Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Moi

    Taas on ongelma joka tuntuu aika käsittämättömältä. Ongelma on otsikon mukainen eli gardaanin öljynpoistoproppu vuotaa tai oikeammin hikoilee öljyä kylmällä ilmalla. Ongelmaa esintyy kun ajelee alle 10 asteen lämpötilassa. Lämpimämmällä kelillä se pitää mainiosti. Muuten ei niin väliä mutta kun se levittää vuotavan öljyn takarenkaan sivulle ja vannekin on ihan öljyssä.
    Olen koittanut erilaisia prikkoja siihen. Kupariprikkaa ja alumiiniprikkaa. Kumpikaan ei tunnu tiivistävän sitä kunnolla. Joo ja on riittävästi kiristetty. Jopa vähän liikaa. Kierteet ovat kunnossa ja puree hyvin.

    Miten se kannattaisi yrittää tiivistää? Olisiko jotain tiivistysainetta joka tiivistäisi kierteet? Sehän ei oikein lämpee, niin ne lämmöllä kovettuvat systeemit ei kelpaa.
    Mä jo mietin vanhaa putkimiehen kikkaa eli hamppua mutta se ei oikein taida olla hyvää.
  2. #2
    Suosittelen tarkastamaan takaiskarin, niillä kun on taipumus Vanhemmiten vuotaa
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F800GS--
  3. #3
    Mahtaisko vuoto tulla kumminkin perän ison O-renkaan kautta. Kun se kuluu, se ei kylmässä perässä enää tiivistä niin hyvin kuin uusi.
    Tuota kautta vuoto päätyy alaspäin kohti pohjaproppua ja sieltä vanteelle. Peräöljyn ylitäytös taas saa saman ilmiön aikaan. Joissakin pyörissä öljyn pinta tulee olla täyttökorkin kierteen alareunaan ja toisissa kierteen yläreunaan.
    Vanteen irroitus perästä paljastaa mahdollisen vuotoalueen.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 -81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79 1200 cc Cafe racer projekti
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80 1075 cc Dirt Road Racer
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
  4.  
  5. #4
    veikkaan kanssa sitä isoa stefaa joskus 84 kun oli 1100 g suzuki niin ei pitänyt synteettistä sisällä
    oli liian ohkasta mineraalilla ei mitään ongelmaa ajoin sen uudesta 90 tuhanteen... oli muutenkin viaton mopo
    bensaa ja kättä......