Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    Ajelin pari päivää orggis penkillä joka oli mielestäni ihan ok. Hyvä perstuntuma pyörään. Oma hanuri sisältää sen verran pehmustetta että viihdyn hyvin kovemmalla penkillä. Touring penkillä tänään 150 km kaatosateessa ja tuntuma on että on vähän tukoisampi, korkeampi leveämpi. Pitemmällä matkalla uskon paremmin viihtyväni comfort penkillä. Radalle ja sportti ajoon ehkä orggis penkki vaihdetaan. Takamatkustajalla on paremmat oltavat comfortilla. Muuten meno maistunut kivasti. Moottori on ihan sika hieno.
    Pikkuisen ekassa huollossa pehmennettiin jousien esijännitystä. Mukavampi päästellä routapompuissa. Korkeampi pleksi vähän paremmin suojaa ylävartaloa. Pistin myös Puigin lipan, jota testailen matka ajossa.
    Yamaha MT-10 sp 2017
  2. #32
    Muutama sata km lisää takana mt:llä. Ei ole eko peli. Aktiivisessa ajossa n7l/100km kulutus. Kierrosherkkä nelkku ja lyhyt välitys vaikuttaa kulutukseen. 17 l tankkia saa täyttää ahkerasti. Quickshifter on sika hieno varuste sporttisissa pyörässä. Täysi kiihdytys shifterin kanssa on hauskaa ja vauhdikasta. Luistokytkin helpottaa aktiivisessa ajossa alas vahtamista.
    Vaihteisto on selvästi hienostuneempi kuin Ducatissa. Ei pelkoa välivapaista.
    Ajoasento sopivasti pysty mutta sporttinen. Hyvä tuntuma etupäähän. Mitä nopeammin ajaa sitä paremmalta Öhlings tuntuu. Alusta on erittäin tarkka ja jämäkkä.
    Hallintalaitteet jämäkät. Vakionopeuden säädin helppokäyttöinen.
    Takamatkustajan ensikommentit ihan positiiviset. Tiivis tunnelma toki 2 päällä.
    Pyörä houkuttelee vauhdikkaaseen ajotapaan ja palkitsee kurvi teillä.
    Tykkään.
    Yamaha MT-10 sp 2017
  3. #33
    Lainaa motohtori2 kirjoitti Katso viesti
    Muutama sata km lisää takana mt:llä. Ei ole eko peli. Aktiivisessa ajossa n7l/100km kulutus. Kierrosherkkä nelkku ja lyhyt välitys vaikuttaa kulutukseen.
    Ajatko pienillä vaihteilla kierrättämällä, vai herkutteletko väännöllä? Speed Triplessä oli ajotietokoneessa hetkellinen kulutus ja huomasi selvästi, että pienemmällä vaihteella ajaminen nosti kulutuksen ihan uusiin sfääreihin cruisailussakin. Monet kyykkykuskit ajavat taajamassa kuutta kymppiä perse pystyssä kone hoosiannaa huutaen.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  4. #34
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Ajatko pienillä vaihteilla kierrättämällä, vai herkutteletko väännöllä? Speed Triplessä oli ajotietokoneessa hetkellinen kulutus ja huomasi selvästi, että pienemmällä vaihteella ajaminen nosti kulutuksen ihan uusiin sfääreihin cruisailussakin. Monet kyykkykuskit ajavat taajamassa kuutta kymppiä perse pystyssä kone hoosiannaa huutaen.
    Alussa on mennyt pyörään tutustuessa varmaan pienillä vaihteilla moottorisoundista nautiskellen. Nöyrästi kakistelematta pystyy kaupunkinopeuksia ajamaan isoilla vaihteilla. Kaasuläppä taitaa aueta jossain 4000rpm tienoilla ja sieltä löytyy ne kunnon äänet.
    Yamaha MT-10 sp 2017
  5. #35
    Aika hyvin jos alta 7l/100km pääsee. Minua ei sinänsä kulutus kiinnosta pätkääkään. Ainoastaan tankkausväli. Ajotietokone näyttää 7.6 ja sekin on alakanttiin ja pahasti. 8-9 taitaa mennä todellisuudessa. Eli 200km tankkausväli on ihan maksimi. Yleensä tankkaan n. 150km kohdalla. Tosin pyörään on vaihdettu putkisto, eikä kaasukäsikään taida olla hellimmästä päästä. Renkailla ajettu 5tkm ja takunen on pian vaihtokunnossa
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
  6. #36
    Kyllä vaihtelu virkistää. Crossplane moottoria ei voi liikaa kehua. Alavääntöä, äänet ja vaihteisto tekevät ajosta nautintoa. Laitteen ominaisuudet vikittelee koko ajan ajamaan kovempaa kun pitäisi. Mutkateillä on sairaan kiva kurvailla ja luukuttaa kaasu pohjassa isompaa sisään shifterillä.
    Ainoa moite tulee jarrujen tunnokkuudessa. Brembojen jälkeen Yammun omien jarrujen tuntuma on puinen. Pyörä kyllä pysähtyy mutta kahvatuntuma on etäinen. Toisaalta keulan jousitus on erittäin tunnokas ja herättää luottamusta. Kurvista uloslähdön on vauhdikkaita takapään jämäkkyyden takia. Takajarru on kyllä asiallinen Ducatiin tottuneelle.
    Radalle olis kiva vielä päästä.
    Yamaha MT-10 sp 2017
  7. #37




    Touring SP.
    Vielä peilien jatkopalat 4cm ja vähän stickereitä vanteisiin ja sivupaneeleihin niin sitten on valmis


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Yamaha MT-10 sp 2017
  8. #38
    Tuommonen matkapyörä kelpais jo itellekin!
    Nopeet liikkeet on näyttäviä...
  9. #39
    Niinno.....

    Kuten eräs neitsokainen aikanaan totesi
    V35:lla varustetusta B-Kingistä....

    "Tossa on jotain yhtä väärää kuin lapsen lyömisessä ."

    Hieman on jäänyt vaivaamaan se, että kuinka pervo tässä on,
    kun joku niin väärä on niin hauskaa ja tuntuu hyvältä .

    Ton Jammun kanssa mennään aika lailla samoilla vesillä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #40
    Onko noi MT-10:n käsisuojat tai mitkä lie tuulihärpäkkeet Yammun omat? Onko ne tukevat ja kunnollisen tuntuiset? Sain oman MT-09:n ensihuollon ajaksi ajoon tuliterän 09 Tracerin ja siinä noi käsihärpäkkeet oli ihan hirveetä rämisevää ämpärimuovia. Muutenkin oli muovisempi vaikutelma kuin perus 09:ssä, vaikka hintaa on ihan kivasti enemmän. Ja korkeampi kate ohjasi tuulen pottaan paljon ikävämmin - mä oon tosin vaan 175 cm "pitkä"
  11. #41
    Lainaa Kaffemi kirjoitti Katso viesti
    Onko noi MT-10:n käsisuojat tai mitkä lie tuulihärpäkkeet Yammun omat? Onko ne tukevat ja kunnollisen tuntuiset? Sain oman MT-09:n ensihuollon ajaksi ajoon tuliterän 09 Tracerin ja siinä noi käsihärpäkkeet oli ihan hirveetä rämisevää ämpärimuovia. Muutenkin oli muovisempi vaikutelma kuin perus 09:ssä, vaikka hintaa on ihan kivasti enemmän. Ja korkeampi kate ohjasi tuulen pottaan paljon ikävämmin - mä oon tosin vaan 175 cm "pitkä"

    Nuo on Mt-10 orggis suojat Yammun lisävarustelistalta.
    Kohtuullisen sirot mutta monesta pisteestä kiinni ja tukevat eivätkä rämise. Pahimman viiman vie sormilta. Ajalen myöhälle syksyyn ja olen huomannut että kahvalämppärien lisäksi ne vie pahimman viiman sormilta kivasti.
    Korkeampi kate vie viiman keskivartalolta paremmin ylös. Kylmällä kelillä parantaa yläkropan kylmän kestoa. Toki pyörrettä tulee kypärään enemmän Lämpimillä keleillä ajalen ajoittain orggis matalan kanssa.
    Yamaha MT-10 sp 2017
  12. #42


    Lisäilin muutaman tarran kylkipaneeleihin ja vanteisiin just for fun.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Yamaha MT-10 sp 2017
  13. #43
    Lainaa motohtori2 kirjoitti Katso viesti
    Nuo on Mt-10 orggis suojat Yammun lisävarustelistalta.
    Kohtuullisen sirot mutta monesta pisteestä kiinni ja tukevat eivätkä rämise. Pahimman viiman vie sormilta.

    Lämpimillä keleillä ajalen ajoittain orggis matalan kanssa.
    Mulle sanottiin ettei orggis matalaa voi käyttää yhdessä kahvansuojien kanssa??
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 50.
  14. #44
    Kympin huoltoon pitäis viedä. Samalla menee renkaat vaihtoon. Suosituksia...?
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
  15. #45
    JL Bikea Vantaalla voin suositella varauksetta Yamaha-huoltona
  16. #46
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    JL Bikea Vantaalla voin suositella varauksetta Yamaha-huoltona
    Joo, sitä voi kyllä suositella, mutta on siis muuttanut Espooseen Juvanmalmille.

    Pekka T
    FZ8-N & MT-09 Tracer
  17.  
  18. #47
    JL-Bikeen sovittu huoltoaika. Samalla pyöräyttävät alle Misukan Pilot Power 3:t
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12