Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 78:sta
  1. #31
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Tiesithän, että ohjekirjassa lukee Shell aivan muista kuin öljyn ominaisuuksiin liittyvistä syistä.
    Joo niin varmaan mutta on toiminut ja en ole jaksanut asiaan enempää perehtyä.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  2. #32
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Motox 20w50 motonetissä 16-18e 5l! Lähti mukaan heti. Vanhaan hondaan hjyva!
    Samaa tavaraa väliaikaisesti huollon yhteydessä. Red lineä tarkoitus vaihtaa tilalle mahdollisimman pian.

    Ilmajäähy tykkää laadukkaammasta ja käy paremmin ..vai taikauskoa?
    No muutama kymppi enemmän vuodessa ja itsellä turvallisempi olo...
  3. #33
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo 7100 maksa jonkun 59.90e ja 300V sitten 69.90e? Hintansa puolesta aika yhdentekevää kumpaa ostaa, mutta se onkin sit toinen juttu, että onko tosta 300V:stä mitään käytännön hyötyä, jos öljyt vaihtelee huoltokirjan mukaisesti ja ajelee normiajelua kadulla.
    Mulla on B-kingissä öljynvaihtoväli 6tkm ja noilla kilometreillä tuskin on isoa merkitystä, ostaako sitten tuota 7100 motulia vai sitten 300V:tä.
    Saksasta tilatessa molemmat motulit ovat siinä viidenkympin huhakoilla +/-.

    Jos tulee tilanne, että lampsin Motonettiin öljyn puutteessa, niin sitten tarttuu mukaan 5100. Aika vitun loogista

    Tai on se. Öljyn pitää maksaa about viiskybää, niin sit mä luotan
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #34
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ehkä karvan päivittämisen tarpeessa on tiedot.
    Jo`o ei se aivan optimia ollut.Kytkin haukkaa kiinni liiankin hanakasti.............ja se pahin miinus vaihteistosta hävisi vaihdonluistavuus...........seuraavaksi jotain muuta.
  5. #35
    Mä käytän kymppiärrissä ja kuusärrässä Mobil Super 3000:tta. Toi on halvin täyssynteettinen mitä olen löytänyt, neljä litraa maksaa karvan vaille 28 egeä, joten olen päättänyt että ilman purkin kyljessä olevaa mopon kuvaa tulen toimeen. LC4:ssa olen käyttänyt ylihintaista Motorexiä, mutta nyt kun näyttäis että Motonetistä löytyy 50 kuumalla päällä olevaa öljyä joka ei ole "Fuel Conservingdiipadaapakytkimenluistattajaa", niin ajattelin siirtyä sen käyttäjäksi.
    1835
  6. #36
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Mä käytän kymppiärrissä ja kuusärrässä Mobil Super 3000:tta. Toi on halvin täyssynteettinen mitä olen löytänyt, neljä litraa maksaa karvan vaille 28 egeä, joten olen päättänyt että ilman purkin kyljessä olevaa mopon kuvaa tulen toimeen. LC4:ssa olen käyttänyt ylihintaista Motorexiä, mutta nyt kun näyttäis että Motonetistä löytyy 50 kuumalla päällä olevaa öljyä joka ei ole "Fuel Conservingdiipadaapakytkimenluistattajaa", niin ajattelin siirtyä sen käyttäjäksi.
    Onkohan se niin hirveän oleellista moottoripyörässä, että öljy on täyssynteettistä? Moottoripyörää ei kuitenkaan käynnistellä -20 pakkasilla...
    Suzuki GSF 650A 2007 => KTM 690 Duke 2013 => Yamaha FZ6-S 2005


    Fazerin sininen FZ6-S
  7. #37
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa poppeli kirjoitti Katso viesti
    Onkohan se niin hirveän oleellista moottoripyörässä, että öljy on täyssynteettistä? Moottoripyörää ei kuitenkaan käynnistellä -20 pakkasilla...
    Ei, eikä aavekuski niin väittänytkään. Kertoi käyttävänsä sellaista.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #38
    Lainaa poppeli kirjoitti Katso viesti
    Onkohan se niin hirveän oleellista moottoripyörässä, että öljy on täyssynteettistä? Moottoripyörää ei kuitenkaan käynnistellä -20 pakkasilla...
    Moni käynnistää ja ajaa myös. Itsellä Mobil PeakLife koneessa ja RedLinet perässä ja lootassa.
    Motonetista.
    https://www.mjn-wintertech.com/
    https://www.youtube.com/@mjn-wintertech2544
  9. #39
    Mä käynnistin ton kotarin kylmimmillään -18 asteessa talvella, joten vielä jäi pariinkymppiin vähän matkaa... Mutta eipä tuo kylmäkäynnistely tosiaan ole noiden Kawasakien kanssa syy käyttää täyssynteettistä, niitä nyt ei tulille tule laitettua muutamaa astetta kovemmilla pakkasilla kuitenkaan. Sen sijaan olen antanut itseni ymmärtää että täyssynteettinen öljy pitäisi viskositeettinsa mineraalia pidempään, sekä kuumemmassa, näiden syiden takia olen päätynyt täyssynteettiseen öljyyn. Vielä kun olen helvetin laiska vaihtamaan öljyjä, niin ei se haitaksi ole vaikka viskositeetti säilyy pidemmänkin vaihtovälin.

    Hintakin kun on noissa autoöljyissä sopivahko, niin mikäpäs niitä täyssynteettisiä käyttäessä. Toiseen kymppiärrään menee tosin seuraavaksi Delvacit, koska mäntien sisäänajo.
    1835
  10. #40
    Motul 5100 (muistaakseni) on tullut laitettu pääsääntöisesti. Yleensä Motonet, Halpa-Halli tms ollut ostopaikkana. On kyllä mennyt Agip, Eni, Shell, Valvoline öljyjäkin. Eipä ole ongelmia ollut millään öljyllä tai huomannut eroja kytkimen tai vaihteiston toiminnassa.
  11. #41
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    Samaa tavaraa väliaikaisesti huollon yhteydessä. Red lineä tarkoitus vaihtaa tilalle mahdollisimman pian.

    Ilmajäähy tykkää laadukkaammasta ja käy paremmin ..vai taikauskoa?
    No muutama kymppi enemmän vuodessa ja itsellä turvallisempi olo...
    Mulla tuommonen vanha lutku koko pärrä ja sillä ei ajeta pitkiä matkoja (yli200km) ollenkaan ainakaan vielä oo ajettu. Tota laitoin viimekskin ja tuntu, että vaihteet vaihtautuu pehmeesti. Öljyn pinta ei oo myöskään vajunnu juuri ollenkaan enää. Tosin kannentiivisteen vaihdoin talvella.
    Sanoisin että taikauskoa
    En usko että kukaan oikeasti tarvii kalliita öljyjä, mutta kaikki pistää tietty mitä haluaa. Tämä uskomus sillä että ajoin joskus nuorena auton ihan loppuun halppisöljyillä. Siis kaikki hajosi paitsi kone
    No kilpailuhommat erikseen.
    Yllättävän henkilökohtainen tämä öljyasia ja saa riidan helposti!


    You make me sick i make music
  12. #42
    Yzf 750r: Delvac
    CBR: Delvac, Teboil Superbike 15w50
    LC4: Motorex joku, Teboil Superbike 15w50
    Gsf: Biltema 10w40 täyssynt
    SV: Motox 10w40 synt
    MT01: Castrol 15w50, Motul 15w40

    Ostospaikat Iso-B, Motonet, Tokmanni

    Kaikki toimineet kaikissa, jopa Biltema


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  13. #43
    Suzukeja ollut enimmäkseen ja ainakin vanhaan bandiittiin menee tepoilin 10w-30 mineraali, kuin vanhaan ihmiseen... Nyt Suzuki DL 1000:n ja ö.vaihdon jälkeen huomasin, että proppu tiputtaa?!? uutta pitää laittaa oisikko suosituksia? en kerinnyt kokeilla vaihteiston toimivuutta tuolla öljyllä...

    CB 1300 -07
  14. #44
    Motonetistä, Shell Advance Ultra 10w-40.
    Kawasaki ZX-7R '98
    Ex: Kawasaki Z1000 '11, Kawasaki ZX-6R '08, Honda Hornet 600 '99
  15. #45
    Kottarainen ollu aina ronkeli öljystä märkäkytkimen toimivuuden suhteen. Tänä keväänä otin riskin ja sen v*t*n kalliin motorexin sijaan ostin teboilin 10w-60 racing diamondia noin puoleen hintaan. Ensi ajolla ainakin toimii hyvin, jatkan varmaan samalla linjalla tulevaisuudessa. Paperilla tuo teppanan öljy ei häviä mitenkään motorexille.
  16. #46
    Lainaa mustapera kirjoitti Katso viesti
    vanhaan bandiittiin menee tepoilin 10w-30 mineraali, kuin vanhaan ihmiseen... Nyt Suzuki DL 1000:n ja ö.vaihdon jälkeen huomasin, että proppu tiputtaa?!?
    15W40 olisi parempaa. Tiputtavaan proppuun auttaa uusi prikka tai vanhan hehkuttaminen.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  17. #47
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    15W40 olisi parempaa. Tiputtavaan proppuun auttaa uusi prikka tai vanhan hehkuttaminen.
    Noh kopaistaanpa... jotenkin nuo täyssynteettiset tuntuu aristavan susukin vaihelaatikkoa?

    CB 1300 -07
  18. #48
    Eilen vaihdoin CB:een Motulin 5000 10w-40 öljyt. Aiemmin käytin 5100, ehkä aavistuksen paremmin toimii kytkin ja vaihteet mineraalisemmalla 5000:lla
    Honda CB1300F
  19. #49
    Motulin 5000 olen käyttänyt r6 yammu, 2xgsx750f, cb450 ja seuraavaksi vfr saa em. Liemet sisäänsä. Omat kokemukset positiiviset eli kytkin toimii, laatikko toimii ja öljyn pitäisi sopia suurempaan osaa motskareita specsiensä mukaan ja hinta on kohtuullinen muistaakseni alle 30€/4l
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  20. #50
    Honda-öljyä Hondaan eli Repsol Sport 10W-40 huoltopaketti:
    https://www.mc-lifestyle.com/2806094...huoltopaketti/
  21. #51
    Honda CBR900RR, Liqui Molyn 10W-40 Street MP öljyä, hyväksi todettu ja työnantajan johdosta hintakin on halpaa ku saippua.
    CBR900RR 929 -01 bensan katkusta ja himmeistä takavaloista tunnistaa.
  22. #52
    Nyt koneessa Motulin 5100 10W-40. Puuilosta hommasin, 4L/39€
    "Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
  23. #53
    Teboilin SuperBikeä näyttää olevan edukkaasti Honkkarissa (ei varmaan pärjää Delvacin tynnyrihinnalle). Saatavuus vain hieman heikkoa, varsinkin neljän litran kannun osalta, mutta litraisia paremmin saatavilla.
    Tällä ajettu tämä kesä, joten ajattelin jatkaa samalla litkulla.
    https://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-...ljy/p/1470698/
    Triumph Speed Triple 1050 -12
  24. #54
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    KTM 625 SXC: Motul 7100 10W-50

    Fiiattiin: Motul 300V 15W-50

    Frinken Racing
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #55
    Ducatissa on tosiaan tuo tarra "use only Shell Advance Ultra oil" tjsp. Hankalaksi menee löytää tuota samaa, kun pyörälle tulee ikää -> ei kannata enää ajella. Jos olisi joku muu pyörä, niin ajaisin toki Delvacilla.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  26. #56
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Ducatissa on tosiaan tuo tarra "use only Shell Advance Ultra oil" tjsp. Hankalaksi menee löytää tuota samaa, kun pyörälle tulee ikää -> ei kannata enää ajella. Jos olisi joku muu pyörä, niin ajaisin toki Delvacilla.
    https://www.kfm-motorraeder.de/cms/e...ance-motor-oil

    Tuosta
    Ducati 899 Panigale

    "If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
    -Muhammad Ali
  27. #57
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Ducatissa on tosiaan tuo tarra "use only Shell Advance Ultra oil" tjsp. Hankalaksi menee löytää tuota samaa, kun pyörälle tulee ikää -> ei kannata enää ajella. Jos olisi joku muu pyörä, niin ajaisin toki Delvacilla.
    Nyt meni Luigilla pizza väärään kurkkuun
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  28. #58
    Löytyy tuota Shell Advance Ultra-öljyä ihan kotoisesta Motonetistäkin...
  29. #59
    Mutta onko samaa öljyä kun tarrassa mainittu?

    Lisättäköön nyt vielä, että kyse oli vitsistä. Delvacinkin lisäsin viestiin just in case
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  30.  
  31. #60
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Mutta onko samaa öljyä kun tarrassa mainittu?

    Lisättäköön nyt vielä, että kyse oli vitsistä. Delvacinkin lisäsin viestiin just in case
    Ei se kotarin omistajillakaan ole helppoa. Vuosimallista riippuen samanlaiseen vessaan pitää laittaa joko Motorexia tai Shelliä.

    Tarkkana siellä!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen