT PILANNEET NIITÄ
    .
    Ne ei myöskään millään tapaa ESTÄ ns. hoitamasta hommaa loistavasti ja jos homma pelittää, niin
    tuo edellä sitä tavataan aika monessa mennä.

    Harvemmin tuolla kukaan "Anteeks- Nieminen" Vorssasta tai legendaariset "Takaoven Taunot" mitään ja ketään
    vetelee mihinkään.... millään .

    Voi se veturointi muutakin olla kuin serviiciä, mutta sitten on enemmän kyse siitä, että MINÄ lähden ajelemaan,
    ajelkaa perässä. Toimii se niinkin... sen aikaa kun toimii.
    Sitten se muuttuu pieneksi samanhenkiseksi kaveriporukaksi.... josta harvemmin siunaantuu
    pitkiksi ajoiksi kovin pitkää letkaa. Osallistujilla voi silti olla ihan helvetin hauskaa.

    Eikä noita letkojen kasaamisia ja vetämisiä pidä mitenkään aliarvioida.
    "Kilpailu" on nyt kovempaa ja vaihtoehtoja riittää joka lähtöön.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #24
    Meille vanhoille ja laiskoille nuo 300km + siirtymät / koko päivä ovat ehkä himppasen turhan pitkiä. Joku pari satkua tai allekin / muutama tunti voisi kiinnostaa useampiakin.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  25. #25
    Minua ei egot häiritse kun kypärä on päässä, joten kiinnostusta aina ollut. Pari viimeistä kertaa ollut muuta menoa, muuten olisin ollut tulossa.
    Eilen oli myös kurapyörä-foorumin kautta järjestetty sora-ajokurssi viikonlopun toinen päivä, joka ehkä vaikutti?
    Triumph tiger 800 Xcx - 15
  26. #26
    Onneksi kuitenkin jokainen voi itse päättää, milloin virta-avainta kääntää ja mihin letkaan lähtee. Itse olen näistä tykännyt, tosin liian vähän olen mukaan ehtinyt Itselläni suurin haaste näissä on ehdottomasti aika. Sunnuntai on niitä viikonpäiviä, kun pitäisi olla joskus edes kotona perheen kanssa, eikä aina menossa jossain.

    Jos kehitysideoita saa esittää edellisten ja tulevien kommenttien lisäksi, niin joskus kesässä voisi lähtö olla heti aamusta aikaisin tai sitten iltapäivästä myöhään, näissä keskipäivän lähdöissä menee aina koko päivä ja muut perheessä ei aina tätä ymmärrä.

    Nykypäivänä varmaan tuo tiedottaminen on a ja o varmaan moni varsinkin ensikertalainen miettii, että kehtaako sitä nyt lähteä ja mistä ja miten mennään. Tosin ei sitä letkan reittiä kannata etukäteen googlemapsiin heittää, sen jälkeen on tienpenkoissa yleisöä käsi pystyssä.

    Mutta ”konsepti” on hyvä, joku miettii kaiken valmiiksi ja kertoo mihin tulla ja mihin aikaan. Itse ei tarvi miettiä mitään, sen kuin kääntää kahvaa ja nauttii ajamisesta erilaisilla ja vaihtelevilla teillä.
    Yamaha T700
  27.  
  28. #27
    Vai tästä tulikin palauteketju..nooh..
    1.monilla on varmaan kauden aloitus myöhästynyt kiitos suomen kesä.
    2.uuden hohto on hävinnyt, sama homma kuvajahdeissa.
    3.sorapätkät ärsyttää. Ei soralla ajo sisänsä mutta miksi pitää lähteä sotkemaan pyörää. Siirtymä ennemmin vaikka motaria.
    4.Nuo perkeleen letkojen nimeämiset "Täältä ikuisuuteen" tms saa homman kuulostamaan joltain saarnamiesten lähetysretkeltä. En ymmärrä.


    Mutta muuten on aina ollut tourinkeilla hyvä meininki. Voin suositella. Ei vaan enää kerkeä itse osallistumaan kuin ennen koska on kaikkea muuta.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.