Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Pitkä reissu suunnittella, ja selvisi että Australiaan tarvitsee mopolle carnet de passen. Autoliiton linkin takaa löytyi infoa, ja carnetin saamiseksi pitää maksaa pankkitilille pantti. Se ei sitten ihan pieni olekaan vaan koko pyörän hinta (12.000). Pystyykö tuota lappua mistään havemmalla saamaan?
  2. #2
    Advrideriä ja HUBBia lukien suosittu vaihtoehto tuntuu olevan ADAC, ilmeisesti isolta osin hinnan ja hyvän palvelun takia, joten sieltä kannattanee kysellä. Useimpien maiden "autoliitto" myöntää näitä joten shoppailua voinee harrastaa jos haluaa oikeasti halvimman hinnan etsiä.
  3. #3
    Kiitokset vinkistä! Heti tippui pantin hinta alle puoleen..kaikki maat kattavan paperin saisi 5000 eurolla.
  4. #4
    Jos ei ole pätäkkää, niin Ruotsin puolella huolivat myös velkakirjan pankista. Mutta nuo rahathan saa sitten toki takaisin kun pyörä on palautunut takaisin lähtömaahan (vähennettynä jonkun satasen kuluilla).

    Vai pyörän hinta nykyisin, minä taisin vuonna 2010 pistää pantiksi 5000€ riihikuivaa ja pyörä oli silloin alle vuoden vanha. Riippuu toki maista tuo maksu.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  5. #5
    Carnen kanssa voi olla hieman luova, etsit mobilesta tai Gumtreesta halvimman vastaavan ajokuntoisen pelin ja kaytat sita carne hintana.

    Saattaisit paasta halvemmalla kun ostat mopon Ausseista ja myyt sen siella pois reissun jalkeen, ellei sitten suunnitelmissa ole reissata muissakin carnea vaativissa maissa. Lisaksi mopon saaminen ilman lisamaksua lapi biosecuritysta vaatii vahintaan pari paivaa mopon puunaamista.
  6. #6
    Voi olla myöhäistä infoa mutta itse olimme 2014-2015 Australiassa vuokrapyörällä ja kaikki pelitti hienosti.
    Kotka
  7. #7
    Lainaa Joopa kirjoitti Katso viesti
    Carnen kanssa voi olla hieman luova, etsit mobilesta tai Gumtreesta halvimman vastaavan ajokuntoisen pelin ja kaytat sita carne hintana.

    Saattaisit paasta halvemmalla kun ostat mopon Ausseista ja myyt sen siella pois reissun jalkeen, ellei sitten suunnitelmissa ole reissata muissakin carnea vaativissa maissa. Lisaksi mopon saaminen ilman lisamaksua lapi biosecuritysta vaatii vahintaan pari paivaa mopon puunaamista.
    Kyllä mun pyörä meni läpi parin tunnin pesulla ilman ongelmia. Ja kun pesu maksoi vladivostokissa 500rub, niin ei kannata itse hinkata.

    Pyörän saaminen omille nimille ausseissa voi olla oma seikkailunsa.
  8. #8
    Miten tuo pyörän hinta määritellään carnetissa? Voiko sinne pistää melkein mitä vain itse haluaa vai onko carnetin myöntäjillä omat listat pyörien arvoista? Voiko vanhalla pyörällä joutua maksaan ylihintaa pantiksi?
    https://reissu.org
  9.  
  10. #9
    Pallo tuli kierrettyä.Missään ei tarkisteta pyörän arvoa, eli siihen voi laittaa mitä itse haluat.
    Toki sekin määrää carnetin hintaa, mille mantereelle olet menossa.